alef0 píše:
Ja by som chcel vidieť Sirienov opis súboja na meče v jeho hre :-)
Já byl v tomto souboji na druhé straně, ale protože proti mě stál kostlivý přízrak, tak jsem moc fint nedělal - na druhou stranu bylo celkem jedno co řeknu, když za to není žádný bonus.
V DrD2 jsem si zahrál válečníka, protože kejklíř byl už zabrán.
Zpočátku jsem zvažoval kombinaci, ale protože jsem chtěl začínat na 3. úrovni (první výtka - když začínám na třetí úrovni, je to dost matoucí. Všude jinde kde jsou úrovně začínám na první, případně nulté), aby tvorba postavy nebyla moc složitá, ta jednička navíc u primárních schopností se hodí a o jedna méně v případných kejklířských schopnostech mě nevytrhne, když je můžou použít stejně.
Rasové vlastnosti - iritovaly mě velmi rozdílné možnosti použití - trpasličí vidění v noci (i v úplné tmě, fakt bych rád věděl, jak to funguje) je brutálně silná schopnost použitelná kdekoliv, kde je šero či tma. Zato schopnost, která mi dá o jeden bod zdrojů víc, když v určité situaci obdržím jizvu? K čemu to. Vzal jsem si rodovou zbraň meč.
Dovednosti - vím že mám všechno, co odpovídá válečníkovi, všechno co je vyjmenované a nějaké speciálky. Beru si to co mi dává nějaké manévry navíc a zadarmo. K tomu štít.
Pak hrajeme, všechno v pohodě, i když pravidla se prakticky neprojeví, dokud nedojde na výslech - a nehodím si na zastrašování. Takže zaplatím dva body vlivu (nebo duše, měl jsem 4 a 4, tak je to jedno), abych nevypadal jako blbec, ale úspěch to stejně není. A další pokus už nechci riskovat, tak moc jich nemám.
Pak došlo k boji, který jsem chtěl řešit jeden na jednoho (měl jsem charakterový rys férovost, za který jsem si obnovil jeden zdroj - nic moc tedy. Viz dále.) Protivník měl bojovou schopnost 2 a sudbu 6, já měl schopnost 3 a tělo 7. Navíc jsem byl požehnán rychlostí - i když to znamenalo, že mám tenhle manévr zdarma, přitom jsem měl dvě obrany zdarma - za rodový meč a za štít) a ještě přesně zdarma - ale přitom to vypadalo, že budu moc použít jen dva manévry. Hledali jsme přesná pravidla, ale nechtělo se nám to moc protahovat, takže jsem používal díky požehnání manévr "rychle" bons na inču - taky nebylo jasné, jestli se háže každé kolo nebo jen jednou - a pak pořád "přesně", takže o jednu kostku navíc i na akci.
Souboj trval osm kol, ve kterých jsem pokaždé vyhrál inču, ale kromě dvou hodů mi padlo méně než protivníkovi, takže svou aktivitou jsem stále prohrával. Jakž tak mi to šlo popisovat, i když na začátku jsem ho prostě chtěl zabít - byl to nějaký přízrak, pak useknout ruku, pak vyrazit zbraň, povalit ... vlastně to bylo skoro jedno. Po každém neúspěšném útoku jsem musel zaplatit dva zdroje těla, protože jsem se velmi bál, že když to neudělám, tak on použije "lstivě"( nebo mocně? prostě to co mi zvýší ohrožení o další jedničku) a protože jsem začínal na ohrožení 3, tak to bych špatně rozdýchával. Takže popsat akci, hod, zaplatit body, PH popíše co dělá soupeř, a znovu. Možnosti manévrování žádné - jen když jsem ho jednou trefil, použil jsem další manévr, abych mu trochu ztížil pozici - ale neviděl jsem žádnou výhodu v tom, když nějaký jeho útok (ve skutečnosti svůj nepovedený) nezablokuju. Nakonec jsem protivníka udolala, úplně bez bodů těla. Na to že jsem měl v každém parametru výhodu to tedy bylo dost slabé - a kdybych zvolil jinou taktiku a neplatil tělo, abych vyrovnal jeho úspěch, tak jsem byl asi mrtvý. Za jeden obnovený bod zdrojů na začátku za charakterový rys to bylo pěkně slabé.
Nicméně kopnul jsem do sebe jakýsi lektvar a hned jsem byl v naprostém pořádku. jak healing potion.
Dál už to tak nějak probíhalo klasicky, nějaké to jednání, které jsem raději nechal na ostaních, přeci jen čtyři body duše a žádná dovednost. Narazili jsme na potíž, že moc není jak vyhodnotit akci dvou postav proti jedné, aby z toho plynula výhoda pro ony dva. Možná jsou pravidla nějak schovaná, PH (Sirien) je četl asi čtyři dny, ale stejně musel listovat a ne vždy našel to co jsme potřebovali.
Jinak jsem si všiml věci, na ktarou jsem upozorňoval - když mám nějaké povolání 1 nebo 2 (a používám jeho schopnosti), mám už vysoké ohrožení a žádné relevantní zroje, tak je pro mě lepší se přestat bránit - protože s větší pravděpodobností hodím méně než 9, zatímco když nechám protivníka házet proti 9, tak to spíše nehodí on - a když se rozhodne zaplatit za úspěch, tak bych to stejně neměl jak blokovat.
Další věc byla hromada manévrů zdarma, když jsem mohl použít jen dva najednou - ani nevím, jestli jsem měl právo počítat si výhodu "rychle" za kouzlo, pak útočit s "přesně" a pak ještě použít "mocně".
Taky je pitomé, že když jsem machr s nízkou inčou, tak dokážu odrovnat klidně tři protivníky, kteří na mě zaútočí, ale když si mě po první mojí akci nebudou všímat, tak jim nemám jak ublížit. Nebo možná jo, pravidla pro boj byla poněkud zmatená i ve variantě jeden na jednoho, tak nevím.
Rychlá tvorba postavy nic moc, přítelkyně (netknutá RPG) se o dva dny později pokoušela hrát zaříkávače a vůbec nevěděla co má dělat - nechtěli jsme se s tvourbou postav zdržovat víc než dvě hodiny, napoprvé nám to trvalo asi pět hodin, takže jsme pak hráli až druhý den, a to jsme tam byli všichni zkušení hráči.
Obrázky - některé dobré, jiné nic moc. Písmo ušlo, ale opakování věcí na různých stranách mi přidělávalo vrásky a magii jsem při pročítání přeskočil, protože mi přišla nudná a pro mě nepotřebná.
Jinak výběr jmen, myslím lidských, nad tím jsme občas brečeli a jindy brečeli smíchy. Myslím, že Bard Řízek v tomto směru vyhrál.
Celkově mi pravidla přijdou docela komplikovaná, aniž bych v tom viděl nějaký benefit, a náhoda v naší hře hrála docela velkou roli, aniž bych s tím mohl něco dělat (pokud jsem chtěl dodržet charakter své postavy, i když jinak jsem docela munchkinoval, poučen ze hry před půl rokem s Peekayem. Stejně mi to nepomohlo, a ani jsem neměl pocit, že uspěju když chci, jen mě to něco bude stát - prostě jsem škrtal čtverečky, protože to bylo mechanicky výhodnější.
Rozdíl by asi byly postavy na vyšší úrovni, ale obávám se, že tvorby by trvala neúměrně dlouho a stejně bych použil jen malou část dovedností.
Na druhou stranu hra byla nečekaně zábavná od začátku do konce, ale při vší snaze nevím, co z této zábavy bych přisoudil pravidlům. Zkusím si to zahrát ještě párkrát, než se definitivně rozhodnu, kam DrD2 zařadím.
Jinak musím říct, že Sirien vyrobil docela zábavnou zápletku a se Sosáčkem se mi hrálo nadmíru dobře, zejména když uvážím, že jsme měli charakterově opačné postavy a i jinak spolu často nesouhlasíme :-)
Noir píše:
Šance, že na tebe někdo vypálí pár šípů a sesílání selže, při víc protivnících prostě absurdně roste.
Bouchi píše:
V cem absurdne? Ze roste je IMHO prirozene - kdyz na tebe leti pet sipu, je vetsi sance, ze te nejaky z nich trefi, nez kdyz leti jeden.
Už jsem si toho také všimnul - prostě když vyplýtvám svou akci a nikdo na mě neútočí, tak už se nemám jak zapojit. Ale když mě někdo zahrně do hromadného kouzla, mám šanci použít obranu - a obrana proti boji na dálku může být popsána klidně jako regulérní útočná akce. Dokonce můžu i jen vykřiknout, abych protivníka vylekal a tomu se fireball na celou skupinu nepodaří - a to jen na základě skutečnosti, že chtěl zaútočit na nás všechny, a nikoliv že na nás skutečně zaútočit.
Zrovna střety mi přijdou jako podivná kombinace rozšířeného soubojáku z DrDo počítané na kola a vyhodnocování konfliktů z nějaké novější hry, kdy popisy akcí vůbec nenapovídají, o co jde "lze třeba lstivě vykřiknout, abych rozrušil protivníka více než normálně, nebo lze někoho svádět "přesně", a akce "obrana" je jinde než boji jeden na jednoho trochu podivná - a v boji jeden na jednoho se obvykle nepoužije.
noir píše:
Další IMHO kravina: když budu bojovat s nulovou dovedností proti týpkovi, co má boj na úrovni 1, tak mám vyšší šanci, že ho trefím (hážu dvěma kostkama proti průměrně osmičce), než když se vůbec nebude bránit (hážu dvěma kostkama proti devítce). Divný, ale myslím, že na to upozorňoval už Almi...
O tomhle jsem mluvil před půl rokem přímo S peekayem, jde o to, že tohle platí když nemáš žádné zdroje, které bys v případě neúspěchu spálil, protože jinak když hážeš proti pevnému číslu, tak spálením zdrojů jsi akcí vyhrál. Ale když máš moc velké ohrožení a málo zdrojů, tak je spálit nemůžeš a pak platí to co jsi psal - nedělat nic se stane statisticky výhodnější.