Přít se o tom, jestli budou dopady, případně jaké dopady to budou, není mým cílem. Celkem v poklidu sleduju a jsem stále optimista, co se týče dopadu na moje hraní (a není to proto, že bych si jen sobecky a posměšně mnul ruce, že se mě to vlastně netýká).
Jen bych si rád stanovil, v souvislosti s původním článekem i tvým upřesněním, co je vlastně případně ve hře.
Ztráta silného brand leadingu ... tedy obecně, obava z poklesu přílivu nových zájemců / hráčů / kupců. Je to tak?
Ztráta tržní příležitosti ... tedy obecně, obava z poklesu profitability tvorby pro RPG hobby a tedy i logický důsledek v poklesu množství, kvality a rozmanitosti dostupných nových produktů, které by byly na trhu
Ztráta sdílené identity ... tady nějak nevím. Část je toho na feelingové úrovni (snížení potěšení ze hry), část asi stejná jako u předchozích bodů, tedy dopad na zájem nových hráčů a profitabilitu byznysu.
Vtipné je, že z těch tří věcí, které uvádíš jako "všichni známe" jsem za těch 3x let hraní slyšel a četl o Tomb of Horrors (legendy jsem k tomu neslyšel, jen ten feeling). I'll attack the gazebo a Hlava Vecnova mi nic nerika (teda Hand of Vecna znam, ale tuhle urban legend ne).
To jen pro ilustraci, že v rámci i takhle úzkého hobby, i lidi, co se tím hobby zabývají přes 30 let, vlastně nemusí vůbec znát "to co všichni víme" podle určité skupiny vnitřních geeků/nerdů.
Každopádně ta obava lidí, kteří mají/chtějí mít RPG jako byznys, že mohou za určitých podmínek po hezkém boomu přijít hubenější leta, zcela chápu. Konec konců, známe to i z jiných odvětví, třeba šachy zažily za posledních 10 let ohromný boom, živí se tím dneska kde kdo a největší streameři si streamováním vydělají o dost víc než vlastními profi-šachy.