Pravidla

bigbythewise
4.12.2006 23:24
Persistent spell, feat
Tento feat je sice dostupny v prirucce Tome and Blood a Complete Arcane, ale v originalnich pravidlech 3.5 edice je urceny pouze pro bytosti s Divine Rankem minimalne 0 (quasi-god). Neni to uz trochu prehnane? Zajima me, co si o tom myslite. Popis featu:

PERSISTENT SPELL [metamagic]
Prerequisite: Extend Spell.

Benefit: A persistent spell has a duration of 24 hours. The persistent spell must have a personal range or a fixed range. Spells of instantaneous duration cannot be affected by this feat, nor can spells whose effects are discharged. A persistent spell uses up a spell slot six levels higher than the spell’s actual level.
Autorská citace #1
5.12.2006 08:52 - Rytíř
Když posuzuju sílu něčeho z pravidel, tak to vždycky beru z pohledu svý vlastní postavy - je to tak dobrý, abych to MUSEL mít, abych bez toho byl nemožnej?
Tady mi to rozhodně nepřijde. Stojí to odbornost a kouzlo 7. úrovně, aby mi nějaký kouzlíčko 1. úrovně trvalo celej den. Co si takle prodloužim, štít? Momentně mě nic jinýho nenapadá, zbroj a ochrana před počasím trvá dlouho. Pokud jsem takle dobrej, tak tyhle podpůrný kouzla dokážu v případě potřeby vykouzlit mávnutím ruky volnou akcí, až když to bude fakt třeba.. a bude to levnější.
Suma sumárum, např. v porovnání s tim Rychlym sesíláním, je tohle v poho, si myslim :)
Autorská citace #2
5.12.2006 22:31 - bigbythewise
Chapu, vim jak to myslis. Me jde jen o to, ze tento feat proste podle zakladnich pravidel (ktera osobne ctim) neni pro normalni povolani. Kdyby tenhle feat nebyl v PHB a byl dodatecne vymyslen v tech dvou priruckach, tak bych to samozrejme neresil. To bych pak totiz mohl udelat prirucku, kam bych dal dalsi Divine featy jako Disguise spell, Repeat Spell, Subdual Substitution a podobne, dostupne pro normalni povolani s tim, ze bych si rekl "mno postava/kouzelnik na 15 urovni je stejne polobuh, tak proc by to melo lamat mechaniku". Jenomze ono lame. Kouzla jako Divine favor nebo Divine power jsou absolutne overpowered v kombinaci s timto featem (jako by uz sam o sobe Klerik nebyl). Cetl jsem o tom par diskusi a suma sumarum problem je prave to, ze tento feat nebyl od zacatku WotC vyvijen pro obycejne povolani a to se prave podepisuje na ne prilis dobrem osetreni fungovani u ruznych kouzel (hlavne vyssi urovne, 3+). Kdyz uz, tak by mi to nevadilo v EPIC pravidlech (kde jsou podobne metamagicke featy s adjustmentem +6 i vic), ale v CORE pravidlech mi to teda prijde moc silne. I kdyz na druhou stranu je pravda, ze v zakladnich pravidlech muzes mit perzistentni maximalne kouzla urovne 3, coz neni zadny zazrak oproti skutecnym kouzlum 9 urovne. :) Ale stejne se mi to nelibi, uz jenom z principu. Je to v podstate to same, jako kdybych chtel narvat EPIC feat do CORE.
Autorská citace #3
5.12.2006 23:28 - Alnag
Mně to čistě z toho popisu featu (odbornosti) taky nepřijde overpowered... ale možná mi něco uniká.
Autorská citace #4
6.12.2006 21:16 - bigbythewise
Kouzlo s 1 round/level na dobu 24 hodin ti neprijde silne? Neprijde ti overpowered napriklad Divine favor + Divine power v trvani celeho dne? To je prave ono. Z popisu featu ti to zase tolik neprijde, dokud si to neaplikujes na ruzna kouzla. Adjustment +6 je uz moc (maximalni adjustment v CORE je +4 u Quicken spell featu), ale Deities maji desitky character urovni a spell sloty vice nez 9 urovne, kde se pak samozrejme projevuje sila tohoto featu a adjustment tady moc nehraje roli. Proto je tento feat pro ne urcen. Normalni povolani to potom sice moc nevyuziji, coz ale neni duvod, aby mely mit moznost si ho vzit.
Jeste bych dodal, ze me vlastne ani tolik netrapi, jestli je tento feat slaby, stredne silny nebo maximalne brutalni (jako Carodej bych ho samozrejme uvital :-]). Jen se ptam jestli je fer, aby si postava mohla s klidem brat featy, ktere jsou Deity only a pro normalni povolani nebyly navrzene.
Autorská citace #5
7.12.2006 20:40 - Puff
Ten feat je shit stejně jako zbytek metamagie. V základních pravidlech useless a při porovnání s epic featy (Automatic Quicken Spell) je to ještě větší sračka. Nemluvě při srovnání s jinými divine schopnostmi (automatická 20). Jediný použitelný a zároveň naprosto imba metamagic feat je Cooperative spell (CA), jeho využití vidím ale spíš u NPC (nejlépe něco jako Red Mage). A cleric je owerpowered? Z čeho tak usuzuješ? Psion je owepowered proti zbytku startovního pole, ale cleric?
Autorská citace #6
8.12.2006 07:20 - Rytíř
Puff: Zajímavé.. zrovna pro Cooperative spell jsem nikdy nenašel pochopení, natož využití. :) Znova jsem si ho přečet a teď trochu váhám, zda ho chápeme stejně - mě přijde, že když ho sesílá několik postav najednou, vznikne z toho jedno kouzlo, o něco silnější. Ale možná si ty myslíš, že každý z nich to kouzlo sešle a navíc že je silnější?
V takovém případě by ta odbornost opravdu celkem silná byla, jinak je to spíš libůstka pro DM, když si chce hrát na kouzelnické kruhy...
Minimálně je ale zajímavá v tom, že nutí hráče ke spolupráci a domluvě, to je bod plus, to rozhodně :)
Autorská citace #7
8.12.2006 19:48 - bigbythewise
Puff: Psion me osobne nezajima, tohle povolani ja ignoruji. Ale pamatujes na Klerika nebo Carodeje v ADnD? A tedka v edici 3.0+? Trosku o necem jinem...Klerik zamereny ciste na kouzleni je mozna i lepsi nez Carodej, coz je podle me spatne. Staci se podivat na nektera kouzla (a to nemluvim o tom, ze nema spell failure a nepotrebuje knihu). Drive to bylo uplne jinak. Z Klerika se proste stalo universalni "munchkin" povolani do kazdeho pocasi. Muj nazor.
Autorská citace #8
18.9.2007 09:14 - Iuchiban
Tak tohle je velice zajímavá diskuze. Tohle téma jsem taky dlouho řešil a evedentně Bigby ví o čem mluví. Sice mi nepříde, že by Persistent spell feat byl Diety only, např. Tanscendent spell feat navyšuje level kouzla o +7 (nejsem si 100% jist-možná dokonce +8). Každopádně je ale pravdivé, že cleric je totálně overpowered, a kvůli tomu je overpowered i tento feat pokud ho použije on...zajímavé je, že u druida ani u mága tak silný není, ale Divine Power a Dinive Favor jsem už v akci takhle viděl a není to normální...ani errata která redukují Favor na +3/+3...jak k tomu přinde válečník? Hlavně ať se to neopakuje ve 4e. A psion má alespoň tu nevýhodu, že se velmi rychle vyčerpá z power pointů, takže na dlouhé kampaně se musí šetřit...zato kněz s tímto featem je celý den bitevní mašina jak z vesmíru a válečníci si pak připadaj jak zaostalí...navíc když do complete divine dají feat "divine metamagic" a ktomu nějaké to extra turning...a klidně si uděláte persistent kouzlo jakéhokoli levelu a je to...
Autorská citace #9
18.9.2007 10:06 - Fibriso
Divine power je level 4, tudíž navýšení s persistent spell +6 není pro normální smrtelníky normálně dostupné (i když se do dá teoreticky skombinovat s jiným metamagic featem který snižuje metaslot o 1, což z něj dělá lv 9, což je na 17 lv, a tam už se dostane málokdo. Plus jedno slovo - Dispel. a HU, lv.9 kouzlo v riti (bere se odolnost douzla vůči dispelu lv.4 :p
Divine favor by byl lv 7 ... v tomto případě je mi 24h bonus +3 na utok a dmg zcela přijatelný a nevidím v tom problém... a jakýkoli dispel to sejme naprosto v pohodě.

A hlavně je tu jedna položka, která když se rozhodne, máte prostě s persistens a ostatními Featy smůlu a můžete se třeba na hlavu stavit. Obecne se jí říka DM :D

btw, jako velmi zajímavé použití mi přijde kombinace Persistent spell s Expedition retreat :D
Autorská citace #10
18.9.2007 10:16 - Iuchiban
True true, dispel je prostě jedno z nej nej kouzel... :D. Ale DM je ještě kouzelnější ;)
Autorská citace #11
18.9.2007 11:59 - Noir
Persist je jedna z největších sviňáen vůbec. Ne sám o sobě, ale v kombinaci s jinými detaily: Divine metamagic + nightsticks. Díky jejich kombinaci vlastně neplatíte nic navíc(jen odvracecí pokusy a případně spalujete tyčky), takže si můžete "nabrnkat" Persisitů co jen hrdlo ráčí. A Dispel? Klerici mají takové množství magických věcí, které jim zvyšují CL (byť jen na krátkou dobu), že jim to ani moc nevadí... Takže za sedm odvracení může být náhle klerik díky jednomu kouzlu 4. úrovně lepší válečník než válečník (Divine power mu dá stejný útok a ještě navíc +6 k síle a X životů). Tuhle kombinaci nemůže žádný normální GM připustit...
Autorská citace #12
19.9.2007 02:42 - bigbythewise
Jak uz jsem psal nekde dole, srovnejte si Klerika ve 3/3.5E s AdnD verzi. Tam snad ani nemel vice jak kouzla 6 (7) urovne. Vetsinou vse jen podpurna kouzla - leceni, ochrany proti presvedceni, energii, nemrtvym, vysati urovne apod. Zadne nelidske boosty s trvanim sto let.
Na druhou stranu mi prijde nesmyslne ho srovnavat s Bojovnikem, protoze to je skoro to same jako srovnavat Carodeje a Bojovnika. Taky muzes rict "Carodej si hodi Time Stop a nemuzu nic delat".
Iuchiban: K te nevyuzitelnosti featu pro Wiz/Soc. V momente kdy muzes udelat perzistentni kouzlo jakekoliv urovne (coz jde I u Carodeje - Instant metamagic), tak radsi ani nechtej vedet, co takovy Carodej dokaze.
Krom toho, najdou se taci, kteri si nevyvratitelne mysli a vykladaji si popis featu tak, ze "FIXED RANGE" je I touch. No a pak teprve zacina ta prava sranda.
Autorská citace #13
19.9.2007 07:18 - Iuchiban
Srovnávat kněze a bojovníka? Viz Noir. A navíc kněz bojuje jako válečník...proto srovnání, až bude mág vše mlátit holí lépe než válečník, taky ho budou s ním porovnávat (taky jsem to už viděl)...A jak zde bylo řečeno, je to vše na DM...a navíc, proč by sám hráč měl něco takového chtít, když je to evidentně nezábavné...a na timestopu nic zvláštního nevidím, protože během něj, nemůžeš nějak ovlivnit vnější svět a pro mága, který tohle kouzlo používá často, by měl DM časem připravit nějaké chutné překvápko :D
Autorská citace #14
19.9.2007 11:45 - wraiths
Iuchiban: hmm tak si zkus predstavit kouzelnika s "Iron body" mlatici holy hlava nehlava a proti nemu drsnyho valecnika :-)). myslim nejde srovnavat povolani ten je lepsi a ten horsi bijec.
Autorská citace #15
19.9.2007 22:16 - JackPhoenix
Nezapomeňte přidat Tenserovu přeměnu a pár vychytávek jako Displacement, Greater Invisibility, Haste a hafo ochraných kouzel. Chudák válečník, proti kterýmu něco takovýho jde.
Autorská citace #16
20.9.2007 00:43 - Fibriso
problem je ten, že kdyžho ten válečník vyhmátne a dojde k němu, tak chudák tak po 2-3 nerozdýchá a naopak kouzelník se čarodějovým utokum na bízko je suše zasměje (a pak rovnoměrně rozmázne po zdi)
Ale to je zase o jedné věci: Okolnosti (vezmemeli, že má Iron body, tj lv 15). Dejte mágovi 6 kol či 500 Ft a udělá s figterem krátký proces. Dejte mu jen 1-2 kola či 50 Ft a šance sou 5:0 ve prospěch válečníka.

(klerika raději nezminujte, protože použijeli klerik Spell compendium, tak čaroděj nemá bohužel nejmenší šanci...
Autorská citace #17
20.9.2007 04:03 - bigbythewise
Iuchiban: S Time Stopem jdou delat neuveritelne veci, divil by ses.
Fibriso: Carodej ma sanci v pohode, obzvlaste ten vybaveny hulkami a Contingent kouzly.
50 Ft a 1-2 kola? A co treba Fly, Phantom Steed nebo jednoduse - Carodejuv movement > Bojovnikuv movement. Medium a heavy brneni nebrat panove.
Wraiths: Na co Iron Body? Staci nejaka polymorph naboostovana silenost.
Autorská citace #18
20.9.2007 07:51 - Iuchiban
Tak tohle se zajímavě vyvíjí :). Chtělo by to konkrétnější situaci ;). Během polymorphu můžeš dále čarovat? Tak tohle bych nepovolil ani za nic. Persistent kouzla bych přerušil v momentně kdy postava takhle změní podobu...to samé platí o tenser transformaci, Iron body má svoje vlastní nevýhody, ale nějak tak zapomínáš na to bigby, že pokud mág prohraje iniciativu a bojuje např. proti berserkovi na 50 feetů, tak ho zabije na tuty první rána, takže i on potřebuje družinu nebo strážce a není všemocný...(stejně jako každej). Ale předhánět se kdo je lepší a kdo je nejhorší, evidentně nemá smysl :D...přesto mi ale ten kněz přinde moc silnej, ale o tom je jinej článek ;)...napsal ho andtom a je to moc pěkný čtení - doporučuju ! - http://www.d20.cz/clanky/o-pravidlech/1234.html
Autorská citace #19
20.9.2007 08:54 - Fibriso
ad Polymorph: jednak byl oficiálně erraty zrušen (což ovšem neznamená že ho nemůže nikdo hrát) a za druhé se po polymorph opravdu nedá kouzlit pokud se proměníte na něco, s čím nemáte dispozice (třeba do Large Viper, s tím se znaky rukama dělají poněkud obtížně...)
Iuchiban: přesně.
Autorská citace #20
21.9.2007 02:39 - bigbythewise
Kouzlit v Polymorphu muzes vzdy kdyz ma nova forma ruce schopne "jemne manipulace" a je schopna mluvit (ovlada jazyk). Nicmene pomoci Silent a Still metamagie muzes kouzlit vzdy.
Iuchiban: Na to nezapominam a proto byly vymysleny Contingent kouzla. Navic Carodejove maji obecne vyssi Iniciativu anebo sanci ji vyhrat diky ruznym kouzlum. Ale souhlasim ze nema cenu povolani srovnavat.
Zakazat Persistent kouzla a kouzleni v Polymorphu muzes, ale podle pravidel to normalne jde. Princip na jakem funguje Polymorph to "logicky" umoznuje.
Tenserova Transformace nema na Persistent kouzla vliv. Po promene muzes dale omezene pouzivat magii - hulky nebo svitky.
Iron Body je spatny ftip a spolu se Stoneskin kouzlem muj osobni kandidat na nejsmesnejsi obranne kouzlo. Ne slabe, nepouzitelne, ale jen smesne a nelibive.
Fibriso: Muzes uvest zdroj? Mam pocit ze WotC jen priznali, ze Polymorph je spatna vec a byl to krok trochu mimo (s cimz souhlasim), ale pokud vim tak pravidla se nikdy neodstranuji, leda az v dalsi edici.
Kdyby byl *zrusen*, tak by o nem tezko vznikala obsahla Rules of the Game. Pokud mas na mysli novou Polymorph mechaniku z PHB2, tak ta porad nerika ze byl Polymorph z core PHB zrusen. Rika jen - "Ten core Polymorph se moc nepovedl a pro vybalancovanejsi hru doporucujeme pouzit kouzla z PHB2."
Autorská citace #21
21.9.2007 08:26 - Fibriso
ah, sorry, chybička, to sem popletl, je to jen Baleful Polymorph, ale kde přesně to je, to nevím...
Autorská citace #22
21.9.2007 11:23 - Iuchiban
Např. u kouzla shapechange sem si skoro jist, že kouzlit nemůžeš a je také z polymorph školy. A stejně tak bych jakákoli kouzla, ať už persistent nebo jen v tu chvíli trvající, po změně podoby přerušil a pokračovali by až po návratu do normální podoby. Něco jiného nejde povolit a už vůbec nejde povolit nechat mága čarovat v shapechange...ať už má ruce a ústa či nemá (např. Titán). Ty normálně kouzlíš při shapechange bigby? Přečetl sis ty pravidla ohledně nové Polymorph školy?
A contingency kouzlo je naprosto v rukou DM. To že můžeš stanovit jakoukoli podmínku mi připadá dost ujetý...zajímalo by mě, jaké aktivní contingency kouzlo teda máš, když si na toho berserka tak věříš :D
Autorská citace #23
21.9.2007 13:01 - Fibriso
Bohužel, Kouzlit by se dalo v jakékoli podobě, ALE musí být spněny podminky kouzla tj Verbal, Schomatic, Material a další. A samozřejmě nesmí přesáhnout HD svým levelem. Titán je tímto ze hry (stejně se změní a nedostane bonusy z itemů a ztratí přístup k materiální složce kouzla (a pokud nejste Elminster) a třeba v Iron Body nemůžeš mluvit. Contingency je veselé, pokud trefíš onoho mága Dispelem, Contingency je v ř*** včetně nachainovaných kouzel (což dotyčného opravdu nepotěší)
Persistent a kouzla zakouzlená před Polymorfem bohužel zůstávají. (vyjma těch, které dávají speciální abilitu, třeba scent a podobné)

jediný, kdo na tahle věci kašle je Druid v podobě Natural Spell featu s Wild shape :D (v Supernatural Shapeshiftu ale Nemůže kouzlit)
Autorská citace #24
21.9.2007 13:52 - Iuchiban
Kouzlo shapechange ti dává spec. qualities monstra a svoje ztrácíš, takže už nemůžeš čarovat, nebo se pletu? A pokud na sebe nahážeš spoustu boostů a pak se změníš třeba v toho titána, tak si to představte...(stačí když si zvedneš CL a i do titána to jde)...ujetost
--> a právě proto, že Druid při změně podoby může čarovat(až potom co si vezme Natural spell), je omezen jen na ty konkrétní podoby a velikosti...pokud se pletu, tak mi prosím vysvětlete, jak to teda je :O ???
Autorská citace #25
21.9.2007 15:38 - Fibriso
jak se zvedá CL u Player character je zcela jednoduché... je jeho Level! takže titan jakože ne...(titán má CL 21)

podle starých je to "The subject gains the Strength, Dexterity, and Constitution scores of the new form but retains its own Intelligence, Wisdom, and Charisma scores. It also gains all extraordinary special attacks possessed by the form but does not gain the extraordinary special qualities possessed by the new form or any supernatural or spell-like abilities.

podle PH II se změní v dotyčnou obludu se vším všudy (vyjma Int a wis a schopnost mluvit jejím jazykem) a ztratí Všechny své schopnosti (Včetně Class schopností, takže i kouzlit) a získá oné obludy (včetně Extraordinary a Supernatural, ale NE spellike. Equip samozřejmě přestane zcela fungovat a ni se nedá použít
A druid může čarovat, protože nemá Polymorph, ale Wild shape :p A hlavně to je jiný druh magie....
Autorská citace #26
24.9.2007 13:41 - Fibriso
Zapomínáš na hafo předmětů, které CL zvedají...
Autorská citace #27
24.9.2007 16:24 - Fibriso
Ok, napiš nějaký který zvedá CL u hráčských postav. (CL u hráčů = HD)
Autorská citace #28
24.9.2007 16:37 - Iuchiban
CL se nerovná HD...zkus třeba prestige class Archmage nebo Master Specialist nebo Red Wizard...CL = součtu všech levelů (u kterých se zvedá kouzlení) daného povolání...tzn. Level 4 Fighter/16 Wizard má CL 16...Level 10 Wizard/10 Red Wizard (specializující se na transmutation školu) má CL=20 a u transmutation školy CL=25 (takže dá shapechange do titána)
Ale popravdě jediný předmět co zvyšuje CL co znám je Amulet of Karma...a ten je snad jen pro kněze, ne?...těch hafo dalších bych taky rád viděl :O
Autorská citace #29
24.9.2007 19:00 - Noir
Agony +2 - 200 BoVD nonstacking, 1-use
Ambrosia +2 - 200 BoED [good], nonstacking, 1-use
Ankh of Ascension +4 - 9,000 MIC divine, costs spell slots, 3/day
Arcanist's Gloves +2 - 500 MIC 1st level spell, 2/day
Band of Spell Enhancement +2 - 10,080 RavenL 1/day
Barbs of Hextor +1 - 350 CC [evil] or Evil domain, worship Hextor
Bolt of Heironeous +1 - 350 CC [good] or Good domain, worship Heironeous
Boots of Big Stepping +2 - 6,000 MIC [teleportation]
Couatl Feather +2 - 10 BoED 35% chance, 1-use
Domain Draught varies - 3,300 MIC grants a domain for 1 day
Devastation of Nerull +1 - 350 CC Death domain or Necro, worship Nerull
Feather of the Far Realms +1 - 95 CC Travel domain only, 1-use
Game of Fate +1 - 550 CC 45% chance, 1-use
Hero's Tears +2 - 675 CC [good], 1-use
Humanoid Heart +2 - - BoVD 10% chance, 1-use
Ioun Stone (Orange Prism) +1 - 30,000 DMG
Kiss of Discord +2 - 310 CC [chaos], 1-use 350
Mirror of Olidammara +1 - 350 CC Luck domain or [chaos], worship Olidammara
Nugget of Garl Glittergold +1 - 350 CC Trickery domain or Illus, worship Garl
Obad-Hai's Green Man +2 - 350 CC Animal or Plant domains, worship Obad-Hai
Prayer Bead (Karma) +4 - 20,000 DMG must cast a divine spell first
Ring of Arcane Might +1 - 20,000 MIC arcane
Ring of Mystic Fire +1 comp. 7,500 MIC [fire]
Ring of Mystic Healing +1 comp. 3,500 MIC cure spells
Robe of Arcane Might +1 comp. 21,000 MIC 1 school
Rod of Elemental Might +2 - 9,600 CM 1 element, wu jen only
Ruby Skull of Wee Jas +1 - 350 CC Death domain or Necro, worship Wee Jas
Shawl of Bewitching +1 - 3,500 CV Ench[charm]
Shieldstone Cavern (loc) +1 - 1,000 CM abjuration, 1 year
Silver Badge of Larethian +1 - 350 CC Protection domain or Abjur, worship Correlan
Skiurid Nugget +2 - 1,000 MM4 Necro, 50% chance, 1-use
Talisman of Boccob +1 - 350 CC Knowledge domain or Divination, worship Boccob
Talisman of the Twelve Moons +0-+3 - 4,500 RoE +1 outside at night, +2 in Wild Shape; shifter only
Talon of Ehlonna +2 - 370 CC Animal domain or spell that targets animals
Terran Brandy +2 alch. 500 BoVD 1-use
Tome of the Stilled Tongue +1 - 7,000 MIC lose hp, relic
Tome of the Wyrm +1/more ins. 15,000 DM when affecting enemy dragon
Vanguard of Kord +1 - 350 CC Luck domain or Trans, worship Kord
Vecna's Hand and Eye +1 - 350 CC Knowledge or Magic domain, worship Vecna
Vial of the Last Gasp +1 - 2,200 CV 1-use
War Cross of St. Cuthbert +1 - 350 CC [mind-affecting], worship Cuthbert
Yondalla's Cornucopia +1 - 350 CC Law domain, [good], create food/water
Autorská citace #30
24.9.2007 19:01 - Noir
Stačí? Zdroj je tady(http://forums.gleemax.com/showthread.php?t=615672), fórum to tady nějak neformátuje, jak bych chtěl...
Autorská citace #31
24.9.2007 20:31 - Fibriso
ARRR, moje chyba, překlep jako bejk, měl to být CR, ne CL, aby ses dostal do titána busí být CR Postav (cože je HD u hráčských postav) rovno CR obludě.... NE CL, to prodlouží trvání kouzla...
samozřejmě že je sousta věcí co zvyšuje Caster Level
Autorská citace #32
24.9.2007 20:46 - bigbythewise
Iuchiban píše:
Např. u kouzla shapechange sem si skoro jist, že kouzlit nemůžeš a je také z polymorph školy. A stejně tak bych jakákoli kouzla, ať už persistent nebo jen v tu chvíli trvající, po změně podoby přerušil a pokračovali by až po návratu do normální podoby. Něco jiného nejde povolit a už vůbec nejde povolit nechat mága čarovat v shapechange...ať už má ruce a ústa či nemá (např. Titán). Ty normálně kouzlíš při shapechange bigby? Přečetl sis ty pravidla ohledně nové Polymorph školy?
Po promene kouzlem Shapechange samozrejme kouzlit muzes. Vsechny tyto kouzla maji spolecne pravidlo, ktere vychazi z kouzla Alter Self a Polymorph. Zruseni aktivnich kouzel po promene a zpetne navraceni je jen a jen tvoje house rule, ktere osobne povazuju za lehce nelogicke. Nove skoly... tim mas na mysli kouzla z PHB2? Tu bohuzel nemam, nicmene ty porad na *core* kouzla a mechaniku polymorphu *nemaji* vliv.
Iuchiban píše:
A contingency kouzlo je naprosto v rukou DM. To že můžeš stanovit jakoukoli podmínku mi připadá dost ujetý...zajímalo by mě, jaké aktivní contingency kouzlo teda máš, když si na toho berserka tak věříš :D
Jakoukoliv podminku samozrejme stanovit nemuzes. Podminky maji svoje omezeni a meli by se ridit pravidlem uvedenem v popisu kouzla, nicmene muzes vychazet i z pravidel DMG pro ready akce.
Specialni qualities and abilities - Ex nebo Su o ktere prichazis / ziskavas, nemaji se schopnosti kouzlit nic spolecneho.
Autorská citace #33
24.9.2007 21:04 - bigbythewise
Fibriso píše:
Contingency je veselé, pokud trefíš onoho mága Dispelem, Contingency je v ř*** včetně nachainovaných kouzel (což dotyčného opravdu nepotěší)
Pokud ovsem dotycny mag nevlastni ring of counterspells, nema podminenou Contingency primo proti Dispel magii, nebo jednoduse neprerusi tveho dispelovaciho maga ready akci... plus dalsich asi tisic moznosti. :o)
Autorská citace #34
24.9.2007 21:30 - Fibriso
Bigbythewise: Oprava: pokud nemá ring of counterspells s nastaveným dispelem. Velmi málo mágů si bere Redy akci na counterspell, děje se to, ale Extremě málo. Contingenci proti dispelu? nechápu... když dostane dispelem, Contingence se dispeluje a nazdar bazar, nespustí se.
Autorská citace #35
24.9.2007 22:10 - bigbythewise
Fibriso píše:
Oprava: pokud nemá ring of counterspells s nastaveným dispelem.
Tohle snad logicky vyplyva z popisu predmetu.
Fibriso píše:
Velmi málo mágů si bere Redy akci na counterspell, děje se to, ale Extremě málo.
Ready akce neni jen o counterspellu. Je spousty jinych i lepsich ukonu, kterymi muzes zabranit protivnikovi dokoncit jeho kouzlo a vez ze jsou ucinne.
Fibriso píše:
Contingenci proti dispelu? nechápu... když dostane dispelem, Contingence se dispeluje a nazdar bazar, nespustí se.
Pri kondici "Contingent spusteni kouzla Invisibility jakmile bude v oblasti carodeje identifikovano (Spellcraft overenim) kouzlo Dispel" ti to bude k nicemu. Tvuj Dispel pokus selze.
Autorská citace #36
24.9.2007 23:43 - Fibriso
je fakt, že ring of Couterspells je asi nejisteější obrana vůči dispelu...i když mágové raději nosí Ring of Wizardy :D
Například ho praštit mečem po hlavě, Silence (tedy ne že by tohle kouzlo bylo na kouzelníky s Will savema nějak extra účinné) a další, bohužel Defenzivní casting jaksi eliminue 90% těchto vlivů (přijde mi to trochu moc silný).

Obávám se že ne tak uplně, ve chvíli, kdy kouzelník zaregistruje kouzlení Dispelu a nahodí contingenci, tak Dispel se stejně zakouzlí, ale Caster ho může ještě na to místo hodit plošně... A pak je tady problém s levelem, Caster lv 8 le docela dost, a obávám se, že protivníci budou mít lepší kanonádu (stačí hůlka, či zakouzleno true sight)
Autorská citace #37
25.9.2007 08:02 - Iuchiban
Bigby píše:
Po promene kouzlem Shapechange samozrejme??? kouzlit muzes. Vsechny tyto kouzla maji spolecne pravidlo, ktere vychazi z kouzla Alter Self a Polymorph. Zruseni aktivnich kouzel po promene a zpetne navraceni je jen a jen tvoje house rule, ktere osobne povazuju za lehce nelogicke. Nove skoly... tim mas na mysli kouzla z PHB2? Tu bohuzel nemam, nicmene ty porad na *core* kouzla a mechaniku polymorphu *nemaji* vliv.
HMMM. No, tohle opravdu nemá smysl...Kouzlo Shapechange se VÝRAZNĚ liší od těch dvou co popisuješ! Polymorph ti nedá trolí regeneraci, dračí dech nebo SL ability. A při ztrátě special qualities ztratíš i kouzla!!! A nová škola polymorph má dost výrazný vliv na core rules, protože je nahrazuje, takže kouzla z core která jsou přeměňovací platí podle nové verze. (A to jestli je to v PH2, Complete Mage nebo v jiné knize, to už fakt nevím).
A pokud se ti zdají moje house rules nelogická :D, já bych totiž to co ty popisuješ nikdy nepovolil! A navíc jsem stále přesvědčen, že je to proti pravidlům...zajdi si do shopu a najdi si v některé knize tu novou polymorph školu a přečti si to (pokud ty knihy nemáš)...
Autorská citace #38
25.9.2007 08:03 - Iuchiban
P.S: a pokud si myslíš že spells nepatří do Spec. qualities, tak se podívej do MM kde maj bestie napsáno že mají spells (a tím myslím spells né spell-like ab.) Opravdu se nad tím zamysli a přestaň na chvíli uvažovat tak megalomansky...myslím že na to sám přindeš, že to takhle asi nejde...
Autorská citace #39
25.9.2007 09:17 - Rytíř
Noir: čistě jen proto, abych ukázal, že formátovat u nás jde i tabulka :), jsem si dovolil ti lehce upravit ten seznam...
Ad Shapechange - hezky se bavíte hoši :) Jsem docela zvědavej na výsledek - že by se takle proměněnej kouzelník musel vzdát možnosti kouzlit mě popravdě nikdy nenapadlo. Ale je fakt, že ty nový změny jsem moc nestudoval.. tohle kouzlo mi přišlo jako jedno z mála, který je zároveň jak efektní, tak i efektivní. Takové, jaké by kouzlo vysoké úrovně být mělo... A přestože hrajem silově a kouzelníka na 20.úr. hrál u nás hráč pověstný svým kombením, tohle kouzlo nijak nenadužíval. Což bylo pro mě jasnou známkou toho, že je přiměřené :D
Autorská citace #40
25.9.2007 09:28 - Iuchiban
S přetrváním aktivních kouzel a s ponecháním schopnosti čarovat mám vyzkoušeného psionica se schopností Metamorphosis, Greater (což je vlastně shapechange)...(20.úroveň postavy) a jen po testování (a jedné krátké epizodě) jsem to zavrhnul. Bez nadsázky, ta postava nejde zabít ničím co má CR 30 nebo míň...a proto house rules a proto taky asi nová škola Polymorph
Autorská citace #41
25.9.2007 09:33 - Iuchiban
Rytíř :..ten váš hráč pověstný kombením by mě dost zajímal, rád bych pokecal - tímto obdobím sem si tak před 4 lety prošel taky a nějaké občasné záchvaty ještě stále mám :D...
Autorská citace #42
25.9.2007 13:21 - Rytíř
Iuchiban: bohužel se jedná o kámoše, který projevuje nulový zájem o web a diskuze. Odmítá se dostat k něčemu pokrokovějšímu než je email :) Ale jsem si jist, že tu najdeš hezkých pár jiných nadšenců, kteří ho znalostmi nejrůznějších kombíček a vychytávek v pohodě předčí! :)
Ad ta Metamorfoza - psion je obecně velmi silný, to se nedá moc srovnávat :) Hned jak jsem ho viděl prvně, moc se mi zalíbilo, jak je udělaný, jak jsou ty psionický odbornosti provázaný s jeho schopnostma, jak se ty jeho síly umocňují... Jo, je povedený. Bohužel natolik, že co do hratelnosti za ním klasický čaroděj nebo kouzelník těžce zaostává, takže v podstatě nemohou být vedle sebe.
Ale je pravda, že mam někde v povědomí dost drsné diskuze o proměně, o tom, co všechno s ní některý hráči dokázali vyvádět.. takže se nedivím, že to zkrouhli. Jen jsem pak už přestal sledovat, jak moc.
Autorská citace #43
25.9.2007 13:53 - Fibriso
Uvidíme jak moc to Podrtí a změní v 4e (popřípadně úplně zatrhnou....)
Autorská citace #44
25.9.2007 14:19 - Iuchiban
Rytíř : S tím Psionem máš naprostou pravdu! A pro mě je to jedno z nejhezčích povolání :). Celý systém založený na powerpointech a na psionic focusu je velmi dobře udělaný...škoda že tolik přesahuje čaroděje, snad to ve 4e udělají lépe...
Fibriso: Mě by vůbec nevadilo, kdyby tohle nachali jen druidovi...obecně si myslím, že magicky aktivní postavy by měli mít více unikátní a speciální kouzla čistě podle povolání...prostě aby šlo okamžitě vidět, ano to je Druid, ano to je Obad-Haiův kněz, ano to je mág žijící už několik let v lese atd... Ve 3e by bylo ten rozdíl opravdu těžké rozeznat :D (alespoň podle kouzel určitě)
Autorská citace #45
25.9.2007 14:40 - Fibriso
Iuchiban: jo, to by bylo asi tak nejlepší, ale bojím se, že druida vypustí úplně....
Autorská citace #46
25.9.2007 15:32 - Iuchiban
Slyšel jsem že jedno povolání úplně vypadne. Druida mám obecně (hratelně) nejraději - i když se mi paradoxně změny ve zvířata vůbec nelíbí...ale ochránce lesa a takový ten vzhled z mýtů a bájí je moc fajn. Byla by to škoda :(
EDIT:
Fibriso píše:
aproměna na zvíře je to, co se mi u druida právě líbí nejvíce. (obzláště když de takhle strážný večer po ceste a z lesa vyběhne Vlk velikosti koně a s oblíznutím tlamy se suše zeptá kdy se jsde do vesnice...
:D :D :D
Autorská citace #47
25.9.2007 15:51 - Fibriso
Vypadnou má pry bard...
aproměna na zvíře je to, co se mi u druida právě líbí nejvíce. (obzláště když de takhle strážný večer po ceste a z lesa vyběhne Vlk velikosti koně a s oblíznutím tlamy se suše zeptá kdy se jsde do vesnice...
Autorská citace #48
25.9.2007 20:08 - bigbythewise
Fibriso píše:
je fakt, že ring of Couterspells je asi nejisteější obrana vůči dispelu...i když mágové raději nosí Ring of Wizardy :D
Ring of Wizardry ano... na nizsich urovnich.
Fibriso píše:
Například ho praštit mečem po hlavě, Silence (tedy ne že by tohle kouzlo bylo na kouzelníky s Will savema nějak extra účinné) a další, bohužel Defenzivní casting jaksi eliminue 90% těchto vlivů (přijde mi to trochu moc silný).
Silence jsi trefil dobre... skvele kouzlo. Jen dodam, ze pri area zakouzleni nemas moznost se zachranit hodem na will, takze se vyplati dost.
Defenzivnim kouzlenim se neubranis prerusovani. Toto jen eliminuje attack of opportunity (pokud nema utocnik epic feat Spellcasting Harrier). V zadnem pripade to NEMA vliv na ready akce.
Fibriso píše:
Obávám se že ne tak uplně, ve chvíli, kdy kouzelník zaregistruje kouzlení Dispelu a nahodí contingenci, tak Dispel se stejně zakouzlí, ale Caster ho může ještě na to místo hodit plošně... A pak je tady problém s levelem, Caster lv 8 le docela dost, a obávám se, že protivníci budou mít lepší kanonádu (stačí hůlka, či zakouzleno true sight)
Kouzelnik tu Contingency nenahodi vedome, ona se *nahodi sama*. V momente kdy zmizim (Invisibility), tak nejsi schopny kouzlo dokoncit, protoze se kouzlo Invisibility aktivuje *behem* kouzleni tveho Dispelu.
Presneji, pokud uz jsi zvolil *na zacatku* kouzleni target verzi Dispelu, tak mas smulu, kouzlo pak selze (neni cil - prerusena line of sight). Nicmene mas pravdu, volbu zacileni kouzla muzes "podrzet" do posledni chvile. V takovem pripade by jsi jeste stihl po mem zmizeni zvolit area verzi a modlit se, abych tech kouzel nemel vic, protoze area verze rusi jen jedno kouzlo nejvyssi urovne, respektive jde od nejvyssiho kouzla a po sundani jednoho kouzla skonci. Takze doporucuju volit zacileni az na posledni chvili.
Vyse uvedene plati ovsem pouze v tom jednom pripade z milionu, kdy jsem pouzil jako priklad kouzlo Invisibility. Uplne jina situace by ovsem nastala, pokud bych pouzil jako Contingency treba kouzlo Globe of Invulnerability, lesser, ktere se neda prorazit area Dispelem - musel by jsi opet zmenit cil z carodeje na kouli, kterou by jsi sice odstranil (target Dispelem), ale carodej by zustal nedotcen. Dale tu jsou kouzla, ktere blokuji line of effect... a lahudka nakonec - Mirror Image.
Autorská citace #49
25.9.2007 22:22 - bigbythewise
Iuchiban píše:
HMMM. No, tohle opravdu nemá smysl...Kouzlo Shapechange se VÝRAZNĚ liší od těch dvou co popisuješ! Polymorph ti nedá trolí regeneraci, dračí dech nebo SL ability.
Ano, kouzlo se lisi... ale jen *efektem* ktery poskytuje (presneji - *vylepsuje ho*), nicmene obecne pravidlo pro polymorph (cili ziskane / ztracene schopnosti) se I U TOHOTO kouzla porad prejima z kouzla Alter Self a Polymorph.
Iuchiban píše:
A při ztrátě special qualities ztratíš i kouzla!!!
Tohle NENI v pravidlech. I kdyby to bylo v PHB2 jakozto DODATECNE prirucce, tak by to na kouzla a mechaniku v CORE pravidlech nemelo vliv. Pokud jsi si koupil PHB2 a pouzivas jeji polymorph kouzla a mechaniku, tak fajn, ale uvedom si, ze ne kazdy tuto prirucku ma. Pak jsou pro tebe relevantni CORE pravidla, ktera rikaji, ze MUZES KOUZLIT pokud se promenis. Pravidla z PHB2 nic nenahrazuji ani neeliminuji, davaji ti jen moznost si vybrat. Uz si rozumime?
Iuchiban píše:
A nová škola polymorph má dost výrazný vliv na core rules, protože je nahrazuje, takže kouzla z core která jsou přeměňovací platí podle nové verze.
Tady uz si cucas z prstu. Tohle je jen tvuj subjektivni a nicim nepodlozeny nazor, ktery ma samozrejme k realite velmi daleko.
Iuchiban píše:
A pokud se ti zdají moje house rules nelogická :D, já bych totiž to co ty popisuješ nikdy nepovolil!
Ja bych to treba povolil - je to v souladu s pravidly. Nicmene ty si upravuj pravidla jak chces, nic ti v tom nebrani. To, ze jsou tvoje house rule nelogicka je jen muj nazor a muzes na nej kaslat.
Iuchiban píše:
A navíc jsem stále přesvědčen, že je to proti pravidlům...zajdi si do shopu a najdi si v některé knize tu novou polymorph školu a přečti si to (pokud ty knihy nemáš)...
Skalopevne. Mozna ze by jsi mel oprasit PHB, omrknout nejaky ty erraty a pak az zacit neco psat. :o)
Hele, ja si nic hledat nemusim, ja ti VERIM. Problem ale je, ze ty zrejme nechapes o cem se bavime.
Iuchiban píše:
P.S: a pokud si myslíš že spells nepatří do Spec. qualities, tak se podívej do MM kde maj bestie napsáno že mají spells (a tím myslím spells né spell-like ab.) Opravdu se nad tím zamysli a přestaň na chvíli uvažovat tak megalomansky...myslím že na to sám přindeš, že to takhle asi nejde...
Spatne. Zacni sprtat PHB a MM. A poradne. :o)
Autorská citace #50
25.9.2007 22:45 - bigbythewise
Rytíř píše:
Ad ta Metamorfoza - psion je obecně velmi silný, to se nedá moc srovnávat :) Hned jak jsem ho viděl prvně, moc se mi zalíbilo, jak je udělaný, jak jsou ty psionický odbornosti provázaný s jeho schopnostma, jak se ty jeho síly umocňují... Jo, je povedený. Bohužel natolik, že co do hratelnosti za ním klasický čaroděj nebo kouzelník těžce zaostává, takže v podstatě nemohou být vedle sebe. Ale je pravda, že mam někde v povědomí dost drsné diskuze o proměně, o tom, co všechno s ní některý hráči dokázali vyvádět.. takže se nedivím, že to zkrouhli.
No nevim, ja zase videl a zazil diskuze o Carodejich... diskuze v duchu "Immortality quest" apod. a nektere varianty byly velmi impresivni az nechutne. Muzu rici, ze takove nazvy diskuzi pak byly opravnene. :o)
Autorská citace #51
26.9.2007 00:44 - Fibriso
takže sem si to pročet ohledně Polymorfu a tady je můj názor, který nezměním

Alter self - Ano, v tom se dá kouzlit, ale mění se JEN A POUZE podobu a její schopnosti odvíjející se od podoby - Swim, Burrow a podobné, žádná změna Extraordinary, Supernatural nebo Spellike ability se nezískají ani neztrácejí (vyjma těch, ke kterým je potřeba původní tělo (třeba Frighful presence) a samozřejmě musí být Podobné velikosti a musí mít možnost kouzlit (jako pavouk toho moc nenakouzlíte...)

Polymorph Core - Změníte se na dotyčnou obludu a přijmete STR, DEX a CON oné obludy plus všechny Extraordinary ability odvíjející se od útoků (Poison, Constrict, atd) ale NE jiné (Fast healing, Blindsense apod) ani jiné Spelllike ani supernatural ability oné obludy do MAXIMÁLNÍCH 15 HD NA 15 LV!!!! (Titan BYE BYE) Kouzlení je Class featura a ta tak tedy zůstává (když bude schopen kouzlit)

Shapechange - Změní se na Dotyčnou obludu jako v Polymorph, ALE ztratí všechny svoje Extraordinary a supernatural ability a získá Všechny Obludovy ability (ne Spelllike ani třeba titánova kouzla). Ale 1500 za focus a caster lv 9 tohle kouzlo odsouvá do říše Epic

v žádném případě ve všech případech nezíská skilly a Featy.

Polymorph PHII - jediné co vám zůstane při proměně je vaše přesvědčení, vaše HP (aneb veselý titán či moucha s 50Hp ... ahem), HD při posuzování kouzel jako třeba Sleep a jazyky kterými umíte mluvit (moucha toho moc nenakecá) Tj, ztratíte i Class Schpnosti, tj přijdete o Sneak attack, Spellcasting, o Familiára.... (a pokud vás nemá rád, tak pernametně...DM rule :p ) takže sice nemůžete kouzlit svoje kouzla, ale umíte kouzla té obludy. A Ano, pokud se proměníte v onu Jednu Obludu, máte Wish (ale stejně jen jednou za rok a ty Expy stejně vyplaznout musite... a bacha aby ste nezůstali pak jako vedlejší efekt Wishe tou obludou pernametně... Muhehe - DM prostě rules

Prostě Buď umíte Svoje kouzla nebo kouzla obludy. Punkt
ta záležitost s Dispelem je trochu zmatená.... záleží na tom, jak se který kouzelník na něj připraví... jeden nahodí contingenci, druhý Spell resistenci, třetí tři prsteny s counterspellem (co, to ste nikdo neviděli kroužek v nose? čtvrtý Antimagic spell a počká si v ní až se ti tři porvou....antimagic spell je mimochodem Dost zajímavé kouzlo a pokud ho dáte Klerikovi do ruky, tak si kouzelníci můžou rovnou začít psát parte)
a ta redy akce a zablokování kouzelní je tady dost ošemetná záleitost, Skombinuj s oblíbeným 5-ft step a najednou jeden začne zjištovat, jak moc mu schází kopí kterým by na toho prevíta došáhl...
i když dobře například funguje feat Mage Slayer.
Autorská citace #52
26.9.2007 07:31 - Iuchiban
Fibriso: Děkuji ti příteli!!! Děkuji!

bigby : No comment - Fibriso řekl vše za mě :) a pokud nechceš brát ohled na PHII, je to tvoje věc (ale asi to tam z nějakého důvodu dali, ne?)

Trošku se to zvrhlo off-topic, ale Fibriso do bravurně vyřešil :)
Autorská citace #53
26.9.2007 17:54 - bigbythewise
Fibriso oficialnim zdrojem potvrdil to, co jsem tu celou dobu psal. Na PHB2 ohled neberu, protoze ji nemam. I kbybych ji mel, tak bych Polymorph nepouzival, protoze je to ptakovina. :P
Autorská citace #54
26.9.2007 17:58 - bigbythewise
Fibriso píše:
Antimagic spell je mimochodem Dost zajímavé kouzlo a pokud ho dáte Klerikovi do ruky, tak si kouzelníci můžou rovnou začít psát parte.
Pokud ho das Klerikovi do ruky, tak nebude moct kouzlit a ani mu nebudou fungovat magicke predmety. Takze asi tak. No a pokud mu tam povolas Callem nejakou potvoru, tak ma zavareno.
PS: Spell Resistance proti Dispelu nefunguje a krouzek v nose (treti prsten) leda tak v epic pravidlech.
Autorská citace #55
26.9.2007 18:49 - Fibriso
tak jedem na pokračování s Antimagic Shell - Povolat příšera se tam sice dá, ale pokud tam nějaká vejde (včetně vsup sumonem), zmizí a objeví se až když oblast kde zmizela bude bez A-shellu (nebo nevyprchá kouzlo, ale nevím jsitě jestli se čas v A shellu počítá do trvání kouzla). A klerikovi opravdu se vypnou kouzla a magické itemy... jenže každému kdo se tam ocitne taky, což pro kouzelníky je lehce katastrofální. Klerik má totiž vůči kouzelníkům v A-shellu pár nesporných výhod - třeba meč, brnění, štít a další legrácky :D

Jo, Spell resist opravdu nefunguje, to sem přehlíd... a ten prsten v nose byl vtip...i když jeden jikdy neví, co si hráči vymyslí...třeba další dva prsteny na nohou?
Autorská citace #56
26.9.2007 19:12 - bigbythewise
Tohle je dobra taktika, ale je tu par dalsich zajimavych veci. Potvory privolane Calling kouzly (ktere jsem mel predtim na mysli) funguji v Antimagic Fieldu normalne. Jsou tu kouzla ktere opet normalne funguji v Antimagic Fieldu, jako treba Wall of Force, Prismatic Wall, nebo Prismatic Sphere. Pokracujeme "uber" kouzly ze Spell Compendia - kouzla Orb of X. Pak je tu ten nas milovany ring of counterspells plus opet ready akce, kere si mi zda, ze nejak dost podcenujes. :o) A to nemluvim o tom, ze kouzelnik muze jednoduse zmizet / teleportovat se / levitovat.
Autorská citace #57
26.9.2007 20:39 - Fibriso
Cituji "An antimagic field suppresses any spell or magical effect used within, brought into, or cast into the area, but does not dispel it. Je Orb of X kouzlo? Je. Spell compendium mám, speciální výpis že junguje v Feildu tam není. A některá kouzla mají sice v popisu, že fungují uvnitř Antimagic fieldu, konkrétně jen ty která si vypsal, snad jen připojím prismatic Mist. Plus tam odsud se Neodlevituješ, teteleportuješ , jedině snad Zmizet (po vlastních) - to se týče Antimagic Feldu

Jo Call kouzla, ne summony, tak to jo, ale má to opět jeden deefekt, ono ho to povolá, ale ty ho neovládáš! můžeš ho jedině o něco požádat (a pak mu zaplatit plus dotyčný nebude zrovna nadšen že si ho vytáhl (speciálně pokud se bude jednat o Balora...)

Ahem, přečetl jsi si Jak ten Ring vůbec funguje? je sice Moc užitečný, ale není až tak moc silný, opravdu se hodí jen na kouzla, která jsou běžná - Dispel, Fireball, lightning bolt plus ještě možná nějaká... Nevěřím, že by kouzelník měl v Prstenu připravenou zrovna Antimagic field... (Dispel bych tam měl i já...)
Autorská citace #58
26.9.2007 21:08 - bigbythewise
Fibriso píše:
Cituji "An antimagic field suppresses any spell or magical effect used within, brought into, or cast into the area, but does not dispel it. Je Orb of X kouzlo? Je. Spell compendium mám, speciální výpis že junguje v Feildu tam není. A některá kouzla mají sice v popisu, že fungují uvnitř Antimagic fieldu, konkrétně jen ty která si vypsal, snad jen připojím prismatic Mist. Plus tam odsud se Neodlevituješ, teteleportuješ , jedině snad Zmizet (po vlastních) - to se týče Antimagic Feldu.
Orb of X kouzla jsou "instantaneous" kouzla skoly Conjuration, cili normalne funguji v Antimagic Fieldu.
Odlevitovat a odteleportovat se muzes jeste drive, nez se te pole dotkne, treba pomoci ready akce nebo Contingence.
Fibriso píše:
Jo Call kouzla, ne summony, tak to jo, ale má to opět jeden deefekt, ono ho to povolá, ale ty ho neovládáš! můžeš ho jedině o něco požádat (a pak mu zaplatit plus dotyčný nebude zrovna nadšen že si ho vytáhl (speciálně pokud se bude jednat o Balora...)
Jestli ho ovladas nebo ne neni relevantni. Jedine co v tehle situaci potrebujes je to, ze ti pomuze v boji. A on ti samozrejme pomuze, i kdyz na druhou stranu, jedovaty DM ti to muze okorenit. Platis jen za dlouhodobejsi sluzby a ne za jednorazovou pomoc v bitve. To uz je vetsinou "v cene", at uz materialem, zlatem nebo XP.
Fibriso píše:
Ahem, přečetl jsi si Jak ten Ring vůbec funguje? je sice Moc užitečný, ale není až tak moc silný, opravdu se hodí jen na kouzla, která jsou běžná - Dispel, Fireball, lightning bolt plus ještě možná nějaká... Nevěřím, že by kouzelník měl v Prstenu připravenou zrovna Antimagic field... (Dispel bych tam měl i já...)
Je silny jen tak, jak chytre ho pouzijes. No a vlastnit Ring of Counterspells s Antimagic Fieldem JE CHYTRE.
Na *bezna* kouzla je to naopak zbytecny prepych a mozna i trochu podceneni sily tohoto predmetu. Dispel je samozrejmost, nicmene at uz se jedna o jakekoliv kouzlo, tak je velmi casto moznost ho prerusit jinym - levnejsim a dostupnejsim zpusobem.
Antimagic Field je navic kouzlo vyssi urovne nez Dispel, cili je i vyhodnejsi vzhledem k normalnimu counterspellu. Prece jenom, kouzel 3 urovne mas vic.
Autorská citace #59
26.9.2007 23:38 - Fibriso
Orb of X je vystřelen, takže by měl zmizet ve chvíli kdy vstoupí do Pole, stejně jako Fireball či lighting bolt (Ale Call lightning či Comet fall například funguje, vyvola se nad polem a dole je jen vysledek)
No právě, dříve než se dotkne...., vem to z celkového hlediska, on totiž čaroděj namá páru že něco takového tam je, dokud není uvnitř (nebo dokud po dotyčném nevystřelí nějaké kouzlo) a ani nepozná, že to Klerik kouzlí (kouzlí to jako Divine, což čaroděj, který nemá o divine tušení, by něměl mít šanci poznat spellcraft nespellcraft.)
No animagic field při souboji Clr Vs Wiz JE dobré klerikovi zrušit (Wiz nepotřebuje vědět co kouzlí za předpokladu že to má v prstenu, kantr automat), ale při Wiz vs Wiz je trochu zbytečné countrovat, protože výsledek je pro oba stejný...skoro (aspoň si můžou pokecat, kdo je větší zloduch, co je nového v akademii či se umlátit holema....

To v té ceně to právě není a hlavně v první řadě bude dotyčný dost nevrlý (pokud již nejste kámoši) takže pokud to bude Evil, zak nejdříve rozmázne sesilatele, pak útočníka a pak všechny co najde po okolí. Pokud bude Good, tak pravděpodobně nabídku odmítne (pokud nebude útočník Evil) a zdejchne se zpátky tam, odkud přišel. neutrál začne smlouvat, což je uprostřed souboje, kdy tě honí nasraný klerik Fieldem trochu nepraktické
Autorská citace #60
27.9.2007 07:29 - Iuchiban
Ehm...no, Antimagic bych za prvé úplně zrušil a za druhé nevým jak jsi Bigby přišel nato, že conjuration škola v AF funguje? Conjuration škola akorát nepodléhá spell resistanci ale že by fungovala v AF, to slyším prvně...(tvůj osobní názor?-zdá se to logické, ale pochybuju že to tak opravdu bude)

Bigby píše:
Orb of X kouzla jsou "instantaneous" kouzla skoly Conjuration, cili normalne funguji v Antimagic Fieldu. Odlevitovat a odteleportovat se muzes jeste drive, nez se te pole dotkne, treba pomoci ready akce nebo Contingence.

...proč zvýrazňuješ "instantaneous" ??? - podle popisu školy Conjuration bych asi taky tak logicky uvažoval, ale popis kouzla antimagic field mě připadne jasný "suppresses any spell or magical effect "...
A kdokoli kdo je uvězněn v AF může pěšky odejít a pak se teleportovat (kromě sesílatele). Tudíž minimální hrozba pro mágy...prostě odloží boj na jindy
Mě se antimagic vyplatil jen, když elfí cleric měl magický luk (Artefakt) a byl to elemental savant (létal)...
A zakončit rozhovor o shapechange tím, že je to ptákovina je velmi inteligentní (vzhledem k tomu, jak jsi to bránil) :O.
Já jsem mluvil celou dobu o PHII a ty o PHI...ale erata a novější vydání já respektuji...ale každý si může samosebou hrát jak chce ;)
Autorská citace #61
27.9.2007 12:24 - Iuchiban
Zajímalo by mě ale, jak hodnotíte Antimagic Field u beholdera...postava se může libovolně otáčet během kola a tak by vás teoreticky i Beholder měl udržet ve svém kuželu ať se pohnete kamkoli...co si o tom myslíte?
Autorská citace #62
27.9.2007 17:42 - bigbythewise
Fibriso píše:
Orb of X je vystřelen, takže by měl zmizet ve chvíli kdy vstoupí do Pole, stejně jako Fireball či lighting bolt (Ale Call lightning či Comet fall například funguje, vyvola se nad polem a dole je jen vysledek)
Fireball ci Lightning Bolt jsou uplne odlisna kouzla. Call Lightning v Antimagic Fieldu nefuguje.
Fibriso píše:
No právě, dříve než se dotkne...., vem to z celkového hlediska, on totiž čaroděj namá páru že něco takového tam je, dokud není uvnitř (nebo dokud po dotyčném nevystřelí nějaké kouzlo) a ani nepozná, že to Klerik kouzlí (kouzlí to jako Divine, což čaroděj, který nemá o divine tušení, by něměl mít šanci poznat spellcraft nespellcraft.)
To mas sice pravdu ze to nepozna, nicmene muze ho detekovat kouzlem Detect Magic, nebo Spellcraftem BEHEM klerikova kouzleni a dokonce i POTOM co byl efekt kouzla vyvolany.
Divine / Arcane magie na identifikaci ani counterspell NEMA vliv.
Fibriso píše:
No animagic field při souboji Clr Vs Wiz JE dobré klerikovi zrušit (Wiz nepotřebuje vědět co kouzlí za předpokladu že to má v prstenu, kantr automat), ale při Wiz vs Wiz je trochu zbytečné countrovat, protože výsledek je pro oba stejný...skoro (aspoň si můžou pokecat, kdo je větší zloduch, co je nového v akademii či se umlátit holema....
Ten Antimagic Field v prstenu bohuzel nefunguje. Ja si neuvedomil, ze personal kouzla se counterspellovat nedaji (jen Dispel kouzlem) a ty si mi to lehce sezral. :o) Takze sorry. Hlavne primo v popisu prstenu je napsane, ze se aplikuje jen na kouzla seslane primo na tebe, takze Fireball zamereny vedle tebe do zdi prsten neodvrati. Takze tak.
Fibriso píše:
To v té ceně to právě není a hlavně v první řadě bude dotyčný dost nevrlý (pokud již nejste kámoši) takže pokud to bude Evil, zak nejdříve rozmázne sesilatele, pak útočníka a pak všechny co najde po okolí. Pokud bude Good, tak pravděpodobně nabídku odmítne (pokud nebude útočník Evil) a zdejchne se zpátky tam, odkud přišel. neutrál začne smlouvat, což je uprostřed souboje, kdy tě honí nasraný klerik Fieldem trochu nepraktické
Tohle plati u dvou kouzel - Planar Binding a Planar Ally. Tam je vyvolani opravdu osemetna zalezitost a je to DOST komplikovane a ne moc dobre pouzitelne v boji, ale u kouzla Gate a dalsich, ktere znam z dodatecnych prirucek se vetsinou nic neplati (kouzlo trva kratce a je vetsiou zamerene na jednoduche a kratkodobe ukony, ehm, takze na na boj :)) a zadna restrikce presvedceni tam neni.
Autorská citace #63
27.9.2007 18:08 - bigbythewise
Iuchiban píše:
Ehm...no, Antimagic bych za prvé úplně zrušil a za druhé nevým jak jsi Bigby přišel nato, že conjuration škola v AF funguje? Conjuration škola akorát nepodléhá spell resistanci ale že by fungovala v AF, to slyším prvně...(tvůj osobní názor?-zdá se to logické, ale pochybuju že to tak opravdu bude)
Conjuration skola MUZE i NEMUSI podlehat Spell Resistanci. Pokracuj prosim ve sprtani pravidel, protoze me uz nebavi porad obhajovat neco, co uz JE DANE A NAPSANE V OFICIALNICH PRAVIDLECH. Prirucky snad mate.
Iuchiban píše:
..proč zvýrazňuješ "instantaneous" ??? - podle popisu školy Conjuration bych asi taky tak logicky uvažoval, ale popis kouzla antimagic field mě připadne jasný "suppresses any spell or magical effect "...
Stanovisko v popisu kouzla neni vzdy konecne, protoze kouzlo neni psane "z fleku". To co urcuje (a tvori ho) jeho fungovani je jakasi "obecna mechanika kouzel" a ta ma nejvyssi vahu. Z teto mechaniky plyne vcelku dumyslny system, na kterem kouzla pracuji, ale nikdy nemuzes jejich fungovani brat absolutne jen z popisu. Ten NIKDY nerika vse. Individualni popis je sice casto dostacujici, ale vetsinou neni absolutni, protoze kouzlo je proste rizene nejakymi zakonitostmi te obecne mechaniky, jejiz podstata prakticky ani neumoznuje tvorit kouzlo absolutni. Samozrejme pokud se budeme bavit v ramci nejake te rovnovahy. Take ti dava moznost zjistit o tom kouzle casto i mnohem vice nez jeho samotny popis.
No a dale tu mas tisice nove vznikajicich dodatecnych kouzel, ktere jsou obcas kdyz uz ne v rozporu mezi sebou, tak u nich alespon vznikaji nejake nejasnosti.
Iuchiban píše:
A kdokoli kdo je uvězněn v AF může pěšky odejít a pak se teleportovat (kromě sesílatele). Tudíž minimální hrozba pro mágy...prostě odloží boj na jindy
Vzdyt to jsem taky predtim Fibrisovi tvrdil.
Iuchiban píše:
A zakončit rozhovor o shapechange tím, že je to ptákovina je velmi inteligentní (vzhledem k tomu, jak jsi to bránil) :O.
Tak u tehle vety jsi zrejme nebyl ve svepravnem stavu.
Iuchiban píše:
Já jsem mluvil celou dobu o PHII a ty o PHI...ale erata a novější vydání já respektuji...ale každý si může samosebou hrát jak chce ;)
Opet jen dokazujes, ze jsi vubec nepochopil, o cem byla rec.
Iuchiban píše:
Zajímalo by mě ale, jak hodnotíte Antimagic Field u beholdera...postava se může libovolně otáčet během kola a tak by vás teoreticky i Beholder měl udržet ve svém kuželu ať se pohnete kamkoli...co si o tom myslíte?
Urcite. Ale jen pokud budes v jeho dosahu kdyz bude on na tahu. Staci, kdyz ten AMF kuzel aktivuje (otevre centralni oko) a pak ho ma automaticky pred sebou, nicmene mu to zabranuje pouzivat jeho ray kouzla z tech zbyvajicich deseti oci. Vzhledem k tomu, ze mu na ovladani toho kuzelu staci jen otevrit/zavrit oko (coz je pravidlove free akce), tak ho muze aktivovat i deaktivovat behem jednoho kola. Joo... je to parchant.
Autorská citace #64
27.9.2007 19:42 - Fibriso
No, (brána) gate, je Opravdu zadara a rychlé, ale povolání z ní už stojí XP a obludou se musíš dohodnout. na bázi zavolání a dohodnutí funguji VŠECHNY povolávací (Call) kouzla. Neplést si s Vyvoláním (summon), kde dotyčný musí vykonat tvou vůli, protože jsi ho stvořil! a Obchodováním s takovám Pit fiendem může být HODNĚ riskatní

Najdi magii (Detect magic) to Antimagic pole (field) neuvidíš, protože ti ho prostě zneguje. Neexistuje, aby se již zakouzlená kouzla dala pomocí Spellcarft poznat, pokud nejsou vidět


stejně tak prsten nezruší Zruš magii (Dispel magic), který letí sice na tebe, ale ve efektu Plošně...
Ohnivá ďaha (Fireball) a Blesk (Lighting bolt) jsou kromě typu energie a výsledku v cílové zóně identická... myslel jsem požadavky, ne efekt....

beholder nevím, ještě sem ho nenašel...
Ohledně "u téhle věty si nebyl ve svéprávném stavu" se obávám, že Iuchiban BYL ve zcela svéprávném stavu, mě to taky totiž tak přišlo...
Já mám všechny příručky (v pdf)a coby DM z nich poměrně dost čerpám, má to své nesporné výhody, zvláště když hráči mají obyčejný MM prokouklý :p

Jo, a tohle by mohlo přijít vhod - http://dnd.devend.com/home.html
Autorská citace #65
27.9.2007 21:22 - bigbythewise
Fibriso píše:
No, (brána) gate, je Opravdu zadara a rychlé, ale povolání z ní už stojí XP a s obludou se musíš dohodnout. na bázi zavolání a dohodnutí funguji VŠECHNY povolávací (Call) kouzla. Neplést si s Vyvoláním (summon), kde dotyčný musí vykonat tvou vůli, protože jsi ho stvořil! a Obchodováním s takovám Pit fiendem může být HODNĚ riskatní
Uplne mimo, vcetne Summoningu. Tohle je jen tvuj osobni nazor, ale bavme se prosim v ramci pravidel. Tohle uz me fakt nebavi. Nebo tu snad tlachame o tom, kdo ma jak kvalitni house rule? Pokud ano, tak to rekni rovnou, at se nemusim namahat. :o)
Fibriso píše:
Najdi magii (Detect magic) to Antimagic pole (field) neuvidíš, protože ti ho prostě zneguje.
Nesmysl. Precti si popis kouzla prosim. Opet plati muj predchozi odstavec.
Fibriso píše:
Neexistuje, aby se již zakouzlená kouzla dala pomocí Spellcarft poznat, pokud nejsou vidět
Opet to same. Dej si pauzu a v klidu si u kafe prostuduj PHB. :P
Fibriso píše:
stejně tak prsten nezruší Zruš magii (Dispel magic), který letí sice na tebe, ale ve efektu Plošně...
To ano, ale o Dispel Magic jsme se snad bavili v souvislosti s Contingency a ne s prstenem?
Fibriso píše:
Ohnivá ďaha (Fireball) a Blesk (Lighting bolt) jsou kromě typu energie a výsledku v cílové zóně identická... myslel jsem požadavky, ne efekt....
Ja porovnaval tyhle kouzla s Orb kouzly a ne mezi sebou.
Fibriso píše:
Ohledně "u téhle věty si nebyl ve svéprávném stavu" se obávám, že Iuchiban BYL ve zcela svéprávném stavu, mě to taky totiž tak přišlo...
Aby jsme si rozumeli, a to i do budoucich diskuzi. Ano... jsem "RAW lawyer" a jen jsem uvadel, jak to funguje podle pravidel, coz vubec nesouvisi s tim, jestli mam nebo nemam rad mechaniku Polymorphu. Co je na tom divneho OPRAVDU NECHAPU. Mozna sis (i Iuchiban) myslel, ze jsem z Polymorphu "hotovej" a branim ho za kazdou cenu. Tak to samozrejmne neni, uz davno jsem tvrdil ze je to blbost. Takze tak.
Fibriso píše:
Já mám všechny příručky (v pdf)a coby DM z nich poměrně dost čerpám, má to své nesporné výhody, zvláště když hráči mají obyčejný MM prokouklý :p
Takze hraci maji vyssi znalosti pravidel nez ty - jako DM. Mno to sedi. :o)
Autorská citace #66
28.9.2007 00:48 - Iuchiban
bigbythewise: S diskuzí s tebou jsem skončil "příteli". Jsem hodně tolerantní člověk, ale tohle nemám za potřebí. Za prvé vůbec nereaguješ na co máš a za druhé, když nemáš co říct, tak jen bezdůvodně ponižuješ a spamuješ...

bigby píše:
Opet jen dokazujes, ze jsi vubec nepochopil, o cem byla rec.

roflmao :)
Autorská citace #67
28.9.2007 01:14 - Fibriso
Bigbythewise: jak sem říkal - Identify a spell that’s already in place and in effect. You must be able to see or detect the effects of the spell. Když o něm nevíš, Spellcraft ti nepomůže

nemůžu si pomoci, pročetl jsem si celou diskuzi a opravdu mi přišlo, že jsi ho bránil...
Ohledně gate, Otevření je zadara, obluda za 1000xp, krátkodobě ho opravdu můžeš ovládat (což je Creation), z dlouhodobějšího hlediska jeto Povolání (call)

tvojí poslední větu jsem nepochopil, vysvětli... co má společného, že mám víc příruček a čerpám z nich společného s tím že by mí hráči měli mít vyšší znalost pravidel? Popravdě, Hrajem tak, aby jsem se já a hlavně hráči bavili (proto čerpám z ostatních, překvapení je vždy dobrá zábava) a ne aby sme se striktně řídili pravidly, to bude asi hlavní problém... jasně, můžeš to hrát stylem Power Lawyer, také sem nějakou dobu to hrál, a je to dost pro DM dost otravné....
Podle toho, jak o tom mluvíš bych předpokládal, že jsi pouze Hráč - Munchkin.
Autorská citace #68
1.10.2007 20:27 - bigbythewise
Iuchiban píše:
S diskuzí s tebou jsem skončil "příteli". Jsem hodně tolerantní člověk, ale tohle nemám za potřebí. Za prvé vůbec nereaguješ na co máš a za druhé, když nemáš co říct, tak jen bezdůvodně ponižuješ a spamuješ...
roflmao :)
Takze dosli argumenty... aha. Roflmao si schovej pro pubescentni kamarady na nejakem online hernim serveru.
Autorská citace #69
1.10.2007 20:51 - bigbythewise
Fibriso píše:
Jak sem říkal - Identify a spell that’s already in place and in effect. You must be able to see or detect the effects of the spell. Když o něm nevíš, Spellcraft ti nepomůže.
"Be able to see OR detect" rozhodne neznamena "be able to see AND detect". Musis bych schopen efekt *alespon* detekovat, coz neznamena ze ho musis videt. Staci si jen byt vedom toho, ze "je neco v neporadku", potom co jsi zakouzlil do Antimagic Fieldu. Vzhledem k tomu, ze kouzlo zakouzlene do Antimagic Fieldu (ktery neni videt) ve vetsine pripadu selze uz pri kouzleni, tak je to jasne. Pokud na sebe nekdo zakouzlil treba Haste bez verbalni a pohybove slozky (tudiz nejsi chopen *pri kouzleni* kouzlo detekovat), tak se porad muzes zahy pokusit kouzlo zjistit, protoze jsi si vedom toho, ze carodej neco kouzlil (pouzil material). Schopnost detekovat je tady v tom pripade vetsinou omezena jen kouzly, ktere blokuji detekci kouzel nebo tedy jejich aur.
Mimochodem, v prvnim pripade jsi psal, ze pokud ho "nevidi" tak nejde zjistit a nyni pises pokud "o nem nevi". To je trochu rozdil nemyslis?
Fibriso píše:
nemůžu si pomoci, pročetl jsem si celou diskuzi a opravdu mi přišlo, že jsi ho bránil...
Nevadi, hlavne ze uz to bylo uvedeno na pravou miru.
Fibriso píše:
Ohledně gate, Otevření je zadara, obluda za 1000xp, krátkodobě ho opravdu můžeš ovládat (což je Creation), z dlouhodobějšího hlediska jeto Povolání (call)
Creation je jen vytvoreni extradimenzionalniho spojeni (brany) mezi sferami - to je prvni efekt kouzla. VSECHNA povolavani potvor (vcetne kratkodobe sluzby) jsou efekty podskoly Calling. Mas v tom opet maglajz, nebo se z toho jen snazis vymotat za kazdou cenu? Bavime se tedy v ramci pravidel?
Fibriso píše:
Tvojí poslední větu jsem nepochopil, vysvětli... co má společného, že mám víc příruček a čerpám z nich společného s tím že by mí hráči měli mít vyšší znalost pravidel?
Tohle jsem asi spatne pochopil, takze se omlouvam.
Fibriso píše:
Popravdě, Hrajem tak, aby jsem se já a hlavně hráči bavili (proto čerpám z ostatních, překvapení je vždy dobrá zábava) a ne aby sme se striktně řídili pravidly, to bude asi hlavní problém... jasně, můžeš to hrát stylem Power Lawyer, také sem nějakou dobu to hrál, a je to dost pro DM dost otravné.... Podle toho, jak o tom mluvíš bych předpokládal, že jsi pouze Hráč - Munchkin.
"Rule lawyering" ma s munchkinoidnim stylem hrani nebo myslenim pramalo spolecneho. Opet mi pripada, ze jsi necetl snad ani DMG.
Autorská citace #70
2.10.2007 10:11 - LZJ
Nechcete uspořádat veřejný souboj kouzlících postav v D&D? Docela bych vás chtěl vidět, já se nikdy k moc vysokým kouzlům nepropracoval.
Autorská citace #71
2.10.2007 10:17 - Alnag
L.Z.J. - ten přece děláme pravidelně na DnD Aréně... :-)
Autorská citace #72
2.10.2007 10:26 - LZJ
Mě zajímají zrovna tihle magičtí experti ;-) Arénu jsem ještě nezkoušel a asi se k tomu nedostanu :-(
Autorská citace #73
2.10.2007 12:35 - Fibriso
Co Vánoční arena? Alnagu? :p
Autorská citace #74
2.10.2007 13:09 - Alnag
Uvidíme jak se vyvrbí World DnD Day a podle toho bychom dali Arénu... poslední 3.5e zřejmě.
Autorská citace #75
2.10.2007 15:21 - bigbythewise
L.Z.J. píše:
Nechcete uspořádat veřejný souboj kouzlících postav v D&D? Docela bych vás chtěl vidět, já se nikdy k moc vysokým kouzlům nepropracoval.
Podle jakych pravidel? Podle D&D nebo podle Fibrisovych? :P
Autorská citace #76
2.10.2007 15:25 - Fibriso
Podle DMových ... A pravděpodobně se neshodnem, každej máme výklad trochu jinej a tři lidi bych raději ani nezkoušel...

Arenu ze všech příruček, aneb jak spáchat SebeDMvraždu :DD
Autorská citace #77
2.10.2007 20:07 - bigbythewise
Ale prosimte... Podle toho co jsi psal predtim je jasne, ze jde spis o TVUJ MYLNY vyklad pravidel, nez o nazorovou neshodu. Kazdopadne preju hodne zabavy. :) Osobne mi mlaceni hracu mezi sebou nepripada nejak extra zajimave, i kdyz se vzdycky rad zasmeju nad tim, co je vsechno mozne s postavou provadet, pokud se cerpa z velkeho mnozstvi oficialnich obsahu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099108934402466 secREMOTE_IP: 3.141.31.240