Poslední dobou prokládáme 4e i sezeníma ve Sword&Wizardry. Pořád je to dnd a zas až tolik se to neliší, ale občas to fakt pobaví. Dokonce jsem z hecu začal zase psát na http://quentinovo.wordpress.com/.
Quentin: Obecně souhlas - heroic fantasy a gnómové, neřkuli hobiti, mi nejdou moc dohromady. A už vůbec mi nejdoou dohromady pokus o napětí a vážnost ve hře a většina hráčů hobitů, šotků ap. ... Ale pokud má někdo rád mrakoplašoidní setting s hloupými trolly, bláznivými vynálezy ověšenými gobliny a šišlajícími upíry, tak tam by gnómové být mohli...
Nakonec jsem jim dal citlivý čich. Neni to tak úchylný jako hobití šestej smysl z drd a docela se to k nim hodí
a) jsou to povětšinou slušní alchymisti a kuchaři
b) díky tomu, že cítí monstra jako první, tak ve hře působí jako největší sraby, což je nice
c) chtěl jsem ten čich někomu dát, ale zádnou bestiální rasu tam nemám
naše domácí rasy tady, kdyby jste náhodou měli návrhy i k ostatním. Každej tip dobrej :)
Quentin: Nejsem si jistý, ale nebylo to náhodou tak, že ten jejich šestý smysl byl realizován čichem? Marně si vzpomínám na pravidlo: "Když má někdo hobita, je zbytečné, aby měl Hraničář hlídacího psa."
skew:
"Chceme opatrně otevřít dveře a prozkoumat místnost; nejdřív ale mrknu do budoucnosti"
"Z trámoví vysokého stropu visí několik lan, podlaha je pokrytá krví, tvůj telekinetický štít odráží útočící gobliny a pod nohama ti leží velký zkrvavený kámen a markova postava s rozstříklym mozkem"
"Oh, tak se zastavim, otočim se na ostatní a zašeptám 'Tady na nás čekají goblini, projdeme to raději tou jeskyní'"
Teď nevim, jestli to bude zabírat celý kolo nebo to bude instant (pak by to šlo využít i v boji)
Quentin: Fakt pěkná schopnost, líbí se mi že to není nic ve smyslu "připočti si tenhle stupidní bonus" nebo "když uděláš tuhle podivnou věc, máš kdovíproč bonus k útoku".
Gurney: Škoda, že ostatní rasy nejsou dost "magické", aby se na ně dali navěšet takovýhle cool věci. Ale zase se bojim abych neskončil s panoptikem jako má PHB3 (shardmind, minotaur...) :-)
Quentin: Jenže to čemu říkáte panoptikum nevzniká tím, že jsou ve hře shardmindi a minotouři, ale tím že někdo vezme klasickou fantasy s klasickými elfy a trpy a napráská tam všechny tyhle rasy. Mě by náhodou docela bavila hra, kde by se vůbec nevyskytovaly typické rasy (ok, možná bych nechal lidi), ale jen ty které označuješ za panoptikální.
Kdysi jsme s kámošem rozebírali, že docela pěkná alternativa ke klasické fantasy by byl setting kde jsou v podstatě jen lidi, ale působením magickýho prostředí, kleteb apod. malý skupinky lidí prošly nějakou fyzickou proměnou. Tuším že jsme měli právě ty shardmindy jako partu co strávila moc času poblíž psyonických krystalů, minotaury jako následek zoofilních sklonů královny jednoho ostrova, Yuan-ti jako národ co to trochu přehnal s uctíváním nějakého hadího boha, skupina lidí co měly tu smůlu že jejich duše nějaký mág vložil do kostruktů (warforged), dovedl bych si tam představit třeba i goliathe coby nějakej pozůstatek slepé větve lidské evoluce a tak. Pointa byla že většina těch skupin byla poměrně malá a ve srovnání s "klasickými" lidmi všechny minoritami.
Gurney píše: Mě by náhodou docela bavila hra, kde by se vůbec nevyskytovaly typické rasy
Myslim, že to opakování známých ras má svojí logiku. V PC hře nebo v TV na něco koukáš, v knize máš spoustu prostoru a času na popis, ale RPG je hra se slovy. Slovo je to hlavní, co má Vypravěč k popsání světa a vůbec všeho. A za těmi slovy si hráči musí umět něco představit. Možná se ty představy nějak liší, ale snad ne zas tak moc. Ale pokud by se mělo hrát ve světě, kde je pro hráče spousta prvků, které si představují jen obtížně, tak to asi nebude ono. Přesně ten problém jsem měl při čtení Duny.
Report jednoho 5e testera, který se nechal zlákat old schoolem: část 1., část 2. a snad budou další pokračování. Jsou tam i nějaké vhledy do těch rozdílů mezi edicemi, s ohledem na možné cíle 5e.
Noldo: Klasické rasy se všude vyskytují protože s nima začal LotR a převzalo je DnD a ve fantasy se tak nějak očekávaj, žádná logika v tom není (možná tak konzervatismus producentů, kteří nechtěj riskovat moc velkou odlišnost od mainstreamu.
A to jako když něco slovně popíšu, tak si to nedokáže hráč představit, protože k tomu nedostal počítačovou animaci? (nemluvě o tom, že můžu hodit na stůl ještě obrázky). Btw taky píšu "Mě by bavila...".
Dunu jsem četl poprvý když mi bylo tak deset a představit si ten svět mi tedy rozhodně problém nedělalo (sice jsem to odložil, ale proto že jsem tehdy moc nedával ty intriky a motivace hlavních postav).
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<