Kultura

Mildar
18.5.2018 08:26
[D&D 5E] DnD Beyond
Nazdar. S vydáním Mordenkainen's Tome of Foes jsem vytvořil skupinu na DnD Beyond. Kdokoliv si tam můžete vytvoři postavu a přidat si ji do mého dobrodružství. Tím získáte přístup k dosud všem vydaným materiálům.

Limit je 12 hráčů, pokud by byl velký zájem mohu vytvořit ještě jednu.

Prosím nezabírat místa vyloženě zbytečně, je možné že vás budu semi-náhodně vyhazovat, v takovém případě se prostě připojte znovu.

links:
Pozvánka
Pozvánka 2
Pozvánka 3 - temporary, nemam ted kuly 2 detem cas, tak dokud nerestartujem nasi kampan
ShadoWWW - Pozvánka 1
ShadoWWW - Pozvánka 2
Autorská citace #41
21.12.2019 11:50 - Arten CZ
LokiB: Jen jsou ty souboje pak nezajímavé a zdlouhavé :( Já chci, aby se na postavu vrhnuli dva obří stromy, které ovládá naštvaná druidka, ve chvíli, kdy se jim nepodaří rituál na zklidnění hněvu lesa, ale protože jsem ještě před pár minutami ani nevěděl, že se budou postavy pokoušet les uklidňovat, natož, že tam bude zrovna druidka a stromy, tak nemám nastudováno, jak dva stromy a druidku použít. A nahradit ji už poněkolikáté třiceti naštvanými "lapkami v barvách lesa", protože ti jsou mechanicky jednodušší, se mi nechce :(
Autorská citace #42
21.12.2019 12:22 - Log 1=0
Jak postupovat:
Podívat se do tabulky lesních monster na něco stylového a zároveň v rozumném rozsahu síly.
Ent má CR 9, to je dobrý základ pro vyšší level. Podívat se do tabulky monster, a vida, dva enti by měli dát skupince zabrat i na vysokých levelech. Na těch Skutečně extrémních pro drsný souboj přidat třetího.

Ono to funguje, jen musíš mít pořád po ruce ty tabulky. Ale to platí i na těch nižších úrovních.
Autorská citace #43
21.12.2019 12:30 - Arten CZ
Nesouhlasím s tím, že na nižších levelech potřebuju tabulky. Obecně, když chci něco připravit, tak si řeknu - má to asitak 10-15hp, Oč 10-15, attack +1-+3, dmg 1k6+1-3, to, co umí, bude mít past 15 nebo bonus +5, zbytek 10 nebo bonus +2 a hotovo. Víc toho nepotřebuju. S tímto si v pohodě vystačíš na prvních 3 levelech a mohu se soustředit jen na to, co dělá protivníka úžasným a jedinečným, třeba má nějakou bombu, připravil si past, umí něco nějak lapit nebo visí od stropu a spouští chapadla atd atd. Dokážu vymyslet kupu zapamatováníhodných protivníků, jen je musím nějak mechanicky pojmout. S rostoucí úrovní se ale víc dostávám od vymýšlení k listování v příručce a jak píšeš, musím si projít tabulky (bestiář, vola, xanathara, připravená dobrodružství), abych našel něco, co dokážu z fleku vymyslet, ale nedokážu to z fleku mechanicky popsat a použít ve hře.
Autorská citace #44
21.12.2019 12:37 - LokiB
Arten: může být. ale tak i to je skill GMa, že to má buď načtené, nebo už odehrané a tak dokáže podobné encoutery generovat i pro vyšší úrovně. +žehrat na to, že příprava encounterů zabere čas.

Zvlášť když píše:
Píše:
O to smutnější bylo, že boj nás skutečně baví.


Tak asi pak stojí za to do toho ten čas investovat a připravit si encounter. Ono to zas tolik času nezaber ... třeba 15-30 minut. ale když vás to baví. tak to stojí za to.

Akcentuješ "úžasnost protivníka" ... jestli to tvým hráčům vyhovuje, tak proč ne. jinde může fungovat to, že místo času věnovaného úžasnosti, se věnuje přípravě statů nepřátel na vyšším levelu, jejich kouzlům, výbavě atd. je na vás, co vás baví víc.
Autorská citace #45
21.12.2019 12:52 - Arten CZ
My jsme většinou končili právě na úrovni 5-6, kde už to chtělo moc práce a nakonec jsme to vyřešili změnou pravidel, jen jsem chtěl přihodit názor, proč zrovna my hráli jen na nízkých úrovních. A poznámka s bojem byla obecná, že nás obecně baví boj, ale v D&D nám jeho ztvárnění od vyšší úrovně už zábavné nepřišlo.

Úžasnosti ale žádný čas věnovat nemusím, o to jde. Vymyslet protivníka je jednoduché, ale postihnout ho mechanicky v D&D, aby působil tak, jak působit skutečně má, je složité. Sám připouštíš, že se to musíš učit a věnuješ přípravě čas. Já jsem raději zvolil systém, kde se toto učit nemusím.
Autorská citace #46
21.12.2019 13:07 - sirien
ShadoWWW píše:
hráče baví žánr 10. a nižší úrovně a na ten je nutné se zaměřit, je prostě univerzálně platný

To je krutá argumentace kruhem - na jednu stranu uznáváš, že pro vyšší levely DnD postrádá adekvátní podporu a návody a produkty které by hráčům ukázaly jak to hrát a pak obratem rekneš že hráči obecně chtějí hrát jen nižší úrovně.

To je jako říct že se v dopravní špičce jezdí v průměru dvacítkou, protože infrastruktura nezvládá množství aut, a pak obratem říct, že v praxi většina řidičů jezdí dvacítkou, takže je univerzálně platné že řidiči chtějí jezdit pomalu.

Vidíš tu v obou případech stejnou chybu v logice, že jo?
Autorská citace #47
21.12.2019 13:26 - Log 1=0
Arten CZ:
Aha, ty nechceš stavět střetnutí, ty si chceš za pochodu vymýšlet potvory.
Tak na to DnD 5E není moc stavěné, to uznávám.
Na druhou stranu, já nikdy neměl tuto potřebu, pokud nemělo jít o něco fakt speciálního. A to jsem samozřejmě měl vymyšleno předem.
Autorská citace #48
21.12.2019 13:51 - Arten CZ
Log: Ano, já nevím dopředu, co se bude dít, nejsem schopen připravovat střetnutí předem. Přišlo mi, že jak tak pročítám diskuze o RR, iluzionismu a švindlování hodů, že to tak snad dělá každý. Když družina něco hledá a nedaří se jí, tak je pošlu do přízračného lesa nebo do bažin zoufalství, nebo třeba do ohnivé sféry, prostě někam, kam mi to přijde v daný okamžik v závislosti na jednání družiny a hodu zajímavé pro daný neúspěch a to si nedokážu připravit dopředu, nikdy nevím, co se stane.
Autorská citace #49
21.12.2019 13:53 - ShadoWWW
LokiB píše:
je někde statistika, kolik lidí / skupin hraje předpřipravené moduly a kolik vlastní?

V posledních letech jsem žádnou takovou statistiku neviděl. Poslední jsem viděl někdy... myslím v roce 2015, kde to vycházelo, že předpřipravené dobrodružství hraje asi 30% skupin (a drtivá většina z nich hraje ve FR). To by vysvětlovalo i to, proč je PHB i v současnosti nejprodávanější knihou DnD 5E. Na druhou stranu, Mike Mearls několikrát říkal, že mu lidé píší, že díky předpřipraveným dobrodružstvím pro 5E hrají mnohem víc (častěji) než když hráli jen vlastní dobrodružství. Např. ti, co byli zvyklí hrát jednou měsíčně vlastní dobrodružství, dnes hrají navíc jednou až dvakrát měsíčně nějaké předpřipravené.

LokiB píše:
osobně bych toto viděl výš, až tak do 13.-15. úrovně

Jo, to se může různit. Čistě podle mého názoru by to bylo někde mezi 10. až 13. úrovní, ale ta důležitá zpráva není konkrétní úroveň, ale trend. Myslím, že je to i kvůli tomu, že hráče prostě baví, když jejich úhlavním nepřítelem je cizí postava (byť třeba nemrtvá nebo jinak znetvořená). A když jseš někde na 13.+ úrovni, tak pro tebe cizí postavy (tj. ty vytvořené dle pravidel pro hráčské postavy) nepředstavují překážku.
Autorská citace #50
21.12.2019 14:11 - ShadoWWW
Sirien: S tou dopravní špičkou to není úplně dobré srovnání. Určitě se shodneme, že nikdo nechce jezdit dvacítkou a kdyby to v té špičce šlo rychleji, uvítali by to všichni.

Naproti tomu: všichni chtějí hrát na vysokých úrovních? To asi ne.

Z hlediska podpory tam vidím dva problémy. Když chceš vydat dobrodružství pro vysoké úrovně, tak:
1) Buď musíš vydat produkty dva, kde jeden bude od 1. úrovně do nějaké a druhý bude od té úrovně třeba do 20., tak jako byla série Waterdeep. Tam se ale ukázalo, že spousta skupin to po Dračí loupeži zabalila a místo DotMM začali hrát něco jiného, opět od 1. úrovně.
2) Druhou možností je cesta, kterou se vydal Storm King's Thunder nebo Descent Into Avernus, tedy že je to vlastně modul pro vysoké úrovně, ale dáš tam první krátkou kapitolu, kde skupina "rychlovykvasí" na tu požadovanou. Tady postavy narážely na to, že se jim to rychlé přestupování z úrovně na úroveň moc nezdálo.

Myslím, že není problém v pravidlech jako takových. Když se hráči podívají do PHB, v podstatě všichni chtějí hrát až "do dvacáté". Problém je žánr. Baví je ten žánr "from zero to hero", ale jako hrdinové se cítí být už někde po 10. úrovni a to, co je nebaví, je ten herní obsah. Ten styl, kdy zjistí, že najednou to, co je bavilo na nižších úrovních, je už na vysokých nebaví. Nebo že zachraňovat vesnici či město je bavilo, ale potřetí ve své kariéře zachraňovat svět je už nebaví. Nebo vést armády proti jiným armádám. Nebo spravovat království. Je to o objevení stylu, v jakém se má na vysoké úrovni hrát. Aby to dobrodružství bylo stejně přitažlivé, nebo i přitažlivější, než na nízkých a středních úrovních.
Autorská citace #51
21.12.2019 14:52 - Jerson
ShadoWWW píše:
A když jseš někde na 13.+ úrovni, tak pro tebe cizí postavy (tj. ty vytvořené dle pravidel pro hráčské postavy) nepředstavují překážku.

Počkej, když vytvoříš skupinu NPC ve stejném počtu a na stejné úrovni jako jsou postavy hráčů, tak to jsou příliš slabí protivníci? Nebo jsi myslel jen jedno takové NPC?
Autorská citace #52
21.12.2019 14:54 - sirien
ShadoWWW píše:
spousta skupin to po Dračí loupeži zabalila a místo DotMM začali hrát něco jiného

Což o hraní na vysoké úrovni neříká vůbec nic, protože DotMM sucks.

Osobně high level hry v DnD preferuju, ale k tomu abych hrál přestřelenej dungeon crawl na padesát pater o jednom milionu čtverců čtverečních každý a na deset nebo kolik levelů bys mě v životě nedostal, to bych radši passnul s tím že se sejdeme u příští kampaně.


ShadoWWW píše:
ale dáš tam první krátkou kapitolu, kde skupina "rychlovykvasí" na tu požadovanou.

Nesmysl, prostě napíšu "pro postavy od 8. úrovně" a jedu dál. Buď si vylevelil v jiným modulu nebo si rovnou udeláš 8 lvl char.

Nebo udělám dva prequely - 3rd lvl, popište co jste dělali další půl rok, 5 lvl, popište další rok, sešli ste se tady, vítejte na 8 lvl, jedem.

Že to Wizardi nedělají nebo dělají blbě neznamená, že to nejde.
Autorská citace #53
21.12.2019 15:02 - York
Když chceš nastavit hru tak, aby hráči většinu času strávili na vysokých úrovních, tak by většina dobrodružství měla být pro vysoké úrovně. Když je to naopak, tak se dost dobře nelze divit, že hráči pro nové dobrodružství resetujou postavy, aby si ho s nimi vůbec mohli zahrát.
Autorská citace #54
21.12.2019 15:05 - MirTur
Jerson píše:
Ty jsi zkušený hráč DnD?

Nejsem.
Autorská citace #55
21.12.2019 15:09 - Šaman
sirien píše:
Vidíš tu v obou případech stejnou chybu v logice, že jo?

Ledaže by řidiči jezdili dvacítkou i tehdy, pokud nejedou hlavními, ucpanými, silnicemi.

Nikdy jsme nehráli předpřipravené dobrodružství a moduly (Karak nás z toho vyléčil), ale také v DrD 1.6 už nás okolo desáté úrovně přestávala hra bavit kvůli žánrovému posunu. Jaký byl tou dobou support to nevím, ještě jsme neseděli na internetu - měli jsme pravidla 1.5, pak další 1.6 a ten Karak co jsem od někoho dostal. Myslím tedy, že alespoň v případě nai družiny mohu říct, že preference nižších úrovní (cca 3.-7.) nebyla ovlivněná něčím zvenku.
Autorská citace #56
21.12.2019 15:10 - ShadoWWW
Jerson: To by ti fungovalo blbě, protože jako PJ chceš zjednodušené statistiky se zjednodušenými schopnostmi, abys to častově ustál. Hráči mají širší statistiky, protože jsou to ony, co jsou hlavními hrdiny a taky mají víc času přemýšlet nad svou postavou (v dobrodružství i v konkrétním boji).

sirien: Ono ne že by neexistovaly – v Lize dobrodruhů je jich hafo – jen o ně není zájem. Kdo o ně má zájem, kromě DotMM (který i podle mě není moc dobrý) má hafo možností vyřádit se v Lize dobrodruhů, kde je jich v každé kampani několik. Zřejmě ale ani tam o ně není valný zájem.

York: Viz odpověď Sirienovi. Taky by se ti v takovém DnDčku mohlo stát, že ho lidi nebudou hrát vůbec (tímto zdravím čtvrtou edici).
Autorská citace #57
21.12.2019 15:13 - ShadoWWW
Šaman: V DrD to byla bohužel souhra všech tří faktorů. Špatní, nikdy pořádně neotestovaní Experti; chybějící dobrodružství pro vysoké úrovně; změna žánru - v tom posledním zůstalo DnD/DrD stejné do dnešních dní.
Autorská citace #58
21.12.2019 15:25 - Log 1=0
ShadoWWW píše:
v Lize dobrodruhů je jich hafo

LoA sucks.
Autorská citace #59
21.12.2019 15:45 - Log 1=0
Arten CZ píše:
Ano, já nevím dopředu, co se bude dít, nejsem schopen připravovat střetnutí předem.

Pozor, ty debaty o railroadu jsou vedeny spíše z pozice sandboxu, než takové čisté improvizace.

Když si nakreslím dungeon, tak rozhodím do místností obyvatele. Nevím, jestli s nimi budou bojovat, proplíží se kolem nich dál, dohodnou se s nimi nebo se přidají na jejich stranu. Ale dám jim takové staty, že když si vyberou boj, tak bude zábavný. Dtto náhodná a pseudonáhodná setkání. Pokud tam je organizace, rozvrhnu si, jak vypadá hlídka stráží v sídle, kdo je vůdce a jakou stráží se obklopuje, koho posílá na špinavou práci... A všem těm dám adekvátní staty. Takže nevím, co se stane, ale na většinu z toho jsem připravený.
Autorská citace #60
21.12.2019 16:13 - Jerson
Pokud jsem Artena dobře pochopil, tak obecně tohle pro něj není problém, - problém je udělat to na vyšších úrovních, kdy má na výběr méně možností a tak mu to trvá déle.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091427803039551 secREMOTE_IP: 44.215.110.142