Pravidla

bigbythewise
4.12.2006 23:24
Persistent spell, feat
Tento feat je sice dostupny v prirucce Tome and Blood a Complete Arcane, ale v originalnich pravidlech 3.5 edice je urceny pouze pro bytosti s Divine Rankem minimalne 0 (quasi-god). Neni to uz trochu prehnane? Zajima me, co si o tom myslite. Popis featu:

PERSISTENT SPELL [metamagic]
Prerequisite: Extend Spell.

Benefit: A persistent spell has a duration of 24 hours. The persistent spell must have a personal range or a fixed range. Spells of instantaneous duration cannot be affected by this feat, nor can spells whose effects are discharged. A persistent spell uses up a spell slot six levels higher than the spell’s actual level.
Autorská citace #61
27.9.2007 12:24 - Iuchiban
Zajímalo by mě ale, jak hodnotíte Antimagic Field u beholdera...postava se může libovolně otáčet během kola a tak by vás teoreticky i Beholder měl udržet ve svém kuželu ať se pohnete kamkoli...co si o tom myslíte?
Autorská citace #62
27.9.2007 17:42 - bigbythewise
Fibriso píše:
Orb of X je vystřelen, takže by měl zmizet ve chvíli kdy vstoupí do Pole, stejně jako Fireball či lighting bolt (Ale Call lightning či Comet fall například funguje, vyvola se nad polem a dole je jen vysledek)
Fireball ci Lightning Bolt jsou uplne odlisna kouzla. Call Lightning v Antimagic Fieldu nefuguje.
Fibriso píše:
No právě, dříve než se dotkne...., vem to z celkového hlediska, on totiž čaroděj namá páru že něco takového tam je, dokud není uvnitř (nebo dokud po dotyčném nevystřelí nějaké kouzlo) a ani nepozná, že to Klerik kouzlí (kouzlí to jako Divine, což čaroděj, který nemá o divine tušení, by něměl mít šanci poznat spellcraft nespellcraft.)
To mas sice pravdu ze to nepozna, nicmene muze ho detekovat kouzlem Detect Magic, nebo Spellcraftem BEHEM klerikova kouzleni a dokonce i POTOM co byl efekt kouzla vyvolany.
Divine / Arcane magie na identifikaci ani counterspell NEMA vliv.
Fibriso píše:
No animagic field při souboji Clr Vs Wiz JE dobré klerikovi zrušit (Wiz nepotřebuje vědět co kouzlí za předpokladu že to má v prstenu, kantr automat), ale při Wiz vs Wiz je trochu zbytečné countrovat, protože výsledek je pro oba stejný...skoro (aspoň si můžou pokecat, kdo je větší zloduch, co je nového v akademii či se umlátit holema....
Ten Antimagic Field v prstenu bohuzel nefunguje. Ja si neuvedomil, ze personal kouzla se counterspellovat nedaji (jen Dispel kouzlem) a ty si mi to lehce sezral. :o) Takze sorry. Hlavne primo v popisu prstenu je napsane, ze se aplikuje jen na kouzla seslane primo na tebe, takze Fireball zamereny vedle tebe do zdi prsten neodvrati. Takze tak.
Fibriso píše:
To v té ceně to právě není a hlavně v první řadě bude dotyčný dost nevrlý (pokud již nejste kámoši) takže pokud to bude Evil, zak nejdříve rozmázne sesilatele, pak útočníka a pak všechny co najde po okolí. Pokud bude Good, tak pravděpodobně nabídku odmítne (pokud nebude útočník Evil) a zdejchne se zpátky tam, odkud přišel. neutrál začne smlouvat, což je uprostřed souboje, kdy tě honí nasraný klerik Fieldem trochu nepraktické
Tohle plati u dvou kouzel - Planar Binding a Planar Ally. Tam je vyvolani opravdu osemetna zalezitost a je to DOST komplikovane a ne moc dobre pouzitelne v boji, ale u kouzla Gate a dalsich, ktere znam z dodatecnych prirucek se vetsinou nic neplati (kouzlo trva kratce a je vetsiou zamerene na jednoduche a kratkodobe ukony, ehm, takze na na boj :)) a zadna restrikce presvedceni tam neni.
Autorská citace #63
27.9.2007 18:08 - bigbythewise
Iuchiban píše:
Ehm...no, Antimagic bych za prvé úplně zrušil a za druhé nevým jak jsi Bigby přišel nato, že conjuration škola v AF funguje? Conjuration škola akorát nepodléhá spell resistanci ale že by fungovala v AF, to slyším prvně...(tvůj osobní názor?-zdá se to logické, ale pochybuju že to tak opravdu bude)
Conjuration skola MUZE i NEMUSI podlehat Spell Resistanci. Pokracuj prosim ve sprtani pravidel, protoze me uz nebavi porad obhajovat neco, co uz JE DANE A NAPSANE V OFICIALNICH PRAVIDLECH. Prirucky snad mate.
Iuchiban píše:
..proč zvýrazňuješ "instantaneous" ??? - podle popisu školy Conjuration bych asi taky tak logicky uvažoval, ale popis kouzla antimagic field mě připadne jasný "suppresses any spell or magical effect "...
Stanovisko v popisu kouzla neni vzdy konecne, protoze kouzlo neni psane "z fleku". To co urcuje (a tvori ho) jeho fungovani je jakasi "obecna mechanika kouzel" a ta ma nejvyssi vahu. Z teto mechaniky plyne vcelku dumyslny system, na kterem kouzla pracuji, ale nikdy nemuzes jejich fungovani brat absolutne jen z popisu. Ten NIKDY nerika vse. Individualni popis je sice casto dostacujici, ale vetsinou neni absolutni, protoze kouzlo je proste rizene nejakymi zakonitostmi te obecne mechaniky, jejiz podstata prakticky ani neumoznuje tvorit kouzlo absolutni. Samozrejme pokud se budeme bavit v ramci nejake te rovnovahy. Take ti dava moznost zjistit o tom kouzle casto i mnohem vice nez jeho samotny popis.
No a dale tu mas tisice nove vznikajicich dodatecnych kouzel, ktere jsou obcas kdyz uz ne v rozporu mezi sebou, tak u nich alespon vznikaji nejake nejasnosti.
Iuchiban píše:
A kdokoli kdo je uvězněn v AF může pěšky odejít a pak se teleportovat (kromě sesílatele). Tudíž minimální hrozba pro mágy...prostě odloží boj na jindy
Vzdyt to jsem taky predtim Fibrisovi tvrdil.
Iuchiban píše:
A zakončit rozhovor o shapechange tím, že je to ptákovina je velmi inteligentní (vzhledem k tomu, jak jsi to bránil) :O.
Tak u tehle vety jsi zrejme nebyl ve svepravnem stavu.
Iuchiban píše:
Já jsem mluvil celou dobu o PHII a ty o PHI...ale erata a novější vydání já respektuji...ale každý si může samosebou hrát jak chce ;)
Opet jen dokazujes, ze jsi vubec nepochopil, o cem byla rec.
Iuchiban píše:
Zajímalo by mě ale, jak hodnotíte Antimagic Field u beholdera...postava se může libovolně otáčet během kola a tak by vás teoreticky i Beholder měl udržet ve svém kuželu ať se pohnete kamkoli...co si o tom myslíte?
Urcite. Ale jen pokud budes v jeho dosahu kdyz bude on na tahu. Staci, kdyz ten AMF kuzel aktivuje (otevre centralni oko) a pak ho ma automaticky pred sebou, nicmene mu to zabranuje pouzivat jeho ray kouzla z tech zbyvajicich deseti oci. Vzhledem k tomu, ze mu na ovladani toho kuzelu staci jen otevrit/zavrit oko (coz je pravidlove free akce), tak ho muze aktivovat i deaktivovat behem jednoho kola. Joo... je to parchant.
Autorská citace #64
27.9.2007 19:42 - Fibriso
No, (brána) gate, je Opravdu zadara a rychlé, ale povolání z ní už stojí XP a obludou se musíš dohodnout. na bázi zavolání a dohodnutí funguji VŠECHNY povolávací (Call) kouzla. Neplést si s Vyvoláním (summon), kde dotyčný musí vykonat tvou vůli, protože jsi ho stvořil! a Obchodováním s takovám Pit fiendem může být HODNĚ riskatní

Najdi magii (Detect magic) to Antimagic pole (field) neuvidíš, protože ti ho prostě zneguje. Neexistuje, aby se již zakouzlená kouzla dala pomocí Spellcarft poznat, pokud nejsou vidět


stejně tak prsten nezruší Zruš magii (Dispel magic), který letí sice na tebe, ale ve efektu Plošně...
Ohnivá ďaha (Fireball) a Blesk (Lighting bolt) jsou kromě typu energie a výsledku v cílové zóně identická... myslel jsem požadavky, ne efekt....

beholder nevím, ještě sem ho nenašel...
Ohledně "u téhle věty si nebyl ve svéprávném stavu" se obávám, že Iuchiban BYL ve zcela svéprávném stavu, mě to taky totiž tak přišlo...
Já mám všechny příručky (v pdf)a coby DM z nich poměrně dost čerpám, má to své nesporné výhody, zvláště když hráči mají obyčejný MM prokouklý :p

Jo, a tohle by mohlo přijít vhod - http://dnd.devend.com/home.html
Autorská citace #65
27.9.2007 21:22 - bigbythewise
Fibriso píše:
No, (brána) gate, je Opravdu zadara a rychlé, ale povolání z ní už stojí XP a s obludou se musíš dohodnout. na bázi zavolání a dohodnutí funguji VŠECHNY povolávací (Call) kouzla. Neplést si s Vyvoláním (summon), kde dotyčný musí vykonat tvou vůli, protože jsi ho stvořil! a Obchodováním s takovám Pit fiendem může být HODNĚ riskatní
Uplne mimo, vcetne Summoningu. Tohle je jen tvuj osobni nazor, ale bavme se prosim v ramci pravidel. Tohle uz me fakt nebavi. Nebo tu snad tlachame o tom, kdo ma jak kvalitni house rule? Pokud ano, tak to rekni rovnou, at se nemusim namahat. :o)
Fibriso píše:
Najdi magii (Detect magic) to Antimagic pole (field) neuvidíš, protože ti ho prostě zneguje.
Nesmysl. Precti si popis kouzla prosim. Opet plati muj predchozi odstavec.
Fibriso píše:
Neexistuje, aby se již zakouzlená kouzla dala pomocí Spellcarft poznat, pokud nejsou vidět
Opet to same. Dej si pauzu a v klidu si u kafe prostuduj PHB. :P
Fibriso píše:
stejně tak prsten nezruší Zruš magii (Dispel magic), který letí sice na tebe, ale ve efektu Plošně...
To ano, ale o Dispel Magic jsme se snad bavili v souvislosti s Contingency a ne s prstenem?
Fibriso píše:
Ohnivá ďaha (Fireball) a Blesk (Lighting bolt) jsou kromě typu energie a výsledku v cílové zóně identická... myslel jsem požadavky, ne efekt....
Ja porovnaval tyhle kouzla s Orb kouzly a ne mezi sebou.
Fibriso píše:
Ohledně "u téhle věty si nebyl ve svéprávném stavu" se obávám, že Iuchiban BYL ve zcela svéprávném stavu, mě to taky totiž tak přišlo...
Aby jsme si rozumeli, a to i do budoucich diskuzi. Ano... jsem "RAW lawyer" a jen jsem uvadel, jak to funguje podle pravidel, coz vubec nesouvisi s tim, jestli mam nebo nemam rad mechaniku Polymorphu. Co je na tom divneho OPRAVDU NECHAPU. Mozna sis (i Iuchiban) myslel, ze jsem z Polymorphu "hotovej" a branim ho za kazdou cenu. Tak to samozrejmne neni, uz davno jsem tvrdil ze je to blbost. Takze tak.
Fibriso píše:
Já mám všechny příručky (v pdf)a coby DM z nich poměrně dost čerpám, má to své nesporné výhody, zvláště když hráči mají obyčejný MM prokouklý :p
Takze hraci maji vyssi znalosti pravidel nez ty - jako DM. Mno to sedi. :o)
Autorská citace #66
28.9.2007 00:48 - Iuchiban
bigbythewise: S diskuzí s tebou jsem skončil "příteli". Jsem hodně tolerantní člověk, ale tohle nemám za potřebí. Za prvé vůbec nereaguješ na co máš a za druhé, když nemáš co říct, tak jen bezdůvodně ponižuješ a spamuješ...

bigby píše:
Opet jen dokazujes, ze jsi vubec nepochopil, o cem byla rec.

roflmao :)
Autorská citace #67
28.9.2007 01:14 - Fibriso
Bigbythewise: jak sem říkal - Identify a spell that’s already in place and in effect. You must be able to see or detect the effects of the spell. Když o něm nevíš, Spellcraft ti nepomůže

nemůžu si pomoci, pročetl jsem si celou diskuzi a opravdu mi přišlo, že jsi ho bránil...
Ohledně gate, Otevření je zadara, obluda za 1000xp, krátkodobě ho opravdu můžeš ovládat (což je Creation), z dlouhodobějšího hlediska jeto Povolání (call)

tvojí poslední větu jsem nepochopil, vysvětli... co má společného, že mám víc příruček a čerpám z nich společného s tím že by mí hráči měli mít vyšší znalost pravidel? Popravdě, Hrajem tak, aby jsem se já a hlavně hráči bavili (proto čerpám z ostatních, překvapení je vždy dobrá zábava) a ne aby sme se striktně řídili pravidly, to bude asi hlavní problém... jasně, můžeš to hrát stylem Power Lawyer, také sem nějakou dobu to hrál, a je to dost pro DM dost otravné....
Podle toho, jak o tom mluvíš bych předpokládal, že jsi pouze Hráč - Munchkin.
Autorská citace #68
1.10.2007 20:27 - bigbythewise
Iuchiban píše:
S diskuzí s tebou jsem skončil "příteli". Jsem hodně tolerantní člověk, ale tohle nemám za potřebí. Za prvé vůbec nereaguješ na co máš a za druhé, když nemáš co říct, tak jen bezdůvodně ponižuješ a spamuješ...
roflmao :)
Takze dosli argumenty... aha. Roflmao si schovej pro pubescentni kamarady na nejakem online hernim serveru.
Autorská citace #69
1.10.2007 20:51 - bigbythewise
Fibriso píše:
Jak sem říkal - Identify a spell that’s already in place and in effect. You must be able to see or detect the effects of the spell. Když o něm nevíš, Spellcraft ti nepomůže.
"Be able to see OR detect" rozhodne neznamena "be able to see AND detect". Musis bych schopen efekt *alespon* detekovat, coz neznamena ze ho musis videt. Staci si jen byt vedom toho, ze "je neco v neporadku", potom co jsi zakouzlil do Antimagic Fieldu. Vzhledem k tomu, ze kouzlo zakouzlene do Antimagic Fieldu (ktery neni videt) ve vetsine pripadu selze uz pri kouzleni, tak je to jasne. Pokud na sebe nekdo zakouzlil treba Haste bez verbalni a pohybove slozky (tudiz nejsi chopen *pri kouzleni* kouzlo detekovat), tak se porad muzes zahy pokusit kouzlo zjistit, protoze jsi si vedom toho, ze carodej neco kouzlil (pouzil material). Schopnost detekovat je tady v tom pripade vetsinou omezena jen kouzly, ktere blokuji detekci kouzel nebo tedy jejich aur.
Mimochodem, v prvnim pripade jsi psal, ze pokud ho "nevidi" tak nejde zjistit a nyni pises pokud "o nem nevi". To je trochu rozdil nemyslis?
Fibriso píše:
nemůžu si pomoci, pročetl jsem si celou diskuzi a opravdu mi přišlo, že jsi ho bránil...
Nevadi, hlavne ze uz to bylo uvedeno na pravou miru.
Fibriso píše:
Ohledně gate, Otevření je zadara, obluda za 1000xp, krátkodobě ho opravdu můžeš ovládat (což je Creation), z dlouhodobějšího hlediska jeto Povolání (call)
Creation je jen vytvoreni extradimenzionalniho spojeni (brany) mezi sferami - to je prvni efekt kouzla. VSECHNA povolavani potvor (vcetne kratkodobe sluzby) jsou efekty podskoly Calling. Mas v tom opet maglajz, nebo se z toho jen snazis vymotat za kazdou cenu? Bavime se tedy v ramci pravidel?
Fibriso píše:
Tvojí poslední větu jsem nepochopil, vysvětli... co má společného, že mám víc příruček a čerpám z nich společného s tím že by mí hráči měli mít vyšší znalost pravidel?
Tohle jsem asi spatne pochopil, takze se omlouvam.
Fibriso píše:
Popravdě, Hrajem tak, aby jsem se já a hlavně hráči bavili (proto čerpám z ostatních, překvapení je vždy dobrá zábava) a ne aby sme se striktně řídili pravidly, to bude asi hlavní problém... jasně, můžeš to hrát stylem Power Lawyer, také sem nějakou dobu to hrál, a je to dost pro DM dost otravné.... Podle toho, jak o tom mluvíš bych předpokládal, že jsi pouze Hráč - Munchkin.
"Rule lawyering" ma s munchkinoidnim stylem hrani nebo myslenim pramalo spolecneho. Opet mi pripada, ze jsi necetl snad ani DMG.
Autorská citace #70
2.10.2007 10:11 - LZJ
Nechcete uspořádat veřejný souboj kouzlících postav v D&D? Docela bych vás chtěl vidět, já se nikdy k moc vysokým kouzlům nepropracoval.
Autorská citace #71
2.10.2007 10:17 - Alnag
L.Z.J. - ten přece děláme pravidelně na DnD Aréně... :-)
Autorská citace #72
2.10.2007 10:26 - LZJ
Mě zajímají zrovna tihle magičtí experti ;-) Arénu jsem ještě nezkoušel a asi se k tomu nedostanu :-(
Autorská citace #73
2.10.2007 12:35 - Fibriso
Co Vánoční arena? Alnagu? :p
Autorská citace #74
2.10.2007 13:09 - Alnag
Uvidíme jak se vyvrbí World DnD Day a podle toho bychom dali Arénu... poslední 3.5e zřejmě.
Autorská citace #75
2.10.2007 15:21 - bigbythewise
L.Z.J. píše:
Nechcete uspořádat veřejný souboj kouzlících postav v D&D? Docela bych vás chtěl vidět, já se nikdy k moc vysokým kouzlům nepropracoval.
Podle jakych pravidel? Podle D&D nebo podle Fibrisovych? :P
Autorská citace #76
2.10.2007 15:25 - Fibriso
Podle DMových ... A pravděpodobně se neshodnem, každej máme výklad trochu jinej a tři lidi bych raději ani nezkoušel...

Arenu ze všech příruček, aneb jak spáchat SebeDMvraždu :DD
Autorská citace #77
2.10.2007 20:07 - bigbythewise
Ale prosimte... Podle toho co jsi psal predtim je jasne, ze jde spis o TVUJ MYLNY vyklad pravidel, nez o nazorovou neshodu. Kazdopadne preju hodne zabavy. :) Osobne mi mlaceni hracu mezi sebou nepripada nejak extra zajimave, i kdyz se vzdycky rad zasmeju nad tim, co je vsechno mozne s postavou provadet, pokud se cerpa z velkeho mnozstvi oficialnich obsahu.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22304320335388 secREMOTE_IP: 18.206.16.123