Pravidla

Rytíř
13.3.2009 08:14
Konverze postav
Obloha se otevřela, z nebes se snesl oheň. Vichr polámal lesy a zbořil výstavné domy, řeky se vylily z břehů, zemětřesení vytvořilo nové země.
Svět se změnil.

Rozhodli jsme hrát na Kronikách podle 4e. Vyzkoušíme, jak akční je to po netu :) A potřebovali bysme malinko pomoc s konverzí starých postav do nových pravidel..
Autorská citace #41
15.3.2009 07:56 - Rytíř
Já taky netoužím po bitevních orgiích po netu! A hlavně po taktických soubojkích mezi mnou a družinou.
Inteligentní SW by samo byl ideální, ale pořád si myslím, že když to nebudem kor moc žrát, tak to pude.

No anebo se na to vykašlem a pojedem dál postaru.. a toho tvýho kněze prostě krouhnu Aleku jinak, aby tolik nevyčníval a nemachroval na ostatní :D
Autorská citace #42
15.3.2009 09:10 - Alek
To ani já ne. Neměl jsem na mysli až tak inteligentní SW, čistě jen na plánky, kterejch se nezbavíme, páč nás bitvy bavěj (doufám, že Jersona tím moc neodradím :-)).
Píše:
No anebo se na to vykašlem a pojedem dál postaru.. a toho tvýho kněze prostě krouhnu Aleku jinak, aby tolik nevyčníval a nemachroval na ostatní :D

Nenech se zastrašit, my si nějak poradíme ;-)
Autorská citace #43
15.3.2009 09:53 - Jerson
Boje mě baví také, ale popisování a počítání o kolik kroků se posunu, aby mi zbyl pohyb na útok, to mě tedy v RPG moc nebere. Ale já nebudu moc bojovat, tak je to jedno :-)
Autorská citace #44
15.3.2009 10:07 - Lotrando
Jerson: to nepočítáš, buď se pohybuješ, nebo útočíš
Autorská citace #45
15.3.2009 11:09 - Jarik
Abych neutekl od tematu:)
1] kdyz jsem drive hraval RPG po netu, tak se ukazalo byt vyhodnejsi system bez pravidel (resp. klicova pravidla jo, ale jen proto, aby se dalo posoudit kolik toho asi kdo vydrzi), nez konkretni system.
2] 4e mi prijdou v boji podobne staremu DrDO, kdyz se na nej napasoval soubojovy system s policky. Zacalo se pocitat, radit akce, atd.
vyvod: Takze mi zrovna 4e neprijdou vhodne jako system na hrani po netu.

add 1] To uz je vyhodnejsi napriklad metoda (a da se s ni vyblbnout taky):
4 vlastnosti - fyzicka, psychika, magie, charisma (urci si poradi a pridel body 4,3,2,1,... pri postupu o uroven si jednu zvys). Pri setkanich vybira kazda strana konfrontacni vlastnost. Ty se sectou a kdo ma vic, vitezi. rozhoduje o osudu druhe strany.
Pokud to nekomu prijde moc jednoduche, tak si to muze poresit tak, ze podle bodu ma pocet bodu schopnosti - bud bude umet dejme tomu 3 kouzla na 1.st, nebo jedno na 3.st. ... a za plati metoda konfrontace , tentokrat ale schopnosti (ktere se daji v dane situaci pouzit).
priklad a: boj. "kouzelnik" : 1/2/4/3 vs. "bojovnik" : 4/2/1/3. v boji jsou si rovnymi souperi.. jeden ma 4 na magii, druhy na fyzicku. boj vyhraje ten, kdo ma vyhodu. v pripade prepadeni ze zalohy se bere jen vlastnost utocnika :)
priklad b: boj "kouzelnik" (fyzicka - boj 1; magie - blesk 2, neviditelnost 1, uprava vzhledu 1), "bojovnik" (fyzicka - boj 3, plavani 1; magie - kletba 1) ...
... pri souboji primem vyhraje bojovnik ... jeho umeni boje je 3, kouzelnik pouzije max blesk 2.
... pri souboji planovanem, pouzije kouzelnik neviditelnost, cimz se dostava do vyhody (urcuje konfrontacni vlastnost). pouzije magii. sam pouzije blesk 2, bojovnik bojova kouzla nema, takze 0.. a je v haji.

snad vam ten text neco dal :)
Autorská citace #46
15.3.2009 14:16 - Jerson
Lorando, pak tedy musím přemýšlet, jak se pohnout, abych se k útoku dostal jako první.

Jarik - navrhnout jednoduchá pravidla pro hraní ne netu bych zvládl, ale jsem si téměř jist, že tuhle variantu Rytíř nechce.
Autorská citace #47
15.3.2009 15:53 - Blaine
Nevidim duvod, proc by nesla po netu hrat takticka hra... pokud mas hlasovou komunikaci (Skype/Teamspeak/Ventrilo) tak by snad ani nemohl byt zadny problem, ne... (a nerikejte mi, ze nemate 100 Kc na mikrak:))

Pokud hra po netu znamena "dopisovani si" tak porad nevidim problem. DnD 4ed jsou principialne, podle me, tak jednoduchy pravidla, ze nevidim duvod proc by to neslo. A pozor, Wiazrdi chystaji v DnD Insideru nejaky "Game Table", kde budes mit postavy, mistnosti atd.
Autorská citace #48
16.3.2009 08:17 - Jerson
Sejít se na netu v jeden čas moc nevychází, takže jde spíše o forum s omezeným počtem účastníků.
DnD nemají tak složitá pravidla, jen tu někteří píšou, že manévrování na battleplánu je jeho důležitou součástí.
Autorská citace #49
16.3.2009 09:07 - Blaine
Jerson: ano, manevrovani je dulezitou casti, ale rozhodne to imho nijak bojove encountery nestizi. Jelikoz mas tri akce, behem kterych muzes neco udelat, tak proste jenom rozepises, co chces udelat, DM to asi nejak vyhodnoti (nejakymi immediate akcemi ze stran protivniku treba) a muze jet dalsi v inciative... nic tezkeho a podivneho.
Autorská citace #50
16.3.2009 09:12 - Jerson
Já tedy nepotřebuju řešit souboje na bojová kola a na netu už vůbec ne, když si GM hodí jednou za celý boj a podle toho bude směřovat výsledek, vůbec by mi to nevadilo. Ale to je jedno, ve skupině jsem nováček a přizpůsobím se ostatním.
Autorská citace #51
16.3.2009 09:21 - Lotrando
Jerson: Tak si souboje dělejte jako formou dovednostních výzev. to je sice na kola, ale je to jen jeden hod. pak si ale nejsem jist, na co potřebujete DnD jakékoliv edice. Lepší pro vás bude FATE
Autorská citace #52
16.3.2009 10:26 - Rytíř
Fate mě neláká, narozdíl od Dnd. :) Líbí se nám výsledek, který tahle pravidla dávají. A líbí se nám i boje a když Blaine říká, že to jde, tak nemám strach, že bysme to nezvládli ;)
Děláme to tak, že já načrtnu bojiště a ostatní hlásí, co chtějí průběžně udělat, já jen potvrzuji, jestli to jde nebo ne. A pak hráči ověřují co je třeba.
Některý boje už jsme zkoušeli řešit i po skype konferou a docela to svištělo. Ale klidně si je vychutnáme i v délce pár dní, však o co jde, nemusí být vše hotovo ihned.
Kdyby se boj řešil jedním hodem, přišlo by mi to jako jeho degradace na pouhou nevýznamnou součást příběhu a života postav :)

Dřív jsem si myslel, že hraní po netu je jiný, že nás boje přestanou lákat a budem si hlavně a hodně hrát s postavama, interakcema a tak. Je pravda, že posun oproti hraní naživo znát byl, ale kupodivu nijak dramatický. A když se dlouho nebojuje, nic se neděje, vkrádá se do nás melancholie a mizí chuť psát ;)
Autorská citace #53
16.3.2009 11:03 - ShadoWWW
Z hlediska hraní po netu se mi nejvíc líbí Fantasy Grounds II s 4E rulesetem od FUM. Nabízí pohodlené nástroje a líbivé hraní.
Mrkněte se na ukázku ze hry. (Omlouvám se za sníženou kvalitu zvuku.)
Autorská citace #54
16.3.2009 11:09 - ShadoWWW
Nebo ještě doporučuji toto video o hraní ve FGII s 4E rule setem.
Autorská citace #55
12.6.2011 15:15 - ShadoWWW
Hraní DnD 4E ve Fantasy Grounds II je docela cool. Mrkněte na video ukázku ze hry. (v angličtině)
Autorská citace #56
12.6.2011 18:21 - Nachtrose
Teda zkouknul jsem jen prvnich 10 minut zatim, ale vypada to zajimave, i kdyz mozna trosku zdlouhave proti normanimu hrani na stole. Kazdopadne bych si to celkem rad zkusil, nejlip s nakym mistnim DM ;-)

/edit: tak jsem tam prave koukal na ceny... asi si necham zajit chut.
Autorská citace #57
12.6.2011 20:47 - Jarik
je docela zajimave si k tomu stahnout alespon to demo.. a zkusit si to ovladat.
je to rozhodne mozny prvek, kterym se zkracuje vzdalenost.
a s vyuzitim skype nebo tamnioho chatu... to ma nejakou (nerikam jakou) budoucnost.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19361901283264 secREMOTE_IP: 35.153.135.60