QuentinW píše:
Řeší se to někde v pravidlech?
Prošel jsem si tak pro zajímavost DnD4, SW:SE, Dark Heresy a Shadowrun 3e a z nich jediný Shadowrun 3 explicitně zmiňuje použití skillu proti PC nebo NPC. Naproti tomu DnD4 to sice neřeší, ale v bojovém použití Bluffu (create combat advantage) už se mluví přímo o "enemy".
Ale ta diskuze je jinak fakt cool. Dokonce zábavnější než "Call of Cthulhu nefunguje" na storygames :)
Beltar píše:
Lidé nemají často stejné schopnosti jako postavy a naopak si rádi zahrají za postavy zcela jiné, než jsou oni. Nevýřečný člověk, hrající hobita zloděje s trenovaným bluffem, ti například vystudovaného právníka, který hraje paladina přes RolePlaying nemá šanci ukecat.
To je celé taková stále se vracející chiméra.
Za prvé, téměř nikdo není zas tak ušlápnutý. Ne poté co má alespoň pár her za sebou, a pokud jo, možná je čas se spíš začít zabývat atmosférou ve skupině a je špatně (a pokud nic, tak už asi zbývá jenom alkohol.. nebo kokain :)
Za druhé, zodpovědnost za to jak bude vypadat hra je v prvé řadě na hráčích (a tím myslím včetně DMa), teprve v druhé řadě na Doom masterovi a pravidlech. Tudíž pokud si chci vyrobit sociálně extrémně zdatnou postavu, asi bych měl napřed zjistit, jestli jsou ostatní hráči ochotní mi to žrát a brát to v potaz při hraní svých postav. Pokud tomu tak není, evidentně dělám postavu nekompatibilní se zbytkem skupiny a měl to celé pečlivě přehodnotit. Vynucovat si něco házením prostě sucks a lidi to oprávněně akorát naštve.
A konečně, přesvědčování není nějaký mystický souboj lidí, kde se porovnává a randomizuje magická Charisma - "Právě jsme odstoupili Slezsko Polákům!" "What? Proč?" "No když ten jejich diplomat je
totálně super chlap, zábavnej, totálně umí nosit sako a a to jsem ti ještě ani neřekl o jeho účesu..." Ve skutečnosti je to v první řadě o tom, jestli nabídneš dostatečnou protihodnotu.
Mimochodem zaujalo mě že opakem "nevýřečného" je "vystudovaný právník" :)
Jinak já na základě toho co jsem zatím odehrál bych klidně nechal hráče hodit si proti sobě nějaké sociální skilly, ale jen pokud by sami chtěli, nevynucoval bych to. Už proto, že hodit si kostkou a pak podle ní něco hrát mi prostě přijde mnohem méně zajímavé než věci prostě odehrát.