Pravidla

Alnag
25.1.2009 15:21
V předchozím článku jsem načrtnul pět hlavních (nikoliv jediných) konfliktových situacích, ve kterých můžete uplatnit dovednostní výzvy (skill challenge). Dnes přicházím s příklady...
Autorská citace #1
25.1.2009 15:21 - Alnag
Co jsem zapomněl napsat... pokud máte nápady na nějaké zajímavé Skill Challenges, tak je posílejte. Mohla by z toho vzniknout pěkná sada.
Autorská citace #2
27.1.2009 11:24 - Alnag
Jinak díky Lotrandovi za poslané další výzvy. Zatím jsem je nepřidal, ale dělám si tímto takovou poznámku, že to mám udělat. A co vy ostatní? To nikdo nic nemá? To máte ve hře jen souboje nebo co? :o)
Autorská citace #3
27.1.2009 12:27 - LZJ
Já se nějak k těm tvým článkům nedostal. A to bych skill challenge potřeboval trochu teoreticko/prakticky probrat - nějak mi ta DC a XP nesedí, i když obecný princip funguje :-(
Autorská citace #4
28.1.2009 08:41 - Merlin
„Před vámi se rozprostírá mírně zvlněná podhorská planina. Vzduchem poletuje sníh a těžká hustá mračna dávají znát, že včerejší husté sněžení nebylo jediné. Jednotvárnost bílé pustiny je místy přerušována skupinkami stromů, větrem ošlehaných skalisek a zrádnými ledovými plotnami. Včerejší varování skupiny trpasličích hledačů pokladů se potvrdilo. Ano, jste na území troglodytích kmenů, což ostatně dokazuje i ranní setkání s jejich hlídkou, které vyústilo v boj. Projít přes jejich území bude náročné. Projít přes jejich území nepozorovaní, bude velmi náročné…“Náročnost:6/3
úspěch:postavy projdou nepozorovány přes území křižované troglodytními skupinkami
neúspěch:postavy budou zpozorovány a setkání může vyústit v boj
Primární dovednosti:Natura, stealt, perception, Insight, Bluff + Endurance (speciální)
Sekundární:Bluff (na smazání jednoho neúspěchu), Religion, plus to co vymyslí hráči

První kolo (začalo se bez iniciativy postupně kolem stolu): Vyrážíte na nebezpečnou cestu troglodytím územím: B- Modlím se k bohu, aby nám dopřál své pozornosti a nedovolil nám selhat a vedl naše kroky a rozjasnil naši mysl (Religion…úspěch- možnost přidat +2 k jakékoliv primární dovednosti dle výběru-Perception).
O-Snažím se po cestě pomáhat ostatním při překonávání těžkého terénu a vysvětlím jim, jak jít úsporně a nevyčerpávat se (Atletika…úspěch – přidají si bonus +2 k Endurance na tohle kolo).
K-Zjišťuji během cesty směr větru, počasí a plánuji cestu (Natura ….úspěch 1/0).
M– Půjdu poslední a budu se snažit maskovat naše stopy (Bluff…úspěch 2/0). Cesta je poměrně náročná a vyčerpávající (všichni Endurance s bonusem +2 za Atletiku, jinak ztráta Healing Surge).

Druhé kolo: B– Snažím se směrovat ostatní do stinných míst a válečníkovu obrovskou postavu zakrývám maskováním (Stealt…úspěch 3/0).
O- Pomáhám ostatním s přechodem přes ledové plotny, aby se nepropadali a nevyčerpávali se. Stejně tak i při průchodu přes stromy…(Akrobacie…úspěch, bonus +2 k Endurance na tohle kolo).
K– Rozhlížím se a typuji, kde by mohli číhat jejich hlídky. Typuji jejich pohyby (Insight..neúspěch 3/1). Tudy nemůžeme, tam číhají, půjdeme tam tudy. //B- rychlá reakce a použití Bluff proti DC 20 úspěch// Ne, k zemi…tam by jsem se dostali přímo mezi ty dvě skály. Raději sem, zakrýt stopy a čekat (smazání neúspěchu 3/0).
M- V klidu chlapi, máme na to, tak s vírou v bohy se dostaneme na konec. Vydržte! (Diplomaty..úspěch …bonus +2 k primární vlastnosti dle výběru – Bluff). Cesta je velice náročná a zdržuje (všichni Endurance s bonusem +2 za Akrobacii, jinak ztráta Healing Surge).

Třetí kolo:B- Pokud se pamatuju dobře, v jedné z Dějin guerillové války se psalo, že je lepší jít za sebou v jedné řadě, zanechá to méně stop (History …úspěch..bonus +2 ke Stealth).
O- Sleduji okolí, jestli se někde něco nepohne (Perception +2 za božskou přízeň ..úspěch 4/0).
K- Opět zkontroluji směr větru a nasměruji ostatní na chvíli na zvířecí stezku (Natura…úspěch..5/0).
M- Snažím se pláštěm maskovat naše stopy, občas zasypu stopy odpočinku (Bluff..neúspěch 5/1). Popraskala pod vámi ledová plotna a nejde zamaskovat at se snažíte sebevíc. Endurance (neuspěl M…maskování stop ho vyčerpalo).

Čtvrté kolo: B– Tady to vypadá dobře, takže se nasměrujeme tudy. Je tu stín, jsme krytí skalami ze všech stran..tam tou úžinou (Stealt…neúspěch 5/2).
O- Pořádně si prohlídnu místo kde ukazoval a přikývnu. Je tam čisto (Perception..neúspěch 5/3).

„Ve chvíli, kdy jste vstoupili mezi skaliska se ozvalo zařvání a proti vám vyrazil obrovský ještěr, následován postavami troglodytů v bílých maskovacích kožešinách. Máte sotva čas se připravit“Táák...a teď do mě. (popisy jsem trochu zkrátil do jednovět).
Autorská citace #5
28.1.2009 08:41 - Merlin
Sry..tohle mělo být na začátku:
Tak jsem se včera při sessione hecl a dal svoje asi první „regulérní“ NCE. Tady bych se s váma rád podělil, aby jste mi případně řekli co bylo špatně
Autorská citace #6
28.1.2009 08:46 - Lotrando
jj, to vypadá moc pěkně.

Úspěch doplněný bonusem? Zní to zajímavě, je to odměna za dobrej nápad nebo normálka.

Religion - super
Autorská citace #7
28.1.2009 09:12 - Merlin
Ne...bonus je jen při sekundárních vlastnostech...splníš sekundární vlastnost a dostaneš tím bonus k nějaké primární...a úspěchy se počítají jen u primárních (aspon v tomhle)
Autorská citace #8
28.1.2009 14:00 - Lotrando
Merlin: jasně, to mi nedošlo.
Autorská citace #9
28.1.2009 14:47 - Merlin
Lotrando :P to znám

Ještě bych poprosil zkušené skilčelindžery o posouzení, jestli jsem to celý správně pochopil...
Autorská citace #10
28.1.2009 15:27 - Lotrando
Merlin: trošku mě tam překvapuje použití Insight ve druhém kole k odhadu hlídek. Obecně, Insight je zaměřen na jednu konkrétní NPC a předpokládá přímou interakci (tváří v tvář), tohle je možná historie - jako znalost vojenských regulí a taktik, nebo perception. To je takový univerzální skill na okukování kde čeho :). Jestli vám ten Insight takhle vyhovuje je ale nakonec vaše věc, jde o to aby všichni pochopili, jak je to použito a co se tím vlastně řeší.

Házení té Endurance, k tomu snad jen to, že je to taková nabíračka neúspěchů, osobně to použivám jako zřídka, nebo dám požadavek na dvě úspěšné endurance per round.

Taky se přikláním k doházení podpory - když někdo neuspěje, nechám družinu hodit podpůrné hody a to až 4x. Vlastně tím ztratí kolo, nebo jinou časovou jednotku, situace se neodvíjí ráz na ráz.

to je asi tak vše, myslím že to je celkem pěkná SC a hodně se mi líbí ta omáčka, takhle si to představuju :) Vymýšleli si to hráči sami, nebo jsi je musel trošku popostrkávat?
Autorská citace #11
28.1.2009 16:03 - Merlin
část jsem musel lehce popostrčit, ale vesměs to vymýšleli sami hráči. Co se týče insight tak je možné, že jsem ji nepoužil správně, ale myslím si, že vzhledem k tomu, že už potkali hlídku troglodytů a že mají nějaké znalosti o nich, tak můžou odhadnout jejich chování..a odhalit případné léčky.

Co se týče endurance, tak si to nejspíš špatně pochopil, i když jsem to do popisu psal. Endurance jim nenabírá neúspěchy, ale pouze při selhání je vyčerpává (ztrácí Healing surge). Neúspěchy a úspěchy (rozumějme, ty které jsou pčímo vázané na SC) jsou vždy označeny v popisu jako 1/0 (jeden uspech, žádný neuspech), 2/0 (dva uspechy, žádný neuspech)....5/3 (pet uspechu, tři neuspechy)...
Autorská citace #12
28.1.2009 16:06 - Lotrando
oki, už mlčim :)
Autorská citace #13
28.1.2009 16:07 - Merlin
ne..nemlč..já si to takhle aspon nejak oživím
Autorská citace #14
28.1.2009 16:12 - Lotrando
já dneska budu dělat nějaké SC na zítřejší hru, tak to sem zítra po hře pro inspiraci prsknu .
Autorská citace #15
10.2.2009 13:34 - Merlin
Výslech zajatce
„Po boji jste stabilizovali jednoho z přeživších troglodytů. Syčí drakonštinou, ale vaši dragoni mu poměrně dobře rozumí. Pohodili jste ho k ohništi a váš vojevůdce zahájil výslech….“
Náročnost: 6/3
úspěch: postavy se dozví dostatek informací o území a jak se z něj bezpečně dostat a zkrátit si cestu
neúspěch: postavy se dozví nějaké informace, ale nebude jich moc a budou nejasné
Primární dovednosti: Intimidate, Diplomacy, , Insight, Bluff
Sekundární: Bluff (na smazání jednoho neúspěchu), Perception, plus to co vymyslí hráči


První kolo: M- (začíná kolo, protože vede výslech)Mohutný, téměř dvou a půl metrový, dragonský vojevůdce se skloní k zajatci a zasyčí drakonsky několik otázek. Jeho výraz a tón nevěští nic dobrého: (Intimidate – úspěch 1/0). B – Ačkoliv nerozumí drakonsky, začíná v ohni rozpalovat nůž a připravovat mučící nástroje (ačkoliv je neumí a nechce používat) (Bluff – úspěch 2/0), O – Dragonský válečník, jehož ramena se dmou mohutným svalstvem pevně sevře ruce zajatce a zapáčí. Fixovaný zajatec je zděšen (Atletika – úspěch – bonus +2 k Intimidate), K – Dává si pozor na chování zajatce, sleduje jeho odpovědi a hledá v nich lež (Insight - neúspěch 2/1)

Druhé kolo: M- S povzdechem se podívá na mučící nástroje. „Já jsem ten hodnej víš, i když tak nevypadám. Ale tam, tam ten červenej chlap s rohama, to je blázen. Když mi řekneš co chci vědět, nějak se domluvíme, vždyť nemusí být hned zle“ (Diplomacy – úspěch – 3/1), B – Objevil ve vacích zajatce odříznutý tieflinský ocas, což ho rozzuřilo a začal zajatce mučit (Intimidate //bonus +2 za Atletiku// - úspěch – 4/1), O – Sleduje životní funkce zajatce a odhaduje bod zlomu, kdy je nejlepší vyčerpanému zajatci nejlepší položit finální otázku (Heal – neúspěch - 4/1 …smazáno blufem…..už to nevydrží,ALE ANO, JE ÚPLNĚ V POHODĚ, ZVLÁDNE TO JEŠTĚ CHVÍLI), K - Sleduje jestli oči těkají, sleduje jeho reakce, pocení, nervozitu..( Perception – neúspěch – postih -2 k Insight)

Třetí kolo: M – „Já jsem ti to říkal, příteli. Nemám na něho skoro žádný vliv ukáže na tieflinga). Mám strach, že ho nedokážu zastavit. Zkus mi vyjít vstříc (Diplomacy – úspěch – 5/1), B – Slibuje, že mu neublíží a nechá ho jít a zapomene na to, co se stalo. Pak odloží mučící nástroje a usměje se (Bluff s proti DC 20..neumí drakonsky a musí to být překládáno – úspěch – 6/1).

„… zajatec se ochotně rozpovídal a jeho informace vás dostanou dříve domů. Navíc Navíc se dozvíte něco o uspořádání a životě jejich kmenů…..pak ho tiefling podřízne..“


tak, opět poprosím o nějaké rady, nebo poznatky.
btw. dnes plánuju SC na lodce za bouře
Autorská citace #16
10.2.2009 14:27 - Lotrando
Merlin: no, mě se to líbí, pěkné detaily. Čemu nerozumím je použití Bluff k odmazání neúspěchu po použií heal. To jako přesvědčují sami sebe? Přiznám, že tohle mi chvilku trvalo pobrat, ale během hry to mohlo přirozeně vyplynout.
Autorská citace #17
10.2.2009 14:32 - andtom
Také si nejsem jist, jestli rozumím tomu Bluffu. Heal selhal, tj. nejvhodnější čas pro finální otázku nebyl odhadnut, čemu potom pomohl Bluff, že si vyslýchaný měl myslet, že má namále (tj. pomohlo mu to k motivaci začít mluvit)?
Autorská citace #18
10.2.2009 14:49 - Lotrando
jeden z nich tvrdí, že to zajatec nevydrží na základě chybného úsudku, zatímco druhý chce přitlačit a proto použije bluff, aby svého druha přesvědčil k pokračování (aby prostě neváhali, zajatec to ještě dá, heal selhal).
Autorská citace #19
10.2.2009 14:57 - Merlin
je to s odstupem týdne, ale zkusím si vzpomenout na argumentaci a zkusím popsat situaci:

"Hmm..Melechu, myslím, že je čas přestat. On už další mučení nepřežije, zeptej se ho hned teď, je nalomenej! Je úplně hotovej!(selhání rozpoznání jeho stavu)"
"Ale houby, ještě vydrží, dívej. Dokud řve, má ještě sílu! A kdo má sílu, není zlomenej"
"Ale, já si myslím, že je na tom zle. jsem o tom přesvědčenej."
"Věř mi, nedělám to poprvé a ve stavu těhle ještěrek se vyznám...ještě budem pokračovat" (bluff na 20)
Autorská citace #20
10.2.2009 14:58 - Merlin
lotrando..přesně...:)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.073092937469482 secREMOTE_IP: 3.236.116.27