Pravidla

Rytíř
13.3.2009 08:14
Konverze postav
Obloha se otevřela, z nebes se snesl oheň. Vichr polámal lesy a zbořil výstavné domy, řeky se vylily z břehů, zemětřesení vytvořilo nové země.
Svět se změnil.

Rozhodli jsme hrát na Kronikách podle 4e. Vyzkoušíme, jak akční je to po netu :) A potřebovali bysme malinko pomoc s konverzí starých postav do nových pravidel..
Autorská citace #1
13.3.2009 08:22 - Rytíř
Úroveň postav 12-13, až na jednu výjimku standardní povolání; bohužel ale mix.

1. Půlefka Barbar 9/hraničář 4


Sil 18, Obr 14, Odl 15, Int 13, Mdr 13, Cha 12
lehčí zbroj, těžký obouruční meč :)

Odbornosti:
*Dodge
*Improved Initiative
*Mobility
*Spring Attack
*Track
*Endurance
*Power Attack
Autorská citace #2
13.3.2009 08:25 - Rytíř

2. Půlelf čaroděj 10/bojovník 2


Sil 17, Obr 16, Odl 12, Int 14, Mdr 11, Cha 21
dobrý luk, slabý meč :)

Odbornosti:
uhýbání
zlepšená iniciativa
míření (+1 na útok i zranění do 30 stop)
přesná střelba
rychlé tasení
rychlá střelba (další útok - postih -2 na všechny útoky v kole)
průrazné kouzlo
Autorská citace #3
13.3.2009 08:32 - Rytíř
Pak tu je čistej tulák úr. 9, tam problém nebude a kněz stříknutej válečným knězem (prestižka).. ale toho si převede ten, kdo si tuhle změnu pravidel vymyslel, takže s tím vás nebudu obtěžovat :))
Jakékoliv rady i konkr. návrhy vítány ;) Chceme sice zachovat původní dojem z postavy, ale ne za každou cenu, nevymejšlet bejkoviny z Ntého dodatku pravidel, pokud možno jen core (a vím, že barbar vyšel až teď někdy, toho tedy kdyžtak vzít; ale třeba by stačil jen hraničář, naší barbarce?) :)
Autorská citace #4
13.3.2009 08:47 - Lotrando
Osobně se přikláním k zachování historie/paměti postav a začít od první úrovně. Konverze je problematická, daleko zásadnější je však rozdíl v pojetí celé hry. Ten není při přečtení pravidel tak patrný, rozdíly jsou však veliké. jinými slovy, co fungovalo ve trojce, nemusí nutně fungovat v nových pravidlech. Často se stává, že jsou některé věci samozřejmé - postava je prostě ve 4E umí, zatímco dříve k domu potřebovala kdo ví co - a na druhou stranu spousta schopností je až paragonských, zatímco dříve to byly featy dostupné kde komu.

My jsem začínali od první úrovně, pokud jste odvážnější zkuste udělat postavy na třetí úrovni. Můj názor je ten, že postavy na páté už vás zahltí a nebude vědět co dřív. Byl bych velmi opatrný začínat bez předchozích zkušeností na paragonské úrovni.

Jak jsem zmiňoval už mnohokrát, ačkoliv se to nezdá, jde o jinou hru. Má to těžiště jinde, například rasa je hodně moc důležitá, výhody z ní plynoucí mohou být zásadní. Je celkem hodně příjemné hrát elfa hraničáře, na druhou stranu hrát jinou rasu se stejným povoláním nemusí být problém, ale je to prostě jiný hryničář. A to většinou hodně jiný. Legolas prostě nemůže být člověk, přestože trpasličí, nebo dragonborní haničář je taky super. Je ale super "jinak" a nedá se to moc lámat.
Autorská citace #5
13.3.2009 08:59 - Lotrando
Ještě k multiclassu.

Já jsem ho dříve dost prosazoval, ale ve 4E je to trošku jiný mechanismus. Můžeš si pomocí něj sáhnout pro něco zajímavého do jiného povolání, většinou však narazíš na nepřekobatelná omezení. Jednou z důležitou věcí pro multiclass primární vlastnost. Jelikož každá postava má 2 - 3, t.j. jeden atribut hodně vysoký, druhý vyšší a třetí někdy ujde, tak je potřeba aby se ti v mutliclassu tohle sešlo. Máš-li vysokou charismu, nemůžeš účelně multiclasovat do povolání, které jede přes sílu. Hraničář který střílí má DEX a WIS, může tedy snadno multiclassovat s něčím, co má jako primární DEX, nebo WIS, pokud sám wisdom protěžuje (k tomu ale důvody má). Například multiclass s rogunou je pro střelce velmi obtížný z důvodu omezení zbraní pro sneak attack apod. Naopka velmi dobře multiclasují postavy co jdou přes tu charismu - warlock apod.

K tomu snad ještě dodám, že multiclass je drahý - vlastně potřebuješ dva featy - vlastní feat kterým si bereš mutliclass, často s doprovodným efektem (sneak + thievery, quarry + nature), a pak druhý, kterým si bereš power. Nezapomeňte, že nějaký power ztratíte, počet je konstantní. Drahý je to ve smyslu tom, že některá povolání neví co si vzít dřív. Pak není pro multiclass moc prostoru. Jsou i rasové featy, opět je to konkurence a je to těžké rozhodování. Na druhou stranu, existují i povolání (wizard?), kteří nemají příliš na výběr a tak je pro ně multiclass zajímavou možností.

Poslední douška. Pro postavy, ať už multiclassované nebo ne, je důležité rozložení atributů. Brzy zjistíte, že můžete být buď dobří a úzce zaměření - máte vysoké hodnocení primární a sekundární dovednosti, nebo můžete být všestranní - máte hodnocení 13+ ve více vlastnostech na úkor primárního atributu. Pak se vám otevřou různé možnosti odborností a multiclassu, ale je to zaplaceno nemožností být "nej". Hra sama o sobě toto netrestá, což je dobře, ale hráč se musí rozhodnout a je to kolikrát hodně těžké. Sámhraju rangera/strikera, který je hodně maxovaný a na druhou stranu barda, který je všestraný brouk Pytlík. Obě hry jsou zajímavé, obě jsou však úplně jiné. Vidím v tom pozitivum nové edice, ale chce to chvilku zažít.
Autorská citace #6
13.3.2009 09:13 - Rytíř
Je mi jasné, že ideální by bylo začínat od 1. lvl
Jenže to by znamenalo mít jiný postavy a do toho se nám vůbec nechce. Kdyby stejné postavy najednou měly 1. úroveň, tak by minulost nedávala smysl a jejich budoucnost by byla smutná a krátká - jsou uprostřed delšího tažení s drsným protivníkem, který má hodně vysoké ambice, takže výzvy jsou minimálně paragonské ;)

Už jsme pár změn dle pravidel prodělali, myslím, že se s tím umíme srovnat - přechod ze 2e na 3e taky nebyl snadný, ze 3e na naše pravidla to byl taky skok.. a to jsem dělali několikrát u mnoha postav ;) Takže jsme myslím připravený na to, že se leccos změní, v konkrétních možnostech postav. To problém není.
Autorská citace #7
13.3.2009 10:35 - Blaine
Ja osobne bych doporucoval lehce snizit lvl - aspon na lvl 8 nebo tak nejak, nesel bych byt vami hned na paragona

Barbar/Hranicar muze byt bez problemu cisty Barbar, az vyjde, myslim, ze by nemel byt problem. Mozna pokud by chtel, tak by se dal multiclassnout do Beastmaster rangera (se zviratkem)

Bojovnik/carodej - tam nevim, pockal bych mozna na carodeje z PHB2 a zkombinoval ho se strilicim rangerem, pokud uz bych chtel skutecne na luk - mohl by si tam vzit neco zajimaveho.
Autorská citace #8
13.3.2009 10:45 - Beltar
Nestačilo by u toho půlelfa čaroděje ty dvě úrovně bojovníka zohlednit tím, že by si vzal jednu nějakou lučištnickou At-will power.
Půlelfové přeci mají schopnost Dilettante.
Autorská citace #9
13.3.2009 10:51 - Lotrando
bylo dobré vědět, proč multiclassujete. z uvedeného to není patrné
Autorská citace #10
13.3.2009 10:51 - Blaine
2Beltar - To je podle me pravda, vyborny napad. ta power sice nebude nic extra, ale o to tomu hraci asi moc nepujde, co?:) Kazdopadne by si zachoval svoji postavu i celou, s tim ze by to teda byl vic carodej nez lucistnik.
Autorská citace #11
13.3.2009 10:59 - Rytíř
Mluvil jsem teď s hráčem čaroděje - jeho láká taková ta klasická postava schopná bojovat zbraní i kouzly. A co prý koukal do pravidel, tak nejvíc mu sedí warlock..
Barbarka chtěla krom bojování umět dobře stopovat, vyznat se v přírodě. A teď jí hodně lákal ten zvířecí miláček hraničáře.. :) Ale nemusí ho mít vytuněnýho, myslím, to by šlo pořešit v rámci hry.
Autorská citace #12
13.3.2009 11:04 - Alek
Jakožto onen válěčný kněz (který si postavu samozřejmě konvertuje sám, nicméně na první pohled to vypadá jako jednoduchý převod) mám podobný názor jako Blaine. Trochu bych tu úroveň snížil, ale nestih jsem to ještě s ostatníma probrat. Sic nevim co přesně paragon obnáší, raděj bych do něj přišel tak nějak průběhem hry.
Autorská citace #13
13.3.2009 11:08 - Blaine
Carodej chce maga s mecem? Tak to potom rozhodne Swordmage (je v Players Guide to Forgotten Realms) To je skutecne valecny carodej s mecem. Warlock ze zakladnich pravidel se zbrani zachazet vubec neumi. I kdyz treba na pulelfa je warlock staveny.

Ja bych kazdopadne lvl snizil, jde o to, ze uz prave treba na tom 7-8. lvl jsou postavy v 4ed uz dost mocne aby pomalu zacali cestovat do jinych sfer dokonce, ta krivka je hrozne rychla
Autorská citace #14
13.3.2009 11:14 - Rytíř
Myslím, že čaroděj chce hlavně nějakýho údernýho bijce :)
A jestli bude nepřítele bít mečem nebo magií, tomu už se přizpůsobí.

Ohledně snížení úrovně - jo, vypadá to celkem rozumně, snížení se kousnout dá, když říkáte, že by to bylo moc. Ale mocná postava je taky relativní pojem, já dohrál paladina na 19. lvl v 3,5e a nebylo to žádný ultimátní monstrum, mi přijde ;))

A když sem s Alnagem zkoušel 4e s postavou na 6. lvl, tak mi to přišlo, že jen tak tak vylezla z učednických gatí.
Autorská citace #15
13.3.2009 11:22 - Blaine
Tak jak warlock tak sorcerer je udernej bijec s brutalmi pristupem k oponentum. A barbar taky.

Me jde hlavne o to, skok rovnou do paragon levelu je az moc. Hlavne pokud byste to hrali poprve, tak je to o nauceni se aspon dva az tri levely hrat tuhle novou a jinou hru.
Autorská citace #16
13.3.2009 11:25 - Lotrando
Lepší swordsmage je Blade banchee:paragon dualwield ranger, ale musí to být eladrin. klasický swordsmage je totiž defender, což lidi co chtějí hrát mága křísnutýho fighterem tak moc nemusí. je to můj dojem.

paragony bych si opravdu nechal na potom. jsem si celkem jist, že toho budete mít nad hlavu už na pátý úrovni. dynamika hry, řazení střetnutí, akční body, odhad, kdy co použít, to všechno si chce zažít a to víc než jednou hrou. Hra po vás bude chtít věci, které jste dříve mohli ignorovat a teď jsou důležité.

dobrý příklad je combat challenge: potvora vždy respektuje mark, ale GMové ze třetí edice tíhnou logicky k tomu, napadnout strikery či leadery. je to logické, tyto postavy jsou tmelem skupiny, ale pravidla jasně říkají "respect mark". Teď neříkám, že neexistují situace, kdy to neplatí, ale ta přednost je tam důležitá. Protože to je úloha defendera a schopný defender dokáže správným výběrem protivníka, terénu, vybavení a i schopností velmi účině blokovat nepřátele. Samozřejmě, pokud sám respektuje svou úlohu a nevydá se podniknout něco na vlastní pěst.

Tohle vše je potřeba zažít a je lepší to zažít v situaci, kdy je na výběr spíš méně než více. Leadři si potřebují osáhnout léčení, taktiku při léčení, co kdo vydrží. Musíte se naučit označovat kondice apod. Fakt toho není málo. je to jednoduché, logické, ale je toho hodně. Osobně mám v družině rád hráče, kteří mi s tím pomůžou.


nějaké konkrétní rady:

barbarce stačí vybrat si skill Perception - tam je stopování atd.k tomu ať si vezme Nature a má všechno co potřebuje. Beast master je životní styl, zkoušel jsem kombit a fakt to nefunguje, když nejsou oba u cíle. napadá mě snad jen sokolník, tam se dá těžit ze střelby i peta, ale nezkoušel jsem. přichází o velmi důležité Mobility + Prime shot (což je +2 do obrany a +3 do útoku při správné hře). viděno pohledem rangera.

warlock je arcane character: t.j. kouzlí, má sice pactblade, ale to je jen rekvizita, on ve skutečnosti nablízko moc nebojuje (nebo ne dlouho, je to sneak). (vidím že blaine to už napsal)

kdoumí kouzlit i bojovat je bard a kněz, oba leadeři. bard je však všeuměl, kněz jde postavit jako caster, nebo jako bouchač, dost ale záleží i na rase.

fighteři doážou hodně moc ubližovat, dvouručka a pár odborností, my jsme takhle trošku simulovali barbarku, když ještě nebyl class (PHB2, tuším příští týden).

EDIT:level je o šířce možností, daleko méně o síle jako takové (ale zabít pár vesničanů je samozřejmě snažší)
Autorská citace #17
13.3.2009 11:31 - Blaine
Ad. Lotrando: Ano, s tim swordmagem je to pravda - je to typek, co se teleportuje po bojisti zakazuje oponentum utocit na jine cleny party nez na nej. Hlavne to neni zadny bijec, ale spis taktik. Nema ani delat nejvetsi dmg, spis supportovat.

A pridavam se k Lotrandovi, ta hra je jina, uplne jina a take nam prave ty dva-tri lvl (mozna vic, uz si nejsem jist) trvalo, nez jsme si zvykli. A na tech vyssich lvl by to bylo asi tezsi.
Autorská citace #18
13.3.2009 11:34 - Rytíř
Ok, nehádám se, proto se ptám, jak byste na to šli :)

ale co se týče šíře možností - já myslel, že právě těch schopností mají postavy ve 4e na rozdíl od 3e pořád stejné množství, jen se liší jejich síla. Takže ne?
Už sem si otevřel i ty pravidla, od obrázků se chystám přejít fakt ke čtení, tak trpělivost, se mnou.. ;)
Autorská citace #19
13.3.2009 11:40 - Blaine
nn, na zacatku mas 2 at-will, 1 encounter a 1 daily power. A postupne to roste az k 5 encounter a 4 daily (myslim, nemam pravidla u ruky, jsem v praci), plus dostavas jeste utility, treba beres nejake featy s powerami a predmety s dalsimi... no proste toho mas cim dal tim vic a pokud nemas postavu od zacatku a nemas cas se s ni szit, tak by zpocatku mohl byt problem.
Autorská citace #20
13.3.2009 11:43 - Alek
Někde na začátku PHB je tabulka, kde vidíš, jak rostě postava úroveň po úrovni a rostou i ty schopnosti.
Autorská citace #21
13.3.2009 12:07 - wraiths
Rytíř: coze z ucednickych gati jo.Vzdyt jsi kouzlil ostopero! ze jsi "máčo" a neumis hazet kostkama je druha vec :D. preji dobre porizeni se 4kou.

add Alek: dobra poznamka :-)
Autorská citace #22
13.3.2009 12:46 - Rytíř
Wraiths: Nojo, kouzlil. Ale ty výsledky to nemělo! Ale ono to asi bude fakt tím, že to neumím s kostkama, jj; to už mi zas vypadlo, ty moje hody.. :)
Autorská citace #23
13.3.2009 12:50 - Rytíř
Hele, kdo umí vyrábět magický předměty? A jsou ve 4e srovnatelně silný (co do významu pro schopnosti postav) jako ve 3e?
Autorská citace #24
13.3.2009 12:53 - Alnag
Rytíř: Teoreticky to může být kdokoliv. Potřebuješ k tomu schopnost sesílat rituály (feat Ritual Caster, některá povolání ho mají zdarma, ale vzít si ho může každý) a příslušný rituál - Enchant Magic Item.
Autorská citace #25
13.3.2009 13:15 - Lotrando
a je to omezeno tvou úrovní, takže to zas tak silné není
Autorská citace #26
13.3.2009 13:44 - Bretan
Třeba s těma levelama můžete začít na nižší úrovni (3. úroveň) jako součást masové ztráty paměti. Aspoň se líp zažijou pravidla. Po nějakém menším questu můžou postavy přejít třeba o 2 úrovně výš. A takhle se jim budou pomalu vracet vzpomínky až k požadovaném levelu. Dá se to propojit se zápletkou a dostane to zajímavý herní náboj. Nebo používat nějaký větší násobič zkušeností dokud postavy nebudou zase na úrovni, co bývaly.
Autorská citace #27
13.3.2009 14:22 - Rytíř
Uvidíme, jak budou vypadat ty postavy na 8., když to bude moc, tak snížíme; mě ta postava na 6. úr. přeplácaná opravdu nepřišla, ani složitá (je samo otázka, nakolik sem využil její potenciál... ) :)

Přechod na nová pravidla byl okamžitý nápad spojený s příchodem nového hráče, nic plánovaného. Ta katastrofa popisovaná v úvodu diskuze spíš odráží fakt, jak mě samotného udivilo, že jsme se najednou vzdali zažité 3e... :)
Takže jsem to nechtěl v rámci příběhu vůbec řešit - prostě by se zpětně věci v novém systému "nestaly", přizpůsobilo by se to.
My tu hru zase až tak neprožíváme, aby nám všechno pinktlich sedělo ;)

Jak rychlé jsou boje v 4e? Teď poslední souboj 7 postav na +/- 12. úr. ve 3,5e nám trval přesně 4 kola. Je to reálný i ve 4e? Mě přijde, že se to tam o dost víc natahuje...
Autorská citace #28
13.3.2009 14:27 - Lotrando
záleží, jak moc to prožíváte. obecně josu delší, ta pravidl ajsou o tom, nicméně ty bitvy dávají smysl. velký encounter jsem dnes schopen zmáknout do hodiny, ale to je třeba bitva s drakem, nebo hlavním bosem. reaálně je to tak 6 kol?

existují možnosti, jak bitvy krátit, s úspěchem to využívám, když už třeba potvora své udělala a zbytek by byly jen hody kostkou. je to ale na delší povídání.

jinak my byli vždz na figurky, takže i 3E nám to trvalo tu hoďku apod.
Autorská citace #29
13.3.2009 14:56 - Blaine
Rytir: Ne, predmety nemaji takovy "vyznam" nedokazou hru zmenit natolik jako tomu bylo v 3,5 (pearl of power napr.). Ale maji svoje schopnosti, jde s nimi neco delat (trpaslik si rozhodne vezme pasek, ktery dela pri zivotech do bloodied, ze second wind da 2x HS value), ruzne kombinace, rasa classa, schopnosti. Ale to uz je hodne na velmi podrobne precteni a prostudovani. Ja osobne to nechavam na hracich, pisi mi tzv. wishlisty, na nekolik ruznych slotu nekolik ruznych predmetu na urcitych levelech a ja z toho pak delam mix pokladu.

Napr. jeden muj hrac hraje wizarda a jeho wishlist je i krasne zpracovany:)
8th lvl:
Wand of Icy Rays +2
Orb of Inevitable Continuance +2 (PHB 238)
Boots of Quickness (126)
Steadfast Amulet +2 (154)
Belt of Vim (164)

9th lvl:
Boots of Eagerness (126)
Diamond Bracers (116)
Mirrorsheen Coat +2 (leather) (48)
Amulet of False Life +2 (PHB 249)
Autorská citace #30
13.3.2009 15:06 - Colombo
hmm, to mi připomíná magic the gathering
Karta sama o sobě slabá, efekt mi vlastně škodí. Ale jakmile to zahraju s touhle a touhle kartou, což se s tímhle a tímhle dá zahrát už v prvním kole, soupeř automatiky umírá.
Powergameři se mají na co těšit, na to rochnění v pravidlech a hledání superkomb:)
Autorská citace #31
13.3.2009 15:11 - Blaine
2Colombo: moje banda jsou powergameri... takze, ano je to super. Jediny, komu obcas 4ed vadi, je byvaly 3,5ed wizard, ktery prisel o svoji nadvladu...
Autorská citace #32
13.3.2009 19:00 - Alek
Bylo by nějaký doporučení na pc generátor postavy? Koukám, že na netu jich jsou mraky, s různou kvalitou a rozpracovaností. Je mi jasný, že ideální je Character Builder od Wizardů, ale nemam u nich účet, takže to jde jen do 3. úrovně. Úplně nejlepší je samo vzít do ruky tužku a hezky se v tom porochnit, já vim. :-)

Zatim mi jako nezajímavější přišel tenhle. Máte lepší?
Autorská citace #33
13.3.2009 21:22 - Jerson
Rytíři, a zmínil jsi vůbec, že jde o hru přes net? :-)
Autorská citace #34
14.3.2009 07:46 - Rytíř
Zmínil, hned v úvodním postu přece: Rozhodli jsme hrát na Kronikách podle 4e. Vyzkoušíme, jak akční je to po netu :)

Ale je pravda, že jsem si už říkal, zda to ostatní zaznamenali.. ;)
Autorská citace #35
14.3.2009 11:44 - Lotrando
já to zaznamenal, jen si nejsem jistej, co si slibuješ od figurkové hry přes net, pokud k tomu tedy nemáte gaming table, nebo aspoň Fantasy grounds
Autorská citace #36
14.3.2009 13:27 - Alek
Lotrando: Figurkové hry? To je přece vlastnost toho systému, že figurky využívá, ale ne nutný předpoklad. My figurky používali v 3e a budem i ve 4e. V netovém hraní to už sice není úplně ono, ale pořád si při bojích kreslíme plánky.
Takže v tomhle směru si od 4e slibujem to samý, co jsme praktikovali v 3e, abych odpověděl.
Autorská citace #37
14.3.2009 13:58 - Rytíř
Já zaznamenal jediný rozdíl, proti 3e ve figurkách, a to ty "mark" a "bloodied" kondice. Obojí se lépe sleduje, když to je jasně napsaný, než udaný nějakým žetonem na plánku, který každou chvilku někdo odstřelí neuváženým pohybem po plánu. Co se týká přesunu postav, 4e si s ním hraje ještě víc, to je fakt, přijde mi. No, nějak to zvládnem ;)

A jinak co si od toho slibuju? Zejména vyváženost postav co do síly a možností v boji, odstranění efektů, který dokázaly vyřadit postavu jedním hodem úplně ze hry, nutnost mít v partě dobrého léčitele.. a ještě by se něco našlo.
Jo aha, už vím. Tu radost zas si procházet jiný pravdila a promějšlet postavy! :)
Autorská citace #38
14.3.2009 14:38 - Beltar
No já si myslím, že 4e bez figurek (rozuměj žetonů na nějakm plánu) nejde hrát, rozhodně ne plnohodnotně. Mnoho postav má schopnosti na Shiftování, či jiné volné pohyby během boje apod. To jsou schopnosti bez bitevního plánu na nic.
Stejně tak další schopnosti, které mají omezit pohyb nepřátel směrem ke slabším postavám vaší družiny (třeba právě mark) se pak dají velmi těžko sledovat a používat.
Já osobně bych pro hraní po internetu bez nějakého zvláštního softwaru (třeba DnD miniaturisté mají soft pro hraní po netu, který by nejspíše šel použít) 4.edici rozhodně nedoporučil.
Autorská citace #39
14.3.2009 14:46 - Alek
No třeba nás 4e konečně donutí opustit plánky z Malování a přejít na inteligentnější online SW, anebo ukecáme Maxe a on nám takovej modůlek do Kronik dodělá :-))
Autorská citace #40
14.3.2009 19:15 - Jerson
TEdy že bych chtěl hrát taktické takové hry po netu, to zrovna ne.
Autorská citace #41
15.3.2009 07:56 - Rytíř
Já taky netoužím po bitevních orgiích po netu! A hlavně po taktických soubojkích mezi mnou a družinou.
Inteligentní SW by samo byl ideální, ale pořád si myslím, že když to nebudem kor moc žrát, tak to pude.

No anebo se na to vykašlem a pojedem dál postaru.. a toho tvýho kněze prostě krouhnu Aleku jinak, aby tolik nevyčníval a nemachroval na ostatní :D
Autorská citace #42
15.3.2009 09:10 - Alek
To ani já ne. Neměl jsem na mysli až tak inteligentní SW, čistě jen na plánky, kterejch se nezbavíme, páč nás bitvy bavěj (doufám, že Jersona tím moc neodradím :-)).
Píše:
No anebo se na to vykašlem a pojedem dál postaru.. a toho tvýho kněze prostě krouhnu Aleku jinak, aby tolik nevyčníval a nemachroval na ostatní :D

Nenech se zastrašit, my si nějak poradíme ;-)
Autorská citace #43
15.3.2009 09:53 - Jerson
Boje mě baví také, ale popisování a počítání o kolik kroků se posunu, aby mi zbyl pohyb na útok, to mě tedy v RPG moc nebere. Ale já nebudu moc bojovat, tak je to jedno :-)
Autorská citace #44
15.3.2009 10:07 - Lotrando
Jerson: to nepočítáš, buď se pohybuješ, nebo útočíš
Autorská citace #45
15.3.2009 11:09 - Jarik
Abych neutekl od tematu:)
1] kdyz jsem drive hraval RPG po netu, tak se ukazalo byt vyhodnejsi system bez pravidel (resp. klicova pravidla jo, ale jen proto, aby se dalo posoudit kolik toho asi kdo vydrzi), nez konkretni system.
2] 4e mi prijdou v boji podobne staremu DrDO, kdyz se na nej napasoval soubojovy system s policky. Zacalo se pocitat, radit akce, atd.
vyvod: Takze mi zrovna 4e neprijdou vhodne jako system na hrani po netu.

add 1] To uz je vyhodnejsi napriklad metoda (a da se s ni vyblbnout taky):
4 vlastnosti - fyzicka, psychika, magie, charisma (urci si poradi a pridel body 4,3,2,1,... pri postupu o uroven si jednu zvys). Pri setkanich vybira kazda strana konfrontacni vlastnost. Ty se sectou a kdo ma vic, vitezi. rozhoduje o osudu druhe strany.
Pokud to nekomu prijde moc jednoduche, tak si to muze poresit tak, ze podle bodu ma pocet bodu schopnosti - bud bude umet dejme tomu 3 kouzla na 1.st, nebo jedno na 3.st. ... a za plati metoda konfrontace , tentokrat ale schopnosti (ktere se daji v dane situaci pouzit).
priklad a: boj. "kouzelnik" : 1/2/4/3 vs. "bojovnik" : 4/2/1/3. v boji jsou si rovnymi souperi.. jeden ma 4 na magii, druhy na fyzicku. boj vyhraje ten, kdo ma vyhodu. v pripade prepadeni ze zalohy se bere jen vlastnost utocnika :)
priklad b: boj "kouzelnik" (fyzicka - boj 1; magie - blesk 2, neviditelnost 1, uprava vzhledu 1), "bojovnik" (fyzicka - boj 3, plavani 1; magie - kletba 1) ...
... pri souboji primem vyhraje bojovnik ... jeho umeni boje je 3, kouzelnik pouzije max blesk 2.
... pri souboji planovanem, pouzije kouzelnik neviditelnost, cimz se dostava do vyhody (urcuje konfrontacni vlastnost). pouzije magii. sam pouzije blesk 2, bojovnik bojova kouzla nema, takze 0.. a je v haji.

snad vam ten text neco dal :)
Autorská citace #46
15.3.2009 14:16 - Jerson
Lorando, pak tedy musím přemýšlet, jak se pohnout, abych se k útoku dostal jako první.

Jarik - navrhnout jednoduchá pravidla pro hraní ne netu bych zvládl, ale jsem si téměř jist, že tuhle variantu Rytíř nechce.
Autorská citace #47
15.3.2009 15:53 - Blaine
Nevidim duvod, proc by nesla po netu hrat takticka hra... pokud mas hlasovou komunikaci (Skype/Teamspeak/Ventrilo) tak by snad ani nemohl byt zadny problem, ne... (a nerikejte mi, ze nemate 100 Kc na mikrak:))

Pokud hra po netu znamena "dopisovani si" tak porad nevidim problem. DnD 4ed jsou principialne, podle me, tak jednoduchy pravidla, ze nevidim duvod proc by to neslo. A pozor, Wiazrdi chystaji v DnD Insideru nejaky "Game Table", kde budes mit postavy, mistnosti atd.
Autorská citace #48
16.3.2009 08:17 - Jerson
Sejít se na netu v jeden čas moc nevychází, takže jde spíše o forum s omezeným počtem účastníků.
DnD nemají tak složitá pravidla, jen tu někteří píšou, že manévrování na battleplánu je jeho důležitou součástí.
Autorská citace #49
16.3.2009 09:07 - Blaine
Jerson: ano, manevrovani je dulezitou casti, ale rozhodne to imho nijak bojove encountery nestizi. Jelikoz mas tri akce, behem kterych muzes neco udelat, tak proste jenom rozepises, co chces udelat, DM to asi nejak vyhodnoti (nejakymi immediate akcemi ze stran protivniku treba) a muze jet dalsi v inciative... nic tezkeho a podivneho.
Autorská citace #50
16.3.2009 09:12 - Jerson
Já tedy nepotřebuju řešit souboje na bojová kola a na netu už vůbec ne, když si GM hodí jednou za celý boj a podle toho bude směřovat výsledek, vůbec by mi to nevadilo. Ale to je jedno, ve skupině jsem nováček a přizpůsobím se ostatním.
Autorská citace #51
16.3.2009 09:21 - Lotrando
Jerson: Tak si souboje dělejte jako formou dovednostních výzev. to je sice na kola, ale je to jen jeden hod. pak si ale nejsem jist, na co potřebujete DnD jakékoliv edice. Lepší pro vás bude FATE
Autorská citace #52
16.3.2009 10:26 - Rytíř
Fate mě neláká, narozdíl od Dnd. :) Líbí se nám výsledek, který tahle pravidla dávají. A líbí se nám i boje a když Blaine říká, že to jde, tak nemám strach, že bysme to nezvládli ;)
Děláme to tak, že já načrtnu bojiště a ostatní hlásí, co chtějí průběžně udělat, já jen potvrzuji, jestli to jde nebo ne. A pak hráči ověřují co je třeba.
Některý boje už jsme zkoušeli řešit i po skype konferou a docela to svištělo. Ale klidně si je vychutnáme i v délce pár dní, však o co jde, nemusí být vše hotovo ihned.
Kdyby se boj řešil jedním hodem, přišlo by mi to jako jeho degradace na pouhou nevýznamnou součást příběhu a života postav :)

Dřív jsem si myslel, že hraní po netu je jiný, že nás boje přestanou lákat a budem si hlavně a hodně hrát s postavama, interakcema a tak. Je pravda, že posun oproti hraní naživo znát byl, ale kupodivu nijak dramatický. A když se dlouho nebojuje, nic se neděje, vkrádá se do nás melancholie a mizí chuť psát ;)
Autorská citace #53
16.3.2009 11:03 - ShadoWWW
Z hlediska hraní po netu se mi nejvíc líbí Fantasy Grounds II s 4E rulesetem od FUM. Nabízí pohodlené nástroje a líbivé hraní.
Mrkněte se na ukázku ze hry. (Omlouvám se za sníženou kvalitu zvuku.)
Autorská citace #54
16.3.2009 11:09 - ShadoWWW
Nebo ještě doporučuji toto video o hraní ve FGII s 4E rule setem.
Autorská citace #55
12.6.2011 15:15 - ShadoWWW
Hraní DnD 4E ve Fantasy Grounds II je docela cool. Mrkněte na video ukázku ze hry. (v angličtině)
Autorská citace #56
12.6.2011 18:21 - Nachtrose
Teda zkouknul jsem jen prvnich 10 minut zatim, ale vypada to zajimave, i kdyz mozna trosku zdlouhave proti normanimu hrani na stole. Kazdopadne bych si to celkem rad zkusil, nejlip s nakym mistnim DM ;-)

/edit: tak jsem tam prave koukal na ceny... asi si necham zajit chut.
Autorská citace #57
12.6.2011 20:47 - Jarik
je docela zajimave si k tomu stahnout alespon to demo.. a zkusit si to ovladat.
je to rozhodne mozny prvek, kterym se zkracuje vzdalenost.
a s vyuzitim skype nebo tamnioho chatu... to ma nejakou (nerikam jakou) budoucnost.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12672996520996 secREMOTE_IP: 18.206.12.31