Alnagu, mám zkušenost, že hráči často
neví co doopravdy chtějí hrát. Myslí si, že chtějí hrát neohroženého bijce, který všechny porazí, a až při hře zjistí, že hrát takového bijce je vlastně nebaví - a náhodou zjistí, že si mnohem víc užívají bijce, který sice bojuje často a rád, ale téměř pokaždé má namále.
Nebo že chtějí hrát upíra, kterého se všichni bojí - a až po čase si uvědomí, že se nemají bát ostatní - ale ten dotyčný hráč se chce bát. A mnohem více než upír mu bude vyhovovat člověk, kterého upíři přitahují a zároveň ho děsí.
V případě kdy si hráč sám nastaví za co chce být odměňován a co chce ve hře mít, a jde o velmi úzký prostor (jako je výběr dvou rysů), jako Vypravěč mám omezené možnosti ukázat mu něco jiného. I bez těchto omezení se dost často dostávám do situace, kdy hráč jakž takž řekne co by chtěl, já mu to dám a on se nebaví - ale už neví co by chtěl jiného, a ani nedokáže položit prst na to, co konkrétně ho nebaví. Je nespokojený s hrou, já následně také a přitom nevím co s tím.
Kromě toho výběr charakteristik dle mě moc neukazuje na preference hráče, ani na typ hry, u které se bude bavit. Dominik si vybral opatrnost, občas ji i hraje, ale přitom se dost baví i v případě, kdy musí opatrnost hodit za hlavu. Podobně je to s krvelačností - tuším že si ji vybrala Karolína, a od té doby všechny boje prohráli nebo z nich museli utéct, a přitom se stejně baví.
Myslím, že to může fungovat naopak - když hráč ví, do jakých situací se postava dostává a jaký přístup nebo charakterý rys často ukazuje, je dobré tento rys vypíchnout do samostatné charakteristiky a víc ho rozvíjet (pro jednu mou postavu by to byla třeba "arogance" a "násilná trpělivost".)
S přiřazováním charakteristik dopředu mám převážně špatné zkušenosti, ať u sebe, nebo u jiných hráčů, jedno pod jakým vedením. Tím vším chci říct, že nemám námitky proto, že to jsem prostě já, ale proto, že jsem tento přístup několikrát zkoušel v dobré víře, že hře pomůže, a nepomohl.