Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
26.9.2012 22:04 - Vojtěch
York: me to přijde docela složité, protože si přepočítáváš dost věcí, při každém přechodu o lvl. Elegantnější by mi přišlo udělat to zastavením růstu a nebo jeho zpomalením. 5i postup nenechat BAB růst a zvedat jen tu a tam vlastnost, nebo feat je myslím dobrá cesta, protože zachovává vzájemný poměr moci postav a pokud zvyšuje odolnost postavy skrz hp a nikoli růst AC, tak postava zvládne vic protivníků nižšího lvlu, ale zároveň tyto protivníky nečiní nepodstatnými díky turborůstu útoku a obran.
26.9.2012 23:53 - ShadoWWW
Gurney, sirien, Vojtěch: Máte u mě plus. Jinak mi to přijde podobná diskuze, jako jestli vůbec bodovat miss a krasobruslení, a jestli ano, tak co a jak.
27.9.2012 00:49 - York
Vojtěch píše:
přepočítáváš dost věcí, při každém přechodu o lvl.


Nikoliv, přepočet je pouze při přechodu mezi tiery, což může být třeba každých pět nebo deset levlů. Potenciální výhodou pak může být třeba to, že při vlastní hře držíš čísla v nízkém rozsahu.
27.9.2012 01:30 - sirien
Kdybys hrál místo DnD takový Hunter the Vigil, tak bys při přechodu mezi tiery nic přepočítávat nemusel :P
27.9.2012 05:08 - Vojtěch
No, jestli se ti attack rating zvedá s každým lvlem a s tím ti také nejspíš poroste nějaká obrana a dovedností, možná k tomu občas vlastnost, která je propojená s x dalšími věcmi, tak už přepisuješ půlku deníku postavy i při jednom přechodu. O přelezení tieru, kde se mi zase čísla ještě zmenší raději nemluvě. To už by bylo zase lepší prostě mít nárůst jen jedenkrát za tier, tedy pomalejší nárůst a nabízí se opět otázka, jestli vůbec nárůst čísel je potřeba.
27.9.2012 10:22 - York
Vojtěch píše:
Nabízí se opět otázka, jestli vůbec nárůst čísel je potřeba.


Potřeba není, nicméně to imho není dobře položená otázka - v konečném důsledku žádná pravidla nejsou potřeba. Otázka spíš je, jestli takový mechanismus má ve hře místo. Tedy jestli něco přinší a současně celek příliš nekomplikuje. Zrovna zvyšování hodnocení herních statistik je imho věc, kterou spousta hráčů ve hře chce mít, takže z tohoto pohledu si nejsem jistý, jestli jim bude vyhovovat, že toho dost ubyde. Z pohledu matematického fungování systému ale 5i řešení nepochybně dobré je.
27.9.2012 10:58 - Spize
C´mon, přeépočítávání půlky čísel na deníku na vyšší je supr!
27.9.2012 22:12 - Vojtěch
Mno, tady se bavíme spíš o tempu a způsobu nárůstu...
1.10.2012 20:11 - wlkeR
WotC_Rodney píše:
One thing that the advantage/disadvantage system does for us is that it nicely sweeps up a lot of the numerical modifiers that would normally creep into the game...


Já jen čekám, kdy jim dojde to dosadit i do Skillů.
1.10.2012 22:15 - Vojtěch
Ono se to tam nepoužívá?
2.10.2012 14:52 - wlkeR
Používá, ale Advantage ve Skillech je situační. Já mířim spíš k tomu, aby ho tam dosadil Skill training. Tedy trénink v Blafování nedává +3, ale Advantage.
2.10.2012 15:30 - Quentin
wlkeR: To by vesměs zrušilo pointu tý mechaniky, nebo ne? Výhoda nemá bejt pasivní bonus napsanej na charsheetu, ale motivátor k vymejšlení nějakýho plánu ve fikci.
2.10.2012 19:14 - Vojtěch
Tohle bych také viděl spíš jako náhražku za situační bonusy, ale místy by se automatické přihození advantage dalo také zvažovat...
3.10.2012 08:24 - wlkeR
Ani né, spousta pravidel říká, že na něco máš Advantage nebo Disadvantage. A skilly by imo měly být situační samy o sobě.
3.10.2012 10:00 - ShadoWWW
kýblohlav: Skilly přece představují dlouhodobý trénink, na tom není moc situačního. I když pravda, jeden můj kámoš, co hrál profesionálně Counter Strike a ve hře i ve škole na zkouškách měl vždycky štěstí, říkal: "The luck is skill." :-)
3.10.2012 13:20 - wlkeR
Myslím využití Skillů. Přecejen se pělo o tom, jak budou klíčové ability a skilly až někde na spodních příčkách.
3.10.2012 22:56 - Vojtěch
Ono hlavní rozdíl mezi bonusem a advantage je maximální DC, kterého dokážeš dosáhnout a tedy i jak obtížný úkol dokážeš splnit. Pokud je DC 27 a ty máš opravu +3 za vlastnost, tak ti +2 circumstance a +2 aid another nenahradí advantage ani kdyby čert na koze jezdil. Advantage jen umožňuje dosahovat tvého nejlepšího možného vysledku s vyšší pravděpodobností, kdežto bonus ti prostě rozšiřuje možnosti. Skill focus tím pádem dostává trochu jiný význam, pokud skutečně dává bonus a ne jen advantage. Mimo toho advantage se nesčítá, takže pokud bude třeba feat dávat advantage, tak uz je celkem jedno, jestli mám nejakou situační výhodu, nebo ne. Přišlo by mi skoda, aby D&D přišlo o všelijaké možnosti kombinací a vrstevní schopností.
5.10.2012 09:38 - wlkeR
Vojtěch píše:
+2 circumstance a +2 aid another


081312_How to Play píše:
... The creature you aid gains advantage for the next relevant check he or she makes ...


... a pro circumstance se taky překvapivě používá Advantage.

Takže rozdíl je jen ve skill modifieru. Otázka je, co od skill systému čekáme - jestli borec bude vždycky schopnej dělat věci, na které si nikdo jiný nemůže ani sáhnout, nebo prostě bude mít větší šanci úspěchu při všech obtížnostech a nějaká pomoc zvenčí nebo situační výhoda už to neuvlivní, protože sakra dělam něco co umim, tak sklapni a sleduj mistra v akci.

Uznávám že oba přístupy mají něco do sebe, ale já bych zkrátka pořád preferoval ten druhej.
5.10.2012 20:50 - Vojtěch
Mno... poslední balíček jsem ještě nejak neměl čas přečíst.
9.10.2012 01:35 - ShadoWWW
Před chvílí vyšla další verze playtestu! Odkaz najdete v záhlaví.

Hlavní novinka: Přichází kouzelné předměty.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11817717552185 secREMOTE_IP: 18.191.186.72