Eberron kampaň: Lovci ztraceného úsvitu.

Pro některé je svět Eberronu těžce stravitelným, pro jiné zase vítaným osvěžením, či změnou. Hlavně pro tu druhou skupinu je adresován tento článek.
Napsal Nachtrose

Loď kapitána Gilgameshe by měla nést jméno:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Jitřenkakladné body1
Večernicekladné body2
Syberis ( the dragon above )kladné body3
Sidurikladné body0
jiné ( navrhněte )kladné body0

Nejvhodnější povolání pro šviháckého dobrodruha a korzára je podle vás:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Fighterkladné body0
Roguekladné body1
Rangerkladné body0
Bardkladné body5
multi/hybrid class ( jaký? )kladné body1
jiné ( jaké? )kladné body1
žádné, použit nějaký zajímavý vzor jako u monsterkladné body1

Tak jak to tu už párkrát udělal Yashamaru, tak i já sem teď píšu námět na kampaň, jež by se měla odehrávat v Eberronu, magetech světě, jenž mě osobně velmi láká, i když samotná 4E knížka není ještě k dispozici. Pár nápadů se tu už probíralo v diskuzích a Yashamaru se mnou výrazně na tomto nápadu spolupracuje i mimo komunikační kanály kostky, nakolik máme o kampani v tomto světě asi hodně podobné představy. To, co bude teď následovat, je shrnutí našich nápadů a umožnění vám jich posoudit nebo podpořit nápady vlastními.

*pozn. veškerá jména tu použitá jsou vesměs pracovní a ve výsledku se mohou výrazně lišit.

Družina:

Za jádro družiny si představuju Artificera, ideálně člověka nebo půl-elfa, jenž by zároveň byl i hlavním hrdinou, a jeho společníka warforged fightera, jakožto jeho hlavního ochránce. Zbytek družiny může být prakticky libovolný co do složení, tak do počtu (osobně se mi rýsuje až 7 PC!)

Nástin příběhu:

Postavy pracují jakožto "archeologický tým" pro některou z velkých univerzit Khorvarie (pravděpodobně v Sharnu).



1-2 první sezení by mohlo být standardní vykrádání hrobek (ještě bez WF), na jehož konci by hlavnímu hrdinovy padnul k nohám mechanický ptáček (final messenger) pronásledován mechanickým jestřábem nebo něčím podobným.

Můj návrh: ptáček nese zprávu a k postavám se dostane jen proto, že je příliš poškozený pro další let (líbí se mi koncept "náhodného" hrdiny)
Yashův návrh: ptáček nese zprávu přímo pro hlavního hrdinu (pro postavy to bude osobnější).

Tak jako tak ptáček předá zprávu, že hrob/svatyně/skrýš/whatever byl narušen a dodá i souřadnice, čirou náhodou relativně nedaleko. Když postavy dorazí na místo, najdou tam nejspíš zbytek expedičního týmu, jak prohledává ještě zbylé ruiny. Dále pak těžce poškozeného warforgeda a nakonec něco, co by je mohlo přivést na stopu, či aspoň zmínku o kapitánu Gilgameshovi, slavném dobrodruhovi a hrdinném korzárovi z dob velké války. Artificer by pak měl poškozeného warforgeda vzít sebou a opravit.

(Tady si pohrávám s myšlenkou nechat některou z postav permanentně zemřít. Samozřejmě po předchozí domluvě s oním hráčem, jenž by si pak místo ní vzal zrekonstruovaného warforgeda. Přijde mi hloupé někoho prvních pár sezení vynechat jen proto, že jeho postava ještě není na scéně. Prapůvodní nápad byl, že by to byl daný fakt už před prvním sezením, že artificer si někdy někde opravil warforgeda. Pak mi Yash navrhnul to odehrát a napadla mě tato varianta.)

Od této chvíle by se mohla začít postavám do cesty míchat ona organizace a ztrpčovat jim život, bez ohledu na to, zda aktivně začli po kapitánovi pátrat, nebo ne.

Ať už budou aktivní, či nikoli, někdy skončí s úkolem směr Xen´drik. Budou sestřeleni nad džunglí, kde posléze naleznou onu slavnou loď i s kostrou kapitána. V tuto chvíli by se u hlavního hrdiny mohl manifestovat Mark of Passage, jenž by mu mimo jiné umožnil i jistý, i když omezený, způsob komunikace s elementálem pohánějícím loď. Postavy loď opraví aspoň do jakž-takž letuschopného stavu a vyrazí s ní směr Sharnské doky na důkladnou opravu.

Dál už jenom zkratkovitě prozatím:

- postavy musí sehnat spoustu peněz na opravu
- loď se po zaplacení oprav ztratí z univerzitního doku
- družinu a loď začne stopovat někdo další
- ukáže se, že je to údajně mrtvý kapitán Gilgamesh
- je to přítel, či nepřítel? A čí teda byla ta kostra v lodi? Proč měla na sobě kapitánův šat? Proč se celou tu dobu skrýval a hrál na mrtvého? A co ho přimělo tak náhle se zase objevit? jak postavy splatí dluhy? Co je to za organizaci, jež je pronásleduje? A jakou má spojitost s kapitánem? atd atd.

Troška pozadí:

Legendární loď: jedná se o mistrovský kus práce. Je to asi nejlepší loď, která kdy brázdila nebesa nad Eberronem. Je dílem velmi nadané artificerky z rodu Cannith (aniž by o tom věděla) Agathy Clay. Spoutala v ní natolik mocného elementála, že ji nedokázal ovládat jen tak ledajaký kapitán. Vlastně Gilgamesh byl první a jediný, koho elementál poslouchal. Gilgamesh a Agatha si padli do oka a narodil se jim potomek. To se ale nelíbilo některým mocným a tak se z obou stali psanci a dobrodruhové. Agatha však velmi záhy zmizela a její osud není znám. Dítko bylo umístěno do Sharnu pod ochranu univerzity, kde měl Gilgamesh dobré kontakty...



Anketa:

Jak by se ona slavná loď mohla jmenovat?

a) Jitřenka
b) Večernice
c) Syberis
d) jinak ( navrhněte )

A ještě prosba o radu: jaký class by měl mít slavný švihácký hrdina, jenž stejně dobře vládne mečem i slovem a důvtipem? Bard? Rogue? Nebo snad ranger?

Na závěr:

Toto je jen hrubá představa o začátcích kampaně v Eberronu. Považuju to za materiál živý, otevřený změnám a ocením každý ohlas, jak kladný, tak záporný, radu, nápad, prostě cokoli, co mi budete ochotni k tomu říct.

Napsal Nachtrose 29.06.2009
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 64 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.32823920249939 secREMOTE_IP: 54.227.31.145