Tak já říkal, že to nebude neprůstřelné. A potvrzuje se, že jakmile děláte dungeon, je třeba ho dát přečíst nejdřív Jersonovi, jinak v něm najde milion chyb (poznámka míněna pozitivně směrem k Jersonovi, byť tak nemusí vyznít).
Jerson píše:
Na motivy této zápletky by se dalo udělat celkem rozumné dobrodružství, ale bylo by třeba překopat prakticky každou jednotlivou informaci.
A tak proč ne, když už jsem to začal látat, můžu s tím ještě chvíli pokračovat. Jestli to pak bude použitelné, to ať posoudí publikum.
Vesnici je třeba mít alespoň pětkrát větší, s tím, že je sídlem řemeslníků se spádovostí několika sousedních. Izolovanost je stejně iluzorní už tak. Navíc, má li tam být hospoda, musí to být alespoň při okresní cestě.
Věk postav a jejich rodinné postavení? Není vysloveně nereálné (svatbu mohli mít v patnácti), sice je podivné, ale dá se nějak ad hoc vysvětlit, případně upravit.
Zabitý mohl opravovat vůz, dobrý důvod, proč být celý večer ve stáji a nikomu nechybět.
To, že má hostinská meč mi přijde jako dost zásadní připomínka. Velká celokovová zbraň je drahá jak prase, má ji jen ten, kdo ji potřebuje. Spíše nějaká lovecká zbraň na dálku (krátký luk, lehká kuše-pokud takové věci v settingu jsou). To vyřeší i problém špinavého oblečení.
Sto zlatých a louka u potoka jsou absurdní důvody k vraždě. Bez debaty. Je třeba přijít s něčím zcela novým, ideálně aby zahrnoval Lenu i Magdalenu. Mohly by být milenky. Z toho by mohl koukat pěkný průšvih, kdyby se to někdo dozvěděl. Klidně i upálení na hranici, ale pro hostinkou i její dodavatelku by i ryze společenský dopad mohl mít závažné dopady ekonomické a vůbec. Spíše to však bude nějakým způsobem trestné.
(Když už jsem zmínil tu hranici, máme tu kovářku (mužatka a stará panna s černou kočkou, zdá se mi), místní starou bylinkářku a staropanenskou včelařku. Být inkvizitor, mám tři dobré tipy, a klidně by se to mohlo ještě rozvinout.)
Spíš než na pokyn náhodného kolemjdoucího by tam měli jet navštívit starého kamaráda/strýčka/cokoli podobného, který je rychtářem. To by mohlo vysvětlit důvěru, kterou k nim chová. (Odznak úřední moci přenechat partě náhodných příchozích, kteří tvrdí, že jdou z popudu cizího člověka navštívit čerstvě zavražděného a jeho sestru? Jako vážně?)
Dungeon je neopravitelný, bohužel. Nenapadá mě, jak opravit Jersonovy připomínky, naopak bych ještě něco přidal (Místnost plná pavouků, kteří začnou útočit, když v ní něco hledám? Proč je nekromant nevyhubí? Odkud má mrtvoly? A to si nikdo nevšimne že má za humny nekromanta? Tam by vážně měl jet vyšetřovat spíš inkviziční tribunál.), takže zcela vypustit, nebo napsat od nuly.
Staty mi přijdou naopak naprosto zbytečné. Fyzické při vyšetřování nehrají roli, a duševní by spíše kazily atmosféru. Spíš bych je naopak vymazal a prohlásil dobrodružství za systémově neutrální.