Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
20.6.2014 21:08 - Gurney
Noir: V tom případě se ti omlouvám. Myslel jsem si že přes ty "poslední hřebíky" už tu svoji rakev ani nevidíš a že tvoje posty nejen do diskuze o 5e jsou samý hate na téma XYY sucks, ale mýlil jsem se. Celé čtyři (!!!) pozitivně laděné posty mě přesvědčily o tvé dobré vůli. Hrozně jsem ti křivdil a teď už to vím, stejně jako už to ví všichni ostatní, přestože tvůj příspěvek ve kterém v živých barvách popisuješ moji hroznou zvůli vůči tobě je relativně krátký.

noir píše:
...žes nezaznamenal, které hry mám rád (Shadowrun 2ed, Mutants and Masterminds, ADnD 2ed., 13th Age atd.), není tvoje chyba...

Já vím že ne. Kdyby jsi někdy místo nekonečného lamentování nad tím že produkt XYZ je/bude tragédie napsal něco o hrách které tě baví, mohl jsem to tušit, ale takhle to skutečně není moje chyba.

S pravidlovými právníky jsem se možná trochu unáhlil, dosaď si místo nich prosím jakýkoli termín ti přijde vhodný pro někoho, kdo je tak zaujat zněním pravidel, že už přes ně nevidí cokoli jiného a nedokáže si představit, že by někdo k pravidlům přistupoval zcela jinak než on sám.

A s napětím očekávám, kdy se konečně dozvím v čem konkrétně AD&D spelly vybízejí k půlhodinovým diskuzím a v čem jsou ty z 13th Age o tolik kreativnější. Jeden by řekl, že člověk který má skutečně o diskuzi zájem napřed vysvětlí svůj postoj ostatním, možná dokonce hned ve chvíli kdy začne něco kritizovat! Ale evidentně je důležitější nejdřív dát najevo, jak moc a moc jsou na něj ostatní zlí, nechápou ho a křivdí mu.
20.6.2014 21:14 - Alnag
Gurney a Noir: Hele, zrovna u vás dvou jsem měl nějak vyšší mínění o tom, že se nenecháte zavléct do takhle malicherné půtky (narozdíl ode mne). Znám Vás oba a myslím, že by vás bavilo spolu hrát, tak mi přijde trochu škoda, když se teď vzájemně rozladíte. Ale bojím se, že už se tak stalo. :(
20.6.2014 22:00 - noir
Gurney: Čtyři asi z posledních patnácti. A pokud by sis přečetl ty kritické, tak ani jeden z nich není ani trošku ve stylu "5e sucks". Opět si vytváříš mylný dojem na základě neexistujících příspěvků, respektive polemik, ve kterých vůbec nejsem. Zcela konkrétně jsem asi na posledních 40 stránkách vyčítal věcné chyby v sazbě, divil jsem se tomu, proč Wizardi nevydávají sami dobrodružství, ale jinak tam fakt žádná hejty nevidím. 5e je mi spíš lhostejná, než že bych ji nesnášel; nemám k tomu žádný důvod. Dospěl jsem k tomu tím momentem posledního hřebíčku -ta hra pro mě není určená. I od té doby jsem ji ale v mnoha ohledech chválil, některé věci má fakt fajn...

Ohledně pozitiv jiných systémů: na tomhle fóru jsem asi 6 let, ty taky. Za tu dobu každý z nás projevil kladný vztah k řadě systémů, já třeba ve vedlejším vláknu k 13th age. Fakt ti ale nebudu vyčítat, že to nevíš, já taky nevím, jaké systémy miluješ/nesnášíš - už jen proto, že nevím proč si tě pletu s Quentinem... To nebyla žádná ironie, jen konstatování reality.

Rules Lawyer: Zase - nic takové jsem fakt neřekl. Přesně naopak. Asi třikrát jsem tu opakoval, že mě to nevyhovuje a že moje zkušenost se hraním ADnD je negativní. Ani písmenko o tom, že bych někomu podsouval, že se to nedá hrát kreativně nebo jinak. Ani nenaznačuju, že bych někomu nutil svůj styl hry - jen má osobní zkušenost mi říká, že lidi, se kterýma jsem hrál, tohle štvávalo. A je to minimálně 10 let, u ADnD, které jsem začal hrát dokonce už před polovinou svého života to logicky bylo dané i věkem.

Zdůvodnění, co mi přijde na tom popisu kouzel jako diskutabilní, jsem popsal celkem čtyřikrát na stránce diskuze 71; víc k tomu fakt nemám co dodat. Ani nerozumím tak úplně tomu agresivnímu tónu, se kterým jsi na mě už asi potřetí naběhl. Nemám pocit, že bych se dopouštěl osobních útoků, ani nějakých sprostých napadání té hry. Jen budu dál psát, co mi na ní nesedí. Stejně jako jsem to psal u DrD2, Voidu, nebo o Essoteroristech případně 4e... Fakt na tom nevidím nic špatného.

Co mě popravdě štve je atmosféra agrese a pak manipulace s výroky; pokud se proti tomu ohradím, ale pokud tomu říkáš ublíženecký tón, asi s tím nic nenadělám.

Alnag: Pardon, většinou se proti takovým věcem obrňuju a neřeším je, na lidi, kteří mi vadí a cítím, že jen lacině provokují, nereaguju raději vůbec, ale tady mi přišlo, že šlo prostě spíš o nedorozumění, tak jsem se ho snažil vysvětlit. Možná to ale vyznělo ironicky, což nebyl záměr...
21.6.2014 02:22 - Gurney
Alnag má naprostou pravdu. Je to zbytečná diskuze o ničem na kterou jsem se měl už dávno vykašlat, nepřináší naprosto nic, co si myslí noir je mi nakonec ukradené a že by mě kdovíjak bavila taky říct nemůžu. Jdu dělat něco užitečnějšího...
21.6.2014 06:20 - yashamaru
To nejste jen vy dva, posledni dobou, par tydnu je to tu skoro vsude zbytecne vyhroceny, kazdej profa jak svina a lidi, co mluvi normalne, tzn odpovi ti na prispevek tak, ze bys jim nelisknul, se daji spocitat na prstech jedne ruky.
22.6.2014 09:16 - ShadoWWW
Český deník postavy - interaktivní (v adobe acrobat reader).
22.6.2014 09:33 - wlkeR
That was fast Oo;
Řekl bych, že titulní stránka fajn, jen nevím, nakolik z ní bude happy spellcaster, páč na kouzla je tam sakra málo místa. Do jisté míry souhlasím se základními rysy zobrazenými na osobním deníku, ale spíš bych řekl, že jde o specifický rys starter sheetů a na těch "normálních" nebudou, protože tam prostě může být něco praktičtějšího, třeba trochu víc místa na inventář. Stránka na minulost je imo plýtvání místem - znám lidi co příběh neřeší a naopak lidi, kteří by takové stránky popsali tři, lidi jejichž deník by před každou hrou obíhal stůl i takové, kteří by se s někým poprali kdyby tu stranu kdokoli jen očkem zahlédnul.
22.6.2014 09:44 - noir
Shadowww je démon! Mě se ten hodně deník líbí, ale s výhradou ohledně kouzel souhlasím.
22.6.2014 10:08 - Nachtrose
Tak jak jsou nyni kouzla zapisovana si stejne myslim, ze na ne caster potrebuje extra knizku a do deniku si zapise tak maximalne seznam namemorovanych kouzel...
22.6.2014 11:39 - ShadoWWW
Ohledně minulosti: Přijde mi, že právě proto, že minulost se moc neřeší, tak je na druhé straně. Všechny důležité věci jsou na jedné straně, což pomáhá v hledání informací během hry.

Ohledně kouzel: Buď to, že si kouzelník bude muset vést svou vlastní knihu kouzel (což stejně asi bude muset), nebo sesilatelé kouzel budou mít trochu upravený deník. Tento vychází z deníku bojovníka, takže u ostatních povolání to může (ale nemusí) být trochu jiné.
22.6.2014 18:04 - ShadoWWW
Teď, když jdou zdatnostní bonusy od +2 do +6, tak se dá docela snadno houserulovat alternativní mechanika přídavné kostky, která se objevila v průběhu playtestu:

+2 = +1k4 = průměrný hod 2.5
+3 = +1k6 = average roll or 3.5
+4 = +1k8 = průměrný hod 4.5
+5 = +1k10 = průměrný hod 5.5
+6 = +1k12 = průměrný hod 6.5

Očekávám, že by se to mohlo objevit v DMG jako volitelný doplněk. Mike Mearls dříve zmínil, že DMG bude v 5E něco jako "hacking guide" systému.
23.6.2014 18:17 - ShadoWWW
Kdybyste dnes v jednu v noci neměli co dělat, tak na wizardím Twitch kanále budou vysílat unboxing Starter Setu s odpovídáním na dotazy.
23.6.2014 23:09 - Alwaern
já se budu bavit texturovaním a psaním posudků, takže se možná mrknu (i když OT mě 5e moc nezajímá, kanibalizovat pro PF se z něj určitě bude dát).
24.6.2014 00:39 - ShadoWWW
Také se objevil deník klerika. Tak to vypadá, že sesilatelé budou mít stejný deník, co ostatní.


24.6.2014 07:31 - ShadoWWW
Replay link. Mimo jiné tam zaznělo, že druhá strana deníků postavy ve Starter Setu byla vytvořena speciálně pro tento účel. V PHB bude jiná. Říkali, že akorát první strana zůstane stejná, jinak pro ostatní strany budou existovat různé varianty - i deník bude modulovatelný. Nebo to, že první část druhého sloupce 1. strany deníku s bojovými prvky a první část třetího sloupce 1. strany deníku s RP prvky jsou schválně stejně velké, aby se dalo nováčkům najevo, že boj je stejně důležitý jako RP.

Taky zaznělo, že core příručky budou mít mnohem víc grafických prvků než Starter Set. Mike na Twitteru psal, že zdroják PHB pro tiskárny měl 15 GB.
24.6.2014 13:48 - Sparkle
ShadoWWW píše:
Také se objevil deník klerika. Tak to vypadá, že sesilatelé budou mít stejný deník, co ostatní.


Hm, moc textu :( Newbie-unfriendly :(
24.6.2014 14:57 - ShadoWWW
Sparkle: Vystačíš si s tím na 5 úrovní, tedy řekněme tak 2 měsíce času při každotýdenním hraní. Minimálně čtvrtina toho textu není potřeba číst hned, ale až při přestupu na vyšší úroveň. Při hře samotné si vystačíš s první stranou, nemusíš ani otáčet papír.
24.6.2014 15:13 - York
On to je hlavně charsheet zkombinovaný s pravidlovým tahákem pro danou postavu (až na popis kouzel). Což je možná pro začátečníky v praxi větší benefit, než málo textu na charsheetu.
24.6.2014 16:36 - sirien
Sparkle: Možná Tě to překvapí, ale lidé, co umí číst, pořád ještě nevymřeli.

Já nechci být úplně zlej, ale kdykoliv dojde na diskusi týkající se new-bieků tak je strašně bolestivě cítit, že máš v hlavě svojí jednu unifikovanou úzkou představu nováčka a odmítáš připustit, jak hrozně je limitovaná (a mimo zkušenost všech ostatních).
Navíc představu nováčka, který: primárně nemá zájem, a to tak moc, že to z Tvých popisů hraničí s otráveností, trpí ADD, možná rovnou ADHD, je těžký dyslektik, vlastně ani nezná fantasy nebo sci-fi a horor potkal dvakrát večer v telce, nemá ani zkušenosti s hrama a nejspíš je poněkud omezenej, takže se na něj musí mluvit tak trochu jako na malé děcko.

Možná, že podobné potkáváš, já za sebe musím říct, že s takovými mám také jistou zkušenost, nicméně takoví tvoří malou menšinu všech nováčků a obvykle to stejně není cílovka, ale jen lidi které na hru dotáh kamarád a kterým je to beztak totálně volné protože je "pod jejich úroveň" ztrácet tolik času jakýmkoliv hraním a vlastně nechápou, co na té dětinské zábavě jejich dobří kamarádi vůbec viděj.

Běžný nováček z mojí (dneska už víc jak desetileté) zkušenosti:
- si přišel zahrát protože se domnívá, že to bude zábava (nebo by aspoň být mohla a věří tomu dost na to aby tomu obětoval nemálo času)
- dokáže udržet pozornost dokonce i víc, než 5 minut v kuse
- umí číst (i psát) a dokonce dokáže přečíst i několik stránek předloženého textu (zejména pokud je tento nějak zajímavý)
- má minimálně matné tušení o fantasice a jejích subžánrech, nicméně obvykle nejen tušení, ale i povědomí nebo je rovnou sám fanda některého z SF/F/H
- a dokonce bych si troufl říct, že v průměru bude i alespoň lehce inteligentnější, než je populační průměr
...a pokud nemá tyto charakteristiky všechny, pak jich má alespoň většinu a jen málokdy se stane, že v některé z nich totálně "propadne" (těch dyslektiků v populaci ve skutečnosti tak moc neni)


Tenhle sheet je velmi new-bie friendly.
Rozhodně víc new-bie friendly než FAE sheet u kterého jsou jen kolonky s nadpisama v termínech a vůbec žádné vysvětlení nebo cokoliv dalšího.
24.6.2014 17:09 - Sparkle
sirien píše:
Běžný nováček z mojí (dneska už víc jak desetileté) zkušenosti:
- si přišel zahrát protože se domnívá, že to bude zábava (nebo by aspoň být mohla a věří tomu dost na to aby tomu obětoval nemálo času)
- dokáže udržet pozornost dokonce i víc, než 5 minut v kuse
- umí číst (i psát) a dokonce dokáže přečíst i několik stránek předloženého textu (zejména pokud je tento nějak zajímavý)
- má minimálně matné tušení o fantasice a jejích subžánrech, nicméně obvykle nejen tušení, ale i povědomí nebo je rovnou sám fanda některého z SF/F/H
- a dokonce bych si troufl říct, že v průměru bude i alespoň lehce inteligentnější, než je populační průměr
...a pokud nemá tyto charakteristiky všechny, pak jich má alespoň většinu a jen málokdy se stane, že v některé z nich totálně "propadne" (těch dyslektiků v populaci ve skutečnosti tak moc neni)


Popisuješ cílovku na Osadníky z Katanu, nikoli na DnD. Bohužel.

Jasně, ten sheet je fajn pro figurkáře, kterýho chceš dostat k RPG. Ale člověku, kterýmu potřebuju dokázat, že RPG nejsou zas tak strašná nerdovina, bych takovýhle charsheet prostě nemohla ukázat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09874701499939 secREMOTE_IP: 3.143.218.146