Problém Prime je v tom, že začátečníci často vůbec netušej co s nim dělat, protože jeho jediné očividné "přímé" využití je právě so-called Pattern Rapture (což je rodina příbuzných Prime 3+ útočných kouzel typu Prime Lightning, Celestial Fire, Light of Creation atd. - je mezi nimi víc rozdílů, než jen stylizace, ale v podstatě všechna jsou o tom že do někoho napálíte tvrdý aggravated zranění) a potom přímá antimagie (dispel, counter-spell, anti-magic shield). To je sice všechno hrozně cool a powerful and shit, ale je to dost omezené co do příležitostí to smysluplně využít a navíc půlka těhle věcí (vč. některé té antimagie) je hroznej žrout už tak dost vzácné quintessence.
Na to abyste z Prime vytáhli něco víc musíte tyhle povrchní pozlátka překročit a sáhnout si minimálně na metamagii, jenže na to už musíte a) vědět něco víc o tom světě a jeho kosmologii a metafyzice z pohledu mágů a b) musíte mít už trochu cit pro práci s kouzly a paradigmaty. Ono ty Captainovy popisy toho jak proplétá tu tkaninu abyste s ní mohli nějak dál pracovat možná vypadaly triviálně, ale ve skutečnosti moc nebyly a už vyžadovaly nejen aby měl nějaké jasnější pojetí o vlastním paradigmatu a postupech kouzlení, tak i o těch vašich a celkově i povědomí o rituálech a o tom jak fungují z tohodle hlediska spojování konceptů různých mágů.
Jinak s Prime metamagií se pak dá dělat i hromada dalších hrozně cool věcí - třeba někomu můžete přetvářet kouzla přímo pod rukama, v určité míře měnit nebo ovlivňovat jejich efekty nebo chování atp. a to jak v dobrém (např. prodlužovat působení kouzel vašich kolegů) tak ve zlém (např. křivit příchozí nepřátelskou magii nebo jí dokonce "ukrást" a použít ve vlastní prospěch a přitom nechat druhou stranu aby za ně zaplatila a slízla následky vč. Paradoxu). Což jako ano, je těžké, protože to je často oponované, ale stejně to je mocné.
Očarovávání věcí a vetkávání kouzel do Tapiserie pro tvorbu dlouhodobých efektů je mega cool a pro mnohé to je samo o sobě dostatečný důvod si Prieme vzít, ale v krátkodobé hře se to většinou moc neprojeví.
Každopádně skutečná síla Prime se nachází za tímhle vším metamagickým balastem a jde o práci s abstraktními koncepty samotné reality, resp. spíše Reality, hermetickými slovy doslova práce se světem ideí (jiné tradice tomu přirozeně říkají jinak a chápou to jinak). Předtavte si kněze který udělá ze svatby Prime obřad a manželské sliby skutečně vtiskne do vzoru skutečnosti. Nebo obchodníka, co napíše obchodní smlouvu tak, aby ve svém numerologickém překladu obsahovala Prime potvrzení své vlastní pravdivosti na úrovni faktické reality. Nebo řemeslníka, který použije tajné postupy výroby, které učiní finální dílo (třeba i zbraň nebo nástroj) skutečným obrazem tvůrcovy dokonalé představy tohoto díla. A teď si uvědomte že všechny tyhle příklady sou pozitivní, ale že Prime může i měnit nebo prostě ničit. A pak si vemte, že je pořád řeč jen o Prime, ale že efekty Sfér lze poměrně libovolně kombinovat a míchat.
Prime je matematika, kvantová mechanika a teorie magie - ostatní Sféry jsou v podstatě jen "znečištěné" oborově omezené aplikované vědní obory. Matematika a kvantová mechanika jsou mocné, ale mnohdy dost nepraktické k dosažení výsledků pro každodenní praxi a situace vyžadující pragmatické řešení. Na druhou stranu, když jdete do hloubky, tak u nich vždycky tak nebo onak skončíte.