RPG odborně

Alnag
3.8.2007 10:07
Jako doušku za mou přednáškou na Gameconu a díky příležitosti, která se naskytla, pár fakt o prodejnosti různých RPG... Nejlépe prodávaná RPG za květen 2007
Autorská citace #21
6.8.2007 12:26 - Argonantus
píše:
srovnávat počet diváků je víceméně k ničemu a nevypovídá to ani rozhodujícím způsobem o kvalitě filmu.
Extrémní názor, se kterým polemizuji léta. Podíl na trhu je podíl na trhu, jak pravíš - ale takový podíl na trhu taky musí z něčeho vznikat. Není to tak iracionální a náhodná záležitost, jak obvykle hlásají nespokojení kritici; za každým "podílem na truhu" a "spoustou diváků" se skrývá obvykle nějaké vysvětlení. Byl svého druhu první, například; to platí třeba pro DnD systém, nebo pro filmy Star Wars. Naplnil přesně to, co diváci chtěli; třeba Titanic.
Tyhle mechanismy platí pro vysokorozpočtové i nízkorozpočtové; nemá cenu je srovnávat kříženm, ale rozhodně má cenu občas srovnávat; je to totiž jediný objektivní údaj, který existuje. Takže bych rozhodně netvrdil, že to nemá cenu.
Autorská citace #22
6.8.2007 12:36 - Alnag
Abych to uvedl na pravou míru, důvody proč jsem to publikoval jsou dva:
a) protože na Gameconu jsem prezentoval starší data a update byl na místě
b) protože je nyní v módě tradovat, že d20 systém už není IN, já nevím, mně se zdá pořád docela IN.
Závěry, které si z toho uděláte jsou na vás. Tohle jsou prostě čísla. Někoho to může zajímat, někoho to zajímat nemusí. Já prostě předávám dál. :-)
Autorská citace #23
6.8.2007 12:50 - Bajo
Vzhledem k tomu, ze u mnoha jedincu se vkus nemusi shodovat s vetsinou, bych to zase tak kvalitativne nevidel. Kvalita je stejne otazkou vkusu jednotlivce, bez ohledu na kritiky, teoretiky apod... Je to proste jen statistika, ktera rika, co se nejvice prodava (tzn. mozna se to libi nejvice lidem, nebo se to k nim proste nejlepe dostane). Spouste lidem se nelibi filmy ktere dostaly oskara (at kvuli predsudkum, nebo kvuli vkusu). stejne tak Smrtonosna past 4 bude mit asi vzdycky vetsi sledovanost nez treba Dvoji zivot veroniky (zanr a zpracovani bude mit vliv stejne jako propagace), bez ohledu na to co si mysli kritika, filmovedci apod...Tim nechci zhazovat kvalitu smrtonosne pasti. V prve rade je to proste o tom, jestli se mi to libi. To ze to kritika chvali nebo hani, nebo to ze to ma celosvetovy uspech mi asi moc nepomuze. Proto bych byl u kvalitativnich hodnoceni zdrzenlivy. Kazdopadne cisla jsou to na podivani rozhodne zajimava.
Jinak to ze by d20 nebyla in je pro me novinka, odkud se berou tyhle nazory?
Autorská citace #24
6.8.2007 13:02 - Alnag
Qualdezar píše:
Jinak to ze by d20 nebyla in je pro me novinka, odkud se berou tyhle nazory?
Někteří vydavatelé to zřejmě šíří ve snaze zlikvidovat konkurenci. A pak samozřejmě některá fóra, například Velké Fialové.
Autorská citace #25
6.8.2007 13:17 - Bajo
Tak to potom jo. Ja myslel ze u nas. I kdyz je pravda, ze u nas je jeste vice in DrD, ktere ma beze spouru vetsi podil na nasem trhu ;-) nez d20 nebo DnD.
Autorská citace #26
6.8.2007 13:31 - andtom
Argonantus píše:
za každým "podílem na truhu" a "spoustou diváků" se skrývá obvykle nějaké vysvětlení.
No právě o to jde, o to "nějaké". Podíl na trhu je nepochybně jistý měřitelný následek, ale z něho samotného nemůžeme dost dobře zjistit jaké příčiny a v jakém vzájemném poměru ho způsobily. Je jich hodně, příliš mnoho proměnných (kvalita obsahu, reklama, dostupnost, módnost, návaznost na jiné produkty, líbivost zpracování, jak velká je záměrně zvolená cílová skupina atd.). Když velká pekárna prodá víc rohlíků a malá pekárnička málo, tak to také vypoví pouze o tom, že lidé z nějakých důvodů víc kupují rohlíky z velké pekárny, ale jakých bez dalšího přesně nevíme (dostupnost zákazníkům v marketu, výrobní kapacita, investice do technologie, kvalita, balení, reklama, na jaké zákazníky se schválně orientujeme /všechny nebo jen část/ atd.). Prostě z nějakých.
Qualdezar: d20 nemusí být in. Zaleží na tom, jaký vzorek lidí si vybereme. Když jsem ještě chodil na RPGfórum, tak d20 byl málem něco jako underground, ne (nevím jak teď)? Nepíši to hořce, na tomto faktu konkrétně nic zlého nespatřuji, pohoda. V podstatě pokud bych trpěl syndrómem, že potřebuji být na straně "in" a "cool" věcí, tak jsem tam musel dávno konvertovat :) Ale to odbočuji: nedá se prostě říct, že d20 je vždy in, záleží k čemu (ke komu, k jaké skupině nebo podskupině hráčů) se to vztáhne.
Autorská citace #27
6.8.2007 14:34 - Argonantus
Andtom:
No jo, jenže abych začal zkoumat ty důvody, je třeba nejprve zjistit, že tomu tak skutečně je; napřed analýza, pak nějaké závěry. A totě smysl nějakých faktických statistik, zjištění a podobně. Protože na poli zábavy a umění jinak převládá čirá dojmologie ve stylu "je to skvělý/mizerný systém, protože mi to tak připadá."
Myslím - a tu je právě jádro pudla - že zjištění, že je to systém, který zaplavuje svět, a nebo naopak, že je to systém, který skoro nikdo nehraje, je v tomto směru zajímavé, které klade důmyslné otázky.
Autorská citace #28
7.8.2007 09:26 - andtom
Jakožto hráč D&D poněkud nabubřele leč pravdivě prohlašuji :), že podíl D&D na trhu pro mě není žádným důvodem k nafukování nebo pocitu "in", protože jsem si vědom jednak subjektivity hodnocení kvality, ale v neposlední řadě také rozdílných startovních čar a vytyčených cílů různých her a celkově komplexnosti příčin různého podílu na trhu.
Zrcadlově si z úplně stejných důvodů myslím, že kdo D&D nehraje nebo se mu líbí něco jiného by neměl být podílem D&D na trhu frustrován, neměl by podléhat pocitu odporu k D&D z důvodu tohoto tržního podílu.
Prostě statistika je to neutrální, jen si z ní příliš často lidé vyberou hloupý emocemi podbarvený závěr a na důmyslné otázky již nedojde.
Autorská citace #29
7.8.2007 10:10 - Argonantus
Andtom: No, proti blbým a dalekosáhlým závěrům z přesných čísel vskutku není obrany.
Já se jen zastal těch přesných čísel; někteří z nás je mají rádi.
Autorská citace #30
9.8.2007 14:33 - Alnag
Díky tomu, že jsem se dostal i ke starším datům z tého zdroje si teď můžete sledovat co já vím, třeba trendy... článek aktualizován o všechny měsíce, které byly zveřejněny. ;-)
Autorská citace #31
9.8.2007 14:35 - Dalcor
Zajímavá čísla
Autorská citace #32
10.8.2007 09:04 - Argonantus
No, dovolte poznámku naprostého laika; celý ten seznam mne jen podporuje v mé setrvalé víře v zásadní význam světa čili settingu, a miniámální význam systému.
Protože kdo chce hrát fantasy světy jakéhokoli druhu, od patentovaných, přes Středozemi až po cokoli jiného, vlastně jiný systém nepotřebuje a nemá důvod měnit to, s čím začal (obvykle nějaký druh DnD).
Výrazné postavení WoD je podle mne spjato s originálním upířím světem, který je zjevně přitažlivý pro leckoho a dostatečně bohatý, aby se mohl rozvíjet furt dál. Nebýt upíří módy, neštěkne po WoD ani pes.
Autorská citace #33
10.8.2007 09:36 - Dalcor
Argo - co víš o WOD?
Autorská citace #34
10.8.2007 09:37 - Rytíř
Argo: Uvidíme, jak se tato teorie osvědčí tváří v tvář chystané hře o moderních upírech v rámci d20.. Pokud jde vážně hlavně o prostředí a ne tak moc o systém, měla by klasický WoD asi záhy válcovat, díky přece jen většímu záběru d20 systému? ;)
Autorská citace #35
10.8.2007 09:45 - Argonantus
Dalcor:
Málo. Hrál jsem pár her na počítači, byl jsem u jedné session RPG (bylo to dost zajímavé), čtu si povídání na RPGF, které se týkají světa v Čechách (protože je to další alter ego mého světa, asi jako ten Jerson).
Můj dojem je veskrze příznivý; myslím, že ta věc má obrovský potenciál, kdyby to někdo dokázal využít.
Ovšem ježto mám jen jeden život, musel jsem si vybrat, a rozpracovávám jenom jeden alternativní vesmír...
Rytíř:
Nejsem si jist; ti, co to už začali hrát, obvykle systémy nemění. Silně pochybuju, že kdyby tě teď někdo začal tahat za rukáv a nabízel ti supr nový systém, že bys nechal plavat obry a balrogy a jal se všechno předělávat.
WoD se už zřejmě chytil; když upíři, tak WoD.
Autorská citace #36
10.8.2007 09:52 - Alnag
d20 WoD jednak nemá stejný setting jako klasické oWoD respektive současné nWoD a za druhé už teď, ještě než to vyšlo to fanoušci WoD strašně nenávidí, protože to samozřejmě není podle kánonu a užívá to zlou kostku. Ale tak uvidíme...
Autorská citace #37
10.8.2007 10:11 - Sosáček
Jasne, udelej ze vsech fanousku WoD fanatiky ;) (sarkasmus) WoD d20 nema s opravdovym wod nic moc spolecneho. ze vsech "hlavnich" druhu bytosti ktere muzete (ale obvykle nechcete ;) ) ve WoD potkat, a kteri maji vlastni pribeh o tom proc jsou, co jsou, a tak podobne (kazdy pribeh je jiny, mind you, a kazdy je tajeny/vykladany desitkami zpusobu/kvuli jeho interpretaci se vedou valky) udelali vseobimajici "vsichni jsou zli duchove zvenku (jak originalni) a TY proti nim musis BOJOVAT"
jo. musis proti nim bojovat. ne "zkoumat a zjistit co jsou zac" nebo "nebyt si jisty odkud vlastne prichazi tvoje vlastni schopnosti" nebo "zabyvat se otazkou jestli muzu nekoho jen tak zabit, protoze si ho (ani by ten clovek mel sanci neco zmenit) vybral nejakej prizrak zvenci". proste bojovat.
obecne, na spoustu lidi (vcetne mne) pusobi ty ukazky co MC pise na web jako "zmenili jsme vas tajemny a hororovy svet na netajemnou arenu ruznejch nadprirozenejch bytosti, super ne?". je to jako kdyz porovnam filmy Interview s upirem a Blade. ano, oba jsou to filmy o upirech, ale napln a kvalita je hodne jina.
To je ten rozdil alnagu. A ne "oni jsou zli a nenavidi d20".
Autorská citace #38
10.8.2007 10:36 - Alnag
Hrngz: Všimni si prosím, že jsem nemluvil o všech fanoušcích, i když uznávám, že to tak mohlo vyznít. Každopádně měl jsem na mysli ty, kteří do toho tepou od odkamžiku, kdy se dozvěděli, jaký to má systém a to ještě neviděli jedinou ukázku. Nic. A takových bylo fakt kvanta.
Ty zbylé závěry zřejmě plynou z toho, že k McWoD (ano, super zkratka) přistupuješ tak jako by to byl klasický WoD. Ale zkus prosím na klasické WoD chvíli zapomenout a brát to jako úplně samostatnou hru. Určitě uvidíš, že tam je spousta momentů, které se dají úspěšně rozvíjet.
Tak třeba mágové se mi zdají docela dilematicky zajímaví. Celé roky ses snažil kouzlit a byly to tak akorát salónní triky. A teď najednou máš skutečně moc! Není to super? Jasně, že jo. Jenže, vždycky to má nějaký hráček. Moc máš díky tomu, že do naší reality vtrhla nějaká banda a chce ji zničit. Budeš proti nim bojovat i když se tím třeba v konečném důsledku o svou moc připravíš? Budeš si užívat a nedbat na to, že svět třeba zanikne?
Taky zápas dvou duší v jednom těle (upíři) by mohl být napínavý, když se to dobře podá. Ten zbytek si moc neumím představit, ale to je tím, že jsem tu knihu ještě neviděl. Ukázky na net bohužel nepíše Monte Cook, ale nějaké hrozné ucho a skutečně místy působí hororově ale ne tak, jak by měly.
Nicméně nemyslím si, že by hra měla či musela produkovat nutně produkovat hru typu Blade. Ale nevím. Jenže neví to IMO nikdo (kromě pár týpků v Německu, co už si jí koupili) a tak se mi závěry tvořené jen na základě použitého systému zdají dost předčasné.
Připomíná mi to třeba kolující mýtus o Call of Cthulhu, tedy ten, že když hraješ CoC d20, tak jsi oproti klasickému systému od Chaosia děsně nabouchaný. Přitom je to přesně opačně, Chaosiové postavy jsou šíleně front-loaded a CoC d20 je mnohem smrtelnější. Jenže mýtus d20 kostky stejně zafungoval a obecné přesvědčení je takové jaké je (a to zejména u lidí, kteří nehráli ani jedno ani druhé). Opravdu si myslím, že v tomhle případě bych počkal až to vyjde a pak dělal nějaké zásadní soudy.
Autorská citace #39
10.8.2007 10:47 - Argonantus
Bzz, bzz, zase mi to připadá, že důležité bude vylepšení světa, příběhu, děje, situací, nikoli systém, neb se systémem nemá vaše kočkovanice nic společného, bzz, bzz, mne si nevšímejte...
Autorská citace #40
10.8.2007 10:51 - Rytíř
Argo: Ha, tak to mě neznáš :) já už to totiž párkrát udělal.. že jsem kvůli třpytivému pozlátku jiného, lepšího systému zahodil tuny práce ve starém a začal hrát nejen ten samý svět, ale tu samou postavu a dobrodružství v jiném systému... Takže já bych to klidně udělal. btw i teď to děláme, slovo dalo slovo a pravidla, co vlastně už byly hotový a jen se tak spokojeně leštily, skončily v koši a budujem zas nový... Nevím, skoro se bojím, zda to není jistá forma šílenství :))
Hrngz: jste si s Alnagem kvit, ty zas děláš z d20 verze bezduchou záležitost ve stylu Najdi & zabij! :) Což tam teda nevidím, dyk tam mj. v nástinech motivů přímo nabádá k tomu zjistit povahu věcí?
Jinak já svět WoD kapku poznal, i když ne přímo upíráky a vlkouše - přes půl roku sem hrál Mage... Samotná hra dobrý, ale ty příručky a matroše, to bylo moc. Moc intrikánské, až trapně tajuplné, neb nikdy vlastně nebylo možné odhalit, kdo za čím stojí a kdo co chce.. přišlo mi, že cílem je, aby to nevěděl ani vypravěč a mám pocit ani autor knih :) někomu se to možná líbí, mě to odrazovalo.
tak a teď s tebou budu souhlasit a řeknu, proč mě láká novej WoD - když upír, tak Kulhánek! "Intriky? Jestli mě budeš srát, prohodim tě touhle zdí, ty šmejde..." :)))) (pravda, zrovna tohle se dá líp udělat v mechanikách WoD než d20. Hmm. Tak nevim, nějak se mi to začíná míchat, co je vlastně práce settingu, a co systému a co je nejlepší..) :))
EDIT: hm, tak sem to zase jednou smolil až příliš dlouho, koukám.. :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20521020889282 secREMOTE_IP: 18.206.194.210