Pravidla

Maelik
3.3.2017 08:16
Autorská citace #1
3.3.2017 09:52 - Tarfill
Sám jsem si tady nedávno postěžoval na chybějící zpětnou vazbu k mým vydaným dobrodružstvím, takže teď půjdu příkladem a konstruktivní kritiku Ti ochotně napíšu.

Za prvé - chybějící kontrola a korekce. Když jsem si to četl, úplně z toho textu křičelo, že jsi text nedal přečíst nikomu dalšímu, co by mohl poukázat na prvotní chyby. Protože cokoliv chci ukázat veřejnosti, je lepší když je to bez chyb a má to smysl.
Pokud jsi to někomu zkontrolovat dal, doporučuji příště zvolit někoho jiného.

Protože:
- Máš tam dost překlepů v běžném textu. Sám jsem si všiml minimálně deseti, což na osm stran není málo. Gerrit je zmíněn minimálně třikrát jinak - Gerit, Gerret apod.

- Máš tam dost vyložených podivností i v číslech, hlavně v OČ postav.
Dva případy za všechny:
Gritta má OBR 16 a OČ jenom 8? A to jako proč?
Magdaléna má OBR 11, rychlost 3 sáhy a OČ 5. Proč? To je tak stará? Pak tedy nechápu, proč se u ní uvádí 30 let. Je nějak nemocná, kulhá po dávném zranění, nebo co?

Pokud se u CP vyskytuje nějaká odchylka od normálu, určitě je dobré jí zmínit, pomůže to GMovi lépe zahrát a popsat - postavy budou prostě reálnější.

- u Statistik CP chybí životy. Nestvůrky na konci sice životy mají, ale obyvatelé vesnice nikoliv.

- Hned v úvodu se píše "jak se o úkolu dozví postavy"
A hned první bod končí stylem "to není vaše věc"
Pokud by mi tohle někdo řekl, opravdu bych neměl motivaci sám od sebe cokoliv vyšetřovat… (i když chápu, že z úst Leny je to logická reakce)

- Co myslíš, že se stane, když se postavy budou blbě vyptávat a nedostanou informaci o Reinerovi?

- Co se stane, když se hráči rozhodnou nepronásledovat Lenu a spokojí se prostě s tím, že "vrah je odhalen, ale utekl"? Celé prohledávání starého sklepa vyjde vniveč? Co by pak mohla Lena dělat, až se situace uklidní? Mohlo by to být nastíněno.

- Mipp na mě v tom příběhu působí jako pěst na oko.
Líbí se mi myšlenka studie nekromacie za cílem vylepšit své aktuální znetvořené tělo.
Ale pak už to je jenom masakr…
Věta "Svůj volný čas tráví pojídáním jezkyních červů a studiem nekromacie" mě docela dostala. Jak se k té nekromacii dostal, když je takhle blbej?
Každopádně jestli má být Mipp zobrazen jako někdo, kdo umí zacházet s magií, myslím, že by bylo vhodné upravit jeho staty - s INT 7, MOU 9 a CHA 5 toho moc nenastuduje ani nenakouzlí. Fakt, jak se mohl dostat ke studijním materiálům nekromantů radši neřeším.

- Co se týče závěru, rozhodně bych se nespokojil jen s tím, že se Lena u oltáře postavám prostě vzdá. Snažil bych se apelovat na to, aby se GM snažil o nějaký emotivní výstup, sebeobhajování, kousání a škrábání atp.
Už jenom proto, protože je to prostě ženská a ty mají tendence vždycky ke všemu co říct, být hysterické a tak…

- Chybí mi tam v úvodu i nějaký odstavec s ucelenými informacemi, co se stalo v pozadí. Osobně tohle jako čtenář upřednostňuju - když dáš hned v úvodu nějaké informace o tom, co se skutečně stalo (a co se postavy nemusí dozvědět), nemusí si to pak čtenáři pracně domýšlet během celého čtení. Jasně, toto dobrodružství má jen osm stran a člověk to přečte rychle, ale i tak, z principu…

* * *

Celkově oceňuji snahu něco vytvořit a dát všem k dispozici. Ačkoliv je tam těch nedostatků dost, nějak člověk začít musí a já věřím, že případné další dobrodružství bude třeba o stupeň lepší.
Zkus udělat revizi a některé do očí bijící věci opravit, aby si to potenciální čtenáři, kteří si to stáhnou o měsíc později, lépe užili…
Autorská citace #2
3.3.2017 11:02 - Maelik
Jak jsem říkal v článku, je to víceméně trochu seškrtaný překlad. Za překlepy a chybějící životy se omlouvám, doplním a opravím jak budu mít trochu času.
Jako svou chybu uznávám i to, že jsem nepřepočítal statistiky z ADnD do DnD5e, i když to bylo především proto, že jsem nenašel převodní tabulky.

Pokud jde o chybějící budoucnost a minulost, případně nesrovnalosti typu, že se Lena okamžitě vzdá, všecko okolo Mippa..to je originál. Vím, že při stupni úprav to zní jako blbá výmluva, ale je stále třeba mít na paměti, že je to sesumírovaný, trochu seškrtaný překlad ve kterém jsem se již snažil ty nejvíc do očí bijící záležitosti opravit.
Chybějící pozadí jsem se pokoušel doplnit sekcí "Jak se o úkolu dozví postavy", aby alespoň toto bylo pokryto, ale na víc jsem si netroufal a navíc, co bych do úvodu psal? Každopádně, do případné druhé verze mohu zkusit doplnit, ale fakt budu potřebovat alespoň pár tipů co bys tam rád viděl, páč u tohoto dobrodružství mě nic nenapadá. Stejně tak ocením tipy ohledně Lenina výstupu, nebo oddílu "Jak se o úkolu postavy dozvědí".

K výpovědím -- Výpovědi ohledně večera mají být to, co daná postava řekne sama od sebe jakmile pochopí, že se jí hráčské postavy ptají na to, co se dělo včera večer v hospodě, takže informace o Reinerovi by neměla zapadnout. To na co je třeba se ještě doptat je v sekci "Na co si postava ještě vzpomene"...i když uznávám, mohl jsem tuhle vysvětlivku připsat.

Revizi asi udělám, ale se stažením téhle první verze asi bude problém, páč jakožto obyčejný, řadový uživatel nemám právo vkládat, ži odstraňovat soubory z kostky a Censijskou vraždu mi sem hodil Gurney, takže asi bude chvilku trvat, než se zase podaří nějaká komunikační výměna.

****

Dík za zpětnou vazbu.
Autorská citace #3
3.3.2017 11:23 - Gurney
asdfasdf píše:
Každý tip k přepracování bude vítán, speciálně co se týče oddílu "Jak se o úkolu postavy dozvědí".

Tak úplně nejjednodušší by bylo, kdyby oběť bylo známé NPC postav v místě kam se pravidelně vracejí. Chlápek od kterého nakupují zásoby nebo tak něco. Případně to může být oběť příbuzný takového NPC, které si postavy přímo najme, aby se na věc mrkli, protože není spokojený s tím, jak místní autority vedou vyšetřování (pokud vůbec nějaké vedou).

EDIT:
asdfasdf píše:
Revizi asi udělám, ale se stažením téhle první verze asi bude problém, páč jakožto obyčejný, řadový uživatel nemám právo vkládat, ži odstraňovat soubory z kostky a Censijskou vraždu mi sem hodil Gurney, takže asi bude chvilku trvat, než se zase podaří nějaká komunikační výměna.

Vyměnit jeden soubor za druhý už je otázka chvilky, udělat článek trvá o něco déle a ve středu (kdy se snažíme články vydávat) už jsem to nestihl.
Autorská citace #4
3.3.2017 11:27 - Tarfill
asdfasdf píše:
...to je originál...

Jasně. Ona bohužel mentalita tvůrců příběhů se občas dost liší (stačí jen rozdíl - američan, čech, němec a asiat) a co připadne jednomu logické a v pořádku, může druhý považovat za nevyhovující, jen z důvodů prosté povahy člověka.

Tím jsem chtěl říct, že i s originálními moduly je možné nesouhlasit a mít k nim připomínky (třeba klasický Důl u Fendelinu má v sobě dost podivností a mnozí další zde na kostce, co odehráli jiné moduly, se určitě také párkrát zarazili nad logikou některých věcí). Tak to prostě je.

Snažil jsem se tedy jen říct, jak na mě toto dobrodružství působí, případné úpravy samotného děje rozhodně nebudu dále hrotit, protože by se z toho nakonec mohlo vytvořit něco jiného, co jsi sám neměl v plánu... ;-)
Autorská citace #5
3.3.2017 14:20 - Maelik
Tarfill: Však já se nezlobim, jen bych byl nerad aby se věci, které jsem přeložil někdy později ukazovaly jako příklad špatně napsaného příběhu s dovětkem "..takže si vemte ponaučení a nepište jako asdfasdf". Můj původní plán byl přeložit dobrodružství a nějak vysvětlit jak se do toho vůbec postavy vložily na víc jsem neměl ambice.

Gurney píše:
Případně to může být oběť příbuzný takového NPC, které si postavy přímo najme, aby se na věc mrkli, protože není spokojený s tím, jak místní autority vedou vyšetřován
dík za nápad, něco z toho zkusím stvořit..Revizi ti pošlu až bude, ale nemělo by to být později, než další víkend.
Autorská citace #6
3.3.2017 14:48 - Tarfill
Šak v pohodě...
akorát v tom případě tahle věta Ti v tom původním plánu trochu neladí...
asdfasdf píše:
...takže to, co nyní najdete je, troufám si říct, více mé dílo, než dílo Stuarta Marshalla...
;-)

Pojem "špatně napsaný příběh" bych použil, kdybys tam nechal ty jasné chyby a nelogické souvislosti. Pokud to zreviduješ a některé věci opravíš, rozhodně to bude pro začátečníky plně použitelné dobrodružství...
Autorská citace #7
3.3.2017 22:06 - Arten CZ
Já si nějak neumím představit, jak by se měla hra hrát. To, co je napsané v první části popisu NPC, to mají NPC říci hráčům hned, nebo za něco, nebo po hodu? A to, co je v části, že to mohou říct, jak hráči donutí postavy, aby to řekly? Hod, důkaz, tlačení, libovůle GM?

A hra se má odehrávat tak, že hráči chodí od postavy k postavě a ptají se jí a ta jim vše řekne, až to hráčům secvakne?
Autorská citace #8
4.3.2017 11:42 - Maelik
ArtenCZ: Jo, tak nějak..obdobně jako v starých detektivkách .. detektiv si dojde za podezdřelými, ti mu něco vysypou rovnou (první část popisu), něco zamlčí a v závislosti na dané postavě to buď závisí jen na šikovnosti ptaní detektiva, nebo to zapřou dokud na ně něco detektiv nemá (sekce "na co si ještě vzpomene"). Tahle druhá část je o šikovnosti hráčů při vyjednávání a samozřejmě libovůli GM jak tuto šikovnost změří.
A není to myšleno jako samostatná hra, spíše jen jako jeden z mnoha vedlejších úkolů do kampaně.
Autorská citace #9
4.3.2017 12:13 - Arten CZ
Děkuju za odpověď. Přesně toto jsem se obával. Já vím, že nejsi autorem, jen překladatelem. Ale tohle je pro mě přesně ten typ dobrodružství, který všem vymlouvám. Dokážu si představit, že pro určitou skupinu bych tohle hodil na zabití půl hodiny, než jeden z hráčů doběhne do obchodu nakoupit jídlo. Na druhou stranu mám s tímto typem dobrodružství velice špatné zkušenosti, protože zatím pokaždé si dal GM strašnou práci s tím, kdo co ví a pak mu bylo blbé nám to vyklopit za dvě minuty (a na delší povídání to není, je to 20 řádků textu popisu stop), a proto hru natahoval a natahoval a natahoval. A člověk chodil od jednoho k druhému a snažil se najít tu správnou otázku, až se konečně GM rozhodl, že za půl hodiny jdeme domů, tak nám konečně řekne, jak to bylo.
Autorská citace #10
4.3.2017 17:56 - Maelik
ArtenCZ:
Jestli s tím máš takovéhle zkušenosti tak upřímnou soustrast. Zkusím na to pamatovat a někam vložit poznámku, co má postava vyklopit hned a co za jakých podmínek vyklopí, aby se snížila pravděpodobnost, že se takovéhle nepříjemnosti stanou jiným. Ale nakonec každá hra je o hráčích a GMovi.

Pokud jde o vyklopení toho kdo co ví, připadá mi, že pokud to nemá nějaké vnitřně logické odůvonění, pak by měly být informace známé od začátku, resp. volně k nalezení. Např. je pochopitelné, že se spolupachatel nebude moc šířit o tom co doopravdy dělal v době vraždy, a pravdu neřekne, dokud na něj vyšetřující nebude mít páku, v kterémžto případě se přizná a udá hlavního pachatele aby sobě zachránil krk. Pokud jde ale o informaci, že si včera večer v baru objednal whisky, proč by ji měl zadržovat, nebo říct až jako odpověď na správnou otázku? vždyť je to alibi.. GM který by trval na správných otázkách aby NPC vůbec něco žblebtlo, i když není důvod danou informaci zadržovat, takový GM je, s odpuštěním, debil. Ale samozřejmě mám jen tvůj popis a s tvým GMem jsem se osobně nesetkal, nemůžu objektivně posoudit v čem byl problém, ale troufám si říct, že kámen úrazu byl v tom, že to bylo jeho dílo. Chtěl mít epické vyšetřování a najednou zjistil, že by to nestačilo ani na epizodu televizní kriminálky. Takže zpanikařil a začal mlžit, aby z jasného případu udělal tajemné vyšetřování. Pokud je to tak, tak by u předem udělaného, cizího, dobrodružství problém být neměl, páč je to "jen" využitý materiál válící se na internetu, nikoliv jeho vlastní epická mysteriozní kriminálka dosahující kvalit Jo Nesba a dalších. Nicméně, ještě jednou, upřímnou soustrast.
Autorská citace #11
6.3.2017 22:14 - Gurney
Nová, aktualizovaná verze je nyní v článku ke stažení.
Autorská citace #12
6.3.2017 22:28 - Maelik
Gurney: díky.
Autorská citace #13
7.3.2017 12:20 - Shako
Přečetl jsem to v naději na zajímavý příběh, ale skončil pro mě to tedy bylo jedno velké WTF (nebo spíš serie wtf) - nic proti překladu, ale ten původní námět mi připadá hrozně špatný a docela se divím, že tomu dal někdo tolik času, aby to oživil.

Základní WTF je pro koho je ten příběh?
Pro lidi, co chtějí Dungeon crawl je ten dungeon dost chudý a detektivka imho zbytečná.
Pro lidi, co chtěji hrát detektivku je tam zase ten dungeon úplně mimo žánr. Snad i kdyby ta detektivka byla sebelepší.

Samotná detektivka je další WTF. Tím, že to na začátku nemá uvedeno žádné pozadí příběhu (co se stalo, kdo je vrah), tak jsem to schválně četl a zkoušel si přestavovat, jak moje družina běhá po městě a shání jednotlivé výpovědi. A když jsem došel k pasáži "Uvedené informace by měly postačovat k tomu, aby hráči určili, že vrahem je buď Lena, nebo Magdalena.", tak říkám ??Cože??, vždyť je tam tolik jiných možností. Ta varianta Lena nebo Magdelana je možná jen pokud ve vesnici nežijí žádní další obyvatelé.

Závěr příběhu ala vybijeme dungeon a hlavní padouch se vzdá aniž by kladl odpor - další WTF.


Nevím, třeba jen hraju v rpg jiné příběhy. Nemám nic proti dungeon crawlu, ale pak bych chtěl něco odpovídajícího - nemusí to mít vnitřní logiku, ale aspoň nějakou výzvu a nejen dungeon jako mezihru. Stejně tak nemá nic proti proti vesnickému vyšetřování, ale pak bych chtěl více informací a lepší závěr. Ale tadle kombinace obojího v jednom mi nějak nedává smysl.

Pokud bych to chtěl nějak vylepšovat, tak bych navrhl pár změn. Pro začátek překlopil bych to víc do detektivky. Přidal bych na začátek krátký souhrn, co se stalo. Zamyslel bych se víc nad tím vyšetřováním, co se tam dá najít - nemůže někdo ve vesnici vědět, kdo má doma meč nebo kde se vzal atp. Na konci bych úplně zrušil ten dungeon. Nechal bych tam klidně starý statek, včetně ukrytého bratra (který bude bránit hlavního padoucha do posledního dechu). Zamyslel bych se nad tím, co bude vrah dělat jiného než že se vzdá, pokud uvidí, že je vše ztraceno. Pokud by tam měla zůstat nekromacie nebo nějaký zvrácený řád, tak nemohl by ten nekromant být vrah, který se snaží pomoct svému postiženému bratrovi? Motiv vraždy pak nejsou peníze, ale třeba odhalení tajemství. Sama se pak nabízí i ta koncovka - místo vzdát se - tam bude boj proti nekromantovi a jeho oddanému služebníkovi. Služebník bojuje do posledního dechu. Naopak nekromat se vzdá, když vidí že služebník už další ránu nevydrží a bude prosit o milost pro sebe i pro bratra.
Autorská citace #14
7.3.2017 19:23 - Maelik
1) vrah se nevzdává, koneckonců máš tam i výslovně napsáno "Vzhledem k tomu, že už nemá kam utéct, tak, stejně jako jakékoliv jiné vyděšené zvíře zahnané do kouta, zaútočí." Přečti si to ještě jednou. Vzdával se v první verzi, momentálně je nahrazena druhou verzí, kde se již vrah nevzdává.

2) Ve vesnici je X obyvatel, ale podezdrřelých je jen několik. Vražda proběhla ve stájích hospody v sedm večer, kdy většina obvatel byla doma a pravděpodobně spali po celodení práci na poli. Těch pár lidí co bylo venku se proto ihned stalo podezdřelými. A uvedené informace skutečně stačí k tomu, aby si seznam podezdřelých zúžil na Magdalénu a Lenu. Nebo mi to tak alespoň připadá.

3)Že tu není úvodní povídání o původu vesnice a životopisu každého jejího obyvatele má vcelku prostý důvod. Nic takového v originálu nebylo. Celá pasáž s Geoffreym, biřicem a přímé info o tom, že vůbec k nějaké vraždě došlo je můj výtvor. Víc si z prstu vycucat prostě nedokážu. A co se stalo máš v sekci Biřicovy poznámky -- byl zabit spolumajitel hospody. Z výpovědí jednotlivých podezdřelých zjistíš, že ho zabila jeho ségra kvůli prachům.

4)Není to primárně dungeon crawl, je to detektivka, kde vražetkyně uteče do dungeonu, kde žije její bratr-nekromant, který se jí pokusí chránit svými zombiemi. Když ho hráči vyřídí, naše vražetkyně se ještě pokouší bránit sama. Dungeon je tu v obdobné pozici jako by se schovala v lese a všude kolem svého úkrytu nastražila pasti na medvědy.

5)Nikdo tě ani nenutí to hrát jako jeden celek. Chceš-li, rozděl si to na detektivku a na krátký dungeoncrawl. Bylo to sice napsáno, i oživeno jako jeden celek, ale kdo ti může zabránit si z toho udělat dvě minidobrodružství?
Autorská citace #15
8.3.2017 08:55 - Jerson
Přečetl jsem si tohle dobrodružství a ...
nevím co napsat. Tedy vím, jen by to byla kritika od začátku do konce, tak nevím, zda má vůbec smysl ji psát.

Zeptám se tedy jinak - bylo tohle dobrodružství testováno na lidech? Tedy hrál ho jen podle přečtení někdo jiný než jeho autor?
Autorská citace #16
8.3.2017 09:33 - Merlin
Tak jsem si to přečetl...nejsem sice profík, ale nějaké ty základy mám :) a to i ze střední, kdy jsem maturoval z kriminalistiky.
Autor dobrodružství si měl především položit základních sedm kriminalistických otázek: kdo, co, kdy, kde, jak, čím a proč. A na základě toho stavět.
chybí mi zde i spousta základních informací a spoustu si jich musím dedukovat. Například mi uniká, proč byl Gerret ve stáji, jestli ho tam někdo vylákal, nebo tam chodil pravidelně, kdy se vražda stala (sice to fantasy středověký veterinář odhadl na sedmou hodinu, ale...copak nikdo neslyšel výkřik? nezkušená ženská zabila chlapa jediným úderem meče?), proč to proboha ta blbka dělala mečem, který si přinesla z pokoje a ne vidlema, které jsou v každé stodole...proč ta blbka, pak meč zase odnesla do pokoje a tam ho schovala? WTF? Motiv? jaký je sakra motiv? peníze? proč? něco se změnilo, že je nutně potřebuje? jakou má Lena inteligenci?
lena při konfrontaci vše popře? Co by měla popírat? Vždyť na ni mají jen, že byla ve sklepě, tak s čím ji chtějí konfrontovat? proč nekonfrontují postavy někoho jiného? mají stejné chatrné alibi. navíc k činu mohlo dojít v rozmezí 4 hodin, tohle není kriminálka Miami.
Autorská citace #17
8.3.2017 10:16 - Maelik
Ne. Jak autor původního dobrodružství netuším, já jsem to na lidech netestoval.

K Melfordu jsem se dostal tak, že jsem byl požádán jednou skupinou, jestli bych jim nedělal PJ. Měl jsem asi měsíc na přípravu, bez jakékoliv předchozí přípravy, takže jsem rychle nastudoval pravidla a postahoval každé alespoň trochu zábavně vypadajcí dobrodružství, které blo na netu a zdarma, vytvořil jsem si top 5 a ty jsem sletoval v jakousi krátkou kampaň s několika nápady na další pokračování, nebo chcešli, druhé jednání kampaně. K dobrodružstvím k prvnímu jednání jsem vygeneroval nějaké ty poznámky, jako překlad některých termínů, občas nějaký ten přepočet statistik apod.

Sešli jsme se, skupina si vytvořila postavy a ve zbylém čase jsme odehráli kratší úkol, aby jsme se dostali k nějaké hře. Bohužel mě pak začalo zkouškové a jim přípravky na přijímačky na střední školy, takže se to de facto rozpadlo.

Pak mi zkouškové skončilo, skupina však už byla plně ponořená do soustředění ze kterého se pravděpodobně dostanou až někdy v květnu, nebo kdy jsou ty zkoušky, a já jsem tak nějak zůstal sám s napůl připravenou kampaní.

Mno a tak jsem se rozhodl ty dobrodružství, která jsem si nashromáždil a do jisté míry i připravil přeložit, a následně udělat tu kampaň tak ay se dala prezentovat. Během práce na Melfordu jsem si řekl, že místo psaní kampaně začnu prostým překladem dobrodružství, páč ty se mohou hodit i někomu jinému a pak je jen podle svých poznámek spojím do původně zamýšlené kampaně.

Čas šel a z Melfordu se postupně stala Censia, což je jméno vygenerované jedním z mnoha generátorů jmen, které se dají najít na netu. A pak přišel den, kdy jsem tohle dobrodružství publikoval na kostce. Přišla kritika ohledně překlepů a nějaké nápady jak to obecně trochu vylepšit. Opravil jsem překlepy a pokusil jsem se co nejméně invazivně dobrodružství upravit podle poznámek, které se tu objevovaly. V současné době je to myslím v takovém stavu, že to dál vylepšit nedokážu bez toho aniž bych to přepisoval pro nějakou konkrétní kampaň a i tam by to pravděpodobně stálo za starou bačkoru, byť možná lépe vypadající.

Kritika se stále snáší a do jisté míry chápu proč, koneckonců dobrodružství má opravdu dvě rozlišné části, jednu logickou, druhoou akční, která působí přilepeně. Možná i byla n základě nějaké kritiky. Koneckonců Melford byl neoficiální dobrodružství lišící se od těch publikovaných v časopisech jen tím, že byl publikován samostatně.

Nicméně, pokud máš něco na srdci, krom toho že to stojí jako celek za starou bačkoru, nebo něco co nebylo opraveno v druhé verzi, klidně to napiš. Pokud je to něco co se dá změnit, či opravit, můžu to změnit a oopravit, zvlášť kdybys měl nějaký nápad jak lépe spojit logickou a akční část. V takovém případě to má smysl, páč to umožní trochu posunout Censii směrem k dokonalosti. Smysl by kritika neměla v případě, že byses jen rozepisoval jak moc to stojí za starou bačkoru jako to udělal Shako, prostě z toho důvodu, že s tím nic udělat nemůžu, leda hodit do koše a to se mi při čase a úsilí do projektu Censia vážně nechce.
Autorská citace #18
8.3.2017 10:28 - Merlin
asdfasdf: tady rozhodně nepadá kritika na tebe, ale na autora...protože je to fakt špatně napsáno
Autorská citace #19
8.3.2017 10:31 - Maelik
No jo..příště zkusím vybrat něco líp napsaného...
Autorská citace #20
8.3.2017 11:05 - Jerson
Jde mi o to, že píšeš, že teď je to víc tvé dílo než dílo původního autora, které neznám. Upravil jsi vesnici, ale je v ní nasekáno dost nesmyslů, a ještě víc je jich v postavách. A pak samozřejmě to co píše Merlin - nevidím v tom žádnou logiku. Vražedkyně nemá motiv, jedná nesmyslně, hromada informací chybí, a podzemí je jedno velké WTF z kategorie "Jak nedělat dungeon".
Své námitky klidně rozepíšu podrobně, ale autoři je někdy nechtějí slyšet, tak mě právě zajímá, jestli o ně vůbec stojíš, třeba proto, aby sis příště buď vybral lepší dobrodružství na překlad, nebo ho mnohem podstatněji vylepšil.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.057722806930542 secREMOTE_IP: 18.97.9.170