Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
17.11.2012 21:19 - ShadoWWW
Poslední plastestový balík taky ukazuje, že Next nebude tak všeediční, jak bylo původně slíbeno. Od předposledního balíku je výběr dovedností (skills) povinnou volbou při tvorbě postavy (ať už přes výběr minulosti (background), nebo přímou volbou).

Že jsou skilly povinné je vidět v posledním balíku hlavně u tuláka (jeho schopnosti jsou na ně teď přímo navázané), ale i třeba u elfa, u něhož předělali jeho Keen Senses z prosté výhody na trénink dovedností Listen a Spot.

Přitom právě dovednosti a odbornosti měly být zcela dobrovolné, aby na Next nalákali i hráče OD&D a AD&D, kteří dovednosti řeší většinou narrativně a odbornosti vůbec neřeší (v OD&D dovednosti nebyly a v AD&D byly nepovinné).
19.11.2012 12:16 - ShadoWWW
13.11. vyšel nový playtest s novým povoláním - monk/mnich. Odkaz v záhlaví.
20.12.2012 22:58 - Temná kápě
ShadoWWW: Mohl bys sem prosím Tě uploadnout nejnovější verzi playtestu?
Jsem na ni docela zvědavej a nechci se kvůli tomu do testu registrovat.

Momentálně mi sice nejvíc sedí Storyteller system, "protože" u každý edice D&D mi něco hapruje, ale vývoj Next - se mi zdá - jde správným směrem...
21.12.2012 11:17 - wlkeR
Proč ne? Vždyť teď už se čék snad ani nemusí registrovat do komunity, a slaboučký spam se survejema, který tě navíc nikdo nenutí vyplňovat, je snad malá cena za to, že máš k novým matrošům vždycky přístup.
21.12.2012 21:54 - Temná kápě
OK, máš recht, kýblohlave...
Tak tady to je, kdyby měl někdo zájem: Šestý playtest ze 17.12.2012
Já jen, že mi neštymuje se hlásit do playtestu, když nechci poskytovat feedback.
28.1.2013 14:58 - ShadoWWW
V posledních několika článcích L&L (česky Legendy a znalost) Mearls píše, že pravidla DND Next budou vycházet jako Basic, Standard a Advanced; přičemž to, co je v současné podobě v playtestu, v podstatě odpovídá Standard pravidlům.

Basic pravidla budou odlehčená, nejspíš úplně bez dovedností (skillů) a některých dalších hráčských voleb. Většina schopností povolání bude pevně daná (u kouzleníka budou např. chybět školy magie, u bojovníka třeba Martial Damage Dice). Celkově půjde o light verzi pravidel pro úplné začátečníky, kteří se s RPG sektávají poprvé.

Standard pravidla nabídnou zhruba to, co je k vidění v současném playtestu. Značně víc voleb než Basic pravidla, ale např. taktických orgií známých z 4E se ve standardních pravidlech nejspíš nedočkáme.

A co nabídnou Advanced pravidla? Právě ty zmiňované taktické orgie, nejspíš ještě větší než v 4E, někerá nezvyklá pravidla známá např. z Unearthed Arcana 3E, a ještě něco navíc. Advanced pravidla jsou v současné době spíš ve formě "Wish listu" než konkrétních pravidel. Zde je onen Wish list:

D&D Next Goals, Part Four píše:


- Include tactical combat rules that allow the option to add more miniatures gaming elements to combat. This would include a grid, options for facing, rules for more detailed zones of control, and so on.

- Provide a system that emphasizes refreshing resources by encounter instead of by day. The nice thing about our approach is that since this is an option, we don't have to settle for half measures. Everything can be encounter-based, even hit points.

- Create rules for giving mechanical weight to character motivation, personality traits, and so on.

- Provide a structure for a more story-based approach to D&D, treating the DM and players as co-authors of a narrative with a specific focus.

- Use action points, fate points, or a similar meta-mechanic as a reward or a way to give players a mechanical option to boost their power for a specific moment.

- Create variant XP rules, using XP as a way for a DM to place the emphasis on fighting, interaction, exploration, finding treasure, and so on.

- Add in rules for firearms, including both a historical take and one driven by fantasy.

- Include rules for mass combat between armies, both for resolving two armies fighting and battles where the PCs can play a role.

- Design rules for speeding up battles that involve lots of monsters and the characters.

- Provide rules for sea battles.

- Create rules for realms management and strongholds.

- Design rules for finding ingredients and reagents to craft magic items.

- Provide critical hit and critical failure tables.

- Design rules for using armor as damage reduction, along with rules for hit locations.

- Introduce rules for lingering wounds, a gritty approach to health and well being.

- Include alternative magic systems.

- Provide rules for horror and sanity, along with other rules to change D&D's genre.
28.1.2013 16:11 - Naoki
Bude pro advanced pravidla potřeba si kupovat Standart Core Rulebook? Pokud ne tak se mi tento přístup i docela líbí :)
28.1.2013 16:24 - sirien
To je zajímavá otázka. Zeptal jsem se přímo od zdroje a tady je překlad odpovědi, co mi přišla:

Píše:
Rulebooky (nadále "rb") pro DnD 5i budou dodávány v následujících setech:

Basic rb

Standard DnD rb, Standard ADnD rb, Standard 3,5e rb, Standard 4e rb

Advanced combat rb, Advanced magic rb, Advanced divinity rb, Advanced nature rb, Advanced towns&sewers rb, Advanced nobility&intrigue rb, Advanced skill&talents rb...

Pro využití kteréhokoliv Standard rb je potřeba disponovat basic rb a pro využití kteréhokoliv Advanced rb je potřeba disponovat příslušným Standard rb. Samozřejmě, WotC se z nikoho nepokouší ždímat prachy a proto jsou všechny Advanced rb obecné a kompatibilní se všemi Standard rb (ale nadšenci samozřejmě mohou do budoucna očekávat rozšíření Advanced rb o Expert rb, jenž budou každý Advanced rb dále rozvádět specificky pro jednotlivé Standard rb!! Expert rb samozřejmě nebudou pro hraní nebo rovnováhu hry VŮBEC potřeba)

Class rb budou vycházet kompatibilní napříč Basic, Standard i Advanced pravidly, bude tedy samozřejmě stačit pouze jeden. Aby se vyšlo vstříc všem hráčům, budou Class rb strukturovány jako návodná stavebnice podle které si každý může sám elegantně dotvořit classu tak, aby přesně seděla do jeho světa, k čemuž bude dán i velmi jasný a velmi PODROBNÝ návod.
Ti, kteří nebudou chtít trávit 3 měsíce před samotným hraním optimalizováním každé jedné classy si samozřejmě budou moci dokoupit specifické Class rb jenž budou diferencované pro jednotlivé Basic, Standard a Advanced sety, aby bylo zajištěno, že za své peníze hráči dostanou do poslední podrobnosti přesně to, co by mohli ke své hře potřebovat.


Za WotC
Demon of Ultimate +5 Greed... eh, Fandom manager
Mike
28.1.2013 16:27 - Alnag
Takže jinými slovy Standard bude "sát", protože tam bude taktiky málo a Advanced bude "sát" protože jí tam bude až příliš. Bezva. :/
28.1.2013 16:40 - Naoki
Sirien:
...
...
...
bude zase nějaký zlatý/stříbrný podnos?...
28.1.2013 16:47 - Naoki
Addendum: už vidím jak budou ty advanced rb vypadat: "Pro aplikace této knížky o combat gridu si prosím přečtěte Standart DnD rb na str. 105-139, Standart ADnD rb str. 59-79, Standart 3.5 rb str. 88-118 nebo Standart 4e rd str. 201-215 pravidla o combat, které zároveň rozšiřují popis pravidel boje z Basic rb str. 25-30".
Už ti nestačí nosit sebou jedinou knížku, ale minimálně 3 do hraní a ne do přípravy postavy. Jak to bude s tvorbou postav to si ani nedoufám odhandout.
28.1.2013 16:53 - Nachtrose
Naoki: zase never uplne vsemu, co Sirien napise :-D

Ale jinak ty advanced zni zajimave. Kdyz uz se mne muj ne zrovna RP zalozeny hrac (tehdy) lvl5 warlorda ptal na moznost budovani si "pribitku" ci spravu mensi oblasti...
28.1.2013 17:27 - Merlin
Nacht: on je někdo, kdo Sirienovi vůbec něco věří? :)
29.1.2013 02:24 - sirien
Naoki: No, v zásadě jsi to pochopil správně, jen to interpretuješ hrozně nevhodně. Je samozřejmé, že všechny rb budou mít velmi propracovaný systém vzájemných referencí. Po zkušenostech těžké konkurence budou dokonce hned do začátku vybaveny i indexem, i když to WotC dost diskutovalo, ukázalo se, že fandom si indexů docela žádá a stažitelné na webu nestačej.
Tento systém referencí podle experimentálního testování zkrátí dobu pro hledání konkrétního pravidla uprostřed souboje o 25%, což při nárůstu rozsahu mechanik a jejich popisů o 40% dělá jen 5% nárůst doby listování v pravidlech. Uznej, že oproti zpomalení k nimž došlo u předchozích edic je již jen pouhých 5% navíc ohromný krok dopředu*! (*jedná se o průměrné hodnoty. řeči o tom že byly ztaženy dolů kvůli výborným výsledkům samotných autorů, kteří museli narozdíl od běžných testerů dohledávat v knihách znění vlastních pravidel jen zhruba ve třetině případů, jsou nepodložené pomluvy nejmenované konkurence a hned co tu sketu co to práskla najdeme, tak na něj pošleme Hasbrácký právníky aby mu narvali tu smlouvu o utajení do chřtánu tak hluboko, že si s ní bude moct rovnou vytřít...)

__

omlouvám se, ale ať hrabu v paměti jakkoliv, narážka s podnosem mě teď bohužel kompletně míjí :(

Nacht, Merlin:
29.1.2013 08:43 - Jarik
Tak to vazne ne.
Ty materialy k 5i co vcera vysli (nebo alespon si myslim, ze jsou ze vcera) mno hodne vylecily.
Zpatky k tabulkam o bonusech k utoku, zpatky ke slotum na Zazraky a kouzla, zpatky k vecem, jez mi DnD znechutili nejdu.

Mozna se to bude libit lidem co si hraji PF, ale mne ne. To snad radeji prejdu na nejake FATE nez 5i.

A ta ukazka z dobr.?
Chces vstoupit do chramu? Musis presvedcit kneze (kultistu) CHAR DC 10. Kdyz prvni postava selze, kazda dalsi ma CHAR DC 15.

Boze. To fakt ne. Ja nechci, maminko.
29.1.2013 08:54 - Naoki
Píše:

omlouvám se, ale ať hrabu v paměti jakkoliv, narážka s podnosem mě teď bohužel kompletně míjí :(

Narážka na podnosy byla čistě pirátská.
29.1.2013 10:19 - ShadoWWW
Do záhlaví jsem přidal odkaz na nový 7. playtest. Co je nového?

- nové povolání barbar
- pravidla pro nový systém pro průzkum
- rady, jak převést následující sezónu D&D Encounters™, Against the Cult of Chaos™, na pravidla D&D Next.
29.1.2013 11:26 - York
ShadoWWWe, nechtělo by se ti novinky o DnD next postovat i na RPG fórum?

Je mi jasné, že to nejspíš bude nošení dříví do lesa, ale docela by mě zajímalo, jak to jeho osazenstvo bude (nebo možná nebude) komentovat. Mohlo by mi to pomoci lépe odhadnout relevantnost připomínek tamních přispěvatelů.

PS: rád bych ti taky tímto poděkoval za to, že nám zde ty novinky prezentuješ (dokonce s překladem).
29.1.2013 11:56 - ShadoWWW
York: Ani ne. Kostka je pro D&D tradiční - kdo se chce něco dozvědět o D&D, ten zavítá spíš sem než na RPG F.

Některé velké novinky (když Wizardi oznámili novou edici a později veřejný playtest, když vyšly překlady 4E příruček atd.) se postují i na RPG F. Navíc některé věci (překlady) o DnD Next postuji do Drakkaru, ale žádnou odezvu to na RPG F taky nevyvolává.

Ber to třeba i tak, že o novém vydání Fate Core se zase dozvíš jen na RPG F. :-)

P.S. Díky za pochvalu. :)
29.1.2013 11:57 - Nachtrose
To jo, ShadoWWW se tu o nas stara vzorne a prikladne. Uz jen aby nekdy prijel na nejaky velky sraz, at si s nim za to muzu pripit! ;-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093614816665649 secREMOTE_IP: 3.149.250.1