Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
31.3.2013 19:23 - Vojtěch
Tak o tom zatím nevím nic. Už to vyšlo? Tomuhle by paizo shop určitě věnoval nějakou zprávu.
1.4.2013 19:37 - chrochta
to Vojtěch: Zrovna mi přišel od Paiza pravidelný mail s novinkama, kde je zmíněný i Myths of the Far Future. V e-shopu ho tedy už mají, je u toho uvedená cena 0,99 dolaru.
1.4.2013 20:42 - Vojtěch
Mno, já se do toho nehrnu... v pořadí je to hódně v zadu...
5.4.2013 23:52 - ShadoWWW
1.4. vyšel nový playtest. Je to vlastně jen update; je stejný jako předchozí, jen jsou v něm navíc některá dobrodružství. Např. Storm over Neverwinter
14.6.2013 14:50 - Sparkle
17. až 18. 8. je termín pro oficiální D&D Game Day s podtitulem Murder in Baldur's Gate, počítám že tam bude dobrodružství pro poslední verzi DnD next a když bude hrát víc družinek najednou, bude to nějak propojený. Už je potřeba se do toho teď přihlásit, mám to udělat? Měli byste zájem si zahrát v Praze?
14.6.2013 19:47 - Shako
Tak urcite. :-)
14.6.2013 21:42 - Alnag
Jestli to bude jen DnDNext tak ani moc ne. Na druhou stranu, oficiální Murder in BG má mít pravidla pro 3.5e, 4e i Next. Tak uvidíme. 4E bych nejspíš odDMoval, když bude zájem. Tož tak.
14.6.2013 22:16 - Vojtěch
Do toho bych šel!
14.6.2013 22:25 - Sparkle
Pokud to má mít pravidla i pro starší iterace tím líp.
5.8.2013 07:23 - ShadoWWW
V pátek nový playtest. Dnes o tom informoval nový článek ze série L&L (možná ho během dneška přeložím). Změny jsou v každém ohledu. Největší změny jsou u povolání a odborností. Dovednosti byly přepracovány na oblasti znalostí. Pro mě jsou zajímavé dvě změny:
- kouzelník (wizard) byl přejmenován na mága (mage)
- konečně aktualizovali deník postavy. Ten nový je výsledek veřejné soutěže o nejlepší deník postavy. Musím říct, že se vítězi povedl.
5.8.2013 19:28 - ShadoWWW
Tak to vypadá, že největší nevoli zatím sklidila na fóru jedna drobnost - plátová zbroj má nově 110 lb. A tak mě napadlo: co si o tom myslíte vy? Co vím, tak plátovky byly ve středověku fakt těžké.

Někomu se nelíbí, že dovednosti v podstatě zmizelí a to, co zbylo, jsou v podstatě jen fluffové výhody v rámci minulostí. Já jsem si však jistý (a vyplývá to z L&L minulého týdne), že skilly se vrátí, nejspíš jako volitelné rozšíření současného systému, a dovednostní systém bude nejspíš vělmi podobné systému v 3E nebo 4E.

Změny v rámci povolání, tedy rozdělení na obory (subclasses), se někomu hodně líbí a někomu méně. Je vidět, že v tomto packetu je to ještě hodně čersvě "uvařené" a potřebuje to ještě hodně dopilovat.

Myslím, že tento packet je hodně přelomový, hodně odlišný od předchozích, a bude potřeba ještě hodně ladit.

Mimochodem, Mike před chvílí oficiálně potvrdil, že v příštím packetu vyjde multiclassing.
5.8.2013 21:58 - hadrian
Plátovky nebyly těžké - nepodléhej mylným informacím ze základní školy s obrázky rytířů pokládaných na koně kladkostrojem. Je rozdíl mezi "soubojovou" zbrojí a "bojovou" zbrojí. Ta běžná (bojová) zas tak těžká nebyla - cca od 20 kg + - autobus. Dobře rozloženo na těle to zas tak hrozné není pro někoho, kdo v tom trénuje. Navíc "plátovka" ve fantasy je v podstatě nesmysl - ve skutečnosti šlo často o tři zbroje na sobě - základ je prošívanice, na ní kroužková košile a pak pancíř. Ale tady jde o fantasy. A tak jenom zakončuji tím, že 55 kg je moc.
5.8.2013 22:26 - ShadoWWW
Díky za info
5.8.2013 23:51 - hadrian
Nj, to jsou ty věčné debaty - Kroužková zbroj mohla být těžší než plátová, ale ve hře musí být ukázáno, že lepší ochrana = kompenzace nevýhodami (osobně zastávám názor, že vyváženost a hratelnost má mít přednost před přílišnou realističností).

Myslím, že nezáleží na tom, že v 5e váží plátovka 55 kg, ale na tom, jak je to s "nosností" postav a postihy za její překročení v 5e. Dokonce může být 55 kg málo, pokud to s nosností tvůrci přestřelili.
6.8.2013 00:33 - Assassin
Pro úplnost bych snad jen doplnil, že ty soubojové zbroje opravdu mohly mít kolem 50 kg a dokonce i víc, ale byly určeny opravdu pouze pro jezdce na koni a velmi krátkou dobu nošení. V DnD podmínkách naprosto nepoužitelná zbroj.
6.8.2013 07:09 - hadrian
Assassin: K té použitelnosti. Náhodou pokud by byla ta váha víc jak 50 kg vykompenzována třebas o třetinu vyšší TZ/obranou a šlo by to použít tak na max. 5 minut denně, pouze na "mount fight"... ;) Nastala by éra "pětiminutových hrdinů". :DDD
6.8.2013 08:26 - Merlin
Vše bylo o rozložení váhy na těle. Pokud budu mít kroužkovou zbroj stejné váhy jako plátovou, pak bude plátová snadnější na nošení, jelikož u kroužkové nositel přejímá veškerou váhu na ramena.
6.8.2013 10:27 - Me-dea
A já si myslela, že plátová zbroj také více - méně visí na ramenou. Ne že bych ji někdy na sobě měla.
6.8.2013 11:14 - Merlin
Me-dea: ani ne :) díky fakt důmyslnému systému je váha rozložena na zbytek těla :). Já ji na sobě měl :) (ne, že by hodně váhy nenesla ramena)
7.8.2013 09:00 - ShadoWWW
Prošel jsem poslední testovací packet je to výrazný posun vpřed. Je tam spousta vylepšených věcí - např. nejpěknější varianta Zákeřného útoku nebo opravdu zajímavý bojovník a mág, který je suprově navázaný na školy magie.

Co je snad ještě podstatnější, v tomto balíku jsou evidentní některé inspirace z 4E:
- Bojovník má dvě zvláštní schopnosti, které v podstatě kopírují druhý dech (spolu s léčivou vlnou) a akční bod z 4E.
- Mearls na Twitteru zmínil, že už testujíc warlorda (jehož existence v Next doteď nebyla potvrzena). Nyní se tedy už ví, že další dvě představená povolání budou nejspíš bard a warlord.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087972164154053 secREMOTE_IP: 18.188.241.82