Pro mnoho hráčů je snadné si vysnít koncepty postavy vysoko létajících kosmických lodí nebo temných fantasy eposů, ale když dojde na vytváření úplně obyčejných lidí, které by potkali běžně na ulici, jsou v koncích. Těm se může hodit vybrat si některý z následujících stereotypů. (Pozn.: V případě jiných žánrů je praxí herních designérů vlichotit se publiku tím, že mu řeknou, že nehrají tupé stereotypy stupidní pop kultury, ale éterické, psychicky znělé archetypy mýtů a literatury. Zapomeňte na ty kecy. Horor, zvláště v jeho filmové formě žije z šablonovitých postav. Možná je tomu tak proto, že tento pochybný žánr přitahuje stejně pochybné tvůrce, ale spíš se zdá, že použít stereotypů jde ruku v ruce se společenskými a sexuálními úzkostmi, do nichž tento žánr brousí.) Mazaní čtenáři si všimnou, že jsou to tytéž typy, které se objevují v komediích pro náctileté. Je tomu tak proto, že většina hororů s vícero protagonisty míří na stejné náctileté publikum. Mnoho skupin může preferovat přidání další dimenze těmto postavám například tím, že jim přidají dekádu či více let. To vám vytvoří hodnou holku s v postgraduálu, stárnoucího hejska atd.
Hodná holka je obyčejná mladá žena. Není-li přímo cudná, je přinejmenším nesmělejší a rozvážnější co se týče sexuality než ostatní mladé ženy ansámblu. Je chytrá a opatrná a stane se ultimátní kořistí temných sil, které pronásledují skupinu – přičemž se často ukáže, že je odhodlanější přežít než většina těch okolo ní. Příklad: Jamie Lee Curtis ve filmu Halloween.
Provokativně se obléká a je vždy připravena na krátké poválení se na seně, sexy holka funguje jako protiklad k hodné holce. Mnohdy je odporná v obou významech toho slova, hrubě prosazujíc svou sociální nadřazenost. Sexy holku často potká strašlivý konec v duchu žánrově pokroucené starozákonní morálky (viz Paris Hilton ve filmu House of Wax) ale některé se vyvinou v lepší osobnost hodnou záchrany (Franka Potente ve filmu Creep).
Mužský ekvivalent sexy holky, hejsek/hřebeček je sociálně dominantní alfa samec, který zosobňuje často negativním způsobem maskulinní hodnoty. Často se páruje se sexy holkou. Může se ukázat užitečným a vznešeně zemřít nebo se prokázat jako totální hovno na botě, které zemře zcela neslavně, ale tak či ona směřuje na popraviště. Příklad: Nicolas Le Phat Tan, Sheitan.
Mozek je týpek, často přehnaně podivínský s obskurními informacemi nutnými k rozluštění toho, co se snaží skupinu zabít a proč. Jeho nezpochybnitelná dovednost s počítači je ještě navýšena obecnou schopností vytvářet improvizovaná udělátka. V sociálních situacích jej může zradit jeho kompulzivně nemotorné chování nebo jeho legitimní obavy jeho víc světáčtí vrstevníci zavrnou. Příklad: Cory LeGros, The Last Winter.
Tohle je postava ochranářského bojového experta, často staršího než zbytek skupiny, který je učí jak bojovat proti tvorům temnoty. Jeho osud v hororovém příběhu je často nažrat se hlíny na konci druhého aktu, aby se ještě zintenzivnilo riziko, kterému čelí ostatní. Postava vedená opatrným hráčem může mít ale o něco delší životní cyklus. Příklad: Ving Rhames, Dawn of the Dead.
Tato komická postavička je příslovečný flink, jehož smysly jsou tak otupělé drogami, že nevnímá ohromnost toho, co mu hrozí až do momentu, kdy je příliš pozdě. V dlouhodobější hře Fear Itself se jeho radostná dobrácká povaha a otupělé vnímání mohou ukázat jako překvapivě účinným mechanismem přežití.
Ačkoliv není přímo hororovou postavou je platonickým příkladem tohoto typu Brad Pit ve filmu True Romance.
Tady najdeme průměrnou mužskou postavu, často mladou a obvykle představenou s minimem konkrétních detailů, takže se s ním může publikum snadno identifikovat. Chrání ostatní a zachovává si základní morálku selského rozumu bez ohledu na okolnosti. Příklad: Cillian Murphy ve filmu 28 Days Later.
Žánr, kde na sebe zlo bere pevnou formu, otevírá otázky víry. Kněz nebo kazatel je standardní figurou nadpřirozeného hororu, zvláště v subžánru uctívání ďábla (The Exorcist, Bless the Child, Exorcism of Emily Rose). Náboženské postavy trénované v exorcistických technikách jejich kultury mohou být schopné držet síly Vnější temnoty v šachu. A nebo možná ne… Příklad: Harvy Keitel, From Dusk Til Dawn.