Corvus: Dlouhou dobu jsem si myslel, že dobrý hráč je schopný předem sdělit jakou bude hrát postavu a toho se držet. Ale zjistil jsem, že nejmíň tak 50% lidí s tím má zásadní problém. Takže místo abych to lámal, jsem to začal brát prostě jako součást hry.
Jako Vypravěče mne zajímá, co mi může hráč říct, co bych mohl zužitkovat proto, abych ho vtáhl do děje hry. To je to, co bych od hráčů chtěl na začátku vědět (i když i to se občas nepodaří z nich vyrazit). To, jak se ale nakonec vykrystalizují, to je zajímavé překvapení pro mne a trochu doufám, že i pro ně.
hej Silu beriem :-) tam je to zalozene na nejakom ingame koncepte.Ale námitka, že Přesvědčení je in-game koncept D&D světů odvozený od bohů a sfér bys nebral, viď. Hele to je marný. Prostě George Lucas to svoje "přesvědčení" uměl dobře prodat, takže to lidem přijde přirozené, zatímco v D&D to tak přirozeně prostě nevypadá, byť v jádru je to naprosto přes kopírák totéž.