Příběhy

Sethi
19.11.2009 21:29
A když si jednou něco naplánujeme, přijdou první ztráty.

Bonusový materiál v podobě exkurze do autorčiných momentálních pocitů tehdy a teď.
Autorská citace #1
19.11.2009 21:29 - sirien
tohle byla dobrá hra...
...ty SWATi byly kurvy. Ty granáty ve skutečnosti rozdejchali relativně dobře (!), nakonec sem polomrtvej za dodávkou vzal dvě dávky plastický směsi 12 (tj. útok 24 smrtelných), dal tam časovač na dvě vteřiny a rozcupoval sem je tim (spolu s čelem té budovy, pár auty, trochu sem tim vzal i sebe...) a pak sem se rozstřílel s těma třema zbylejma.

Od téhle chvíle to s těma SWATama bude už jen horší a horší...
Autorská citace #2
20.11.2009 22:33 - Felouen
Hele, já jsem nečetla všechny ty díly, jak to vlastně je s těmi postavami, kdo jsou hráčské postavy a kdo ne? Občas jsem dolu koukla na ten seznam, a občas některé postavy jsou střídavě hráči a GM (a prolézat se mi teď všechny články a vyhledávat je nechce). Btw death Umi byla čistě herní, nebo to bylo i metagame? A už se to blíží ke konci(tak to docela vyznívá), nebo bude třeba ještě pět, šest dílů?
Autorská citace #3
20.11.2009 22:46 - Sethi
Hráč nám tedy neumřel, to naštěstí ne - nevím, jak jinak chápat tu tvou otázku. Hráčské jsou vždycky ty zapsané pod hrou, jinak se vypravěči občas prostřídali, takže někdo jednou figuruje jako NPC, jindy zase někdo jiný.

Do konce příběhové linie jsou to ještě dvě povídky, k tomu jeden filler a pak... je tam ještě jedna povídka taková douzavírací... A pak se vesele jede dál jinou sérií, i když tu už nedrží moc nějaký ucelený příběh. Celkem tu je asi 28 příběhů, ale ne všechny jsou dokončené - z těch nedopsaných pak možná vypustím některé pěkné pasáže, pořád tu jsou kousky, které se mi líbí.
Autorská citace #4
20.11.2009 23:13 - Felouen
Uh, já jsem to myslela tak, jestli k té smrti došlo jen herně, kvůli té bitvě, anebo jestli jste se předem domluvili, že by nevadilo, kdyby se stalo že by zemřela, nebo že rovnou jste se domluvili že zemře, takhle jsem to myslela. :)
Autorská citace #5
20.11.2009 23:16 - Sethi
Smrt byla přímým následkem bitvy. Nebylo nám ejchuchu =)
Autorská citace #6
20.11.2009 23:20 - Felouen
Proč se vám tam vlastně střídá tolik hráčů? Právě jsem vyzkoušela zapnout první díl, a v něm až na tři postavy (asi?) jsou další samé neznámé, a v dalších náhodných dílech jakbysmet. :)
Autorská citace #7
20.11.2009 23:43 - Sethi
Nějak trvalo, než se ustálila nějaká pevná sestava. Druhý bod programu je, že nás bylo docela dost, takže se hrálo i když někdo chyběl, stejně se to těžko shánělo dohromady všechno.

Ale od nějaké páté bo šesté hry už je sestava v podstatě plná. Osmé, možná.
Autorská citace #8
20.11.2009 23:55 - Felouen
Hele, jak jsou ty postavičky, tak to blonďaté s nerf gunem/vodní pistolí je Sethilian, to černé s hezkým zeleným okulárem Umijaky, to zrzavé s těmi výbuchy Tukan a to poslední blonďaté doktor?
Autorská citace #9
21.11.2009 00:01 - Sethi
Zrzavé s těmi plameny je Islanďan, jinak to máš správně.

Asi bych to měla pro příští povídku proškrtat =)
Autorská citace #10
21.11.2009 00:02 - Felouen
Jaký Islanďan? Byl v dílech po sedmičce? (tak nějak jsem to četla po různu, ale docela pravidelně spíše po té sedmičce:D)
Autorská citace #11
21.11.2009 00:05 - Sethi
Rauko.

Zas tolik zrzavých zubatých ušáků se sklonem zapalovat věci (a lidi) tam nepobíhá =)
Autorská citace #12
21.11.2009 00:06 - Felouen
Aha, mě jaksi unikla Raukova barva vlasů, a protože mi to spíše připomínalo nějaké mini-výbuchy, tak mě napadlo, že by to mohl být Tek. :D

EDIT: Hele, právě mě napadlo, nebyl ten drak z tohodle dílu náhodou na vaší straně? Měla jsem pocit, že v jiném díle pomáhal Arfindalovi nebo někomu...
Autorská citace #13
21.11.2009 05:21 - Lokken
Sethi: možná bys tu měla publikovat i ty první povídky o Tillian a Raukovy (islanďanovy) ať se to všem víc zkompletuje - myslím ty co byly na webu Stínoběhu...
Autorská citace #14
21.11.2009 09:52 - Sethi
Možná až uzavřu tuhle minisérii, tak si udělám nějaký prostor pro malý výlet do minulosti.

On a second thought... Asi se mi moc nechce, nemám ty doplňkové povídky ráda. Ve skutečnosti se jen těším, až celou věc uzavřu a nechám ji tiše zapadat prachem =)
Autorská citace #15
21.11.2009 14:25 - Felouen
Zapadat prachem ve smyslu, že už radši nechceš na to celé vůbec vzpomínat? :)

Jinak, jak to je tedy s tím drakem?
Autorská citace #16
21.11.2009 15:23 - sirien
Felouen píše:
Jinak, jak to je tedy s tím drakem?

Vznesla se, dostala ode mě vysoce explozivní řízenou střelou (16S), kurva jedna to ustála, tak ode mě dostala druhou tu samou a tu už neustála a rozcupovaná na hadry se zase neelegantně snesla k zemi.
Čímž spáchala ohromnou oběť, protože to, že jsem se musel soustředit na ní, abych se jí zbavil dřív, než se vůbec stihne dostat do bitvy, způsobilo, že jsem prošvihnul ten krátký časový úsek, kdy jsem mohl těma raketama napálit Kheleka a Raukatara naráz. V ekonomii se tomu říká náklady obětované příležitosti :)

No, a Khelek s Raukem by chytli 16S ode mě a až potom kulkou od Umi. Teda... samozřejmě, ne že bych věřil, že by je Arfindal nechal jako GM zemřít, nicméně pocuchalo by je to takřka určitě a Umi to mohla přežít.
Autorská citace #17
21.11.2009 15:27 - Sethi
Drak byl Khelekův mazlík, to, že nedopatřením vypálila část upíří rady mu bylo jen ku prospěchu. My se s draky nepaktovali.
Autorská citace #18
21.11.2009 15:30 - Nachtrose
Trochu odbocim od temy, ale kdyz to Sirien neprimo nakousnul, jak je to s tim zranenim v SR? Priznavam, ze jsem se jeste nedostal k nejake hlubsi studii pravidel, ale to znaceni xL, xV, xS me celkem mate i tak.
Autorská citace #19
21.11.2009 16:03 - sirien
SR je dice pool systém. Používají se šestistěnky s hodem Xd6+, takže na jedné kostce může padnou klidně i 20 nebo tak, když hodíš tři šestky... nicméně jedna kostka může dát maximálně jeden úspěch

Každá bytost v SR naprosto bez výjimky má 10 čtverečků poškození (resp. 20, 10 omráčení a 10 zranění). První čtvereček se považuje za lehké zranění (L), další dva za mírné zranění (M), další tři za vážné zranění (V) a zbytek za smrtelné zranění (S)
Tedy - když dostaneš mírné zranění, proškrtneš tři čtverečky. Pokud jsi už předtím nějaké zranění měl, tak ty čtverečky proškrtáš navíc k němu (tzn. deset lehkých zranění Tě ubije stejně, jako čtyři mírná, dvě vážná nebo jedno smrtelné)

Každá zbraň má své hodnocení útoku skládající se z čísla a písmena. Písmeno udává základní úroveň poškození, číslo je základní cílové číslo pro obránce (k tomu se dostanu).
Základní úroveň poškození i základní hodnota útoku se dají zvyšovat např. tím, že vystřelíš víc nábojů (+1 za náboj, za každé tři náboje o jedna vyšší úroveň. Samopal co má 7M tudíž při automatické palbě 6ti náboji získává kód poškození 13S)

Útočník ši hodí na útok svým skillem a tak proti CČ danému vzdáleností pro daný typ zbraně a zapamatuje si počet úspěchů.
Obránce vezme svoje hodnocení Těla a případně bojové rezervy a hodí si proti hodnocení útoku mínus pancíře.
Pokud máš tedy např. vestu s hodnocením 5 (běžné maximum, vyšší sou už speciální obleky a tak. Ochrané oblečení má myslim 2 nebo 3) a jde na Tebe útok s hodnocením 9M, tak to znamená, že házíš Tělem a rezervami proti 4.

Porovnáš úspěchy útočníka a obránce. Ten z nich, kdo má víc, upraví konečné zranění ve svůj prospěch tak, že posune úroveň poškození o jedna za každé dva své úspěchy, které má navíc.

Za každé dva úspěchy, které by mělo být poškození NAD těmito deseti základními čtverečky, dostává postava jeden bod "over damage", kterých má maximálně tolik, kolik je její Tělo.
Ve chvíli, kdy jsi v Over damage, házíš si na smrt. Když máš S poškození, házíš si, jak zle se Ti bude zhoršovat. Když projdeš posledním bodem overdamage, není Ti už pomoci.

Příklad. Šílenec Tukan, jak je jeho zvykem, vezme Hackler (zákl. 7M) a vystřelí na dva ubohé týpky dávku 3 nábojů do každého (každý z nich tedy bude čelit útoku 10V). Protože to je magor, tak hodí na prvního 7 a na druhého 5 úspěchů.
První z nich má pancéřovou vestu s hodnocením 4, čelí tedy útoku 6V a 7 úspěchů (6V+7). Je to lama a hodí jen chabé dva úspěchy. Poměr je tedy +5 pro Tukana. Dva úspěchy zvednou V na S a typ de k zemi, ale stále ještě zbývají další 3, takže typ dostane ještě jednu úroveň overdamage. Poslední úspěch propadá (nicméně všimni si, že to není tak, že by byl k ničemu - kdyby typ hodil 3 úspěchy místo 2, tak by se tento "nadbytečný" úspěch vykrátil s tím třetím obráncovým a situace by dopadla úplně stejně)
Druhej typ má pancéřovou vestu s hodnocením 5, hází tedy proti 5 a hodí 7 úspěchů (klikař). Tukan měl jenom 5 úspěchů, takže tento obránce má 2 úspěchy navíc, za které sníží poškození z vážného na mírné a proškrtne si tedy tři čtverečky zranění.

standardní kódy poškození v SR jsou tak 7-9M, pár zbraní má v základu V. Zvyšovat kód poškození automatickou palbou má tu nevýhodu, že Ti zpětný ráz zvyšuje CČ pro zásah cíle (dá se to trochu obejít, ale nejlepší kombo, které jsem za 7 let vytvořil (z normálních věcí, nemluvím teď o rotačáku na helikoptéře) umožní vypálit šest nábojů bez zpětného rázu.
Autorská citace #20
21.11.2009 16:16 - Nachtrose
Sirien: dik. nerikam, ze jsem to uplne pochopil, to by to chtelo asi si zahrat, ale uz jsem aspon trochu v obraze. Jen pro doplneni a zvedavost: 3ed?
Autorská citace #21
21.11.2009 16:31 - sirien
I, II, III (s tim že I to měla dost frenzy, protože posouvala úrovně poškození za jeden a ne za dva úspěchy)
IV potom přešla na víceméně obšlehlej storyteller system (4WoD). SR a WoD maj vůbec zajímavej vztah - týpek co vymyslel SR systém pak šel a vytvořil WoD systém a teď přišlo SR a zpátky obšlehlo WoD systém...

nevim, co je na tom k nepochopení :)

Vezmu zbraň co má třeba 7M
vypálim z ní dva náboje, čímž z toho udělám 9M*)
vystřelim na krátkou vzdálenost**) (4), ale střílel sem dva náboje (+2 = 6)
Hodim svejma kostičkama a 6tky prohlásim za úspěchy
Cíl má pancéřovou vestu s hodnocenim 4, takže si hodí Tělem proti (9-4= ) 5

Vezmu svoje úspěchy, odečtu jeho úspěchy, vydělim dvěma a o výsledek posunu základní kód poškození ve svůj nebo jeho prospěch. Pokud on sníží úroveň pod L, tak se nic nestalo, pokud bych já měl pokračovat nad S, dávám mu overdamage

*) ano, druhý náboj má větší přínos než ty další potom, je to pro jednoduchost
**) její konkrétní hodnota je pro různé typy zbraní různá, tak do dvaceti, třiceti metrů max. Nepočítám-li sniperky a tak.

...uznávám, existují jednodušší systémy, nicméně tohle je ve skutečnosti dost rychlý, stačí když si to trochu zažiješ.
Ne, že by to někteří z nás dokázali nepochopit celých sedm let, co jsme SR hráli...
Autorská citace #22
21.11.2009 16:38 - Sethi
Někteří nepovažovali za podstatné snažit se to chápat (i teď jde ten tvůj výklad mimo mě, ostatně).

Někteří ani nepostřehli moment, kdy jsme změnili edici.
Autorská citace #23
21.11.2009 16:52 - Nachtrose
Stejne bych se u hry asi porad ptal, nebo aspon ze zacatku :-) Jinak jeste takova otazka na okraj: jaka je v prumernem behu uzitkova hodnota specializovaneho snipera? Kdekoli jsou "klasicke" strelne zbrane, tak me strasne laka sniper. Jen do teh hunteru na srazu by az tak nezapadl, tak jsem se umirnil jen na assault pusku :-) Btw. co dame na pristim srazu? Zase huntery, nebo SR? ( slibuju, ze uz do sebe nenaleju litr rumu za sezeni 0:-) )
Autorská citace #24
21.11.2009 17:07 - Sethi
My jsme snipery nepoužívali, v podstatě v rámci jednoduché domluvy "jak my na GM, tak GM na nás" - zbavili jsme se tak rizika nechuti z toho, že by antagonistu přestalo bavit posílat na nás komanda a místo toho by nás nechal jednoho po druhém odzobat prakticky bez možnosti obrany.
Autorská citace #25
21.11.2009 17:26 - Nachtrose
To vam tou dobou asi jeste nedelal GM Sirien, vid? :-P
Autorská citace #26
21.11.2009 18:09 - Sethi
Bych řekla, že všichni tři se toho drželi. Každý si vedl hru svým egoboostícím způsobem, ale snipeři zůstávali stranou =)
Autorská citace #27
21.11.2009 18:10 - sirien
Nachtrose píše:
jaka je v prumernem behu uzitkova hodnota specializovaneho snipera?

záleží, jak chceš tu hru stylizovat - ve spoustě a spoustě příběhů by byl k ničemu, ale tvrdit, že by se sniper ve stínech neuživil...

co dáme na příštim srazu se uvidí... na příštim srazu :)
Autorská citace #28
21.11.2009 18:26 - Jerson
Snajper je v RPG obvykle postava na houby. V SR jsme jednoho měli ve skupině, ale jeho zapojení do hry je prostě nudné. Leží, má vytuněnou pušku a vtuněnou střelbu, a když se rozhodne vystřelit, nemá šanci se netrefit, svůj cíl zabije a pak se uklidí - leda by měl nepřátelský tým mága.

Ona snajpeřina je obecně strašně oblíbená v hrách, protože mnoho her umožňuje ležt a likvidovat nepřátele prakticky bez možnosti se jakoliv bránit. I v airsoftu chce být každý druhý cucák snajper - i když tam to naštěstí už není tak jednoduché.

Pro snajpera to většiou chce buď specializovanou akci, nebo ne simulační, ale nějaká volnější pravidla.
Autorská citace #29
21.11.2009 18:33 - Nachtrose
A jeste jedna otazka. Teda nechci rozpoutat zadnej edition war, ale zajimalo by me, kterou SR edici by jste mi jako SR neznalemu novackovi doporucili a proc.
Autorská citace #30
21.11.2009 18:38 - Nachtrose
Jerson: mne snajprovani, minimalne v pc hrach, bavi. A ze vystrelim 5 kulek misto 5 zasobniku? Tim lip. On sniper ma z modernich povolani asi nejbliz k memu oblibenemu archetipu zlodej/assassin. I kdyz takovy Leon rikal neco o tom, ze sniperka je pro zactecniky. Asi jsem si tuhle fazi jeste neodrost ;-)
Autorská citace #31
21.11.2009 18:54 - noir
Nachtrose: čtyřku. Trojka je sice imho zábavnější, ale trošku komplikovaná.

Snipera jsme nikdy v SR nejeli, už tak se skupina tříštila až moc... Navíc většina akcí se tak konala v kanálech, po pajzlech a utajených výzkumácích, případně neonacistických základnách.
Autorská citace #32
21.11.2009 20:02 - sirien
To hodně záleží na tom, co si představuješ. Buď trojku nebo čtyřku. Nicméně je potřeba říct, že se jedná v několika směrech o dost diametrálně odlišné hry.

čtyřka má o něco jednodušší systém, mnohem lepší pravidla pro počítače a matrix, uvěřitelnější fluffové provedení z hlediska dnešní doby (wireless technologie)
na druhou stranu, čtyřka částečně postrádá ten cyberpunk fealing a to jak tím posunem popisu technologií, tak stavem světa - odehrává se o generaci později než II a III. Ve II a III byl svět tvořen z většiny lidmi, co pamatovali dobu před Probuzením/byli těmito lidmi přímo vychováni. Ten svět byl pořád tak trochu cizí, kapku děsivý. Generace obývající svět IV edice už z velké části dobu před Probuzením nepamatuje ani moc zprostředkovaně, ten svět je jejich, umí se v něm orientovat a tak.
Celkově mi III připadá jako cyberpunk fantasy a IV už spíš jako temnější transhuman-tech fantasy.

Pokud Ti jde čistě o systém, tak nevím. IV je jednodušší, nicméně vždycky mi přišlo, že se k té hře až tak moc nehodí. Ale v tomhle směru sem asi kapku zaujatej.
Autorská citace #33
25.11.2009 11:48 - Beny
Nachtrose Snajper je ve trojce dost na nic, fakt někde zakempí, rozbalí, čumí, jednou si picne a zase čumí a ty modifikátory ke střelbe, když s tou zbraní někde běháš, skáčeš, válíš se a podobně sou dost velký, navíc stojí dost času jí pak seřídit před výstřelem, nejlepší je pro magora na dalekou střelbu vzít loveckou pušku, dát jí lepší optiku, popř smartlink, tlumič, opěrku a jiný chujovinky a tradá... Sice nedostřelí tak daleko daleko, ale to je zase kompenzovaný že z ní jde střílet dávkou, ideální pro zvérovance jako mám já -:))) jinak náš GM s oblibou snipery občas používá, aby nás dostal z auta, moje druhá postava má úchylku v obrněnejch autech (rigger), takže taková upravená protitanková puška v dobrých rukou udělá své -:)) Ani se za to na něj moc nezlobim. -:))
Takže ve shrnutí, snipera nikdo u nás nehraje, i jsme hodně modifikovali matrix a řízení vozidel, dost to trhalo hru a lidi se začali vždycky nudit..
Autorská citace #34
25.11.2009 12:56 - Nachtrose
Nasel jsem na disku doma preklad 3e, z hlavy ted nevim autora, ale co kapitola, to pdf soubor. Znate to? Je ten preklad dobry? Me druzine by byl urcite vhodnejsi, nez anglicka 4e.
Autorská citace #35
25.11.2009 13:10 - wraiths
Nachtrose: myslim ze ej to od Vašíka Pražáka. ano je to dost použitelný.

Beny: hele koukam že maš podobnou postavu co ja .D, akorat ja to dohaním jako adept bodama(zadnej smartling a podobny blbosti).ja hraji "deutland doktor Mangel" co si privydelava strilenim "kyberveraku" a naslednym kuchanim a rozprodavanim. :D
Autorská citace #36
25.11.2009 22:35 - Nachtrose
wraiths píše:
myslim ze ej to od Vašíka Pražáka. ano je to dost použitelný.


Ted jsem se dostal k tomu to zkontrolovat a mels pravdu, je to od nej.
Autorská citace #37
5.11.2011 23:47 - sirien
PETICE ZA POKRAČOVÁNÍ??
Autorská citace #38
6.11.2011 00:34 - Nerhinn
V roce 2003 jsem taky nepoužívala velká písmena, zajímavé.
Autorská citace #39
6.11.2011 07:45 - chrochta
Rozhodně bych nebyl proti. Je to vynikající čtení.
Autorská citace #40
6.11.2011 12:11 - Sethi
Chjo. No proč ne. Třeba mě takový exkurs do panoptika hrůzy pošťouchne ke svižnějšímu psaní AA =)
Autorská citace #41
21.5.2016 20:31 - sirien
Heh, procházím staré povídky a jejich diskuse a k tomuhle se asi chci vrátit...

Jerson píše:
Snajper je v RPG obvykle postava na houby.


Nedávno sem na jednom Shakově hraní hrál hostující postavu a postavil sem si snipera lehce mixnutého s policií a byla to dost vpohodě postava. Ono to je třeba o tom že tu postavu musíš hrát taky se všemi těmi věcmi co se k tomu váží okolo a ne jen jako "týpka co má velkou ganu a umí s ní fakt hustě střílet na dálku".

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10963106155396 secREMOTE_IP: 3.145.12.242