Naoki
24.4.2018 20:14
Postavy Mage na Dálavu
Pro začátek konkrétně na jarní Dálavu 2018


HráčNachtroseEbonNaokiTarfillDukolm
ParadigmaWitchMD (Dreamspeaker)HermetikEkstatikTaoista (Euthanatos)??
Spojení3
Rozklad3
Síly4
Hmota3
Mysl312
Život213
Prazáklad2
Čas311
Spirit323
Autorská citace #41
3.5.2018 15:04 - Naoki
Píše:
Ty, Ebon, Naoki, Pjotr, Demonica pokud se nepletu - nejsem si teď moc jistej Cemi a Dukolmem...

Byli jsme
Expert na forenziku a fotografování (nacht?)
2 rváči (já a ebon)
vojenský kaplan (pjotr)
emo goth (demonica)
...
a toť vše?
Autorská citace #42
4.5.2018 01:07 - Dukolm
Píše:
nejsem si teď moc jistej Cemi a Dukolmem...


Jen jsme poslouchaly jinak je to jedna z dálav kde existují i nějaké obrázky

Herní osazenstvo
Autorská citace #43
4.5.2018 11:35 - Ebon Hand
Tak jsem si pro jistotu rovnou udělal nový deník, těch změn bylo nějak příliš. :-)
Autorská citace #44
9.5.2018 08:19 - Nachtrose
Sirien: Mam si Clavia odlozit i do priste? ;-) I kdyz tentokrate az TAK moc nezazaril O:-)
Autorská citace #45
9.5.2018 08:31 - Naoki
Myslím si že všechny postavy byly pěkně povedené, a bylo by škoda si je nenechat na budoucí příležitost :D
Autorská citace #46
9.5.2018 08:43 - Tarfill
Pravda, taky myslím, že každá z postav měla svojí zásluhu na úspěšném konci. Já si tentokrát Ronalda založím do svého RPG archivu a pokud bude příležitost, kdykoliv se rád přiteleportuju znovu... ;-)
Autorská citace #47
9.5.2018 08:47 - Nachtrose
Hvezdou vecera byl bezkonkurencne Ronald tentokrate :-) ( i kdyz si nesahnul na Garrou )
Autorská citace #48
9.5.2018 09:16 - Naoki
Tam se taky ukázalo jak strašně silné je Prime 4. Na to že jsme to chtěli dumb-statovat tak pochybuju že bychom to bez toho zvládli tak dobře
Autorská citace #49
9.5.2018 15:10 - sirien
Prime 4 ste ve hře nakonec snad ani vůbec neviděli, to co ste viděli byl z drtivé většiny Prime 3 a to ještě musim říct, že to, co vás na tom nejspíš nejvíc zaujalo, bylo jeho nejhrubější využití.

Jako ne, že by to nebylo výživný - 6 aggravated damage holt kurevsky zabolí kohokoliv, no... technicky vzato bejt to člověk (upír, mág...) tak je asi tak krok od toho bejt rozervanej na prvočinitele - bejt to vlkodlak tak to sou dva kroky. Na druhou stranu to je v základu paradoxní, aniž by to šlo jakkoliv rozumně obejít, stojí to vždycky quintessenci (a ne zrovna málo - Captain tam propálil quintessence že by nad tim jeden brečel) a při použití proti libovolnému aspoň trochu lidsky uvědomnělému tvoru to je považované za brutálně proti moudrosti (technicky se mágové z valné až drtivé většiny shodují, že použito na člověka to znamená rozervání jeho bytosti až na úroveň jeho samotné Duše, což je takřka na dně stupnice všech možných prohřešků proti moralitě).

Na druhou stranu nevim jestli ste si všimli, jak efektivně vám Captain s Primem usnadňoval provádění společných rituálů s kombinováním odlišných sfér. V tomhle sou Prime mágové ve skutečnosti snad ještě brutálnější, protože svou přítomností řádově zvyšují vnitřní magickou kompatibilitu celého kabalu.



Jinak Tarfillovo závěrečné "sejdeme se v Londýně" si poznamenávám mezi one-shotové top kostkové momenty, protože to bylo fakt vcelku epic :D
Autorská citace #50
9.5.2018 15:15 - Naoki
Píše:
Na druhou stranu nevim jestli ste si všimli, jak efektivně vám Captain s Primem usnadňoval provádění společných rituálů s kombinováním odlišných sfér. V tomhle sou Prime mágové ve skutečnosti snad ještě brutálnější, protože svou přítomností řádově zvyšují vnitřní magickou kompatibilitu celého kabalu.

Spíš než ty prime blesky jsem měl právě namysli to společné ritualizování. Že jsme mohli přeskakovat věci typu "jak se moje kouzlení přes hluboké pocity může kombinovat s tvým kouzlením přes magické předměty?" a prostě se spoléhnout na to že nám bude dělat spojku. To by s prime 2 asi tak snadno nešlo :D
Autorská citace #51
9.5.2018 18:34 - sirien
Naoki píše:
a prostě se spoléhnout na to že nám bude dělat spojku. To by s prime 2 asi tak snadno nešlo

Šlo, ale správně usuzuješ že tam je danej cap že "easy" to je jen do úrovně efektů Sfér co jsou rovné či nižší než je úroveň Prime "spojujícího" mága. Když chceš jít vejš, tak to začne dělat bordel (buď to nejde vůbec nebo to sestřelí jak výslednej efekt tak dicepool rituálu)
Autorská citace #52
9.5.2018 23:27 - captain66
Musim uznat, ze prvni co me napadne, kdyz slysim Prime je Prime Lightning, ale imo jsem byl nejuzitecnejsi prave u tech ritualu jako spojka. Counterspelly a hledani magie mi moc nepadalo.
Autorská citace #53
10.5.2018 00:38 - sirien
Problém Prime je v tom, že začátečníci často vůbec netušej co s nim dělat, protože jeho jediné očividné "přímé" využití je právě so-called Pattern Rapture (což je rodina příbuzných Prime 3+ útočných kouzel typu Prime Lightning, Celestial Fire, Light of Creation atd. - je mezi nimi víc rozdílů, než jen stylizace, ale v podstatě všechna jsou o tom že do někoho napálíte tvrdý aggravated zranění) a potom přímá antimagie (dispel, counter-spell, anti-magic shield). To je sice všechno hrozně cool a powerful and shit, ale je to dost omezené co do příležitostí to smysluplně využít a navíc půlka těhle věcí (vč. některé té antimagie) je hroznej žrout už tak dost vzácné quintessence.

Na to abyste z Prime vytáhli něco víc musíte tyhle povrchní pozlátka překročit a sáhnout si minimálně na metamagii, jenže na to už musíte a) vědět něco víc o tom světě a jeho kosmologii a metafyzice z pohledu mágů a b) musíte mít už trochu cit pro práci s kouzly a paradigmaty. Ono ty Captainovy popisy toho jak proplétá tu tkaninu abyste s ní mohli nějak dál pracovat možná vypadaly triviálně, ale ve skutečnosti moc nebyly a už vyžadovaly nejen aby měl nějaké jasnější pojetí o vlastním paradigmatu a postupech kouzlení, tak i o těch vašich a celkově i povědomí o rituálech a o tom jak fungují z tohodle hlediska spojování konceptů různých mágů.

Jinak s Prime metamagií se pak dá dělat i hromada dalších hrozně cool věcí - třeba někomu můžete přetvářet kouzla přímo pod rukama, v určité míře měnit nebo ovlivňovat jejich efekty nebo chování atp. a to jak v dobrém (např. prodlužovat působení kouzel vašich kolegů) tak ve zlém (např. křivit příchozí nepřátelskou magii nebo jí dokonce "ukrást" a použít ve vlastní prospěch a přitom nechat druhou stranu aby za ně zaplatila a slízla následky vč. Paradoxu). Což jako ano, je těžké, protože to je často oponované, ale stejně to je mocné.

Očarovávání věcí a vetkávání kouzel do Tapiserie pro tvorbu dlouhodobých efektů je mega cool a pro mnohé to je samo o sobě dostatečný důvod si Prieme vzít, ale v krátkodobé hře se to většinou moc neprojeví.

Každopádně skutečná síla Prime se nachází za tímhle vším metamagickým balastem a jde o práci s abstraktními koncepty samotné reality, resp. spíše Reality, hermetickými slovy doslova práce se světem ideí (jiné tradice tomu přirozeně říkají jinak a chápou to jinak). Předtavte si kněze který udělá ze svatby Prime obřad a manželské sliby skutečně vtiskne do vzoru skutečnosti. Nebo obchodníka, co napíše obchodní smlouvu tak, aby ve svém numerologickém překladu obsahovala Prime potvrzení své vlastní pravdivosti na úrovni faktické reality. Nebo řemeslníka, který použije tajné postupy výroby, které učiní finální dílo (třeba i zbraň nebo nástroj) skutečným obrazem tvůrcovy dokonalé představy tohoto díla. A teď si uvědomte že všechny tyhle příklady sou pozitivní, ale že Prime může i měnit nebo prostě ničit. A pak si vemte, že je pořád řeč jen o Prime, ale že efekty Sfér lze poměrně libovolně kombinovat a míchat.

Prime je matematika, kvantová mechanika a teorie magie - ostatní Sféry jsou v podstatě jen "znečištěné" oborově omezené aplikované vědní obory. Matematika a kvantová mechanika jsou mocné, ale mnohdy dost nepraktické k dosažení výsledků pro každodenní praxi a situace vyžadující pragmatické řešení. Na druhou stranu, když jdete do hloubky, tak u nich vždycky tak nebo onak skončíte.
Autorská citace #54
10.5.2018 08:07 - Dukolm
Tak tenhle příspěvek schovej někde do článku k mágům cool shrnutí.
Autorská citace #55
10.5.2018 17:36 - Ebon Hand
Tak to je epické rozebrání Primu!.

Všem děkuji za šťavnatou hru, tahle mi už rozhodně dala pocit, že mágové mají opravdu macaté schopnosti. Zvlášť, když jsme se tady před hrou bavili o nevšedním kurýrovi specializovaných zakázek.. :D

Ještě to bude chtít nějaké doosahání. Docela mě Sirien překvapil konstatováním, že Říční bůh už byl skoro hotový...
Autorská citace #56
10.5.2018 17:57 - Nachtrose
Píše:
...že Říční bůh už byl skoro hotový...


Jenze my taky byli v podstate ve stavu, kdy jsme mu mohli vesmes jen sproste nadavat... ;-)
Autorská citace #57
10.5.2018 18:03 - sirien
Ebon Hand píše:
Docela mě Sirien překvapil konstatováním, že Říční bůh už byl skoro hotový...

Už sem to tu kdysi vysvětloval jinde. WoD neni DnD - věci tam nejsou "husté" protože by měly miliardu HPček který musíš promlátit, ale protože se chovají inteligentně a protože často nejsou snadno zranitelné tím, co je k dispozici.

Takový upír má úplně stejně HPček co člověk a vlkodlak má jen o nějaké 3 víc (což, dobře, teoreticky je o 40% víc, ale zase ono se těch 10 neproškrtá zas o tolik pomalejc než těch 7 - v STs to umí jít dolu dost rychle). Problém je, že střílet do upíra je fakt neefektivní (de facto poloviční zranění co se navíc 2x lacinějc regeneruje) a na vlkodlaka se vůbec musíš dostat (což, jak ste si vyzkoušeli minule, neni vůbec žádná legrace) a i pak ještě něco z toho co schytá zvládne zregenerovat.

Ten říční bůh měl 15 HPček, což je vcelku kotel, a ty byly navíc pro normálního smrtelníka (a popravdě i pro většinu upírů a i nemalou část mágů) takřka nedotknutelný. Schytal to tam čistě na konto toho, že Tys měl čtyřkovej merit co Ti umožnil dodat Force útoku spirituální rozměr (merit co je mimochodem dostupnej fakticky jen vlkodlakům, mágům a pár hunterům) a pak samozřejmě Captainovy Prime útoky sou zvěrstvo, protože zasahujou cokoliv a sou efektivně takřka nebránitelný, jinak, než Primem a nějakejma schopnostma Nephilim (pravejch démonů). To byly 4 lethal zranění od Tebe, 2 lethal od Nachta a pak 6 aggravated od Captaina. Zvlášť ty agráče ho FAKT bolely.
Autorská citace #58
10.5.2018 22:13 - Tarfill
Ebon Hand píše:
mágové mají opravdu macaté schopnosti

To sice rozhodně jo, ale zase bych rád připomněl, že jsme byli skupinka pěti týpků a většina z nás měla v nějaké sféře rovnou čtyři puntíky, což je rozhodně nebezpečná kombinace...

sirien píše:
To byly 4 lethal zranění od Tebe, 2 lethal od Nachta a pak 6 aggravated od Captaina.

Takže usuzuju správně, že mu jeho vlastní střela vrácená Ronaldovým teleportem nic neudělala?
Jinak v tomhle je pravda, že Kevinovo "tkalcovské umění" je potřeba pochválit...

Nachtrose píše:
Jenze my taky byli v podstate ve stavu, kdy jsme mu mohli vesmes jen sproste nadavat...

Já si nemyslím, že jsme na tom takhle byli, podle mě šlo jen o to vymyslet dobrý způsob, jak přijít jezernímu bohovi na kobylku, ale jinak jsme se podle mě drželi dobře...
Autorská citace #59
10.5.2018 22:19 - sirien
Tarfill píše:
Takže usuzuju správně, že mu jeho vlastní střela vrácená Ronaldovým teleportem nic neudělala?

Rozhodila ho, ale přímo zranění mu nezpůsobila. Když se ta věc topí v abstraktním konceptu fosforového ohně, plivne ho ven a Ty mu ho vrátíš zpátky, tak nemůžeš úplně čekat, že by ho to nějak zranilo. Asi jakoby z ohniště vypadl kus dřeva a Tys ho kopnul zpátky - na moment ten oheň možná trochu utlumíš, ale fakticky si jen vrátil ztracené palivo zpátky.

Tarfill píše:
Já si nemyslím, že jsme na tom takhle byli, podle mě šlo jen o to vymyslet dobrý způsob, jak přijít jezernímu bohovi na kobylku, ale jinak jsme se podle mě drželi dobře...

Ve skutečnosti jo. Ono tam taky ten bůh nebyl zrovna ready na vás - technicky určitě vládnul nějakými schopnostmi kterými by zvládnul devastovat okolí plošným způsobem a napalovat vás efektivnějc než jak to dělal, ale a) pořád nebyl úplně při síle (ve smyslu 100% co to bývalo) a b) tam byly ty okolnosti té backstory které ho vázaly a dávaly mu nějaké jiné a trošku zmatečné motivace.
Autorská citace #60
10.5.2018 23:43 - Nachtrose
Sirien: uděláš nám nekdy příště další storku? Sice nemáme moc na co navazovat už, ale mne Clavius celkem baví :-) ( a STs jako takový je příjemná změna )

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.051535129547119 secREMOTE_IP: 18.97.9.170