Pravidla

bigbythewise
4.12.2006 23:24
Persistent spell, feat
Tento feat je sice dostupny v prirucce Tome and Blood a Complete Arcane, ale v originalnich pravidlech 3.5 edice je urceny pouze pro bytosti s Divine Rankem minimalne 0 (quasi-god). Neni to uz trochu prehnane? Zajima me, co si o tom myslite. Popis featu:

PERSISTENT SPELL [metamagic]
Prerequisite: Extend Spell.

Benefit: A persistent spell has a duration of 24 hours. The persistent spell must have a personal range or a fixed range. Spells of instantaneous duration cannot be affected by this feat, nor can spells whose effects are discharged. A persistent spell uses up a spell slot six levels higher than the spell’s actual level.
Autorská citace #1
5.12.2006 08:52 - Rytíř
Když posuzuju sílu něčeho z pravidel, tak to vždycky beru z pohledu svý vlastní postavy - je to tak dobrý, abych to MUSEL mít, abych bez toho byl nemožnej?
Tady mi to rozhodně nepřijde. Stojí to odbornost a kouzlo 7. úrovně, aby mi nějaký kouzlíčko 1. úrovně trvalo celej den. Co si takle prodloužim, štít? Momentně mě nic jinýho nenapadá, zbroj a ochrana před počasím trvá dlouho. Pokud jsem takle dobrej, tak tyhle podpůrný kouzla dokážu v případě potřeby vykouzlit mávnutím ruky volnou akcí, až když to bude fakt třeba.. a bude to levnější.
Suma sumárum, např. v porovnání s tim Rychlym sesíláním, je tohle v poho, si myslim :)
Autorská citace #2
5.12.2006 22:31 - bigbythewise
Chapu, vim jak to myslis. Me jde jen o to, ze tento feat proste podle zakladnich pravidel (ktera osobne ctim) neni pro normalni povolani. Kdyby tenhle feat nebyl v PHB a byl dodatecne vymyslen v tech dvou priruckach, tak bych to samozrejme neresil. To bych pak totiz mohl udelat prirucku, kam bych dal dalsi Divine featy jako Disguise spell, Repeat Spell, Subdual Substitution a podobne, dostupne pro normalni povolani s tim, ze bych si rekl "mno postava/kouzelnik na 15 urovni je stejne polobuh, tak proc by to melo lamat mechaniku". Jenomze ono lame. Kouzla jako Divine favor nebo Divine power jsou absolutne overpowered v kombinaci s timto featem (jako by uz sam o sobe Klerik nebyl). Cetl jsem o tom par diskusi a suma sumarum problem je prave to, ze tento feat nebyl od zacatku WotC vyvijen pro obycejne povolani a to se prave podepisuje na ne prilis dobrem osetreni fungovani u ruznych kouzel (hlavne vyssi urovne, 3+). Kdyz uz, tak by mi to nevadilo v EPIC pravidlech (kde jsou podobne metamagicke featy s adjustmentem +6 i vic), ale v CORE pravidlech mi to teda prijde moc silne. I kdyz na druhou stranu je pravda, ze v zakladnich pravidlech muzes mit perzistentni maximalne kouzla urovne 3, coz neni zadny zazrak oproti skutecnym kouzlum 9 urovne. :) Ale stejne se mi to nelibi, uz jenom z principu. Je to v podstate to same, jako kdybych chtel narvat EPIC feat do CORE.
Autorská citace #3
5.12.2006 23:28 - Alnag
Mně to čistě z toho popisu featu (odbornosti) taky nepřijde overpowered... ale možná mi něco uniká.
Autorská citace #4
6.12.2006 21:16 - bigbythewise
Kouzlo s 1 round/level na dobu 24 hodin ti neprijde silne? Neprijde ti overpowered napriklad Divine favor + Divine power v trvani celeho dne? To je prave ono. Z popisu featu ti to zase tolik neprijde, dokud si to neaplikujes na ruzna kouzla. Adjustment +6 je uz moc (maximalni adjustment v CORE je +4 u Quicken spell featu), ale Deities maji desitky character urovni a spell sloty vice nez 9 urovne, kde se pak samozrejme projevuje sila tohoto featu a adjustment tady moc nehraje roli. Proto je tento feat pro ne urcen. Normalni povolani to potom sice moc nevyuziji, coz ale neni duvod, aby mely mit moznost si ho vzit.
Jeste bych dodal, ze me vlastne ani tolik netrapi, jestli je tento feat slaby, stredne silny nebo maximalne brutalni (jako Carodej bych ho samozrejme uvital :-]). Jen se ptam jestli je fer, aby si postava mohla s klidem brat featy, ktere jsou Deity only a pro normalni povolani nebyly navrzene.
Autorská citace #5
7.12.2006 20:40 - Puff
Ten feat je shit stejně jako zbytek metamagie. V základních pravidlech useless a při porovnání s epic featy (Automatic Quicken Spell) je to ještě větší sračka. Nemluvě při srovnání s jinými divine schopnostmi (automatická 20). Jediný použitelný a zároveň naprosto imba metamagic feat je Cooperative spell (CA), jeho využití vidím ale spíš u NPC (nejlépe něco jako Red Mage). A cleric je owerpowered? Z čeho tak usuzuješ? Psion je owepowered proti zbytku startovního pole, ale cleric?
Autorská citace #6
8.12.2006 07:20 - Rytíř
Puff: Zajímavé.. zrovna pro Cooperative spell jsem nikdy nenašel pochopení, natož využití. :) Znova jsem si ho přečet a teď trochu váhám, zda ho chápeme stejně - mě přijde, že když ho sesílá několik postav najednou, vznikne z toho jedno kouzlo, o něco silnější. Ale možná si ty myslíš, že každý z nich to kouzlo sešle a navíc že je silnější?
V takovém případě by ta odbornost opravdu celkem silná byla, jinak je to spíš libůstka pro DM, když si chce hrát na kouzelnické kruhy...
Minimálně je ale zajímavá v tom, že nutí hráče ke spolupráci a domluvě, to je bod plus, to rozhodně :)
Autorská citace #7
8.12.2006 19:48 - bigbythewise
Puff: Psion me osobne nezajima, tohle povolani ja ignoruji. Ale pamatujes na Klerika nebo Carodeje v ADnD? A tedka v edici 3.0+? Trosku o necem jinem...Klerik zamereny ciste na kouzleni je mozna i lepsi nez Carodej, coz je podle me spatne. Staci se podivat na nektera kouzla (a to nemluvim o tom, ze nema spell failure a nepotrebuje knihu). Drive to bylo uplne jinak. Z Klerika se proste stalo universalni "munchkin" povolani do kazdeho pocasi. Muj nazor.
Autorská citace #8
18.9.2007 09:14 - Iuchiban
Tak tohle je velice zajímavá diskuze. Tohle téma jsem taky dlouho řešil a evedentně Bigby ví o čem mluví. Sice mi nepříde, že by Persistent spell feat byl Diety only, např. Tanscendent spell feat navyšuje level kouzla o +7 (nejsem si 100% jist-možná dokonce +8). Každopádně je ale pravdivé, že cleric je totálně overpowered, a kvůli tomu je overpowered i tento feat pokud ho použije on...zajímavé je, že u druida ani u mága tak silný není, ale Divine Power a Dinive Favor jsem už v akci takhle viděl a není to normální...ani errata která redukují Favor na +3/+3...jak k tomu přinde válečník? Hlavně ať se to neopakuje ve 4e. A psion má alespoň tu nevýhodu, že se velmi rychle vyčerpá z power pointů, takže na dlouhé kampaně se musí šetřit...zato kněz s tímto featem je celý den bitevní mašina jak z vesmíru a válečníci si pak připadaj jak zaostalí...navíc když do complete divine dají feat "divine metamagic" a ktomu nějaké to extra turning...a klidně si uděláte persistent kouzlo jakéhokoli levelu a je to...
Autorská citace #9
18.9.2007 10:06 - Fibriso
Divine power je level 4, tudíž navýšení s persistent spell +6 není pro normální smrtelníky normálně dostupné (i když se do dá teoreticky skombinovat s jiným metamagic featem který snižuje metaslot o 1, což z něj dělá lv 9, což je na 17 lv, a tam už se dostane málokdo. Plus jedno slovo - Dispel. a HU, lv.9 kouzlo v riti (bere se odolnost douzla vůči dispelu lv.4 :p
Divine favor by byl lv 7 ... v tomto případě je mi 24h bonus +3 na utok a dmg zcela přijatelný a nevidím v tom problém... a jakýkoli dispel to sejme naprosto v pohodě.

A hlavně je tu jedna položka, která když se rozhodne, máte prostě s persistens a ostatními Featy smůlu a můžete se třeba na hlavu stavit. Obecne se jí říka DM :D

btw, jako velmi zajímavé použití mi přijde kombinace Persistent spell s Expedition retreat :D
Autorská citace #10
18.9.2007 10:16 - Iuchiban
True true, dispel je prostě jedno z nej nej kouzel... :D. Ale DM je ještě kouzelnější ;)
Autorská citace #11
18.9.2007 11:59 - Noir
Persist je jedna z největších sviňáen vůbec. Ne sám o sobě, ale v kombinaci s jinými detaily: Divine metamagic + nightsticks. Díky jejich kombinaci vlastně neplatíte nic navíc(jen odvracecí pokusy a případně spalujete tyčky), takže si můžete "nabrnkat" Persisitů co jen hrdlo ráčí. A Dispel? Klerici mají takové množství magických věcí, které jim zvyšují CL (byť jen na krátkou dobu), že jim to ani moc nevadí... Takže za sedm odvracení může být náhle klerik díky jednomu kouzlu 4. úrovně lepší válečník než válečník (Divine power mu dá stejný útok a ještě navíc +6 k síle a X životů). Tuhle kombinaci nemůže žádný normální GM připustit...
Autorská citace #12
19.9.2007 02:42 - bigbythewise
Jak uz jsem psal nekde dole, srovnejte si Klerika ve 3/3.5E s AdnD verzi. Tam snad ani nemel vice jak kouzla 6 (7) urovne. Vetsinou vse jen podpurna kouzla - leceni, ochrany proti presvedceni, energii, nemrtvym, vysati urovne apod. Zadne nelidske boosty s trvanim sto let.
Na druhou stranu mi prijde nesmyslne ho srovnavat s Bojovnikem, protoze to je skoro to same jako srovnavat Carodeje a Bojovnika. Taky muzes rict "Carodej si hodi Time Stop a nemuzu nic delat".
Iuchiban: K te nevyuzitelnosti featu pro Wiz/Soc. V momente kdy muzes udelat perzistentni kouzlo jakekoliv urovne (coz jde I u Carodeje - Instant metamagic), tak radsi ani nechtej vedet, co takovy Carodej dokaze.
Krom toho, najdou se taci, kteri si nevyvratitelne mysli a vykladaji si popis featu tak, ze "FIXED RANGE" je I touch. No a pak teprve zacina ta prava sranda.
Autorská citace #13
19.9.2007 07:18 - Iuchiban
Srovnávat kněze a bojovníka? Viz Noir. A navíc kněz bojuje jako válečník...proto srovnání, až bude mág vše mlátit holí lépe než válečník, taky ho budou s ním porovnávat (taky jsem to už viděl)...A jak zde bylo řečeno, je to vše na DM...a navíc, proč by sám hráč měl něco takového chtít, když je to evidentně nezábavné...a na timestopu nic zvláštního nevidím, protože během něj, nemůžeš nějak ovlivnit vnější svět a pro mága, který tohle kouzlo používá často, by měl DM časem připravit nějaké chutné překvápko :D
Autorská citace #14
19.9.2007 11:45 - wraiths
Iuchiban: hmm tak si zkus predstavit kouzelnika s "Iron body" mlatici holy hlava nehlava a proti nemu drsnyho valecnika :-)). myslim nejde srovnavat povolani ten je lepsi a ten horsi bijec.
Autorská citace #15
19.9.2007 22:16 - JackPhoenix
Nezapomeňte přidat Tenserovu přeměnu a pár vychytávek jako Displacement, Greater Invisibility, Haste a hafo ochraných kouzel. Chudák válečník, proti kterýmu něco takovýho jde.
Autorská citace #16
20.9.2007 00:43 - Fibriso
problem je ten, že kdyžho ten válečník vyhmátne a dojde k němu, tak chudák tak po 2-3 nerozdýchá a naopak kouzelník se čarodějovým utokum na bízko je suše zasměje (a pak rovnoměrně rozmázne po zdi)
Ale to je zase o jedné věci: Okolnosti (vezmemeli, že má Iron body, tj lv 15). Dejte mágovi 6 kol či 500 Ft a udělá s figterem krátký proces. Dejte mu jen 1-2 kola či 50 Ft a šance sou 5:0 ve prospěch válečníka.

(klerika raději nezminujte, protože použijeli klerik Spell compendium, tak čaroděj nemá bohužel nejmenší šanci...
Autorská citace #17
20.9.2007 04:03 - bigbythewise
Iuchiban: S Time Stopem jdou delat neuveritelne veci, divil by ses.
Fibriso: Carodej ma sanci v pohode, obzvlaste ten vybaveny hulkami a Contingent kouzly.
50 Ft a 1-2 kola? A co treba Fly, Phantom Steed nebo jednoduse - Carodejuv movement > Bojovnikuv movement. Medium a heavy brneni nebrat panove.
Wraiths: Na co Iron Body? Staci nejaka polymorph naboostovana silenost.
Autorská citace #18
20.9.2007 07:51 - Iuchiban
Tak tohle se zajímavě vyvíjí :). Chtělo by to konkrétnější situaci ;). Během polymorphu můžeš dále čarovat? Tak tohle bych nepovolil ani za nic. Persistent kouzla bych přerušil v momentně kdy postava takhle změní podobu...to samé platí o tenser transformaci, Iron body má svoje vlastní nevýhody, ale nějak tak zapomínáš na to bigby, že pokud mág prohraje iniciativu a bojuje např. proti berserkovi na 50 feetů, tak ho zabije na tuty první rána, takže i on potřebuje družinu nebo strážce a není všemocný...(stejně jako každej). Ale předhánět se kdo je lepší a kdo je nejhorší, evidentně nemá smysl :D...přesto mi ale ten kněz přinde moc silnej, ale o tom je jinej článek ;)...napsal ho andtom a je to moc pěkný čtení - doporučuju ! - http://www.d20.cz/clanky/o-pravidlech/1234.html
Autorská citace #19
20.9.2007 08:54 - Fibriso
ad Polymorph: jednak byl oficiálně erraty zrušen (což ovšem neznamená že ho nemůže nikdo hrát) a za druhé se po polymorph opravdu nedá kouzlit pokud se proměníte na něco, s čím nemáte dispozice (třeba do Large Viper, s tím se znaky rukama dělají poněkud obtížně...)
Iuchiban: přesně.
Autorská citace #20
21.9.2007 02:39 - bigbythewise
Kouzlit v Polymorphu muzes vzdy kdyz ma nova forma ruce schopne "jemne manipulace" a je schopna mluvit (ovlada jazyk). Nicmene pomoci Silent a Still metamagie muzes kouzlit vzdy.
Iuchiban: Na to nezapominam a proto byly vymysleny Contingent kouzla. Navic Carodejove maji obecne vyssi Iniciativu anebo sanci ji vyhrat diky ruznym kouzlum. Ale souhlasim ze nema cenu povolani srovnavat.
Zakazat Persistent kouzla a kouzleni v Polymorphu muzes, ale podle pravidel to normalne jde. Princip na jakem funguje Polymorph to "logicky" umoznuje.
Tenserova Transformace nema na Persistent kouzla vliv. Po promene muzes dale omezene pouzivat magii - hulky nebo svitky.
Iron Body je spatny ftip a spolu se Stoneskin kouzlem muj osobni kandidat na nejsmesnejsi obranne kouzlo. Ne slabe, nepouzitelne, ale jen smesne a nelibive.
Fibriso: Muzes uvest zdroj? Mam pocit ze WotC jen priznali, ze Polymorph je spatna vec a byl to krok trochu mimo (s cimz souhlasim), ale pokud vim tak pravidla se nikdy neodstranuji, leda az v dalsi edici.
Kdyby byl *zrusen*, tak by o nem tezko vznikala obsahla Rules of the Game. Pokud mas na mysli novou Polymorph mechaniku z PHB2, tak ta porad nerika ze byl Polymorph z core PHB zrusen. Rika jen - "Ten core Polymorph se moc nepovedl a pro vybalancovanejsi hru doporucujeme pouzit kouzla z PHB2."

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089344024658203 secREMOTE_IP: 3.137.171.121