Pravidla

Alnag
25.1.2009 15:21
V předchozím článku jsem načrtnul pět hlavních (nikoliv jediných) konfliktových situacích, ve kterých můžete uplatnit dovednostní výzvy (skill challenge). Dnes přicházím s příklady...
Autorská citace #1
25.1.2009 15:21 - Alnag
Co jsem zapomněl napsat... pokud máte nápady na nějaké zajímavé Skill Challenges, tak je posílejte. Mohla by z toho vzniknout pěkná sada.
Autorská citace #2
27.1.2009 11:24 - Alnag
Jinak díky Lotrandovi za poslané další výzvy. Zatím jsem je nepřidal, ale dělám si tímto takovou poznámku, že to mám udělat. A co vy ostatní? To nikdo nic nemá? To máte ve hře jen souboje nebo co? :o)
Autorská citace #3
27.1.2009 12:27 - LZJ
Já se nějak k těm tvým článkům nedostal. A to bych skill challenge potřeboval trochu teoreticko/prakticky probrat - nějak mi ta DC a XP nesedí, i když obecný princip funguje :-(
Autorská citace #4
28.1.2009 08:41 - Merlin
„Před vámi se rozprostírá mírně zvlněná podhorská planina. Vzduchem poletuje sníh a těžká hustá mračna dávají znát, že včerejší husté sněžení nebylo jediné. Jednotvárnost bílé pustiny je místy přerušována skupinkami stromů, větrem ošlehaných skalisek a zrádnými ledovými plotnami. Včerejší varování skupiny trpasličích hledačů pokladů se potvrdilo. Ano, jste na území troglodytích kmenů, což ostatně dokazuje i ranní setkání s jejich hlídkou, které vyústilo v boj. Projít přes jejich území bude náročné. Projít přes jejich území nepozorovaní, bude velmi náročné…“Náročnost:6/3
úspěch:postavy projdou nepozorovány přes území křižované troglodytními skupinkami
neúspěch:postavy budou zpozorovány a setkání může vyústit v boj
Primární dovednosti:Natura, stealt, perception, Insight, Bluff + Endurance (speciální)
Sekundární:Bluff (na smazání jednoho neúspěchu), Religion, plus to co vymyslí hráči

První kolo (začalo se bez iniciativy postupně kolem stolu): Vyrážíte na nebezpečnou cestu troglodytím územím: B- Modlím se k bohu, aby nám dopřál své pozornosti a nedovolil nám selhat a vedl naše kroky a rozjasnil naši mysl (Religion…úspěch- možnost přidat +2 k jakékoliv primární dovednosti dle výběru-Perception).
O-Snažím se po cestě pomáhat ostatním při překonávání těžkého terénu a vysvětlím jim, jak jít úsporně a nevyčerpávat se (Atletika…úspěch – přidají si bonus +2 k Endurance na tohle kolo).
K-Zjišťuji během cesty směr větru, počasí a plánuji cestu (Natura ….úspěch 1/0).
M– Půjdu poslední a budu se snažit maskovat naše stopy (Bluff…úspěch 2/0). Cesta je poměrně náročná a vyčerpávající (všichni Endurance s bonusem +2 za Atletiku, jinak ztráta Healing Surge).

Druhé kolo: B– Snažím se směrovat ostatní do stinných míst a válečníkovu obrovskou postavu zakrývám maskováním (Stealt…úspěch 3/0).
O- Pomáhám ostatním s přechodem přes ledové plotny, aby se nepropadali a nevyčerpávali se. Stejně tak i při průchodu přes stromy…(Akrobacie…úspěch, bonus +2 k Endurance na tohle kolo).
K– Rozhlížím se a typuji, kde by mohli číhat jejich hlídky. Typuji jejich pohyby (Insight..neúspěch 3/1). Tudy nemůžeme, tam číhají, půjdeme tam tudy. //B- rychlá reakce a použití Bluff proti DC 20 úspěch// Ne, k zemi…tam by jsem se dostali přímo mezi ty dvě skály. Raději sem, zakrýt stopy a čekat (smazání neúspěchu 3/0).
M- V klidu chlapi, máme na to, tak s vírou v bohy se dostaneme na konec. Vydržte! (Diplomaty..úspěch …bonus +2 k primární vlastnosti dle výběru – Bluff). Cesta je velice náročná a zdržuje (všichni Endurance s bonusem +2 za Akrobacii, jinak ztráta Healing Surge).

Třetí kolo:B- Pokud se pamatuju dobře, v jedné z Dějin guerillové války se psalo, že je lepší jít za sebou v jedné řadě, zanechá to méně stop (History …úspěch..bonus +2 ke Stealth).
O- Sleduji okolí, jestli se někde něco nepohne (Perception +2 za božskou přízeň ..úspěch 4/0).
K- Opět zkontroluji směr větru a nasměruji ostatní na chvíli na zvířecí stezku (Natura…úspěch..5/0).
M- Snažím se pláštěm maskovat naše stopy, občas zasypu stopy odpočinku (Bluff..neúspěch 5/1). Popraskala pod vámi ledová plotna a nejde zamaskovat at se snažíte sebevíc. Endurance (neuspěl M…maskování stop ho vyčerpalo).

Čtvrté kolo: B– Tady to vypadá dobře, takže se nasměrujeme tudy. Je tu stín, jsme krytí skalami ze všech stran..tam tou úžinou (Stealt…neúspěch 5/2).
O- Pořádně si prohlídnu místo kde ukazoval a přikývnu. Je tam čisto (Perception..neúspěch 5/3).

„Ve chvíli, kdy jste vstoupili mezi skaliska se ozvalo zařvání a proti vám vyrazil obrovský ještěr, následován postavami troglodytů v bílých maskovacích kožešinách. Máte sotva čas se připravit“Táák...a teď do mě. (popisy jsem trochu zkrátil do jednovět).
Autorská citace #5
28.1.2009 08:41 - Merlin
Sry..tohle mělo být na začátku:
Tak jsem se včera při sessione hecl a dal svoje asi první „regulérní“ NCE. Tady bych se s váma rád podělil, aby jste mi případně řekli co bylo špatně
Autorská citace #6
28.1.2009 08:46 - Lotrando
jj, to vypadá moc pěkně.

Úspěch doplněný bonusem? Zní to zajímavě, je to odměna za dobrej nápad nebo normálka.

Religion - super
Autorská citace #7
28.1.2009 09:12 - Merlin
Ne...bonus je jen při sekundárních vlastnostech...splníš sekundární vlastnost a dostaneš tím bonus k nějaké primární...a úspěchy se počítají jen u primárních (aspon v tomhle)
Autorská citace #8
28.1.2009 14:00 - Lotrando
Merlin: jasně, to mi nedošlo.
Autorská citace #9
28.1.2009 14:47 - Merlin
Lotrando :P to znám

Ještě bych poprosil zkušené skilčelindžery o posouzení, jestli jsem to celý správně pochopil...
Autorská citace #10
28.1.2009 15:27 - Lotrando
Merlin: trošku mě tam překvapuje použití Insight ve druhém kole k odhadu hlídek. Obecně, Insight je zaměřen na jednu konkrétní NPC a předpokládá přímou interakci (tváří v tvář), tohle je možná historie - jako znalost vojenských regulí a taktik, nebo perception. To je takový univerzální skill na okukování kde čeho :). Jestli vám ten Insight takhle vyhovuje je ale nakonec vaše věc, jde o to aby všichni pochopili, jak je to použito a co se tím vlastně řeší.

Házení té Endurance, k tomu snad jen to, že je to taková nabíračka neúspěchů, osobně to použivám jako zřídka, nebo dám požadavek na dvě úspěšné endurance per round.

Taky se přikláním k doházení podpory - když někdo neuspěje, nechám družinu hodit podpůrné hody a to až 4x. Vlastně tím ztratí kolo, nebo jinou časovou jednotku, situace se neodvíjí ráz na ráz.

to je asi tak vše, myslím že to je celkem pěkná SC a hodně se mi líbí ta omáčka, takhle si to představuju :) Vymýšleli si to hráči sami, nebo jsi je musel trošku popostrkávat?
Autorská citace #11
28.1.2009 16:03 - Merlin
část jsem musel lehce popostrčit, ale vesměs to vymýšleli sami hráči. Co se týče insight tak je možné, že jsem ji nepoužil správně, ale myslím si, že vzhledem k tomu, že už potkali hlídku troglodytů a že mají nějaké znalosti o nich, tak můžou odhadnout jejich chování..a odhalit případné léčky.

Co se týče endurance, tak si to nejspíš špatně pochopil, i když jsem to do popisu psal. Endurance jim nenabírá neúspěchy, ale pouze při selhání je vyčerpává (ztrácí Healing surge). Neúspěchy a úspěchy (rozumějme, ty které jsou pčímo vázané na SC) jsou vždy označeny v popisu jako 1/0 (jeden uspech, žádný neuspech), 2/0 (dva uspechy, žádný neuspech)....5/3 (pet uspechu, tři neuspechy)...
Autorská citace #12
28.1.2009 16:06 - Lotrando
oki, už mlčim :)
Autorská citace #13
28.1.2009 16:07 - Merlin
ne..nemlč..já si to takhle aspon nejak oživím
Autorská citace #14
28.1.2009 16:12 - Lotrando
já dneska budu dělat nějaké SC na zítřejší hru, tak to sem zítra po hře pro inspiraci prsknu .
Autorská citace #15
10.2.2009 13:34 - Merlin
Výslech zajatce
„Po boji jste stabilizovali jednoho z přeživších troglodytů. Syčí drakonštinou, ale vaši dragoni mu poměrně dobře rozumí. Pohodili jste ho k ohništi a váš vojevůdce zahájil výslech….“
Náročnost: 6/3
úspěch: postavy se dozví dostatek informací o území a jak se z něj bezpečně dostat a zkrátit si cestu
neúspěch: postavy se dozví nějaké informace, ale nebude jich moc a budou nejasné
Primární dovednosti: Intimidate, Diplomacy, , Insight, Bluff
Sekundární: Bluff (na smazání jednoho neúspěchu), Perception, plus to co vymyslí hráči


První kolo: M- (začíná kolo, protože vede výslech)Mohutný, téměř dvou a půl metrový, dragonský vojevůdce se skloní k zajatci a zasyčí drakonsky několik otázek. Jeho výraz a tón nevěští nic dobrého: (Intimidate – úspěch 1/0). B – Ačkoliv nerozumí drakonsky, začíná v ohni rozpalovat nůž a připravovat mučící nástroje (ačkoliv je neumí a nechce používat) (Bluff – úspěch 2/0), O – Dragonský válečník, jehož ramena se dmou mohutným svalstvem pevně sevře ruce zajatce a zapáčí. Fixovaný zajatec je zděšen (Atletika – úspěch – bonus +2 k Intimidate), K – Dává si pozor na chování zajatce, sleduje jeho odpovědi a hledá v nich lež (Insight - neúspěch 2/1)

Druhé kolo: M- S povzdechem se podívá na mučící nástroje. „Já jsem ten hodnej víš, i když tak nevypadám. Ale tam, tam ten červenej chlap s rohama, to je blázen. Když mi řekneš co chci vědět, nějak se domluvíme, vždyť nemusí být hned zle“ (Diplomacy – úspěch – 3/1), B – Objevil ve vacích zajatce odříznutý tieflinský ocas, což ho rozzuřilo a začal zajatce mučit (Intimidate //bonus +2 za Atletiku// - úspěch – 4/1), O – Sleduje životní funkce zajatce a odhaduje bod zlomu, kdy je nejlepší vyčerpanému zajatci nejlepší položit finální otázku (Heal – neúspěch - 4/1 …smazáno blufem…..už to nevydrží,ALE ANO, JE ÚPLNĚ V POHODĚ, ZVLÁDNE TO JEŠTĚ CHVÍLI), K - Sleduje jestli oči těkají, sleduje jeho reakce, pocení, nervozitu..( Perception – neúspěch – postih -2 k Insight)

Třetí kolo: M – „Já jsem ti to říkal, příteli. Nemám na něho skoro žádný vliv ukáže na tieflinga). Mám strach, že ho nedokážu zastavit. Zkus mi vyjít vstříc (Diplomacy – úspěch – 5/1), B – Slibuje, že mu neublíží a nechá ho jít a zapomene na to, co se stalo. Pak odloží mučící nástroje a usměje se (Bluff s proti DC 20..neumí drakonsky a musí to být překládáno – úspěch – 6/1).

„… zajatec se ochotně rozpovídal a jeho informace vás dostanou dříve domů. Navíc Navíc se dozvíte něco o uspořádání a životě jejich kmenů…..pak ho tiefling podřízne..“


tak, opět poprosím o nějaké rady, nebo poznatky.
btw. dnes plánuju SC na lodce za bouře
Autorská citace #16
10.2.2009 14:27 - Lotrando
Merlin: no, mě se to líbí, pěkné detaily. Čemu nerozumím je použití Bluff k odmazání neúspěchu po použií heal. To jako přesvědčují sami sebe? Přiznám, že tohle mi chvilku trvalo pobrat, ale během hry to mohlo přirozeně vyplynout.
Autorská citace #17
10.2.2009 14:32 - andtom
Také si nejsem jist, jestli rozumím tomu Bluffu. Heal selhal, tj. nejvhodnější čas pro finální otázku nebyl odhadnut, čemu potom pomohl Bluff, že si vyslýchaný měl myslet, že má namále (tj. pomohlo mu to k motivaci začít mluvit)?
Autorská citace #18
10.2.2009 14:49 - Lotrando
jeden z nich tvrdí, že to zajatec nevydrží na základě chybného úsudku, zatímco druhý chce přitlačit a proto použije bluff, aby svého druha přesvědčil k pokračování (aby prostě neváhali, zajatec to ještě dá, heal selhal).
Autorská citace #19
10.2.2009 14:57 - Merlin
je to s odstupem týdne, ale zkusím si vzpomenout na argumentaci a zkusím popsat situaci:

"Hmm..Melechu, myslím, že je čas přestat. On už další mučení nepřežije, zeptej se ho hned teď, je nalomenej! Je úplně hotovej!(selhání rozpoznání jeho stavu)"
"Ale houby, ještě vydrží, dívej. Dokud řve, má ještě sílu! A kdo má sílu, není zlomenej"
"Ale, já si myslím, že je na tom zle. jsem o tom přesvědčenej."
"Věř mi, nedělám to poprvé a ve stavu těhle ještěrek se vyznám...ještě budem pokračovat" (bluff na 20)
Autorská citace #20
10.2.2009 14:58 - Merlin
lotrando..přesně...:)
Autorská citace #21
10.2.2009 15:12 - andtom
Aha, tak jsem to nepochopil dobře. Možná mi na tom úplně neladí, jak Melech rozpoznal, že se jeho druh plete, ale třeba to rozpoznat nemusel, prostě jen chtěl pokračovat ve výslechu nebo nevěří na útlocitné felčary :) Že to rozpoznal Melechův hráč je jasné, hádám, že se na Heal házelo otevřeně.
Autorská citace #22
10.2.2009 15:19 - Lotrando
nevěří na útlocitný felčary, ale nemůže bluffnout svýho kámoše :)

ale je to tak pěkný, že bych si s tím hlavu nelámal.
Autorská citace #23
10.2.2009 15:24 - andtom
Lotrando: Nene, neveří na felčary a proto ho bluffnul, jen zdržuje :)

Je to pěkné a poučné.
Autorská citace #24
10.2.2009 15:51 - Merlin
no spíš, že než nevěří na felčary je ta skutečnost, že objevil v kořisti troglodytů tieflingskou zbroj a odřezaný ocas...takže byl rozhodnut si se zajatcem pohrát...i přestože mu felčar tvrdil, že je to nahnutý (navíc ten felčar je válečník )

andtom: no jasně, že to nemusí sedět 100%, ale když si tak odůvodnili ten záchranný bluff, přišlo mi to fajn a uznal jsem to
Autorská citace #25
10.2.2009 16:10 - andtom
Merlin: Je to úplně v pohodě a líbí se mi to, jak to bylo popsáno.
Autorská citace #26
10.2.2009 16:11 - Colombo
... a pak se probudil ...
Autorská citace #27
10.2.2009 16:39 - Lotrando
mě to přijde fajn, hráči by se mělo umožnit uplatnit svůj nápad.
Autorská citace #28
10.2.2009 17:14 - Merlin
Colombo: kde je v tvém příspěvku nějaká vypovídací hodnota...asi mám fakt problém ji najít a rozpoznat

Lotrando: taky si to myslím. Občas musím ty méně zkušené hráče trošku navigovat a pomoct jim rozvést myšlenku. No, ale dnes dám větší možnosti i válečníkovi,,
Autorská citace #29
10.2.2009 17:22 - Colombo
jen mi přišlo, že už jsem dlouho nikam nenapsal příspěvek, tak jsem nechtěl působit dojmem, že jsem na tohle fórum nějak zanevřel.

nechtěl jsem, ať máš kvůli mě výčitky svědomí:)

edit: malá chybka
Autorská citace #30
10.2.2009 18:20 - andtom
Colombo: Nepůsobíš dojmem, kterým jsi zamýšlel.
Autorská citace #31
10.2.2009 19:39 - Joe
Hm, ono Colombo dosť často nepôsobí dojmom, že píše k veci...

/end of Kroll/
Autorská citace #32
10.2.2009 19:49 - Colombo
Zničili Vánoce, sebrali vánoční stromek a baňky. Nekoukej se do skříně, je to chamtivé!
Autorská citace #33
10.2.2009 20:28 - Alnag
Jinak mi tohle téma připomnělo, že mi Lotrando kdysi poslal PMkou dvě SC, tak jsem je přidal do článku. Merline, myslím, že na to jdeš dobře. On si každý to Skill Challenge nastavuje trochu podle sebe, tak aby to skupině sedlo dobře. Taky to přichází s praxí...

Každopádně díky za sdílení. S tvým dovolením je také přidám do článku. Doufám, že na to zas nezapomenu... :)
Autorská citace #34
10.2.2009 21:45 - Gurney
Ten výslech je dost v poho, taky už mě napadlo že by to byla výborná SC, jen přemýšlím že by se mělo i nějak zvýhodnit že hráči jedou na "dobrýho a zlýho policajta" (třeba nějakou tou +1 když se drží své role).

Colombo: Xaositects? To není moc deterministický :P
Autorská citace #35
10.2.2009 21:49 - Colombo
g: to jsi mi připoměl jeden seriál...
"Co to na mně zkoušíš?"
"No hodného policajta a zlého plicajta, ale jsem na to sám, tak mi to moc nejde"
:D
btw. deterministické to je, jen neznáš všechny parametry :p
Autorská citace #36
10.2.2009 22:07 - Gurney
Colombo: Takže Šifrovači, v poho, už se nedivím že nechápu :)
Autorská citace #37
10.2.2009 22:08 - Merlin
colombo: máš nějaký podnět k SC? pokud ne, zkus to jinde
Autorská citace #38
11.2.2009 10:44 - Almi
Hele, jak dlouho vám bude trvat, než vám dojde, že Colombo není nikdo jiný, než převlečený rafinovaný sirien, co se snaží získat ban i na d20.cz? :o))

ALL: Jinak musím říct, že tahle diskuze o SC je hodně hezká, ukazuje, jak odlišné přístupy k SC můžou být a přitom se žádný nedá považovat za špatný.

Lotrando: Poslední dobou docela přemýšlím o tvém homerule, kdy si spoluhráči mohou dohodit podporu poté, co některá z postav neuspěla v hodu. Myslím, že to zbytečně oslabuje systém, navíc ztráta jendoho kola je důležitá jen ve specifických SC.
Mně se víc líbí, když postavy postakytnou případnou podporu před samotným hodem. Je to napínavější. A možnost zpětného dohazování podpor bych vyhradil až na dobu, kdy postavy bude od celkového neúspěchu v SC dělit jediný neúspěch. Myslím, že by to mohlo pomoct zdynamičtit scénu a pěkně vyhrotit.
Autorská citace #39
11.2.2009 11:15 - Lotrando
Almi: když opustíš klasické pomáhání - přehoď 10 a máš +2 - a vrátíš se k pravidlu o sekundárních dovednostech, t.j. +-2 a vyšší DC, tak i to dodatečné dohazování má smysl. Omezí se totiž jen na chvíle, kdy to jedna pomocná ruka může rozštípnout, pokud neuspěje, je pak stejně vymalováno. Abych to ještě víc přiblížil. Dohazovat pomoc je vhodné, když je družina i GM nezkušený v SC a chce, aby to bylo celé lehčí. Později se od toho musí odejít, protože jak správně říkáš, ubírá to na dynamičnosti
Autorská citace #40
5.3.2009 12:07 - Merlin
takže jsem tu s další várkou SC. Opět pokud budou komentáře budu rád :)

Plavba na moři

„…vidíte vzdalující se obrys Zrůdného telete. Vlny s vaší loďkou pohazují a na okolí padá mlha. Podle instrukcí máte vyčkat v tichu do rána. Vyhazujete kotvu a potichu se modlíte k bohům, aby vás lodě pronásledovatelů minuly a vydaly se za odjíždějící plachetnicí….
…mlha se zvedla, ale štěstí při vás zjevně nestojí. Vaše unavená těla bičují proudy vody z nízkých, temných mraků. Moře se vzdouvá a pohrává si s vámi jako dítě s hračkou. Přesto se však musíte pokusit najít cestu na západ. Jen tak dorazíte k pobřeží….“

Náročnost: 8/3
Úspěch: Skupina dorazí po celodenní plavbě k pobřeží. Podle poměru úspěchů a neúspěchů může dorazit i do místa přistání.
Neúspěch: Skupina se ztratí na moři a proudy ji zanesou bohové ví kam.

Primární: Atletika, Akrobacie, Příroda, Historie
Sekundární: endurance (speciální), perception,

První kolo: B - Snažím se vybavit veškeré souvislosti, které byly popsány v cestopisném románu Robina Edwooda a snažím si připomenout veškeré reálie jak ovládání lodě, tak významných útesů a skalisek (Historie – úspěch – 1/0), O – Svalnatý dragon se věnuje práci s lany a kormidlem. Přitahuje plachtu (Atletika – neúspěch 1/1) ..lano prasklo při přílišném náporu a teď volně vlaje. Loď má zhoršené ovládání., K – Studuje mořské proudy, poryvy větru a odhaduje změny počasí (Příroda – úspěch – 2/1), M – Dragoní vojevůdce se vrhl do plachtoví a snaží se zachytit uvolněné přetržené lano (Akrobacie – Neúspěch – 2/2). Nepodařilo se mu přitáhnout lano a upevnit. (Výdrž- všichni, na vyčerpání v boji s živlem. M- neúspěch a ztráta surge (lov lana na rozbouřeném moři je vyčerpávající)

Druhé kolo: B – Modlí se k bohyni poutníků, aby je dokázala provést bezpečně a aby jim dala hbitost opic a mrštnost panterů v lanoví ( Náboženství – úspěch – bonus +2 k Akrobacii), O – Začne šplhat do lanoví a i on se pokusí zachytit uvolněné lano, které brání pohybu s ráhnem. (Akrobacie +2 – úspěch - 3/2), K- Snaží se určit směr. Najít západ a pokusit se napojit na vhodné proudy (Příroda – úspěch – 4/2), M – přebírá řízení lodi a zápasí s kormidlem ( Atletika – úspěch 5/2) (výdrž – M – neúspěch, ztráta surge)

Třetí kolo: B – Snažím se vzpomenout na cokoliv co by nám pomohlo určit blízkost pobřeží (historie – úspěch 6/2). Vybavilo se ti, že ptáci, létají nedaleko pobřeží a signalizují blízkost pevniny., O – rozhlíží se z lanoví a hledá někde nějaké tvory (Perception – úspěch – 7/2). Zahlédl jsi malé bílé tečky. Vypadá to na ptáky na obloze., K – Snažím se rozpoznat druh ptáků a jak tenhle druh asi daleko létá od pobřeží (Příroda – úspěch – 8/2).

„….ptáci vás upozornili na přítomnost pevniny a po několika hodinách jste dopluli k pobřeží….“

Proplutí úžinou

„..plujete na jih. Po pravé straně se tyčí pobřežní útesy a po vaší levici je velký ostrov. Proudy mezi nimi se točí a tříští o skaliska. Snažíte se proplout…“
Náročnost : 6/3
Úspěch: Bezpečně proplujete zrádnou úžinou.
Neúspěch: ztroskotáte na skalisku.

Primární: akrobacie, Atletika, perception, příroda
Sekundární: dle volby

První kolo: B – Modlím se úpěnlivě k bohům. Teď budeme potřebovat jejich pomoc víc než kdy jindy. Provedu vhodný náboženský rituál (Náboženství – úspěch – 1/0), O – již má zkušenosti s ovládáním kormidla, ale ted musí rychle reagovat na pokyny (Atletika – úspěch – 2/0), K – Snažím se pochopit smysl proudů… (Natura – neúspěch 2/1), loď to nahnalo na skalisko a ozvalo se prasknutí, M – „tak zaberte, přece nás neporazí nějaká pitomá voda. Už vidím konec..no tak hop..hop“ (Diplomacie – úspěch +2 k akrobacii)

Druhé kolo: B – sleduje pěnu na hladině a tvary skalisek (historie – úspěch +2 percepcion), „Dávejte pozor na bílé zpěněné části, proud tam žene lodě. Klokotá to a je tam vracák, psali to v cestopise“ Překřičí řev vody, O – Přehodím si kormidlo s M. a rychle šplhám do plachtoví, abych smotal plachtu. Jedem moc rychle (akrobacie – neúspěch – 2/2)..nejde to dost rychle. Loď se řítí příliš rychle hnaná větrem i proudy, K – vyhlížím na přídi útesy, skály, zpěněnou vodu i vracák. (perception +2 – úspěch 3/2), M – přeberu kormidlo a zaberu (Atletika – neúspěch -3/3).

„Ozve se zapraskání a kormidlo povolí, zřejmě opotřebované noční plavbou nevydrželo sílu dragona. Loď se neovladatelně vřítí na útes a v praskání a hřmotu se všichni vřítíte pod hladinu….“
Autorská citace #41
5.3.2009 12:58 - andtom
Ještě by se dle mého dal užít Insight, alespoň pro bonus +2 na jiné činnosti, kdy postavy na lodi koordinovaně spolupracují a souhra je založena na pochopení řeči těla toho druhého. Např. jeden v lanoví zachytává uvolněné lano, druhý je u kormidla, tak ten u kormidla může správným pohybem kormidla docela pomoct tomu v lanoví - pokud odhadne jeho řeč těla a vystihne správný okamžik.

Užití historie se mi zdá chloupek přeceněno - ale to je věc názoru, nic důležitého.

Jinak hezké :)
Autorská citace #42
5.3.2009 13:15 - Merlin
andtom: hmm..Insight..jo to je hezké využití. To mě nenapadlo.
Add: historie. No, je to možný, ale ber, že spoustu věcí co se tady například probírá, nebo o kterých se budeš bavit v hospodě s chlapama je odvislý od znalosti historie. Kdyby nic, tak jen, že si já vzpomenu na obdobný případ a nebo ty na precedens a použiješ ho v nastalé situaci.
zrovna u té historie si myslím, že je to použitelné.
Rozhodně bych tam nepovolil (tedy až na dobrej nápad) využití Arcany. (mimo zjištění jestli se jedná o magickou bouři)
Autorská citace #43
5.3.2009 13:27 - andtom
Merlin: Jo, už vím, kdy by mi ta historie vadila. Tehdy, kdyby hráč až moc často říkal, jooo, četl jsem historickou knížku o přírodě ... jooo četl jsem historickou knížku o podzemních prostorách ... jooo, četl jsem historickou knížku o léčení ...
Aby nebyl broukem Pytlíkem nebo spíš dědem Vševědem na všechno přes Historii. Zatím není, tak zatím dobrý :)
Autorská citace #44
5.3.2009 13:31 - Alnag
Andtom: Na to se dá kontrovat... no právě... historickou knížku. To už jsou překonané poznatky. :D
Autorská citace #45
5.3.2009 13:31 - Lotrando
hluboká poklona, kde to vlastně hrajete????
Autorská citace #46
5.3.2009 13:32 - Merlin
andtom: no to ano...to bych nepovolil. vždycky se zeptá, jestli měl možnost se k něčemu takovýmu dostat . Ale babaj ví, že mě nemá zkoušet moc :) V tomhle je soudnej a spoustu věcí, co jsem váhal jestli použít, tak to sám proti sobě zamítl, že je to asi nesmysl :p. Např. nalezl cestopisnou kroniku v jednom hradě a tahá ji s sebou. Dává mu bonus +2 k Historii, ale vždy se zeptá, jestli je možné ji použít.
Autorská citace #47
5.3.2009 13:34 - Merlin
lotrando: reálná lokalita? nebo svět? :D jinak jsme z Přerova ..chceš dojíždět? klidně..chybí mi pátý hráč :P
Autorská citace #48
5.3.2009 13:36 - andtom
Merlin: Kdy hráváte? Hlásím se :)

Alnag: :))
Ale je fakt, že by se vlastně dala použít historická knížka na něco, ale s postihem za její neaktuálnost.
Autorská citace #49
5.3.2009 13:42 - Merlin
v 90% v úterý cca od 17 do 21,00-22,00
Autorská citace #50
5.3.2009 13:43 - Merlin
btw. pochopil jsem tedy ty dovednostní výzvy správně? :)
Autorská citace #51
5.3.2009 13:55 - andtom
Dík. Nevyhovují mi čtvrtky, a někdy pátky, úterky jsou OK. Napíši večer PM, vidím, že jsi stejně teď v rachotě.
Jo, a dnes na oběd mi auto prošlo STK, neudělali ze mě pěšáka :)
Autorská citace #52
5.3.2009 13:58 - Merlin
jo..až do tří (a pitomej kompl mi blokuje přihlašování)
Autorská citace #53
5.3.2009 14:48 - Lotrando
Merlin: asi dojedu na sraz, rezervuj mi místo na případné hře :)

na otázku jestli to děláte dobře se dá reagovat snad jen: si děláš srandu, nebo chceš pochválit? :) samozřejmě to děláte dobře. mě se hrozně líbí, jak to posunuje výzvu logicky, přesně víte co se děje, ne nejn nějaké, "tak tam hoď to či ono ať se posunem."
Autorská citace #54
5.3.2009 14:55 - Merlin
lotrando: jasně, že chci pochválit, cos myslel? ;) hráči mě chválí jen pod pohrůžkou smrti jejich postav.

Ne :) já jsem totiž zezačátku vůbec nechápal oč v tom SC vůbec běží, proto mi hodně pomáhá ta diskuze kolem a nápady :)
Autorská citace #55
1.4.2009 15:25 - Merlin
tak jsem opět tady..:

Odstranění kamenné bariéry

„..před vámi chodba končí. Je zatarasená velkým kamenným blokem, který někdo postavil do vchodu kruhové místnosti. Stopy na stěnách svědčí o náročnosti a zpuchřelé jistící dřevěné vzpěry o stáří. Kámen nesahá až ke stropu chodby, ale jen asi dvacet coulů od něj. Na druhé straně v místnosti je zablokovaný kněz a tiefling, který se tam přemístil magicky. Začíná boj o to otevřít vchod…“

Náročnost: 6/3

Úspěch: Blok spadne přesně do míst, kde postavy chtějí a nepoškodí rytiny teleportačního kruhu v místnosti a uvolní uzavřeného kněze
Neúspěch: blok spadne jinam než postavy chtějí a poškodí kruh

Primární: Podzemí, Atletika, Akrobacie, Perception
Sekundární: dle volby

První kolo: K – Podrobnou prohlídkou postavení bloku zjišťuje, kde začít. Jaký bude mít vliv druh kamene a stavba na průběh (Podzemí. Úspěch 1/0), T – Průzkum detailů z druhé strany, z místnosti. Praskliny a naklonění (perception – neúspěch 1/1), O – Vyšplhá na horní část bloku, zapře se a přiváže za blok nosná lana, jejíž pomocí lze uvolnit blok (akrobacie – úspěch 2/1), B – Motlitba k Moradinovi, aby shlížel na jejich činnost a požehnal jim (Náboženství – neúspěch 2/1 postih -2 na Perception), M – Dragon zatáhne za lana a napne naplno, blok se trochu pohne a je nachystaný na zaklínování ( Atletika – úspěch 3/1),

Druhé kolo: K – Uvolňuje všechny vzpěry a zátarasy a umístuje klíny, které nahnou blok na vhodnou stranu ( Podzemí – úspěch 4/1), T – Modlitba k bohyni Erathis (jakožto její kněz), bohužel Erathis má jinou doménu vlivu (Náboženství – neúspěch - postih -2 k poslednímu hodu na úspěch či neúspěch), O – Pevně se zapře u stropu, roztažený na šíři chodby a začne vyvažovat uvolněný blok, aby ho převrátil na správnou stranu a stihl uskočit, ale ztratil balanc a natlačil ho směrem do místnosti ( Akrobacie – neúspěch 4/2), B – studuje v místnosti magické proudy a siločáry vycházející z teleportačního kruhu, je zjevné, že tlak v místnosti je větší než v chodbě a měl by napomoct správnému dopadu ( Arkana – úspěch 5/2), M- Snaží se všechny povzbudit a hlavně namotivovat K, aby se soustředil a našel ten ideální okamžik, kdy vytáhnout poslední klínek a neponechal to náhodě jako vždy (diplomacie – úspěch- bonus +2 k Perception), K- Přesně sleduje chvíli, kdy se začne blok naklánět pod tahem za lana a vyvažováním a dá povel k vytažení klínu ( Perception – úspěch – 6/2…i s postihem).

„ Jakmile byl vytažen poslední klín, blok se zhoupnul, lana se napnula a kamenná zábrana s hlasitým zaduněním a skřípáním dopadla na chodbu.Zvedla se vlna staletého prachu a zahalila všechny šedavou vrstvou. Blok nedopadl přesně na značku, avšak uvolnil vchod, nikoho nezranil a nepoškodil složité rytiny….“
Autorská citace #56
2.4.2009 23:39 - Bretan
Výzva je dobrá a originální, ale přece bych měl pár výtek. Asi nejvíce na použití Náboženství (postihy či bonusy by měly platit hned na nejlbližší dovednostní hod, který ovlivňuje úspěchy či selhání ve výzvě), navíc s Moradinem bych když už se vybírá, tak bych dal Vytrvalost nebo Podzemí (bonus k Perception se k němu hodí nejmíň). Doufám, že při použití Mystiky (Arcane)(i když trochu podivné použití) byla aspoň TO vyšší, tedy pokud počítám, že s tím přišel hráč. :))

Hráči obvykle pokud dělají věci velice namáhavé nebo v ohrožení života, tak při neúspěšném hodu ztrácí také třeba léčivou vlnu, což bych řekl, že "O se při Akrobacii rozplácl o zem a ztratil léčivou vlnu" :)

sorry za kritiku. Kdyžtak zkus vysvětlit, jak jsi to myslel.
Autorská citace #57
3.4.2009 13:33 - Merlin
kritika nevadí, proto to sem píšu. Rady a připomínky pomůžou příště mě..a určitě i ostatním. Teď k připomínkám:
Beru výzvu jako celek, což znamená, že ji nedělím na různé části. Vliv "boha" se neprojeví hned. Projevuje se víceméně celou dobu. Dejme tomu, že by jsi se modlil k bohu fotbalu Gólisovi: "O mocný, dej ať vyhrajeme. Podřežu pro tebe kachnu...." To ale neznamená, že hned vzápětí vsítíš gól. Prostě bůh bud odvrátí míče padající do tvé sítě, nebo foukne směrem k soupeřově bráně vítr a míč dostane do sítě. Má na to 90 minut :)
Postava se moddlí k nějaké konkrétní věci, za nějakou konkrétní činnost, proto ji dávám možnost vybrat si za jakou (pokud to v některých případech striktně neurčím sám).
Co se týká použití Arkany, zrovna v tu chvíli bylo rozhodně na místě. Představ si kruhovou místnost, plnou magických symbolů a s teleportačním kruhem a chodbu. Určitě tam působí rozlišné siločáry a je jiný vnitřní tlak. Prostě ta místnost, kam nechtěli at to spadne byla silně magicky založená.
To, kdy ztrácí léčivé vlny jsem psal v předchozích výzvách. Tady, aby byla zachována kontinuita děje jsem nesměroval neuspech u O na jeho jednotlivé selhání, ale na to, že svou "nešikovností" ztíží celé jednání (ztratí balanc a opře se o kámen, ten se nakloní na druhou stranu..../stačí už jen jeden neúspech a spadne špatně/ taže popis by zněl: Thorin se pokusil naklonit kámen na sebe a vy jste začali vytahovat klín. Najednou Thorinovi ujela noha a on se plnou vahou svých dvou a pul sáhu opřel o blok....ten se naklonil na opačnou stranu...
Autorská citace #58
5.5.2009 09:52 - andtom
Včera jsme opět pod vedením DMa Merlina hráli dovednostní výzvu a opravdu se mi tento herní prvek zamlouvá. Je to podobně jako boj taková hra ve hře, příjemně to změní herní tempo a její použití působí svěže. Zatím jsem se nesetkal s výzvou, u které bych se nudil. Trvá správně dlouho, zapojuje všechny hráče a je zajímavá od začátku až do konce. Řekl bych, že stejně tak baví dovednostní výzva DMa, alespoň jako hráč to tak vnímám.
Autorská citace #59
5.5.2009 13:26 - Merlin
...tak já ho sem zase šoupnu...
Autorská citace #60
19.5.2009 10:20 - Merlin
Překročení řeky

„…před vámi se vine široká řeka. Hladina kolem kamenů, jichž je požehnaně je zpěněna a prudký proud mrazivé ledovcové řeky se žene k jihu. Okolí řečiště je plné velikých balvanů, které jsou zpola ukryté v hustých křovinách. Na západní straně se tyčí vzdálené hory.…“

Náročnost 8/3

Úspěch: překročení řeky (podle úspěchů na vhodném místě)
Neúspěch: překročení řeky na nevhodném místě, komplikace

Primární: Akrobacie, Atletika, Příroda, Vnímání
Sekundární: dle výběru, Endurance..každé kolo (ledový proud, kameny)-Léčení ruší ztrátu Léčivého přílivu
Mají s sebou koně a ten jim dává postih -2 pokud nehodí Ovládání zvířat

První kolo: B- použití magického předmětu (boty chůze po vodě)- 1 úspěch (nemusí Enduranci), K – Vyhledává vhodné místo k překročení řeky (Příroda – úspěch 2/0), M – Povzbuzuje ostatní a dodává jim odvahu a snaží se je povzbudit k větší opatrnosti (Diplomacie úspěch, +2 k Akrobacii), T – sleduje vlnky a proud, hlídá okolí a mění aktuálně trasu (vnímání – úspěch - 3/0) //selhání v hodu na Enduranci, O – Léčením pomáhá T (promasíruje mu křeč v noze z ledové vody)

Druhé kolo: B – V knize najde zmínku o otepích, které vojáci používali při přepravování přes toky a co je nadnášely (Historie – úspěch 4/0); K – Snaží se uklidnit koně, při přepravě přes řeku (ovládání zvířat, úspěch ruší postih); M – pomáhá ostatním v prudkém proudu, podpírá je, drží je na vratkých kamenech a brání vlastním mohutným tělem proudu je strhnout (Atletika – úspěch – 5/0); T – vymýšlí nejlepší princi uchycení otepí, pokud by je museli vyrobit a upravit ( Znalosti vynálezů – úspěch – bonus +2 k Thivery) // neúspěch na Enduranci; O – opět pomáhá T přestát ledovou vodu a pohyb na kamenech, zabrání podvrtnutí kotníku (Léčení - úspěch)

Třetí kolo: B – Uprostřed řeky během přechodu si vzpomene, že místní duchové a polobožstva řek vyžadují za pomoc oběť (valoun zlata, nebo drahokam)..hodí ho do proudu (Náboženství – snížení DC na Enduranci…chlad vody již není takový); K – Obratně poskakuje na vyčnívajících kamenech a navádí k nim ostatní (Akrobacie – úspěch – 6/0); M – s vypětím sil odvalí velký kámen o který se zapříčil kůň a blokuje tak ostatní ( Atletika – úspěch – 7/0) // zhmoždil si ruku a byl skoro po krk ve vodě(endurance neúspěch); T – stáhne mu zhmožděninu a prohřeje zchladlé končetiny (Léčení ruší Enduranci); O – Vyleze na břeh a pomáhá ostatním dostat se přes poměrně nepřístupné křoví (Akrobacie – úspěch – 8/0)

„..dostali jste se nahoru z proudu. Jste po dlouhé době vyčerpaní, ale překonání toku vám dodalo sil. Navíc si všimnete, že místo, kde jste vylezli je podivné. Mezi trávou prosvítá starobylá dlažba. Zatímco sušíte věci, pouštíte se do průzkumu. Vypadá to, že jste na stopě fascinujícímu objevu…“

** na použití otepí nedošlo, protože překročili řeku bez jejich pomoci. Pokud by neuspěli, stáhl by je rpoud k doupěti potvory, takhle se dostali k něčemu většímu, co je bude ještě nějaký čas provázet a co bude ucelovat jejich poznávání světa a jeho historie** dále je třeba brát přechod řeky jako dlouhodobou záležitost a ne jako 10 minutovku. Nějakou tu hodinku hledali vhodné místo, pak pomocí lan přetahovali věci, několikrát měnili směr uprostřed řeky....
Autorská citace #61
25.9.2009 10:09 - Nachtrose
Mel bych dotaz: Kdyz vse dopbre pujde, v nedeli mame dalsi session kde bych chtel poprve zkusit skill challenge. Postavy maji z Col Fenu obsidianovou lebku za kterou jim jisty tiefling slibil tucnou odmenu, nalada v parte je momentalne naklonena k tomu lebku nevydat, nebo aspon ne driv, nez to zkonzultuji v chamu. Budto po navratu do mesta, nebo po opusteni chramu budou prepadeni bandou pobudu v cele s onim tieflingem, jenz se bude domahat lebky pro sveho zamestnavatele. A ted k tem dovednostnim vyzvam.

Pokud nechaji tieflinga na zivu a budou ho chtet vyslichat, je to dost jasne.

Primarni diplomacie, zastrasovani, blufovani, mozna endurance. Sekundarni: heal ( zrusi neuspech, pokud pouziji postavy pri vyjednavani nasili ), insight, mozna blafovani. Komplexnost tak 4/3 az 6/3 narocnost lehka az stredni. Jde hlavne o to si to zkusit. Uspech: zjisti vse, co chteji vcetne toho, ze se zamestnavatel ukryva v podzemi u krypt a ceka tam na lebku. Neuspech: nezjisti nic, nebo jen velmi malo a vezen pravdepodobne zemre. Coz by melo spustit druhou vyzvu, jenz je planovana i pokud tieflinga zabijou uz v prubehu uvodniho boje.

U tieflinga naleznou jen prsten/medaili/minci/whatever s berani hlavou ( Orcus ). ted maji za ukol zjistit, co to je a od koho to ma a kde se dany ukryva.

Primarni: znalost ulice ( mistni drby o divnych individuich a jejich pohybu ), nabozenstvi ( orcus a spol ) - mozny automaticky uspech, pokud je napadne zajit se zeptat do chramu, vsimani ( jestli sami nezahlednou nekde neco podezrele ), blafovani a diplomacie ( dalsi mameni vypovedi od ruznych svedku )
Sekundarni: historie ( informace o fallcrestu a kryptach ), dungeoneering ( odhad konstrukce krypt a mozna kanalizace )
&komplexnost a obtiznost podobna jak u te prvni. Uspech: zjisti kde se ukryva zamestnavatel a mohou ho prekvapit relativne nepripraveneho. Neuspech: vzbudi tolik pozornosti az se o tom doslechne a vyhleda si je sam i se zastupem nemrtvych/darebaku ( tezsi souboj nez pokud ho prekvapi postavy )

Nejake rady, pripominky, navrhy, zmeny? SC jdu delat prvne a moc si nejsem jistej ani fungovanim, ani jak to zvladnu...
A jeste jeden dulezitej dotaz: na zacatku SC rikate hracum ze ted zacla SC a primarni jsou to, to a to a sekundarni to, tamto, a tady to?
Autorská citace #62
25.9.2009 10:53 - Blaine
Ja rikam, ze zacala SC. A pak je nechavam, aby zacali pouzivat skilly podle toho, co je zrovna napadne a co se zrovna deje. Docela to funguje. Ono treba jedna SC zacala jako fyzicka a zvrhla se do socialni, kdy jsem uplne menil obtiznosti za behu. Hlavne u vetsich a delsich SC, kdy treba mame rozjetou SC pres dve sesion, v prubehu stihneme nejaky ten kratsi soubojek se meni skilly velmi vyrazne.
Autorská citace #63
25.9.2009 11:47 - Merlin
Na začátku oznámím, že začíná SC. Pak oznámím primární skilly a obtížnost. Seznámím je s tím co je čeká v případě úspěchu a co v případě neúspěchu. Pak začnou. pokud použijí sekundární skill a mě se jeho použití hodně líbí a posunuje výzvu dál, klidně ji uznám jako úspěch, nebo dá bonus k primární schopnosti.
Postupně vzájemně popisujeme postup výzvou. V poměru úspěchy/neúspěchy na konci SC jim sdělím patřičné informace (např. pokud je obtížnost 6/3 a oni skončí 5/3, tak se dozví hodně informací, ale ta klíčová jim unikne. pokud skončí 0/3, totálně selhali a vyslýchaný umírá bez odpovědi//// pokud uspějí 6/0 dozví se vše a třeba bonus navíc)
Autorská citace #64
5.2.2014 19:15 - Quentin
Omlouvám se, že spamuju tady. Nějak nemůžu najít tu hlavní 4e diskuzi.

Chtěl bych se jen kvůli hádce na rpgf zeptat, jestli na sebe navzájem smí hráčské postavy používat bluff/diplomacy/intimidate. Mě osobně to přijde retardované, protože v žádné jiné předchozí edici to není, a nedává smysl, aby hráči mohl někdo brát kontrolu nad vlastní postavou.

Řeší se to někde v pravidlech?
Autorská citace #65
5.2.2014 19:33 - hadrian
QuentinW: Nikde v pravidleh to není zakázáno, takže je to povoleno. Kazíli to zábavu "ovlivňovaným" hráčům, pak je to na škodu. U nás používáme občas bluf hráč na hráče, ale jen v zábavných momentech a jako ověření proti vhledu. Asi je to o empatii hráčů.
Autorská citace #66
5.2.2014 21:29 - Jarik
Ja bych to bral asi takto.
Pokud postava pouziva Bluff proto, aby zatajila neco pred jinou postavou (priklad: jsem kralovsky syn, a vim to jen ja a mych TOP 5), tak to smysl ma.
Pokud se jen snazi vytezit z nejake schopnosti maximum pri SC (priklad: presvedcuji paladina, ze jsem jeho otce vazne nezabil, prestoze byl u toho (a doufam v natural 20 nebo 3 uspechy na tezkou vyzvu)), tak to vazne neberu.

I pouzivani schopnosti ma sve meze.
Autorská citace #67
6.2.2014 08:48 - Beltar
Já s tebou Jariku nesouhlasím. Lidé nemají často stejné schopnosti jako postavy a naopak si rádi zahrají za postavy zcela jiné, než jsou oni. Nevýřečný člověk, hrající hobita zloděje s trenovaným bluffem, ti například vystudovaného právníka, který hraje paladina přes RolePlaying nemá šanci ukecat.
Ten hod tam patří, dokonce si myslím, že by se nejdřívě mělo hodit a oba hráči by podle něj pak měli sehrát ten rozhovor.

Mezi postavami by se mohl použív at i například intimidate, nebo diplomacie v případě, že se dohadujete o dalším postupu, o dělení kořisti atd. Ale chce to pak také hrát na vztahy mezi postavami a né být prostě partička co je vždy spolu. Pokud mě bude paladin neustále šikanovat, tak se postarám , aby ho v osudovém souboji bodla jedna čepel navíc.
A pak je tu samozřejmě to, že hráči musí umět tohle zkousnout a nepřehánět to.
Autorská citace #68
6.2.2014 09:26 - Merlin
U nás to zakázané není. Pokud klapne bluff, pak hráč hraje tak, jakoby byla postava skutečně úspěšně oklamána. Co se týká diplomacie, máme pravidlo, že nemůžeš postavu pomocí diplomacie přesvědčit proti mysli hráče, ale hráč vzhledem k výsledku diplomacie přihlédne v jednání. Např. Postava A odmítá zachránit trpaslíka, protože je nenávidí (hráč to tak hraje už dlouho), postava B se snaží postavu A přesvědčit, aby ho zachránili. Hráč hodí na diplomacii a vysoko uspěje..proti NPC by ji jasně přesvědčil, ale na PC nelze vymáhat výsledek. Hráč A však přihlédne k hodu a svolí, že to pro B udělá, ale....
Autorská citace #69
6.2.2014 11:56 - Jarik
Mozna jsme se spatne pochopili.
Tak jak to popisujete panove, jsem pro.
Ja tim chtel naznacit, ze nema cenu hazet kvuli kazde blbosti. Ale pokud to prospeje hre a souhlasi s tim vsechny strany, tak proc ne.

Kdybych mel ale hrat dlouhodobe nekoho, kym ostatni manipuluji (protoze maji lepsi staty), tak by mne ta hra asi plne nenaplnovala.
Autorská citace #70
6.2.2014 12:59 - Merlin
Jarik: jo, to je jasný..v žádném případě bych nepřipustil, aby vyšší staty ovlivňovaly tímto způsobem hráče. Bluff používají hráči převážně když chtějí něco zatajit před jiným hráčem (nalezený poklad, nebo průšvih). vyhrožování snad nikdy vůči sobě nepoužili (v řeči čísel..jinak si vyhrožují furt) a diplomacii občas taky (jak jsem psal, hráč může ale nemusí k výsledku přihlédnout).
Jinak pochopitelně chci, aby dokázal hráč své dovednosti "okecat". Většinou nestačí jen " Mám diplomacii 20, tak mu řeknu, aby mi to dal"....většinou to je "poslyš, kámo..jsme na stejné lodi..bojujem za stejnou věc...tady ten pytlík by mi moc pomohl...to snad chápeš..."***hod Diplomacie 20***
Autorská citace #71
6.2.2014 14:15 - Gurney
QuentinW píše:
Řeší se to někde v pravidlech?

Prošel jsem si tak pro zajímavost DnD4, SW:SE, Dark Heresy a Shadowrun 3e a z nich jediný Shadowrun 3 explicitně zmiňuje použití skillu proti PC nebo NPC. Naproti tomu DnD4 to sice neřeší, ale v bojovém použití Bluffu (create combat advantage) už se mluví přímo o "enemy".

Ale ta diskuze je jinak fakt cool. Dokonce zábavnější než "Call of Cthulhu nefunguje" na storygames :)

Beltar píše:
Lidé nemají často stejné schopnosti jako postavy a naopak si rádi zahrají za postavy zcela jiné, než jsou oni. Nevýřečný člověk, hrající hobita zloděje s trenovaným bluffem, ti například vystudovaného právníka, který hraje paladina přes RolePlaying nemá šanci ukecat.

To je celé taková stále se vracející chiméra.

Za prvé, téměř nikdo není zas tak ušlápnutý. Ne poté co má alespoň pár her za sebou, a pokud jo, možná je čas se spíš začít zabývat atmosférou ve skupině a je špatně (a pokud nic, tak už asi zbývá jenom alkohol.. nebo kokain :)

Za druhé, zodpovědnost za to jak bude vypadat hra je v prvé řadě na hráčích (a tím myslím včetně DMa), teprve v druhé řadě na Doom masterovi a pravidlech. Tudíž pokud si chci vyrobit sociálně extrémně zdatnou postavu, asi bych měl napřed zjistit, jestli jsou ostatní hráči ochotní mi to žrát a brát to v potaz při hraní svých postav. Pokud tomu tak není, evidentně dělám postavu nekompatibilní se zbytkem skupiny a měl to celé pečlivě přehodnotit. Vynucovat si něco házením prostě sucks a lidi to oprávněně akorát naštve.

A konečně, přesvědčování není nějaký mystický souboj lidí, kde se porovnává a randomizuje magická Charisma - "Právě jsme odstoupili Slezsko Polákům!" "What? Proč?" "No když ten jejich diplomat je totálně super chlap, zábavnej, totálně umí nosit sako a a to jsem ti ještě ani neřekl o jeho účesu..." Ve skutečnosti je to v první řadě o tom, jestli nabídneš dostatečnou protihodnotu.

Mimochodem zaujalo mě že opakem "nevýřečného" je "vystudovaný právník" :)

Jinak já na základě toho co jsem zatím odehrál bych klidně nechal hráče hodit si proti sobě nějaké sociální skilly, ale jen pokud by sami chtěli, nevynucoval bych to. Už proto, že hodit si kostkou a pak podle ní něco hrát mi prostě přijde mnohem méně zajímavé než věci prostě odehrát.
Autorská citace #72
6.2.2014 15:53 - sirien
Quentin: Fate 3e Core Rulebook p. 105 by Ti mohl přijít vhod :)

Píše:
SOCIÁLNÍ DOVEDNOSTI A OSTATNÍ POSTAVY
Mnoho sociálních dovedností umožňuje akce, které vám dovolují změnit emoční stav jiné postavy, nebo ji přimět přijmout nějakou skutečnost v příběhu (ako například uvěřit jedné z vašich lží).
Úspěšný hod na sociální dovednost neuděluje autoritu přinutit jinou postavu jednat proti její povaze nebo tomu, jak na ni hráč jenž postavu kontroluje nahlíží. Pokud je nějaká PC ovlivněna některou z vašich dovedností, její hráč rozhoduje jak jeho postava zareaguje. Nemohou znegovat vaše vítězství, ale mohou rozhodnout, jak bude vypadat.
Takže, můžete je úspěšně Provokovat tím, že jim křičíte do obličeje se záměrem ji zastrašit do váhavosti a vytvořit si výhodu. Pokud si ale druhý hráč nepředstavuje, že by jeho postava reagovala tímto způsobem, může zapracovat na alternativách. Možná že ho to tak naštve, že začne být ze vzteku rozhozený nebo ho ztrapníte tím, že mu uděláte scénu na veřejnosti.
Tak dlouho, dokud získáte svou výhodu, máte co mít máte. Použijte to jako příležitost k tvorbě příběhu s ostatními namísto jejich srážení.



Gurney: Jako že tu diskusi má vážně smysl číst, nebo jakože se u sousedů někteří lidé ještě nepřenesli přes představu, že powergaming je zlo a je neslučitelný s roleplayingem?
Autorská citace #73
6.2.2014 17:51 - Gurney
sirien píše:
SOCIÁLNÍ DOVEDNOSTI A OSTATNÍ POSTAVY

Hmm, to zní jako že to psal někdo, kdo doopravdy hraje skutečná rpgčka se skutečnými lidmi...

sirien píše:
Jako že tu diskusi má vážně smysl číst...?

To zase ne :)
Autorská citace #74
6.2.2014 18:16 - sirien
Gurney píše:
Hmm, to zní jako že to psal někdo, kdo doopravdy hraje skutečná rpgčka se skutečnými lidmi...

jo no... popravdě mám dojem, že když opomenu texty, které jen natvrdo vysvětlují jednotlivé mechaniky, tak většina toho, co tam překládám, je spíš generický herní manuál k roleplayingu a používání mechanik obecně psaný někým, koho už fakt nudí pořád číst dokola ty samé stupidní dotazy popř. stížnosti na něco "as written" apod. a rozhodl se to radši rovnou vyřešit v předstihu, aby od takových měl už konečně klid :)

Gurney píše:
To zase ne :)

aha, ok :)
Autorská citace #75
9.2.2014 22:33 - LZJ
QuentinW: Když jsem to viděl, tak jsem letmo prošel základní PHB a DMG ke 4e. A i když to nikde nezmiňují explicitně. Tak celkově to vyznívá, že zamýšleno je použití skillů jen proti NPC a že PC proti sobě vůbec nic nepodnikají. Ani, že by NPC nebo monstrum použilo nějaký "diplomatický" skill proti PC jsem nezahlédl oficiální řešení. Ale nekoukal jsem do MM.

Kdysi u DnD 3e jsme nějak dospěli k tomu, že je třeba se ve skupině dohodnout předem, jestli postavy můžou proti sobě použivat "diplo" skilly. Z čeho to vycházelo, to už netuším.
Každopádně, když se na něčem hráči dohodnou, tak může fungovat lecjaký přístup :-)
Autorská citace #76
11.2.2014 03:56 - Vojtěch
Tohle by asi patřilo do diskuze o překladu FATE, ale sociální dovednosti by mohly být Společenské... a znegovat spíš jako zrušit.

Jo a odstavec "As long as you get your advantage, you're fine..." by asi zněl lépe jako "Pokud získáš výhodu, je vše v pořádku. Využijte toho jako příležitosti k vytváření příběhu s ostatními lidmi a ne k jejich umlčení."

Aehm...konec překladatelského okénka :-)
Autorská citace #77
11.2.2014 09:32 - Babaj
INTIMIDATE (CHARISMA)
An adventurer can make an Intimidate check to influence others through hostile actions, overt threats, or deadly persuasion. (Monsters can’t intimidate adventurers.)


to jsem pasnul z compendia pro DnD 4e , takze preci jen nejaky prime zakazy socialu... tedy pokud zastrasovani je social :-)

tedy pokud vychazime z mechaniky mezi hraci... kdo tedy je monstrum a kdo hrac ?:-))
z too vyplyva. jak uz nekdo tasdy podotknul ve ctverkach to asi mezi hraci neresi :-)
Autorská citace #78
11.2.2014 09:37 - Merlin
ano..intimidate je social skill...:)...a co si člověk neokecá to nemá :D...
Autorská citace #79
11.2.2014 11:57 - Naoki
4e obecně počítá s tím že parta je jednotná a žádné vnitřní problémy nejsou.
Autorská citace #80
11.2.2014 12:50 - Sparkle
sirien píše:
Takže, můžete je úspěšně Provokovat tím, že jim křičíte do obličeje se záměrem ji zastrašit do váhavosti a vytvořit si výhodu. Pokud si ale druhý hráč nepředstavuje, že by jeho postava reagovala tímto způsobem, může zapracovat na alternativách. Možná že ho to tak naštve, že začne být ze vzteku rozhozený nebo ho ztrapníte tím, že mu uděláte scénu na veřejnosti.
Tak dlouho, dokud získáte svou výhodu, máte co mít máte. Použijte to jako příležitost k tvorbě příběhu s ostatními namísto jejich srážení.


Fate je dost abstraktní na to, že tohle funguje dobře. V DnD 4e nebo Pathfinderu si to fakt nedovedu moc představit. Jako asi by to šlo, ale musel by se dost ehm přepólovat mozek.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1432569026947 secREMOTE_IP: 3.145.17.46