OMG, co jsem to zas rozjel :o
K podobnosti už se vyjadřovat nebudu, máme prostě jiné měřítko. Tím, že je podobný rozsah, to hru nerozbíjí, ale rozložení není stejné, takže ano, pravděpodobnost obzvlášť na uspěch se stylem JE rozdílná. Na druhé straně spektra je to jedno, Fate nezná fatální neúspěch, takže nepřehodit o 2, nebo mít malou šanci nepřehodit až o 4 už není tolik rozdíl. Maximálně na následnou debatu, jaká cena by měla být za případný úspěch za cenu. Při házení jeden proti jednomu jsou rozdíly výrazně menší, protože jsou to dvě gaussovky stejně vysoké, podobně široké s maličko jiným průběhem.
Naznačená diskuze o tom, že různí hráči preferují jiné kostky a jiný počet kostek mi přišla skoro zajímavější. A ano, to že jsme skončili u 1k6 má souvislost i s tímhle. Mí hráči jsou na k6 zvyklí a mají je rádi. Já za výhodu 1k6 hodu považuji to, že je to nejběžnější a nejjednodušší hod kostkou který znám. A zná ho každé malé dítě neznalé her na hrdiny.
Nedává záporné hodnoty, celkem snadno se odhaduje šance na hození alespoň X, jsou to natolik nízká čísla, že i za nestřízliva se s nimi dobře počítá (pokud je základ hodu na podobné stupnici 0 až max 6, tak se většinou počítá s nezápornými čísli do deseti). Podobný rozsah kotky a základu (dovednosti, vlastnosti, přístupu) se mi osvědčil jako rozumný poměr náhody. A šestku máme všichni v oku natolik, že mrknu a vidím. S pooly, nebo 4dF, nebo dokonce k6-k6 je vždy potřeba se chvilku soustředit na to kolik vlastně padlo.
Neříkám, že je to problém hrát s Fudge kostkami, jen řikám, že je to náhrada složitějšího jednodušším, což je racionální (pokud mi nevadí cena za zjednodušení, tedy určitý rozdíl mezi výsledky, který mi tady nevadí).
sirien: Někde jsi tu ještě psal, že není cílem, aby se Fate podobalo dračáku. Krom toho, že u nás ano (což není objektivní, uznávám), tak myslím, že to je jedna překážek, která způsobuje menší rozšíření Fate, než by si asi zasloužilo.
Jak jsi tu taky psal, máme teď dvě aktuální verze Fate: 4e Core a FAE.
Core je dlouhé a rozepsané a může odradit už tou délkou. A FAE používá přístupy (imho dost experimentální věc) a kromě toho se na první pohled nepodobá mainstreamovým hrám.
Ty dvě úpravy, které jsem zmiňoval v příspěvku co to všechno začal (použít vlastnosti a k6) jsou podle mě úpravy které Fate snese aniž by se rozbilo a najednou se na něj tváří noví hráči (z mého okolí) o hodně přívětivěji. Ono to najednou vypadá jako něco, co znají.