Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
Autorská citace #1
3.3.2010 08:53 - noir
Ale jo, proč ne. Docela se těším, mohlo by to být zajímavé. Zatím mi přijde krapet nudné to prostředí a úplně zbytečné vymezování se proti imaginárnímu nepříteli (zlí wizardi z wallstreetu s tím jejich odporným "dungeonpunkem"), ale jinak jo, jen do toho.
Autorská citace #2
3.3.2010 09:26 - ShadoWWW
Píše:
Nechceme vytvořit novou hru bez chuti, která bude následovat cestu americké fantasy a dungeonpunku

Hmm. :-/ DnD != Dungeonpunk. Stačí vytvořit DnD setting slovanské mytologie.

Píše:
Systém by měl být jednoduchý na pochopení, ale zároveň bude pokrývat širokou škálu možností a situací. (...)
Rádi bychom také dosáhli toho, aby nová hra umožňovala styl hraní „take and go“

4E? :-)

Popravdě, feeling je hlavně o settingu. U samotných pravidel mě právě zajímá zábavnost, jednoduchost a zároveň rozšiřitelnost. A hlavně, nakolik pravidla podporují ono „take and go“.
Autorská citace #3
3.3.2010 09:39 - alef0
Ja som fakt zvedavý, že čo z toho vypadne. Kombinácia ,,uspokojiť klasických hráčov + prilákať nových" je netriviálna výzva... hlavne s ohľadom na to, aby klasickí hráči nenadávali.

Píše:
Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

Táto logická úvaha je kúzelná :-)
Autorská citace #4
3.3.2010 09:42 - noir
Řekl bych, že negativní vymezování se nemá co dělat u představování produktu. Už jsem byl na hodně prezentacích poměrně velkých značek, ale že by hlavní designér Sony představil novou Bravii slovy, "tohle nebude jako ten korejskej šmejd, my jsme jiní" - tak to jsem teda ještě nežral.

Jinak jsou ty stránky v podstatě zbytečné - mě nedaly o nové hře vůbec žádnou informaci.
Autorská citace #5
3.3.2010 09:46 - Alnag
... píše:
Nechceme vytvořit novou hru bez chuti, která bude následovat cestu americké fantasy a dungeonpunku


Hned jsem klidnější. Další peníze, které ušetřím. :)
Autorská citace #6
3.3.2010 09:50 - Peekay
ShadoWWW píše:
4E? :-)

Vytvorit 4e postavu trva zhruba dve hodiny* (ked mas k dispozicii CharBuilder) - to nie je zrovna "take and go".

* - metodu "quick create" nepocitam za reprezentativne tvorenie postavy, teraz mam na mysli "mam v hlave koncept a chcem si podla neho urobit postavu"
Autorská citace #7
3.3.2010 09:54 - Almi
Hmm..vypadá to, že nebudou mít figurky ani tilesy?! :o)

Každopádně držím palce. Autoři jsou podle informací zkušení herní designéři, grafika také vypadá na výši a zaujme hodně nováčků i stávajících. Věřím, že i marketingově to mají zmáknuté a zaplní mezeru na trhu.

Těším se, až poznám někoho, kdo tu hru bude hrát.

Peekay: No, máš pravdu. V DrD to trvalo mnohem kratší dobu. Měls na výběr 5 povolání a tím to haslo. Tam se tvořilo skutečně mnohem rychleji. Takže souhlasím - přílišná variabilnost škodí. Ty 2 hodiny v CB jsou způsobeny tím, že vybíráš ze spousty možností, abys postavu přiblížil co nejvíc zamýšlenému konceptu. Ideální je jedno povolání...

Popravdě - pokud si chci zahrát hru, kde chci mít postavu "take and go", zvolím si Risus. Ale rád se budu mýlit.
Autorská citace #8
3.3.2010 09:59 - ilgir
Mám takové tušení, že se při čtení tohoto vlákna ještě hodně nasměju :-)
Autorská citace #9
3.3.2010 10:14 - Peekay
Prosim neklad mi do ust nieco, co som netvrdil - napriklad "prilisna variabilnost skodi". O tom som sa nevyjadroval a vobec to nie je predmetom diskusie. Tvrdim "4e nie je take-and-go", to je vsetko.

Almi píše:
Ty 2 hodiny v CB jsou způsobeny tím, že vybíráš ze spousty možností, abys postavu přiblížil co nejvíc zamýšlenému konceptu. Ideální je jedno povolání...


Aby som predisiel nedorozumeniu - CB podla mna tvorbu postavy dost znacne urychluje.

Postavu v CB s pouzitim vsetkeho dostupneho materialu (vsetky knizky a material z Dragonov) mi trva zhruba tolko, ako ked manualne tvorim postavu iba s pouzitim PHB 1. V momente, ako by som mal rucne tvorit postavu s pouzitim vsetkych kniziek, urcite to bude radovo dlhsie ako tie spominane dve hodiny.

Aj predpoklad "mat v hlave konkretny koncept" chapem ako urychlenie. Ak koncept nemas a do tvorby postavy pocitas aj zvazovanie "hm hm hm, co by som si tak zahral", trva to rozhodne dlhsie ako 2 hodiny (podla skusenosti z posledneho zacinania 4e kampane zhruba 3-4h). So zvysujucim sa levelom vytvaranej postavy pritom casova narocnost dalej stupa.

Kazdopadne, existuju aj ine polohy tvorby postavy ako dva extremy, ktore popisujes. Tvorba postavy moze byt zmysluplna, zaujimava a pritom netrvat cele jedno sedenie - aspon my ako autori si to myslime a snazime sa tak DrD2 napisat.
Autorská citace #10
3.3.2010 10:16 - ShadoWWW
Tím "Take and go" pro nováčky jsem myslel hlavně to, že si noví hráči mohou vzít předvytvořené postavy (ať už přímo přiložené k dobrodružství nebo vytvořené pomocí "quick create") a hlavně za pár minut ovládnou potřebné herní mechaniky. Viz např. tito hráči nikdy předtím 4E nehráli, ale za chvíli se do toho dostali a skvěle se bavili. Když to srovnám např. s DrD+, kde ještě na několikátém sezení byly hráči iritováni příliž komplikovanými pravidly a raději se vraceli k DrD...

Ano, nad tvorbou postavy jdou strávit i celé hodiny (pokud to hráč chce) a často ku prospěchu věci (viz Almiho příspěvek). Ale jde to i za pár minut. Že elekronicky? Nevadí, CB je pro první úrovně zdarma.

Mimo to, pokud hráč následuje doporučení konkrétního buildu, tak je to i bez počítače otázka půl hodinky, max. hodiny.
Autorská citace #11
3.3.2010 10:18 - ShadoWWW
Peekay píše:
V momente, ako by som mal rucne tvorit postavu s pouzitim vsetkych kniziek, urcite to bude radovo dlhsie ako tie spominane dve hodiny.

To ano. Ale to není určeno pro začátečníky. Ti mají často jen PHB1 a možná ten CB. "Take and go" je důležitý pro ty začátečníky. Pokročilí si svou postavu rádi vytuní.
Autorská citace #12
3.3.2010 10:21 - Alojz
ja preferujem tvorbu postavy do hodiny. Dokonca aj v DrD+ sa mi to podarilo tím že som vynechal celí charakterník a robil som si to po svojom.
Autorská citace #13
3.3.2010 10:24 - ShadoWWW
Malá časová náročnost na GM(DM/PJ)na přípravu dobrodružství je možná ještě důležitější než na přípravu postavy. Proto je 4E tak populární. Ono to časem přestává bavit, když na hodinovou nebo dvouhodinovou session se DM musí připravovat řádově 3 a víc hodin.
Autorská citace #14
3.3.2010 10:30 - Alnag
Žádný dungeonpunk a rychlá tvorba postavy... kurňa a co na tom bude jako zábavného? Já si chci piplat postavičku a vymlacovat jeskyně... :(
Autorská citace #15
3.3.2010 11:04 - noir
Když jsem si dělal postavu na 12. úrovni pro DnD 4e, tak mi to v builderu trvalo asi 20 minut. Jo, je pravda, že pak jsem ji začal tunit vylepšovat a strávil nad tím asi další tři hodiny času, ale neoptimalizovaná postava jde vyrobit extra rychle. Jak rychle dělal Almi jeho barbara? Taky tak 20 minut, ne?
Autorská citace #16
3.3.2010 11:30 - Colombo
ShadoWWW píše:
Viz např. tito hráči nikdy předtím 4E nehráli, ale za chvíli se do toho dostali a skvěle se bavili. Když to srovnám např. s DrD+, kde ještě na několikátém sezení byly hráči iritováni příliž komplikovanými pravidly a raději se vraceli k DrD...


To ale neznamená, že 4E je nějaké skvělé, ale jen, že DrD+ je kravina a o tom se nikdo nepře.

Já vás nechápu, hra ještě nevyšla, víte o tom kulové, prakticky jednu větu, a z toho vyvozujete jak je 4E lepší? Wat?
Autorská citace #17
3.3.2010 11:40 - ShadoWWW
Neříkám, že to bude špatná hra. Možná si ji i koupím. Nelíbí se mi ale ten vymezující se styl.
Zvážím, jestli si ji koupit, až po přečtení nějaké podrobnější recenze. Rozhodně to nekoupím hned "naslepo".
Autorská citace #18
3.3.2010 13:05 - wlkeR
Stránka přidána do RSS kanálu, snad tam nepotečou žádné patoky.
Výhledově má DrD2 proti D&D4 jednu výhodu - nebudou vycházet další doplňky, které možná popřou tvrzení v těch předchozích (buď prokleto, magické střelivo!)
Autorská citace #19
3.3.2010 13:38 - Sosáček
ShadoWWW píše:
To ano. Ale to není určeno pro začátečníky. Ti mají často jen PHB1 a možná ten CB. "Take and go" je důležitý pro ty začátečníky. Pokročilí si svou postavu rádi vytuní.

Fakt? Ja bych teda nerekl ze chci stravit osm hodin tvorbou postavy a za zacatecnika bych se asi neoznacil.
Autorská citace #20
3.3.2010 13:38 - Sosáček
Kýblohlav letně-semestrový píše:
Výhledově má DrD2 proti D&D4 jednu výhodu - nebudou vycházet další doplňky, které možná popřou tvrzení v těch předchozích (buď prokleto, magické střelivo!)

Tim bych si nebyl tak jistej.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12511801719666 secREMOTE_IP: 54.234.190.237