Fritzs: To hodně záleží, z jakého základu snižuješ. DMG (s. 56-57) rozlišuje střetnutí na:
- Lehká (úroveň skupiny -1,-2)
- Normální (úroveň skupiny +0, +1)
- Těžká (úroveň skupiny +2,+3)
Takže když mám čtyřčlenou skupinu na 7. úrovni, která má čelit těžkému střetnutí se strážemi ( je to úroveň +3 takže na něj mám vyhrazeno 2000 XP) a oni polovinu odlákají, zbude mi tam stráží na 1000 XP což je střetnutí pro družinu na 6. úrovni (jinými slovy lehké).
Další variantou je, že postavy odlákají polovinu stráží co do počtu, ale ne polovinu co do XP hodnoty. Řekněme, že mám přiměřené střetnutí pro postavy na 7. úrovni (za 1200 XP), které se skládá z jednoho elitního strážce (600 XP), jednoho normálního strážce (300 XP), a 6 strážců minionů (50 XP každý). Postavy odlákají pryč 4 miniony a zůstane jim lehký střet pro družinu na 6. úrovni (za 1000 XP).
I kdyby se ten boj ukázal jako nulově náročný (což ale nemusí být nutně ten případ, ale ono hráči mohou odlákat 3/4 stráží, nebo 9/10 stráží), tak pořád nevím, v čem je přesně problém. Proč musí být všechny boje náročné? Proč musí být hráči potrestatní za to, že se chtějí pro jednou boji vyhnout a potenciálně tak ušetřit nějaké zdroje (např. daily). Naopak by si zasloužili nějakou odměnu... a navíc je to přece všechno otázka vyjednávání "sázky" na začátku skill encounteru, který ty stráže odlákává. Pokud mám jako DM svrbění, že v tom boji musí být ty stráže všechny, tak můžu s hráči třeba usmlouvat, že odlákané stráže dorazí na bojiště až s nějakým zpožděním (dost brzo na to, aby byl boj náročný, dost pozdě na to, aby to hráčům dalo nějakou výhodu).