sirien píše:
Ty ho fakt nemáš rád, co? :)
Já jen upozorňuju na to, že když se chlubí tím jak je úspěšný autor rpgček, tak je to tak trošku jako když o sobě Drumpf tvrdí, jak je úspěšným podnikatelem :) Jinak je zajímavé pozorovat, jak někteří designéři uvádějí svoje teorie (ať už je někde předtím prezentují nebo ne) do praxe, zatímco jiní píšou plamenné projevy a hru na nich založenou nikdy neuvidíš, případně uvidíš, ale v praxi to moc dobře nefunguje.
Ale i tak, docela by mě zajímalo, co si o těch věcech které tady řešímě myslí Wick ve skutečnosti. Když zrovna nepíše tak, aby si vylepšil kredit u té toxičtější části fandomu.
sirien píše:
Tahle Tvoje věta mě nějak... lehce provokuje. Jak chceš vyvažovat hru při psaní, když předem víš, že jí různé skupiny budou hrát různě?
To je ve skutečnosti výborná otázka a to říkám bez jakýhkoli náznaků ironie. Kdybych na ni znal nějakou jednoduchou odpověď, asi bych hned obeslal pár velkých vydavatelů rpg, jestli mě nechtějí do party.
Momentálně jediné co mě napadá je zkoušet a playtestit, playtestit, playtestit, s trochou testování navrch. A pokusit se srozumitelně popsat principy té hry a udělat ji co nejsnáze upravitelnou, protože právě proto že různí lidé k té hře budou přistupovat velmi různě. Jestli se něco ukázalo jako chyba, tak jsou to "blackbox" pravidla, kterým rozumí jenom lidi co je napsali.
sirien píše:
Co by se pak stalo, kdybys rasám dal mechanické rozlišení, které je nedělá lepšími? Typicky by jim dávalo nějakou možnost navíc s tím, že ty schopnosti navrhneš tak, aby nedávaly jasné zlepšení pro nějakou classu / archetyp.
...
No nějak by mi intuitivně přišlo elegantnější, kdyby elfí kouzelník byl lepší combo na některej typ magie a půlork kouzelník na jinej typ magie... což by asi i víc potěšilo ty kombící hráče, protože by to bylo víc fun vymejšlet. Just sayin'.
Na to bych ti asi řekl, že se ty rasy snažíš vyvážit :) A trochu bych pochyboval že to bude fungovat, protože mi přijde, že ti tam nevyhnutelně vzniknou nějaké synergie, tj. něco stejně bude výhodnější kombinace. Oproti tomu, když je do té hry dám cíleně, tak jednak vím kde jsou a co řešit, aby některá komba nebyla extrémně výhodná. A když na to přijde, můžu do pak do té hry jednoduše napsat, místo aby to objevovali jako první munchkini.
sirien píše:
A to se vrací zpátky k té myšlnce o tom, že by pravidla měla reflektovat obsah zamýšlené hry a ne nutně odškrtávat multiple-level checkbox ve stylu:
- tabulka zbraní?
- - bonusy k útoku?
- - bonusy ke zranění?
- - modifikátor rychlost?
A co když to není ani tak o tom co by v rpgčku mělo být, ale o tom co tam hráči chtějí? Protože mi přijde, že ve chvíli kdy tam třeba mechanické vyjádření vybavení nedáš, tak spousta hráčů začne přemýšlet jak ho tam dodat (tedy alespoň pokud se jim ten systém jinak líbí) - viz. equipment ladder pro Fate, co jsi tady postoval, viz. GUMSHOE...
Píše:
...Because you demanded it — a big list of guns, customized for 22 clandestine, military, and police groups from SEAL Team Six to the Swiss Guard. Plus eight Gun Cherries — never waste another 6! — and lots more gun gadgets from the CornerShot to UV-emitting bullets to net grenades!
Jerson píše:
Dokonce na můj přímý pokus podstrčit jim Mauser c96 místo Lugeru P09 s argumentem, že Mauser má všechny číselné parametry stejné nebo lepší než Luger mi odpovídali "je to hnusná pistole, tu si nevezmu".
To dokazuje především že nemají vkus :)
Jinak já poslední dobou fandím spíš tomu mít pár velmi obecných kategorií zbraní a jakékoli drobnější rozlišení řešit skrz schopnosti postav.
Jerson píše:
Tedy dosáhl jsem efektu, který jsem třeba v Shadowrunu nikdy nezažil, protože v něm (jsme) všichni používali jen těžké pistole, lehkou nebo dokonce příruční nikdo.
Pokud se dobře pamatuju, tak výhoda příručních pistolí je v mnohem snazší ukrytelnosti. Pokud se nikdy nedostaneš do situace, kdy hraje roli skryté nošení, pak naprosto dává smysl, že prakticky všichni nosí velkorážové pistole. Ono když se nad tím zamyslíš, tak ve chvíli kdy několik procent populace tvoří trollové, jsou kalibry jako .357 Magnum pro sebeobranu zdravé minimum. Lehké pistole jsou vlastně relikty minulosti, určené spíš pro sportovní účely a pro chudé, co počítají každý nuyen.
Že si lidi nevybírají pistole podle charakteru postavy - máš hry co fungují podle filmové logiky, kde zbraň postavy něco říká o jejím charakteru. Jiné hry fungují jinak a zvýhodňují ty, co si vybírají správné nástroje. Stěžovat si že Shadowrun nedělá to první úplně ignoruje předpoklady se kterými ho jeho autoři napsali.
DrD a výhodné pravidlo - ok v DrD to není udělané moc dobře, ale moc nevidím smysl začít řešit DrD kdykoli dojde na něco, co je v něm blbě udělané.
Ebon: Mě ty bonusy za rasu nepřijdou úplně nepodstatné, určitě jsou lidi kteří se podle nich rozhodují. Jen ve chvíli kdy to nedává až takovou výhodu je mi to vlastně celkem jedno.
EDIT:
Loki B píše:
Stejně tak nám přijde, že je určitý rozdíl mezi tím, jestli někdo bojuje halapartnou nebo dýkou, a že by to mělo být nějak obsaženo i v "pravidlech hry". ten "určitý rozdíl" nám zlepšuje pocit ze hry ... není to o tom ,že bychom se potřebovali hrabat v číslíčkách a hledat optimální číselné kombinace, vůbec. chceme ale mít představu o to, jaká je "šance" toho kterého výsledku ...
Toho si taky všímám, že spoustě hráčů ani tak nejde o to honit čísla, ale chtějí aby věci které považují za důležité byly ve hře zohledněny (já taky).