Comikus
10.10.2007 18:09
Autorská citace #1
10.10.2007 18:09 - Rytíř
Comiku, bavili sme se s Kubou, že kroužková košile je nějaká slaboučká. Na to, kolik stojí, to momentálně vypadá, že vůbec nemá cenu si jí brát! Což je dost tristní :)
Tak co třeba jí dát tyhle parametry:
obrana +3, Obr +4, postih -3, váha 15, 100 zl?
Autorská citace #2
17.10.2007 15:23 - Comikus
Hmm.., máte pravdu. ovšem ty parametry co jsi napsal by už byla lepší než střední zbroje. Snížil jsem cenu a zvýšil nax. obratnost. Co vy na to?
Autorská citace #3
17.10.2007 15:35 - Rytíř
Ano, byla by lepší. Ale lepší pouze než levnější střední zbroje. o prachy jde ;) Když jsi takle snížil cenu, tak by to v zásadě asi šlo. Pak jsi ovšem omezil strop pro lehký zbroje, který dřív byl vejš.. což nevím, jestli se mi úplně líbí. :) já vim, na bonusech za kategorii jsme se dohodli už kdysi. A proto tomu pořád nic nemám. Jsem jen lehce ve vleku klasika pravidel, no.. :)
To jejich řešení mělo půvab v tom, že i chudé postavy se mohly obrnit celkem slušně, za cenu toho, že byly pomalé.. pokud jsi si připlatil, mohl jsi mít stejně kvalitní míru ochrany a přitom jsi byl pohyblivější. To už teď jaksi nejde, bez magie..
Autorská citace #4
18.10.2007 09:28 - Jerson
Měl bych pár připomínek - dlouhý luk je zbraň také vyžadující dost velkou sílu. Válečné kladivo je (ač to tak nevypadá) bodná zbraň, jeho primární účel je prorazit zbroj pomocí ostrého hrotu. Hlavice na druhé straně je kvůli vyvážení a celkové vyšší pádnosti.
A ještě mi připadá zvláštní, že luky stojí stejně jako meče. (Pokud je dobrá ocel snadno dostupná, tak to chápu)
Autorská citace #5
18.10.2007 12:51 - Rytíř
Luky jsou v Dnd řešený odstupňovaně - záleží na výrobci, na jakou sílu jsou stavěné. My to přejali, i když by se jistě dalo říct, že ten a ten luk je na tudle sílu a tamten národa odvedle je na tuto.. Taky platí, že na čím vyšší sílu luk je, tím je dražší (díky čemuž je to ve výsledku ta nejdražší zbraň v dnd pravidlech).
Že válečný kladivo byla bodná zbraň určená pro prolamování zbrojí vím.. ale tvůrci pravidel to asi nevěděli, to máš pravdu :) a my to slepě přejali. To bych klidně upravil, díky za připomínku.
Přiznám se, že ceny zbraní jsem vůbec neřešil.. k tomu ať se vyjádří Comik, já sem nad to prostě povznesen :)
Autorská citace #6
20.12.2007 14:34 - Quentin
procpak jste nezustali u toho co mate na arde, kde zbroje meli mensi AC a davaly dmg redukci? to mi prislo zajimave (zejmena v kombinaci s tim, ze by polovina attack bonusu postav sla do AC)
neosvedcilo se to?
Autorská citace #7
23.12.2007 11:22 - Rytíř
Koukám, že Comikus už má vánoce, tak zkusím odpovědět nejdřív já :)
Celé to vzniklo během odpoledne, kdy jsme čekali na další hráče, nudili se, chtěli jsme hrát a nemohli. V takových případech se uspokojujeme alespoň debatou o pravidlech :) V tomto případě byla debata nebývale plodná, ukázalo se při ní, že bysme rádi měli poněkud jednodušší pravidla, než ta, co jsou momentálně k vidění na Ardě. Hráči, kteří na pravidlech nebazírují, měli totiž trochu problém se v nich orientovat a používat je. Je otrava furt něco ve hře vysvětlovat a dohledávat...
Takže zjednodušení byl hlavní impuls. Jak z hlediska chápání, tak i z hlediska házení kostkama a zápisu. Při boji to sviští, a to je hlavní :) Hrajeme vyšší úrovně a než se vyřídilo kolo jednoho bijce, to byl doba, než naházel svý útoky, pak zranění... Bojujeme rádi, ale nikdo rád nekouká, jak kolega furt jenom hází a hází a počítá.
No a co můžu říct, za sebe, tak se to celkem povedlo ;)
Autorská citace #8
23.12.2007 12:14 - wraiths
Rytíř : no nemam predstavu jak muze byt dlohy kolo s max trema utokama. vic jste jich urco nemeli. no mozna ze byl problem ze jste nemeli tolik sestistenej kostek :-)).
Rytirsone vcera jsme hral s lidma ktery v zivote nevideli pravidla na DD a znali jen dracak. byl sjme schopnej vysvetlit pravidla a vytvorit postavy za za vecer a jeste vezti hru o dnes po obede pokracujeme. a pravidla ve kterech si nejsme schopny pamatovat si proste v chvili vymyslime.a bojovy kolo odsejpa velice rychle. jedinej problem je z kouzlama....nehral jsem nikdy kouzlici postavy tak ucinky si vymejslime a kouzlime "provareny kouzla" jako firebaly. schvalne si stopnu jeden boj. mam pripravenej hustej. tak ti dam vedet. mozna ze chyba je jinde, kdyz haracum dobre vec podas, ani je nenapadne se na ceco ptat a odpada hloupi vysvetlovani a dohadovani.
Autorská citace #9
23.12.2007 13:02 - Rytíř
Wraiths: Mno, co na to říct? Je vidět, že jsi ještě neodehrál moc soubojů pěti postav na průměrně 18. úrovni proti stejně nabušeným protivníkům.. :)
Autorská citace #10
24.12.2007 02:25 - bigbythewise
Rytíř: Kdyz se do boje zamotaji fanaticti Summoneri, tak na urovnich moc nezalezi. :)
Autorská citace #11
24.12.2007 11:34 - wraiths
bigbythewise: da se vyresit " spell death" zonama;-). vim ze je to podle, ale me se to alespon osvecilo. Hold jsem DM zacatecnik, zacim se jen ucim.
Autorská citace #12
5.1.2008 12:38 - Comikus
Rád bych ještě odpověděl na otázku proč zjednodušujeme pravidla. Proč sloučení utoku a zranění?
  1. Už se vám stalo abyste hodem 19 poranili za 1 život? Pokud máte postavu na první úrovni, tak to ještě zkousnete, ale pokud máte postavu na 20, tak to je přímo trestuhodné.
    V našich nových pravidlech čím více hodíte na útok, tím více zraníte.
  2. Stačí jeden hod na útok.
  3. Vemte si válečníka na 20. úrovni, který se ozbrojí krátkým lukem. Zasáhne poměrně snadno (základní útok 20), ale poraní vždy za 1k6, ať hodíte cokoliv. (zapomeňte na kritiku, specializaci, apod.)
Proč zrušení vícenásobných útoků?
  • Urychlení hry. Kdo hrál souboj 5 postav na 16-20. úrovni proti 5 postávám na podobné úrovni, ví o čem mluvím.
Proč méně životů?
  1. Méně útoků, nutně i méně životů.
  2. Zmenšení rozdílů mezi odolnou a neodolnou postavou.
  3. Opět urychlení celé hry.
Určitě by se našly další důvody, stejně jako důvody proti.
Hlavním důvodem možná byla touha po změně?!
Comikus.
Autorská citace #13
29.1.2008 07:59 - wraiths
Comikus: no s bodem tri u slouceni nesouhlasim. valecnik na 20lev urcite nema s kratkym lukem 1k6 (a prave ten valecnik co ma milionpet featu). ale asi mas pravdu. vsak se to vyretit ze das dreba k zraneni nejaky ten bod za level. ale zas je mozny aby jsi vzal vice zivotu? uzirzensli nekomu prst tak je jedno jestli mu to veme tech sest zivotu a nebo 20. a kor pokud maji postavy u vas malo zivotu tak uzcite sjou upraveny i nestvury a myslim ze treba na nekoho je tech 6 zivotu co veme ten valecnik lukem az dost.
ad: zruseni vicenasobnych utoku. je pravde ze to asi DMy prudi kdyz vidi jak paladin hazi "x"kostkama a pak je vsemozne honi po stole a po zemi. ale ja si myslim ze na vysoky urovni je sem tam nejaky ten utok navic adekvatni. a zakazal by jsi nekomu kdyby si rekl nechci jiny odbornosti nez treba utoky navic( rekne si treba ze na dva utoky da dve odbornosti a za dalsi obetuje tri ;-) ). kdyz nekoho bavi hazet kostikacma a ma to hned spocitany tak co mu brat radost. stejne pokud ja bych u vas hral tak bych si vybral boj dvema zbranema...:-). pekne pocty utoku byly udelany v 2e ADnD.
a mene zivotu je super. to ja jen schvaluji.
a dle toho co povidal rytir,tak vy proste menite pravidla..proste mate radi zmenu. :-)) "chtece aby se to hejbalo".
Autorská citace #14
29.1.2008 08:50 - Rytíř
Wraiths: jo, touha po změně a radost z tvorby pravidel je rozhodně jeden z hlavních hnacích motorů ;)
Našemu zjednodušení se dá vytýkat řada věcí, jde na jednu stranu skoro až moc daleko - třeba ten luk už je dejme tomu poněkud extrémní případ; mohou být velmi dobří šermíři, které lukostřelba prostě nikdy nezajímala a opravdu to s tím lukem moc neumí. Což u nás moc nejde udělat, pokud se všude počítá stejný bonus. Prostě počítáme s tím, že hrdinové jsou Hrdinové a na vyšší úrovni už pochytili kdejaký fígl a vyzkoušeli si kdeco a jsou v tom překvapivě dobří.
Nás nejvíc štvalo, že třeba divokej barbar, který se soustředil na boj velkým těžkým mečem, byl za totálního neschopu, když se v hospodě musel ohánět jen dýkou. Pokud je na 15. úrovni a tím svým standardním mečem dává zranění za kolo např. za 50-70 žt, tak zranění obyčejnou dýkou za celkem 10-15 žt. je strašný nepoměr (čísla střílím od boku, ten nepoměr je možná ještě větší).
Ad vícenásobné útoky - to není o tom, že bysme to někomu záviděli, nebo to prudilo. Prostě a jednoduše nás to fakt zdržovalo.. možná neumíme počítat nebo házet :)
A poslední věc - popravdě řečeno mám pocit, že díky tomuhle našemu zjednodušení přestávám bejt tak megalomanskej a už netoužím po vysokých úrovních :) Dá se totiž velmi dobře pohrát s postavou na nízké úr. Už na 5. úrovni je válečník borec, který jednoznačně vyčnívá nad ostatní.. a přitom jsme nejvíc ze všeho posílili 1. úroveň, takže dav pesantů/skřetů čehokoli fyzicky nezlikviduješ tak snadno, jako dřív.
Autorská citace #15
29.1.2008 09:06 - Lotrando
Rytíř: ten tvůj barbar je ale dost specialista, když všechno narval do jedné zbraně, nesmí se divit. Ohledně luku, kinetická energie toho šípu je pořád stejná, max. se můžeš trefovat na citlivější místa, ale od toho jsou featy. To už je lepší nějakej fortune check a házet,jestli bylo štěstí .
Autorská citace #16
29.1.2008 09:22 - Rytíř
Lotrando: to přece nemůžeš tak brát, o nějakou kinetickou energii šípu nejde.. :) Pokud má postava stejnou sílu, tak tím mečem taky máchá stejně silně na 1 jako na 20. úrovni, ne? Takže kde je rozdíl. Musí samozřejmě být v tom, kam trefíš.. stejně jako se bere, že když má postava hodně životů, tak nejen že o kapku víc vydrží, ale hlavně umí uhýbat. Takže barbar na 15 umí úplně geniálně uhýbat střelám a neumí z luku přitom střílet.. hm, no proč ne, když to někomu vyhovuje :)
My ze střelný zbraně udělali dost drsnou záležitost. Skoro až přemejšlim, jestli není až příliš drsná ;)
Co se týče zaměření barbara - zbraní máš mraky, na všechny se specializovat nemůže. Takže je to jedno, když si vezme odbornost na 3 zbraně, dám ti příklad se čtvrtou.. Notabene ne-válečníkům není v core dostupná specializace, takže ani nemají možnost zvýšit, i třeba jen malinko, zranění odbornostma.
Autorská citace #17
29.1.2008 09:53 - wraiths
Rytíř: jeno nechci te chytat za slovo...ale treba point blank shot dela co...nepridava snad bonus na zraneni +1... a nebo zvysena kritika nezveda zraneni( vim je to takovy osizeni). ale zas se mi nelibi aby nejakej trouba zprazil kouzlem a pak na me jeste skocil s dykou a sebral treba 20zivotu. no nevim co by tomu rekl tvuj Kas. ale jinak ja myslim ze jednou zbrani udelas jedno zraneni( treba mec: 1-10z). navysovat muzes treba nejakym vyssim zranenim..treba kritikou( valecnik uz umi lepe zasahnout. takze treba mec: 1-10z kouzelnik s nim bude davat zraneni normalni. valecnik treba si pripocita k4 za level. a nebo bude mit za kazdej level +1 ke zraneni( nebo jinej rozsah za level 2-10 druhej, treti 3-10 atd.) jsou to jen napady. ja si myslim ze porad rozdil jestli te naprazim mecem a rozparu te jako prase a nebo pokud ti svihnu dykou tak te rozparu urcite min. takhle to unifikujete stejne. tim padem at veme postava co veme tak mu to bude na velkym levelu jedno protoze rozmazne kohokoliv. takhle ty to vlastne otocis. neumel s dykou delal mensi zraneni...ted dela vsim skoro primerene (1-par zivotu) zraneni stejny. to je taky divny. to je kdyz to vemu do absurdity,ze rekneme ja ja te maznu po hlave tak ze ti rozlousknu na pul a kdyz sekne nejakej letitej sermir tak ze ti rozloukne na 8 dilu. :-) a nebo kdyz bude "maslo" strilet kulometem a nejakej voljak puskou tak te s puskou ti udela vetsi zraneni... pochopil jsi co tim chci naznacit? nekde musi byt jako trochu strop.
a jestli te mrzi ze si nemuzes odbornosti zvetsit zraneni tak si muzes prece vziti zakernej utok ;-). co ja teda preferuji vice nez nejakej desnej "mordshlak" obourucnym mecem.
a ze ze strelnych zbrani delate drsnou zalezitost..myslim ze jste cajickove :-). ja delam ze svych postav luciniku "smrtibrachy". ale to je zas o preferenci co chces mit. :-)
a potom vzteklej barbar na 15lev. s kudlou. ti vymlati hostinec v pohode taky. i bez jeho obourucaku,zas takovy rozdily v tom nebudou( pokud teda nema v obourucaku 93%vsech svych odbornosti..pak je to snad zbytecny diskutovani) :-)
Rytíř: vidis nizke levely maji sve kouzlo ;-). ja ti to rikal hned.
Autorská citace #18
29.1.2008 11:51 - Lotrando
Rytíř: tvůj problém je ve sjednocení zásahu a zranění, to se pak nediv. Logika core rules je v tomhle optimální, šance na zásah se zvyšuje na základě BAB, což reprezentuje (alespoň podle mého) hlavně šerm, techniku apod. Zranění se nemění, do je dáno jen silou a použitou zbraní, popřípadě weapon finesse. Náhodné kritiky reprezentují vliv štěstí docela dobře. Postava na 20. úrovni nedává nijak větší damage, možná má víc útoků, což reprezentuje schopnost kontrolovat situaci. Začátečník neví co dří, se zkušeností je na všechno více času (běžné u většiny sportů). btw, hod d20 nereprezentuje žádnou fyzikální veličinu, jako třeba sílu úderu. Je to jen náhodná veličina, bezrozměrná.
Autorská citace #19
29.1.2008 12:22 - wraiths
Lotrando: no oni maji 3d6, ne d20 ;-). by ti mohli "nabacat" jako neznaboha ze jeste pouzivas d20.
Autorská citace #20
29.1.2008 12:35 - Lotrando
wraiths:nahrazení d20 hodem 3d6 je na hoodně dlouhou debatu :). A nabacat si jen tak nenechám, neb "sneak attáááck".

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080253839492798 secREMOTE_IP: 3.17.175.21