Pravidla

Rytíř
13.3.2009 08:14
Konverze postav
Obloha se otevřela, z nebes se snesl oheň. Vichr polámal lesy a zbořil výstavné domy, řeky se vylily z břehů, zemětřesení vytvořilo nové země.
Svět se změnil.

Rozhodli jsme hrát na Kronikách podle 4e. Vyzkoušíme, jak akční je to po netu :) A potřebovali bysme malinko pomoc s konverzí starých postav do nových pravidel..
Autorská citace #1
13.3.2009 08:22 - Rytíř
Úroveň postav 12-13, až na jednu výjimku standardní povolání; bohužel ale mix.

1. Půlefka Barbar 9/hraničář 4


Sil 18, Obr 14, Odl 15, Int 13, Mdr 13, Cha 12
lehčí zbroj, těžký obouruční meč :)

Odbornosti:
*Dodge
*Improved Initiative
*Mobility
*Spring Attack
*Track
*Endurance
*Power Attack
Autorská citace #2
13.3.2009 08:25 - Rytíř

2. Půlelf čaroděj 10/bojovník 2


Sil 17, Obr 16, Odl 12, Int 14, Mdr 11, Cha 21
dobrý luk, slabý meč :)

Odbornosti:
uhýbání
zlepšená iniciativa
míření (+1 na útok i zranění do 30 stop)
přesná střelba
rychlé tasení
rychlá střelba (další útok - postih -2 na všechny útoky v kole)
průrazné kouzlo
Autorská citace #3
13.3.2009 08:32 - Rytíř
Pak tu je čistej tulák úr. 9, tam problém nebude a kněz stříknutej válečným knězem (prestižka).. ale toho si převede ten, kdo si tuhle změnu pravidel vymyslel, takže s tím vás nebudu obtěžovat :))
Jakékoliv rady i konkr. návrhy vítány ;) Chceme sice zachovat původní dojem z postavy, ale ne za každou cenu, nevymejšlet bejkoviny z Ntého dodatku pravidel, pokud možno jen core (a vím, že barbar vyšel až teď někdy, toho tedy kdyžtak vzít; ale třeba by stačil jen hraničář, naší barbarce?) :)
Autorská citace #4
13.3.2009 08:47 - Lotrando
Osobně se přikláním k zachování historie/paměti postav a začít od první úrovně. Konverze je problematická, daleko zásadnější je však rozdíl v pojetí celé hry. Ten není při přečtení pravidel tak patrný, rozdíly jsou však veliké. jinými slovy, co fungovalo ve trojce, nemusí nutně fungovat v nových pravidlech. Často se stává, že jsou některé věci samozřejmé - postava je prostě ve 4E umí, zatímco dříve k domu potřebovala kdo ví co - a na druhou stranu spousta schopností je až paragonských, zatímco dříve to byly featy dostupné kde komu.

My jsem začínali od první úrovně, pokud jste odvážnější zkuste udělat postavy na třetí úrovni. Můj názor je ten, že postavy na páté už vás zahltí a nebude vědět co dřív. Byl bych velmi opatrný začínat bez předchozích zkušeností na paragonské úrovni.

Jak jsem zmiňoval už mnohokrát, ačkoliv se to nezdá, jde o jinou hru. Má to těžiště jinde, například rasa je hodně moc důležitá, výhody z ní plynoucí mohou být zásadní. Je celkem hodně příjemné hrát elfa hraničáře, na druhou stranu hrát jinou rasu se stejným povoláním nemusí být problém, ale je to prostě jiný hryničář. A to většinou hodně jiný. Legolas prostě nemůže být člověk, přestože trpasličí, nebo dragonborní haničář je taky super. Je ale super "jinak" a nedá se to moc lámat.
Autorská citace #5
13.3.2009 08:59 - Lotrando
Ještě k multiclassu.

Já jsem ho dříve dost prosazoval, ale ve 4E je to trošku jiný mechanismus. Můžeš si pomocí něj sáhnout pro něco zajímavého do jiného povolání, většinou však narazíš na nepřekobatelná omezení. Jednou z důležitou věcí pro multiclass primární vlastnost. Jelikož každá postava má 2 - 3, t.j. jeden atribut hodně vysoký, druhý vyšší a třetí někdy ujde, tak je potřeba aby se ti v mutliclassu tohle sešlo. Máš-li vysokou charismu, nemůžeš účelně multiclasovat do povolání, které jede přes sílu. Hraničář který střílí má DEX a WIS, může tedy snadno multiclassovat s něčím, co má jako primární DEX, nebo WIS, pokud sám wisdom protěžuje (k tomu ale důvody má). Například multiclass s rogunou je pro střelce velmi obtížný z důvodu omezení zbraní pro sneak attack apod. Naopka velmi dobře multiclasují postavy co jdou přes tu charismu - warlock apod.

K tomu snad ještě dodám, že multiclass je drahý - vlastně potřebuješ dva featy - vlastní feat kterým si bereš mutliclass, často s doprovodným efektem (sneak + thievery, quarry + nature), a pak druhý, kterým si bereš power. Nezapomeňte, že nějaký power ztratíte, počet je konstantní. Drahý je to ve smyslu tom, že některá povolání neví co si vzít dřív. Pak není pro multiclass moc prostoru. Jsou i rasové featy, opět je to konkurence a je to těžké rozhodování. Na druhou stranu, existují i povolání (wizard?), kteří nemají příliš na výběr a tak je pro ně multiclass zajímavou možností.

Poslední douška. Pro postavy, ať už multiclassované nebo ne, je důležité rozložení atributů. Brzy zjistíte, že můžete být buď dobří a úzce zaměření - máte vysoké hodnocení primární a sekundární dovednosti, nebo můžete být všestranní - máte hodnocení 13+ ve více vlastnostech na úkor primárního atributu. Pak se vám otevřou různé možnosti odborností a multiclassu, ale je to zaplaceno nemožností být "nej". Hra sama o sobě toto netrestá, což je dobře, ale hráč se musí rozhodnout a je to kolikrát hodně těžké. Sámhraju rangera/strikera, který je hodně maxovaný a na druhou stranu barda, který je všestraný brouk Pytlík. Obě hry jsou zajímavé, obě jsou však úplně jiné. Vidím v tom pozitivum nové edice, ale chce to chvilku zažít.
Autorská citace #6
13.3.2009 09:13 - Rytíř
Je mi jasné, že ideální by bylo začínat od 1. lvl
Jenže to by znamenalo mít jiný postavy a do toho se nám vůbec nechce. Kdyby stejné postavy najednou měly 1. úroveň, tak by minulost nedávala smysl a jejich budoucnost by byla smutná a krátká - jsou uprostřed delšího tažení s drsným protivníkem, který má hodně vysoké ambice, takže výzvy jsou minimálně paragonské ;)

Už jsme pár změn dle pravidel prodělali, myslím, že se s tím umíme srovnat - přechod ze 2e na 3e taky nebyl snadný, ze 3e na naše pravidla to byl taky skok.. a to jsem dělali několikrát u mnoha postav ;) Takže jsme myslím připravený na to, že se leccos změní, v konkrétních možnostech postav. To problém není.
Autorská citace #7
13.3.2009 10:35 - Blaine
Ja osobne bych doporucoval lehce snizit lvl - aspon na lvl 8 nebo tak nejak, nesel bych byt vami hned na paragona

Barbar/Hranicar muze byt bez problemu cisty Barbar, az vyjde, myslim, ze by nemel byt problem. Mozna pokud by chtel, tak by se dal multiclassnout do Beastmaster rangera (se zviratkem)

Bojovnik/carodej - tam nevim, pockal bych mozna na carodeje z PHB2 a zkombinoval ho se strilicim rangerem, pokud uz bych chtel skutecne na luk - mohl by si tam vzit neco zajimaveho.
Autorská citace #8
13.3.2009 10:45 - Beltar
Nestačilo by u toho půlelfa čaroděje ty dvě úrovně bojovníka zohlednit tím, že by si vzal jednu nějakou lučištnickou At-will power.
Půlelfové přeci mají schopnost Dilettante.
Autorská citace #9
13.3.2009 10:51 - Lotrando
bylo dobré vědět, proč multiclassujete. z uvedeného to není patrné
Autorská citace #10
13.3.2009 10:51 - Blaine
2Beltar - To je podle me pravda, vyborny napad. ta power sice nebude nic extra, ale o to tomu hraci asi moc nepujde, co?:) Kazdopadne by si zachoval svoji postavu i celou, s tim ze by to teda byl vic carodej nez lucistnik.
Autorská citace #11
13.3.2009 10:59 - Rytíř
Mluvil jsem teď s hráčem čaroděje - jeho láká taková ta klasická postava schopná bojovat zbraní i kouzly. A co prý koukal do pravidel, tak nejvíc mu sedí warlock..
Barbarka chtěla krom bojování umět dobře stopovat, vyznat se v přírodě. A teď jí hodně lákal ten zvířecí miláček hraničáře.. :) Ale nemusí ho mít vytuněnýho, myslím, to by šlo pořešit v rámci hry.
Autorská citace #12
13.3.2009 11:04 - Alek
Jakožto onen válěčný kněz (který si postavu samozřejmě konvertuje sám, nicméně na první pohled to vypadá jako jednoduchý převod) mám podobný názor jako Blaine. Trochu bych tu úroveň snížil, ale nestih jsem to ještě s ostatníma probrat. Sic nevim co přesně paragon obnáší, raděj bych do něj přišel tak nějak průběhem hry.
Autorská citace #13
13.3.2009 11:08 - Blaine
Carodej chce maga s mecem? Tak to potom rozhodne Swordmage (je v Players Guide to Forgotten Realms) To je skutecne valecny carodej s mecem. Warlock ze zakladnich pravidel se zbrani zachazet vubec neumi. I kdyz treba na pulelfa je warlock staveny.

Ja bych kazdopadne lvl snizil, jde o to, ze uz prave treba na tom 7-8. lvl jsou postavy v 4ed uz dost mocne aby pomalu zacali cestovat do jinych sfer dokonce, ta krivka je hrozne rychla
Autorská citace #14
13.3.2009 11:14 - Rytíř
Myslím, že čaroděj chce hlavně nějakýho údernýho bijce :)
A jestli bude nepřítele bít mečem nebo magií, tomu už se přizpůsobí.

Ohledně snížení úrovně - jo, vypadá to celkem rozumně, snížení se kousnout dá, když říkáte, že by to bylo moc. Ale mocná postava je taky relativní pojem, já dohrál paladina na 19. lvl v 3,5e a nebylo to žádný ultimátní monstrum, mi přijde ;))

A když sem s Alnagem zkoušel 4e s postavou na 6. lvl, tak mi to přišlo, že jen tak tak vylezla z učednických gatí.
Autorská citace #15
13.3.2009 11:22 - Blaine
Tak jak warlock tak sorcerer je udernej bijec s brutalmi pristupem k oponentum. A barbar taky.

Me jde hlavne o to, skok rovnou do paragon levelu je az moc. Hlavne pokud byste to hrali poprve, tak je to o nauceni se aspon dva az tri levely hrat tuhle novou a jinou hru.
Autorská citace #16
13.3.2009 11:25 - Lotrando
Lepší swordsmage je Blade banchee:paragon dualwield ranger, ale musí to být eladrin. klasický swordsmage je totiž defender, což lidi co chtějí hrát mága křísnutýho fighterem tak moc nemusí. je to můj dojem.

paragony bych si opravdu nechal na potom. jsem si celkem jist, že toho budete mít nad hlavu už na pátý úrovni. dynamika hry, řazení střetnutí, akční body, odhad, kdy co použít, to všechno si chce zažít a to víc než jednou hrou. Hra po vás bude chtít věci, které jste dříve mohli ignorovat a teď jsou důležité.

dobrý příklad je combat challenge: potvora vždy respektuje mark, ale GMové ze třetí edice tíhnou logicky k tomu, napadnout strikery či leadery. je to logické, tyto postavy jsou tmelem skupiny, ale pravidla jasně říkají "respect mark". Teď neříkám, že neexistují situace, kdy to neplatí, ale ta přednost je tam důležitá. Protože to je úloha defendera a schopný defender dokáže správným výběrem protivníka, terénu, vybavení a i schopností velmi účině blokovat nepřátele. Samozřejmě, pokud sám respektuje svou úlohu a nevydá se podniknout něco na vlastní pěst.

Tohle vše je potřeba zažít a je lepší to zažít v situaci, kdy je na výběr spíš méně než více. Leadři si potřebují osáhnout léčení, taktiku při léčení, co kdo vydrží. Musíte se naučit označovat kondice apod. Fakt toho není málo. je to jednoduché, logické, ale je toho hodně. Osobně mám v družině rád hráče, kteří mi s tím pomůžou.


nějaké konkrétní rady:

barbarce stačí vybrat si skill Perception - tam je stopování atd.k tomu ať si vezme Nature a má všechno co potřebuje. Beast master je životní styl, zkoušel jsem kombit a fakt to nefunguje, když nejsou oba u cíle. napadá mě snad jen sokolník, tam se dá těžit ze střelby i peta, ale nezkoušel jsem. přichází o velmi důležité Mobility + Prime shot (což je +2 do obrany a +3 do útoku při správné hře). viděno pohledem rangera.

warlock je arcane character: t.j. kouzlí, má sice pactblade, ale to je jen rekvizita, on ve skutečnosti nablízko moc nebojuje (nebo ne dlouho, je to sneak). (vidím že blaine to už napsal)

kdoumí kouzlit i bojovat je bard a kněz, oba leadeři. bard je však všeuměl, kněz jde postavit jako caster, nebo jako bouchač, dost ale záleží i na rase.

fighteři doážou hodně moc ubližovat, dvouručka a pár odborností, my jsme takhle trošku simulovali barbarku, když ještě nebyl class (PHB2, tuším příští týden).

EDIT:level je o šířce možností, daleko méně o síle jako takové (ale zabít pár vesničanů je samozřejmě snažší)
Autorská citace #17
13.3.2009 11:31 - Blaine
Ad. Lotrando: Ano, s tim swordmagem je to pravda - je to typek, co se teleportuje po bojisti zakazuje oponentum utocit na jine cleny party nez na nej. Hlavne to neni zadny bijec, ale spis taktik. Nema ani delat nejvetsi dmg, spis supportovat.

A pridavam se k Lotrandovi, ta hra je jina, uplne jina a take nam prave ty dva-tri lvl (mozna vic, uz si nejsem jist) trvalo, nez jsme si zvykli. A na tech vyssich lvl by to bylo asi tezsi.
Autorská citace #18
13.3.2009 11:34 - Rytíř
Ok, nehádám se, proto se ptám, jak byste na to šli :)

ale co se týče šíře možností - já myslel, že právě těch schopností mají postavy ve 4e na rozdíl od 3e pořád stejné množství, jen se liší jejich síla. Takže ne?
Už sem si otevřel i ty pravidla, od obrázků se chystám přejít fakt ke čtení, tak trpělivost, se mnou.. ;)
Autorská citace #19
13.3.2009 11:40 - Blaine
nn, na zacatku mas 2 at-will, 1 encounter a 1 daily power. A postupne to roste az k 5 encounter a 4 daily (myslim, nemam pravidla u ruky, jsem v praci), plus dostavas jeste utility, treba beres nejake featy s powerami a predmety s dalsimi... no proste toho mas cim dal tim vic a pokud nemas postavu od zacatku a nemas cas se s ni szit, tak by zpocatku mohl byt problem.
Autorská citace #20
13.3.2009 11:43 - Alek
Někde na začátku PHB je tabulka, kde vidíš, jak rostě postava úroveň po úrovni a rostou i ty schopnosti.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083020925521851 secREMOTE_IP: 3.17.184.90