Vrabčák píše:
Krome toho dobrodruzstvi v pravidlech jsem nasel jeste nejake jejich organizovane hrani. Do toho jsi koukal? Nebo nekdo?
Ano, mám skoro, vyjma jednoho, patří tam ještě Omenquest, který právě hrajeme. Obecně se dá říct, že se jedná o VELMI kvalitní kousky, které krásně ukazují, jak hru vést, jak se liší od jiných (třeba DnD 4e) a jak každý z nich hrát klidně jako krátkou hru nebo jako kampaň. Většinou jsou určené pro 2.-4. level.
Osobně jednoznačně doporučuji. Klidně se i upsat, jak psal Vojtěch, stojí to zato.
Každé má cca. 80-120 stránek, hodně si cením i hromady pastí (které má družina skutečně miluje). Správně je má DM použív v případě, že nebude v daném místě boj. Ale když ony jsou často tak skvěle napsané, že to prostě nejde nepoužít i v bojové scéně (scéna v zahradě -
hrozí, že šlápneš na hrábě ukryté v trávě - v takovém případě utrpíš zanedbatelné zranění 1d6 dmg + pošramocené sebevědomí)
Jo, a doporučuji i tuhle
stránku. Je tam toho docela kopec...
ad. Ikony: S nima je kupodivu největší sranda. Ale chce si to dát trochu práci. Já je teď dělal pro AE. Opravdu jich nemusí být 13, ale důležité je, aby si každý mohl vybrat. A jako DM bys měl ke konkrétním ikonám přiřadit jejich status, tj. zda je daná ikona heroic, ambiguous či villainous. Jako neveřejné se ti hodí i přiřadit jim zamýšlenou váhu v kampani. Neskutečně to pomůže ukázat, zda tvoje hra je/bude spíš temná (náš případ - heroic jsou jen 2 z 10ti) nebo naopak.
ad. svět: Ten jejich svět je výborný. Celá idea 13th Age je postavená spíš na hráčích, kteří si rádi vyprávějí. Pokud chceš nějaké info hráčům tajit, resp. nechat je to teprve objevit, tak není problém, ale samotný koncept hodně hry/generického světa počítá s tím, že obecné věci hráči znají a detaily si doplňují sami. Stejně je koncipován i Bestiář, který má vyjít.
I já osobně si musím třeba zvykat na to, že hráči mají právo vědět, kolik má která hnuska životů..ale o to víc to pak odsýpá...a sranda je i tak neskutečná!