RPG odborně

Alnag
3.8.2007 10:07
Jako doušku za mou přednáškou na Gameconu a díky příležitosti, která se naskytla, pár fakt o prodejnosti různých RPG... Nejlépe prodávaná RPG za květen 2007
Autorská citace #61
26.3.2008 07:47 - Fritzs
Alang: Proč by to mělo být jinak...? WoW, Lineage 2 a vlastně libovolné další MMORPG... jesi je hlavní ambicí 4E přitáhnout k hraní MMORPGčkaře, tak je to IMHO předem odsouzený k nezdaru...
Autorská citace #62
26.3.2008 08:02 - Lotrando
Fritz: a kde jsi na tohle přišel? Využít popularity MMORPG možná.
Autorská citace #63
26.3.2008 08:42 - Alnag
Fritz: Já tě asi fakt nechápu. Ty vždycky vytáhneš nějaký prapodivný předpoklad bůh vi odkud (např. že ambicí 4E je přitáhnout k hraní hráče MMORPG) a ten dorazíš axiomatickým tvrzením (je předem odsouzená k nezdaru). Už tě napadlo, že neplatí ani to první ani to druhé?
Co je zjevné u 4E je snaha přitáhnout ke hře víc děvčat - Confessions of Part-Time Sorceress, ten pravidelný sloupek na stránkách, zvláštní fórum na Gleemaxu atd. Je v tomto ohledu odsouzeno k nezdaru? Kdo ví? Až doposud je to hra, která v tom měla hned po WoD největší úspěch a ta knížka je prý pro slečny "fakt dobrá".
Co je zjevné je snaha 4E přitáhnout nové lidi, ne nutně hráče MMORPG. Činí tak pomocí zjednodušení a méně "děsivých" pravidel, změnou designu, přidáním "fluffových prvků" i inspirací v MMORPG a jinde. Je kvůli tomu odsouzena k nezdaru? Kdo ví. Ale byla by nějaká jiná cesta lepší?
Autorská citace #64
27.3.2008 07:50 - Fritzs
Alnag: Kdybych znal lepší cestu, tak už na tom dělám...
Confession of part-time sorceress sem nečet, nicméně řek bych, že DnD v tom mělo po WoDu největší úspěch jenom proto, že se toho prodalo prostě nejvíc...
Navíc, kde bereš to, že se jedná o axiomatické tvrzení, IMHO značí in my humble opinion, takže je to jenom můj předpoklad, který mohu podložit jen tím jak MMORPGčkaři, které jsem měl možnost úpozorovat uvažují a kolik to toho vpálí času... jednoduše řečeno tolik, aby jim už na DnD nezbyl čas.
Autorská citace #65
27.3.2008 11:44 - Alnag
Fritzs: D&D se prodalo úplně nejvíc a pokud neexistuje nějaká "dramatická změna situačních faktorů" je velmi pravděpodobné, že ten trend bude pokračovat. Humble opinion sem nebo tam, když prohlásíš něco, co zase podle pro změnu podle mého nikoliv humble opinion stojí úplně na písku - např. "nepřijde mi pravděpodobné, že by 4E měla nějakou naději přitáhnout k RPG výraznější množství nehráčů" nebo "jesi je hlavní ambicí 4E přitáhnout k hraní MMORPGčkaře,..." tak je to skutečně s podivem.
Jestliže D&D se prodává úplně nejvíc a hraje ho řádově víc lidí než ostatní hry (a hraje ho zřejmě víc lidí než všechny ostatní RPG dohromady) pak je asi snadné nahlédnout, že tato nadpoloviční většina hráčů se musela zrekrutovat mimo hráčskou komunitu, tedy že je to D&D, které přitahuje výrazné množství nehráčů.
Stejně tak cílovou skupinou D&D dosud nebyli hráči počítačových her (protože průnik těchto dvou skupin je spíš malý) tedy proč by to mělo najednou být jinak?
Axiom je tvrzení, které není potřeba dokazovat, protože se domníváš, že je zřejmé. Je to říct D&D 4e se zaměří na hráče MMORPG (protože si to myslím), a hráči MMORPG nemají na papírová RPGčka čas (protože si to myslím a znám je) a proto je to odsouzené k nezdaru (samozřejmě jde jen o můj skromný názor). A když neplatí to zaměření na hráče MMORPG nebo neplatí to, že by hráči MMORPG neměli na RPGčka čas tak ten skromný názor je úplně o ničem. Stejně tak je to o ničem, pokud apriori vyloučíme možnost, že D&D by mohlo být pro hráče MMORPG atraktivnější než ona MMORPGčka a tak by je kvůli tomu omezili nebo je přestali hrát. A tak dále a tak dále. Smyslem tohoto mého výlevu je říct, že podle mého zcela neskromného názoru je názor založený na nepodložených domněnkách vcelku dost o ničem. Sorry za upřímnost.
Autorská citace #66
27.3.2008 13:16 - Quentin
Z nasich stabilnich 8 hracu, 5 hraje WoW, 2 diablo na battlenetu a 1 turnajove Dotu -> kdyz je hra dobra, tak si cas najdou
Autorská citace #67
27.3.2008 13:40 - Lotrando
Já jsem utekl od MMORPG k DnD a teď až vyjde Age of Conan se teším, jak to skloubím s mým masterováním d20 hry.
Mimochodem, nejlépe se v Everquestu2 hrálo s lidmi, co měli PnP rpg zkušenost a rozulěmi RP.
Autorská citace #68
7.12.2008 23:15 - Alnag
Tenhle článek jsem dlouho neupdatoval, protože zdroj, ze kterého jsem vycházel přestal existovat. Nicméně z pravidelné zprávy ICv2 vyplývá, že v posledním období jsou top5 RPG za srpen, září a říjen tyto:


  1. Dungeons and Dragons (Wizards of the Coast)
  2. Warhammer 40K: Dark Heresy (Fantasy Flight Games)
  3. World of Darkness (White Wolf)
  4. Shadowrun (Catalyst Lab Games)
  5. Pathfinder (Paizo Publishing)

Autorská citace #69
8.12.2008 12:49 - SEBastian_Chum
to sem docela divim tomu Shadowrunu... překvapuje mě že se neudržely Iron Kingdoms, ale to asi taky bylo jejich novinkovostí a saturací nabídky.

Warhammeru se samozřejmě vůbec nedivim, vzhledem k tradici jednoho z nejpromakanějších herních světů vůbec. A přihrává tomu samozřejmě i úspěch počítačové Dawn of War.

Takže první je už definitivně čtvrtá edice DnD?
Autorská citace #70
8.12.2008 13:57 - Jerson
Co to vlastně znamená top5? To njsou hry, které se nejvíc prodávají, nebo hrají, nebo nejvíc vydělávají?
Autorská citace #71
8.12.2008 14:06 - SEBastian_Chum
asi nejvíc prodávají co se týče podílu na trhu
Autorská citace #72
8.12.2008 16:30 - Alnag
Jerson: Jsou to hry, které se nejvíc prodávají. U ICv2 tu metodiku přesně neznám, u toho původního zdroje mám i zhruba představu, jak se to počítalo.

Seb: Ve skutečnosti, když se podíváš do toho článku ke kterému je diskuse, uvidíš, že Shadowrun se celkem vytrvale drží v top10. Mně spíš překvapuje ten Pathfinder...
Autorská citace #73
8.12.2008 16:36 - SEBastian_Chum
no tak jsem to myslel, že mě překvapuje že se Shadowrun drží tak vytrvale!!!!

v čem tě překvapuje Pathfinder?

a že je na prvním místě DnD znamená jen 4e nebo obecně všechno co prodává WotC pod tím názvem?
Autorská citace #74
8.12.2008 17:05 - Lotrando
Alnag: Pathfinderje celá značka? Asi to jo, jeden či dva tituly by jim asi tohle místo nevynesly.
Autorská citace #75
8.12.2008 17:45 - Alnag
Seb: Je to top5 RPG takže to znamená jen DnD 4e. Protože další DnD věci jsou DnD miniatures (to je jiná kategorie) a DnD novels (to je taky jiná kategorie a to se tam nepočítá).

Shadowrun se drží vytrvale už 4 edice. A to je docela výkon. Zase tolik her, které mají 3+ edic a vydávají doplňky není.

Lotrando: Máš pravdu. Na ty další věci jsem vůbec nepomyslel, ale asi to bude ono...
Autorská citace #76
8.12.2008 18:36 - SEBastian_Chum
ok alnagu dík!

úspěch shadowrunu mě zaráží... tuplem když museli změnit vydavatele. a úspěchu ani neodpovídají jejich production values... vedle DnD, WoD, Dark Heresy a Iron Kingdoms vypadá Shadowrun jako chudej příbuznej
Autorská citace #77
8.12.2008 18:45 - Alnag
S tím Shadowrunem je to na delší povídání. Wizkids se dostali do finančních problémů z jiných důvodů a Shadowrun už stejně dávno licencovali jinému "skutečnému vydavateli". Taky FASA měla nějaké "odvážné plány" pohořela, ale problém nebyl v Shadowrunu ani v jiných jejích klasických hrách.

Shadowrun je hitovka třeba v Německu a konec konců relativně dost i u nás. A nelze to přičítat jen tomu, že to je jedno z mála přeložených a vydaných RPG (to samozřejmě také), ale prostě má nějaké svoje kouzlo, ne že ne...

Iron Kindoms jsou fajn, stejně jako jiné hry d20 diaspory, ale jejich dlouhodobá stabilita se ukáže časem. Zatímco věci jako Call of Cthulhu, GURPS nebo z těch u nás neznámých RIFTS nebo Hero jsou prostě klasické stálice. A Shadowrun je IMO taky stálice. Nevím, jestli je to zrovna do top5, ale do top10 by to určitě dal spolehlivě...
Autorská citace #78
8.12.2008 19:28 - SEBastian_Chum
no Iron Kingdoms už viditelně umírají, nejenom jako RP ale i jako wargame... začíná se objevovat powercreep a privateer press to hrozně dojí.

dokážu si odůvodnit proč je shadowrun v prvních deseti... ale hrozně mě to překvapuje. systém není nic zvláštního a místy je překomplikovaný. svět je hrozná směska, s earthdawn už je to spíš vtip. počítačová hra i wargaming byly fiasko (zabil je setting, ne zpracování). novely jsou podivná rozměklá urban fantasy co se tváří drsně cool. prostě nechápu tu populatitu... myslim že je v tom hodně old school a dětské nostalgie, protože většinu těch věcí autoři nemůžou myslet vážně.
Autorská citace #79
8.12.2008 19:31 - Alnag
Seb píše:
dokážu si odůvodnit proč je shadowrun v prvních deseti... ale hrozně mě to překvapuje


Prostě si to přiznej. Jsou tam klišé - např. elfové - a boj :))
Autorská citace #80
8.12.2008 19:36 - SEBastian_Chum
urgh! :-)

a katany, kyberimplantáty, draci, monobiče, motorky, pankáči, firebally a dlouhý pláště...

bolí mě z toho hlava a zvedá se žaludek, ale možná bych si to zahrál...

až na ten systém teda
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21565008163452 secREMOTE_IP: 18.206.194.210