Drak

Drak? DRAK??? DRAK!!!! Utíkejtééééé. Tak tohle je to, čeho chceme dosáhnout.
Napsal Alnag
Draci jsou nejmocnějším nástrojem DMova nestvůrného arzenálu. Každá špeluňka má svůj oblíbený příběh o drakovi. Poté, co je zapěn, hlupáci se smějí a zbabělci si jdou vyměnit kalhoty. d Zde uvádíme pár vodítek, kterak používat draka ke zvýšení jeho účinku. Mějte však na paměti, že tato pravidla jsou méně důležitá, než vzrušující hra. Nebojte se upravit nebo porušit tato pravidla v zájmu dramatičnosti.

1. MÉNĚ JE VÍCE

Základní pravidlo, co se týče draků, zní: méně je více. Čím méně DM užívá draky, tím větší dopad mají. Představte si Tolkienova Hobita, který začíná tím, že je Kraj vypleněn drakem. Bilbo se dává dohromady s trpaslíky, aby se vydali pro Šmakův poklad, jen aby se setkali se všemi příznaky draka - stopami, vejce, šupinovou zbrojí a konečně jeho spatřením nad hlavou. Dokonce si můžete představit, že Glum je malý mluvící stínový dráček! A co tedy nakonec čtenář udělá, když se objeví ten nejlítější drak? Zívne. Ale Toliken chápal pravidlo méně je více. A tak než se dostanou ke Šmakovi, čelí Bilbo řadě jiných nástrah a čtenář se chvěje a bojí též. Takto by měli být uváděni do hry draci.

2. UVEDENÍ

Porovnejte tyto popisy:
"Přelétl nad vámi drak."
"Stromy se v nenadálém vichru divoce otřásají. Vaši koně řehtají hrůzou a divoce vyhazují. Vzduch je znenadání horká a plný dračího puchu."
Uvedení je důležitou součástí DMování draka. Nechte postavy třást se hrůzou tak dlouho, jak jen je to možné a stupňujte jeden úvod za druhým a pak bum. Dojde na hlavní událost. Jsou tu čtyři možné typy uvedení.
  • PŘÍBĚH: Celý příběh se může točit kolem úvodní události, jako třeba v Hobitovi. Není nutné soustředit celou kampaň okolo draka, ale je dobré mít pár úvodních dobrodružství.
  • VĚCI: Stromy, počasí, cokoliv, co nemluví, může být použito ke zvýšení zkušenosti s drakem. Když se družina dostane k pozůstatkům drakova útoku, měli byste velmi detailně popsat ohořelé zbytky koní a velké brázdy vyryté do země. Nejmocnější typ tohoto uvedení obsahuje věci, které kdysi mluvily... jako jsou mrtví lidé.
  • LIDÉ: Zvěsti, konverzace a dopisy též fungují. Tato metoda je skvělý způsob, jak sdělit informace o drakovi, zvláště pokud najdou dopis u zbytků posla, který jej nesl.
  • DRAK SÁM: Pohyb ve stínech, mručení a dračí zápach, to vše spadá do této kategorie a mělo by být zužitkováno. Pamatujte na to, že byste měli využít všech pěti smyslů - postavy by měly cítit štiplavý, spáleninový zápach draka ve větru. Jeho kroky rozechvějí zemi a postavy by měly spatřit, jak pařáty drtí zemi při jeho chůzi. Dračí řev by měl být bolestivý na poslech a postavy by měly ochutnat krev z krvácejících dásní v reakci na hrůzu, kterou prožívají. Celá jejich bytost by měla křičet aby prchli, jak nejrychleji mohou.

3. POPIS DRAKA

Když drak konečně vstoupí na scénu, upravte v úvodu uvedené pravidlo. Více je více. Poté, co byli drženi v napětí uvedením, hráči očekávají (a zaslouží si) odměnu. Použijte ty nejdojemnější a nejhrozivější detaily. Většina popisu by měla přijít na začátku střetu, ale nezapomeňte zmiňovat drobné detaily i tu a tam později, abyste udrželi představu. Neodflinkněte to a nikdy neodbijte hráče konstatováním, že je to "bílý drak". Namísto toho řekněte: "Jeho kůže je perleťová, lesknoucí se běloba, která odráží světlo vašich pochodní tak, že každá šupina vypadá, jakoby na sobě měla mihotající se kapku krve."
Pokud se jeho jméno neukázalo v průběhu příběhu, vyhněte se tomu draka pojmenovávat. Cokoliv, co tohoto tajemného netvora zaškatulkuje, je špatné.
Nic nezarmoutí DMa víc, než když dá do popisu srdce a duši a má ve skupině pravidloználka, který se nazpaměť našrotil monstrák a řekne: "Á, bílý drak! Podle velikosti hádám, že je to dospělec. Ten dělá svým dechem zranění za 6k6 životů. Žádnej problém, jsme na 12. úrovni." Co s nimi? Zabít. Oba, hráče i postavu. :))

4. STYL ÚTOKU

"Méně je více" je možno aplikovat i na dračí dech. Draci by neměli zaútočit na postavy dechem, pokud nemají jinou alternativu. Hráči vědí, že je to nevyhnutelné, takže vyčkejte, až dokud sebou viditelně netrhnou.
Jednoduchá pauza stačí před tím, než vypukne peklo. Pamatujte, že představa draka chrlícího oheň děsí lidi na celém světě, ať hrají D&D nebo ne. Použijte dračí dech v nejdůležitějších a nejdramatičtějších chvílích.
Jeden způsob, jak zcela poslat do kytek všechny pravidloználky, je nechat všechny draky, dokonce i bílé, chrlit oheň. Draci jsou součástí mytologického povědomí a tak je potřeba trošku zadrnkat na tuhle strunku.
Namísto spoléhání se na dech mohou draci řvát a rozbíjet věci, nabrat nerozvážné na rohy a drtit domy. Čím tvořivější budete, tím lépe. Celý tento tvor je jedna velká zbraň, užívá svých křídel, ocasu, spárů, zubů a masivní váhy, aby znásobil účinek. Nezapomínejte, je vážně inteligentní a hravý.
Když dojde na magii, měla by být drakem sesílaná kouzla smrtící, dobře vypadající a tak odlišná, jak jen je to možné. Většina draků nebyla vyškolena v mystické magii. Jejich magie je přirozená. Popište kouzla, nepoužívejte jejich jména. Pozměňte popis kouzel, takže budí větší dojem. Možná, že drak seslal blesk, ale pro hráče je to vlna praskající horké bílé energie, která se žene místností.

5. MYSLET JAKO DRAK

Mezi nejdůležitějšími vlivy na dračí mysl patří dlouhý život a dva důsledky, které jsou často opomíjeny.
  • Čím déle lžete, tím jste lstivější. Dokonce i mladý drak je pravděpodobně starší než postavy. Představte si, jak mazaný může být starý prošedivělý pirát a násobte to dvěma.
  • Pokud nehraje komediální kampaň, draci by nikdy neměli udělat nic hloupého. Pokud drak padne do idiotské pasti, potom je celá jeho mystika v troskách. A co hůř, vypadá jako pitomec.
Může být těžké představovat nestvůru, která je de facto chytřejší než DM. Ale i na to existují finty:
  • Udělejte draka chytřejšího než jsou postavy a bude se to zdát jasně krutým. Způsob jak toho dosáhnout, je staré dobré plánování. Vymyslete si pár triků, založených na herním stylu družiny. Uprostřed bitvy to může vypadat jako bleskové a brilantní rozhodnutí.
  • Draci jsou obávaní z dobrého důvodu. Postavy ze sebe musí dát všechno, aby ho porazili - ale porážka neznamená zabití.
  • Čím déle žijete, tím opatrnější jste. Pro draka všechno bledne ve srovnání s jeho životem. Nemá smyslu zemřít pro obranu pokladu, nashromážděného za pár set let.
  • Nestává se každý den, aby něco zranilo draka - první rána, která mu způsobí výraznější zranění, může mladší kus přinutit ke stažení (aby se nepochybně později vrátil pro pomstu). Drak zatažený do středně důležitého úkolu zmizí po ztrátě poloviny životů a jen drak s velmi vážným posláním (jako je obrana pokladu) bude bojovat o něco déle.
Drak by měl bojovat na smrt jen za určitých okolností. Následuje seznam toho, co může tyto tvory přinutit bojovat až do hořkého konce.
  • Konec světa: Stejně už není moc pro co žít.
  • Láska: Vše je dovoleno při této prastaré motivaci.
  • Obrana mladých: Jako mnoho jiných tvorů, i draci jsou schopni ohromné statečnosti a obětí při obraně svých mladých.
  • Není kam utéct: Lapený drak nebo drak ovládaný či držený v šachu magií bude pochopitelně hodně naštvaný.
  • Je neuvěřitelně starý: Prastarý drak může být znuděný. Už zkusil všechno kromě smrti.
Smrt draka se dá srovnat s národy jdoucími do války a neměla by být brána na lehkou váhu. Z postav, kterým se podaří zabít jednoho draka, se nepochybně stanou praví hrdinové (novinky se v nadpřirozeném světě šíří rychle). Přátelé se budou chvástat tím, že znají tyto legendární válečníky a nepřátelé se budou třást strachy. Věčná sláva je cena, kterou si dobude drakobijec a důvod pro, který mnoho dobrodruhů v rozpuku mládí umírá v honbě za touto mýtickou a tajemnou bytostí.
Napsal Alnag 01.12.2005
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 100 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17812609672546 secREMOTE_IP: 54.167.126.106