Pravidla

Alnag
25.1.2009 15:21
V předchozím článku jsem načrtnul pět hlavních (nikoliv jediných) konfliktových situacích, ve kterých můžete uplatnit dovednostní výzvy (skill challenge). Dnes přicházím s příklady...
Autorská citace #21
10.2.2009 15:12 - andtom
Aha, tak jsem to nepochopil dobře. Možná mi na tom úplně neladí, jak Melech rozpoznal, že se jeho druh plete, ale třeba to rozpoznat nemusel, prostě jen chtěl pokračovat ve výslechu nebo nevěří na útlocitné felčary :) Že to rozpoznal Melechův hráč je jasné, hádám, že se na Heal házelo otevřeně.
Autorská citace #22
10.2.2009 15:19 - Lotrando
nevěří na útlocitný felčary, ale nemůže bluffnout svýho kámoše :)

ale je to tak pěkný, že bych si s tím hlavu nelámal.
Autorská citace #23
10.2.2009 15:24 - andtom
Lotrando: Nene, neveří na felčary a proto ho bluffnul, jen zdržuje :)

Je to pěkné a poučné.
Autorská citace #24
10.2.2009 15:51 - Merlin
no spíš, že než nevěří na felčary je ta skutečnost, že objevil v kořisti troglodytů tieflingskou zbroj a odřezaný ocas...takže byl rozhodnut si se zajatcem pohrát...i přestože mu felčar tvrdil, že je to nahnutý (navíc ten felčar je válečník )

andtom: no jasně, že to nemusí sedět 100%, ale když si tak odůvodnili ten záchranný bluff, přišlo mi to fajn a uznal jsem to
Autorská citace #25
10.2.2009 16:10 - andtom
Merlin: Je to úplně v pohodě a líbí se mi to, jak to bylo popsáno.
Autorská citace #26
10.2.2009 16:11 - Colombo
... a pak se probudil ...
Autorská citace #27
10.2.2009 16:39 - Lotrando
mě to přijde fajn, hráči by se mělo umožnit uplatnit svůj nápad.
Autorská citace #28
10.2.2009 17:14 - Merlin
Colombo: kde je v tvém příspěvku nějaká vypovídací hodnota...asi mám fakt problém ji najít a rozpoznat

Lotrando: taky si to myslím. Občas musím ty méně zkušené hráče trošku navigovat a pomoct jim rozvést myšlenku. No, ale dnes dám větší možnosti i válečníkovi,,
Autorská citace #29
10.2.2009 17:22 - Colombo
jen mi přišlo, že už jsem dlouho nikam nenapsal příspěvek, tak jsem nechtěl působit dojmem, že jsem na tohle fórum nějak zanevřel.

nechtěl jsem, ať máš kvůli mě výčitky svědomí:)

edit: malá chybka
Autorská citace #30
10.2.2009 18:20 - andtom
Colombo: Nepůsobíš dojmem, kterým jsi zamýšlel.
Autorská citace #31
10.2.2009 19:39 - Joe
Hm, ono Colombo dosť často nepôsobí dojmom, že píše k veci...

/end of Kroll/
Autorská citace #32
10.2.2009 19:49 - Colombo
Zničili Vánoce, sebrali vánoční stromek a baňky. Nekoukej se do skříně, je to chamtivé!
Autorská citace #33
10.2.2009 20:28 - Alnag
Jinak mi tohle téma připomnělo, že mi Lotrando kdysi poslal PMkou dvě SC, tak jsem je přidal do článku. Merline, myslím, že na to jdeš dobře. On si každý to Skill Challenge nastavuje trochu podle sebe, tak aby to skupině sedlo dobře. Taky to přichází s praxí...

Každopádně díky za sdílení. S tvým dovolením je také přidám do článku. Doufám, že na to zas nezapomenu... :)
Autorská citace #34
10.2.2009 21:45 - Gurney
Ten výslech je dost v poho, taky už mě napadlo že by to byla výborná SC, jen přemýšlím že by se mělo i nějak zvýhodnit že hráči jedou na "dobrýho a zlýho policajta" (třeba nějakou tou +1 když se drží své role).

Colombo: Xaositects? To není moc deterministický :P
Autorská citace #35
10.2.2009 21:49 - Colombo
g: to jsi mi připoměl jeden seriál...
"Co to na mně zkoušíš?"
"No hodného policajta a zlého plicajta, ale jsem na to sám, tak mi to moc nejde"
:D
btw. deterministické to je, jen neznáš všechny parametry :p
Autorská citace #36
10.2.2009 22:07 - Gurney
Colombo: Takže Šifrovači, v poho, už se nedivím že nechápu :)
Autorská citace #37
10.2.2009 22:08 - Merlin
colombo: máš nějaký podnět k SC? pokud ne, zkus to jinde
Autorská citace #38
11.2.2009 10:44 - Almi
Hele, jak dlouho vám bude trvat, než vám dojde, že Colombo není nikdo jiný, než převlečený rafinovaný sirien, co se snaží získat ban i na d20.cz? :o))

ALL: Jinak musím říct, že tahle diskuze o SC je hodně hezká, ukazuje, jak odlišné přístupy k SC můžou být a přitom se žádný nedá považovat za špatný.

Lotrando: Poslední dobou docela přemýšlím o tvém homerule, kdy si spoluhráči mohou dohodit podporu poté, co některá z postav neuspěla v hodu. Myslím, že to zbytečně oslabuje systém, navíc ztráta jendoho kola je důležitá jen ve specifických SC.
Mně se víc líbí, když postavy postakytnou případnou podporu před samotným hodem. Je to napínavější. A možnost zpětného dohazování podpor bych vyhradil až na dobu, kdy postavy bude od celkového neúspěchu v SC dělit jediný neúspěch. Myslím, že by to mohlo pomoct zdynamičtit scénu a pěkně vyhrotit.
Autorská citace #39
11.2.2009 11:15 - Lotrando
Almi: když opustíš klasické pomáhání - přehoď 10 a máš +2 - a vrátíš se k pravidlu o sekundárních dovednostech, t.j. +-2 a vyšší DC, tak i to dodatečné dohazování má smysl. Omezí se totiž jen na chvíle, kdy to jedna pomocná ruka může rozštípnout, pokud neuspěje, je pak stejně vymalováno. Abych to ještě víc přiblížil. Dohazovat pomoc je vhodné, když je družina i GM nezkušený v SC a chce, aby to bylo celé lehčí. Později se od toho musí odejít, protože jak správně říkáš, ubírá to na dynamičnosti
Autorská citace #40
5.3.2009 12:07 - Merlin
takže jsem tu s další várkou SC. Opět pokud budou komentáře budu rád :)

Plavba na moři

„…vidíte vzdalující se obrys Zrůdného telete. Vlny s vaší loďkou pohazují a na okolí padá mlha. Podle instrukcí máte vyčkat v tichu do rána. Vyhazujete kotvu a potichu se modlíte k bohům, aby vás lodě pronásledovatelů minuly a vydaly se za odjíždějící plachetnicí….
…mlha se zvedla, ale štěstí při vás zjevně nestojí. Vaše unavená těla bičují proudy vody z nízkých, temných mraků. Moře se vzdouvá a pohrává si s vámi jako dítě s hračkou. Přesto se však musíte pokusit najít cestu na západ. Jen tak dorazíte k pobřeží….“

Náročnost: 8/3
Úspěch: Skupina dorazí po celodenní plavbě k pobřeží. Podle poměru úspěchů a neúspěchů může dorazit i do místa přistání.
Neúspěch: Skupina se ztratí na moři a proudy ji zanesou bohové ví kam.

Primární: Atletika, Akrobacie, Příroda, Historie
Sekundární: endurance (speciální), perception,

První kolo: B - Snažím se vybavit veškeré souvislosti, které byly popsány v cestopisném románu Robina Edwooda a snažím si připomenout veškeré reálie jak ovládání lodě, tak významných útesů a skalisek (Historie – úspěch – 1/0), O – Svalnatý dragon se věnuje práci s lany a kormidlem. Přitahuje plachtu (Atletika – neúspěch 1/1) ..lano prasklo při přílišném náporu a teď volně vlaje. Loď má zhoršené ovládání., K – Studuje mořské proudy, poryvy větru a odhaduje změny počasí (Příroda – úspěch – 2/1), M – Dragoní vojevůdce se vrhl do plachtoví a snaží se zachytit uvolněné přetržené lano (Akrobacie – Neúspěch – 2/2). Nepodařilo se mu přitáhnout lano a upevnit. (Výdrž- všichni, na vyčerpání v boji s živlem. M- neúspěch a ztráta surge (lov lana na rozbouřeném moři je vyčerpávající)

Druhé kolo: B – Modlí se k bohyni poutníků, aby je dokázala provést bezpečně a aby jim dala hbitost opic a mrštnost panterů v lanoví ( Náboženství – úspěch – bonus +2 k Akrobacii), O – Začne šplhat do lanoví a i on se pokusí zachytit uvolněné lano, které brání pohybu s ráhnem. (Akrobacie +2 – úspěch - 3/2), K- Snaží se určit směr. Najít západ a pokusit se napojit na vhodné proudy (Příroda – úspěch – 4/2), M – přebírá řízení lodi a zápasí s kormidlem ( Atletika – úspěch 5/2) (výdrž – M – neúspěch, ztráta surge)

Třetí kolo: B – Snažím se vzpomenout na cokoliv co by nám pomohlo určit blízkost pobřeží (historie – úspěch 6/2). Vybavilo se ti, že ptáci, létají nedaleko pobřeží a signalizují blízkost pevniny., O – rozhlíží se z lanoví a hledá někde nějaké tvory (Perception – úspěch – 7/2). Zahlédl jsi malé bílé tečky. Vypadá to na ptáky na obloze., K – Snažím se rozpoznat druh ptáků a jak tenhle druh asi daleko létá od pobřeží (Příroda – úspěch – 8/2).

„….ptáci vás upozornili na přítomnost pevniny a po několika hodinách jste dopluli k pobřeží….“

Proplutí úžinou

„..plujete na jih. Po pravé straně se tyčí pobřežní útesy a po vaší levici je velký ostrov. Proudy mezi nimi se točí a tříští o skaliska. Snažíte se proplout…“
Náročnost : 6/3
Úspěch: Bezpečně proplujete zrádnou úžinou.
Neúspěch: ztroskotáte na skalisku.

Primární: akrobacie, Atletika, perception, příroda
Sekundární: dle volby

První kolo: B – Modlím se úpěnlivě k bohům. Teď budeme potřebovat jejich pomoc víc než kdy jindy. Provedu vhodný náboženský rituál (Náboženství – úspěch – 1/0), O – již má zkušenosti s ovládáním kormidla, ale ted musí rychle reagovat na pokyny (Atletika – úspěch – 2/0), K – Snažím se pochopit smysl proudů… (Natura – neúspěch 2/1), loď to nahnalo na skalisko a ozvalo se prasknutí, M – „tak zaberte, přece nás neporazí nějaká pitomá voda. Už vidím konec..no tak hop..hop“ (Diplomacie – úspěch +2 k akrobacii)

Druhé kolo: B – sleduje pěnu na hladině a tvary skalisek (historie – úspěch +2 percepcion), „Dávejte pozor na bílé zpěněné části, proud tam žene lodě. Klokotá to a je tam vracák, psali to v cestopise“ Překřičí řev vody, O – Přehodím si kormidlo s M. a rychle šplhám do plachtoví, abych smotal plachtu. Jedem moc rychle (akrobacie – neúspěch – 2/2)..nejde to dost rychle. Loď se řítí příliš rychle hnaná větrem i proudy, K – vyhlížím na přídi útesy, skály, zpěněnou vodu i vracák. (perception +2 – úspěch 3/2), M – přeberu kormidlo a zaberu (Atletika – neúspěch -3/3).

„Ozve se zapraskání a kormidlo povolí, zřejmě opotřebované noční plavbou nevydrželo sílu dragona. Loď se neovladatelně vřítí na útes a v praskání a hřmotu se všichni vřítíte pod hladinu….“

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084065914154053 secREMOTE_IP: 3.230.154.90