Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
18.8.2012 02:08 - Vojtěch
Mno, uvidíme jak dopadne ta příručka pro realmsy 16.10. .
18.8.2012 09:01 - wlkeR
Tož FR jsou asi nejprofláknutější. Já sám nafasoval pár hráčů s tím "že budou hrát tu hru, podle kerý je udělanej Drizzt." Na tom samym světě stojej snad i Neverwinter Nights, takže hodně lidí bude moct přijít do něčeho, co znají z literatury, počítačových her...

Nadšen z toho nejsem, ale what the Hell.
18.8.2012 09:54 - Vojtěch
Neverwinter Nights, Icewind Dale, Baldur's Gate. A z knížek ještě Drowova dcera. Kdysi u nás vycházely ještě Maztica a další ,lae to by si asi pamatovali lidi, jako Dalcor, kterým Realmsy zase tak moc představovat není třeba...
18.8.2012 11:56 - Nachtrose
Tak ja mam BG i NWN odehrany, ale ze bych to zrovna chtel jak zakladni setting. Mne celkem vyhovovalo, ze 4e default byl tak generickej. Ale jinak ted hrajem stejne Xen'Drik.
18.8.2012 14:45 - noir
Podle mě je nejzajímavější tahle část nových informací: "Two FR adventures next year; WotC will collect results of the adventures played at home and the aggregate results will be what officially happens in the Realms."¨

To se mi náhodou docela líbí, jestli se nepletu, tak s něčím podobným měla docela úspěch ta firma, co vyrábí WH40k - měli nějakje ten event a podle výsledků pak měnili ofiko fluff, ne? Hráči pak mají pocit, že opravdu mění svět. PAlec nahoru!
18.8.2012 16:47 - Blaine
noir: nez zjistili, ze by se to mohlo moc pokazit a jejich fluff zaseklej v miste, ze kteryho se proste nemuzou pohnout dal a tak vysledky 13. Black Crusade nepouzili. Proste rekli: Hele soracc, vyhrala spatna strana, jina nez jsme cekali, takze to teda nepouzijeme...
22.8.2012 11:28 - Almi
noir: Mno, to není nic jiného, než Living Forgotten Realms, kterej u wizardů běžel (snad ještě běží) hromadu let. To, že to vytahujou veřejně je buď důsledek (a) jedná se o kvalitní věc, kterou chtějí zpřístupnit více lidem nebo (b) důsledek naprostého zoufalství a snaha zachránit co se dá (rozuměj - vydělat na tom).

Přitom některý nápady z poslední doby nemají špatně vymyšlený. Přidaná hodnota vydávaných věcí je natolik zajímavá, že to člověka nutí si to pořídit. Teda - se vzácnou výjimkou, a to je Dungeon Command - nová figurkovka. Jednak přestřelili cenu (o cenách v Čechách nemluvě), jednak nepřesvědčili komunitu, že má smysl investovat do něčeho, co zaříznou za pár let. Takže celá záležitost má smysl pro lidi, co hrajou Castle of Ravenloft a vůbec rádi deskovky. Což jsem bohužel možná já a pár dalších, ale na něco masivnějšího bych to neviděl :(

btw: Opravdu se nikde nic neprosáklo, ohledně chystaného konceptu světa 5e? Mají vůbec nějakou myšlenku, nápad ohledně toho?
22.8.2012 12:18 - Vojtěch
Kéž by to byl normálně existující svět a ne zase něco, co se podělá vždycky, když jdu na chvíli na WC.
2.9.2012 20:33 - wlkeR
Um, pracuje někdo na překladech playtest pravidel, a uvítal/a by pomoc? Nemám zrovna nic moc smysluplnějšího na práci...
5.9.2012 14:54 - Me-dea
Jsem dnes narazila na tenhle vtip o 5E:
http://penny-arcade.com/comic/2012/01/11
a cítila silnou potřebu se o něj podělit :-).
12.9.2012 11:21 - Almi
Tak jsem včera na modelové situaci otestoval tak obecně opěvavou mechaniku výhoda/nevýhoda.

Postava se při průzkumu domu patřící čaroději/špionovi otrávila jedem. Aby nepadla do bezvědomí, musela vkrátkém čase namíchat antidotum, sestávajícím se z několika v domácnosti nalezitelných látek (dřevěné uhlí, sůl, cokoli hodně kyselého). To vše při závratích, točení se hlavy a snížené rozlišovací schopnosti, takže jsem použil uvedenou mechaniku pro vyhodnocení řady různých návazných činností (vymysli, kde by co mohlo být/něco najdi v kuchyni/úspěšně dojdi padacími dveřmi do sklepa/vydrž tu odpornou chuť/najdi správnou láhev kyselého vína poté cos nevydržel kyselé zelí), DC bylo ve všech případech na úrovni lehká.

Výsledek = velmi drsný zážitek, mnohem nepředvídatelnější. Ano, bylo to zábavné. A jednoduché na použití. Ale naprosto zabijácké, i když postava nakonec neuspěla docela těsně.

Testoval už někdo, nebo zamýšlel se někdo nad matematickým dopadem této mechaniky do d20 systému? Sám se v těchle věcech příliš nevyznám...
12.9.2012 17:11 - wlkeR
Almi: někdo to testoval z matematického hlediska oproti +2/-2. Myslím že rozdíl vycházel nějakých 5%, ale nad spolehlivostí té metody jsem moc nekoumal. Popravdě řečeno mně momentálně nenapadá způsob, jak to propočítat... možná zítra ve vlaku, budu mít tunu času :D
12.9.2012 20:04 - Vojtěch
Myslím, že jsem někde viděl jakési srovnání a říkali, že jim to vycházelo na nějakých +4 / -4
13.9.2012 12:58 - York
Vojtěch píše:
Myslím, že jsem někde viděl jakési srovnání a říkali, že jim to vycházelo na nějakých +4 / -4


Nejde to obecně převést na bonus a postih, respektive jeho hodnota závisí na cílovem čísle (DC se tumu tusim rika v D&D?) a základu hodu, tedy na tom, kolik je potřeba hodit na kostce, aby to byl úspěch. V ideálním případě (na úspěch musí bez A/DA padnout alespoň 11) to odpovídá bonusu/postihu +5/-5, směrem k extrémům se to snižuje.

Podrobně to rozebírají například tady: link. Někde uprostřed prvního postu je docela přehledná tabulka s pravděpodobnostmi pro jednotlivé požadované hodnoty hodu.
13.9.2012 20:08 - sirien
Almi: Hm. Pro jednotlivé hody to funguje v pohodě, ale aplikovat to na sérii navazujících hodů (prakticky na každý jeden hod v skill challenge) mi přijde trochu krutopřísné a teda nevím, jak moc to k tomu je nebo není určeno...
14.9.2012 00:27 - Shako
York: Ta tabulka je hodne dobra. Rika pomerne jednoznacne, ze ten rozdil je dosti nepredpovidatelny, pokud presne netusis o co se bude hrac pokouset... Jako DM davas docela nahodny bonus/postih od slabeho +1/-1 az po hodne silne +5/-5.

Jinak receno tam, kde jsi velmi dobry/velmi spatny ti ani pripadny nevyhoda/vyhoda az tak neuskodi/nepomuze. Naopak tam, kde to hodne zalezi na hodu kostkou, tim vyrazne zhorsuje/zlepsujes sanci na uspech. Oproti klasickemu +2/-2, kde se dalo dát i +1 nebo -1 je to vyrazny posun k ovlivneni nahody pri hodu kostkou - je to dobre nebo spatne?

V typickych pripadech, ve kterych se v DnD postavy nachazi - tak obycejne se snazi hodit neco mezi 5-16 na kostce (do situaci, kde uspeju i na 1, 2, 3 a 4 nebo naopak uspeju az na 17, 18, 19 a 20 se vetsinou postavy moc nepousti - prekazky nebyvaji tak lehke nebo naopak tezke), tam to odpovida +3/-3 az +5/-5.
14.9.2012 02:19 - sirien
Popravdě nevím k čemu vám podobné srovnání pomůže co do posouzení 5e - matematika toho systému se skládá víc než jen z hodu proti DC - dál tam máte např. damage range, HP range...

...samozřejmě se to může hodit znát pro použití ve 4e / starších, problém je že i tam je ta matematika nastavena pro víc než ten jeden hod, takže tím buď změníte poměry nebo budete muset přestavět půlku hry. Když si vzpomenu, jak se tu někteří vztekali kvůli "nevyváženosti" o +-1 u 4e a hrozně řešili jak se to musí vyvážit různými featy atp... a to ani nemluvím o navazujících mechanikách různých schopností, itemů... pokud mi něco dává bonus, dává mi to nadále bonus nebo advantage? Pokud mi to dává advantage, jak se najednou liší něco co dává +3 od něčeho co dává +5? atd...
14.9.2012 04:28 - Vojtěch
Pochybuji, že by se podle toho někdo snažil posuzovat celou hru. V celku se ta mechanika projevuje jako bonus / postih, ale narozdíl od klasického +2 / -2 neumožňuje přehodit DC skill + 20, takže sice zvýší šanci na úspěch / neúspěch, ale zase neumožňuje překonat hranici možností postavy, pokud by se nepočítalo s kritickými úspěchy a neúspěchy na natural 1 / 20.
18.9.2012 22:58 - ShadoWWW
Tak jsem se podíval na všechna videa z letošního Game Conu. Po shlednutí těch videí jsem se začal na Next těšit. Hodně těšít. Co mě zaujalo nejvíc?

- To nejdůležitější: Oficiálně se už mluví o roku 2014 jako o nejpravděpodobnějším datu vydání DnD Next. (Mike Mearls: předpokládáme, že vývoj pravidel nám zabere od současného stavu ještě další dva roky).

- Ilustrace! Základem všech RPG a fantasy jako celku jsou ilustrace, které člověka inspirují, do kterých se může zasnít. Ilustrace v 4E mi přijdou příliš epické, ilustrace v Pathfinderovi jsou na můj vkus příliš komiksové a o ilustracích v DrD II se asi nemá ani smysl bavit. Hlavním ilustrátorem Next je Jon Schindehette a jeho názory na tvorbu ilustrací se mi hodně líbí. Je to člověk na svém místě. Jeho ilustrace pro DnD Next jsou přesně takové, jaké jsem si vždy představoval, že by měly být - každodenně všední, realistické, neokázalé, a přesto magické. A dobrá zpráva na konec: půlčík bude zase vypadat jako hobit, ne jako zmenšený člověk! Z ilustrací pro DnD Next jsem prostě nadšen!

- Tvorba pravidel: zde mě nic nepřekvapilo, všechno už bylo více méně řečeno dříve. Vytyčené cíle se mi líbí, ale nejsem si jistý, jak dobře se jich podaří dosáhnout. Proto jsem zde dost opatrný. Ale líbí se mi, že zorganizovali tak masivní Playtest.

- Settingy: Na začátku se opět zaměří na Forgotten Realms. Chtějí ho hodně přiblížit hráčům. Nechtějí, aby FR byl jen nějakou mizivou kulisou, ale živým světem, který bude inspirovat. Změní se model vydávání settingů - už to nebudou každý rok 3 knihy pro nový setting a dost. Naopak. Bude to maximální podpora jednoho settingu a až se časem probere do dostatečné šíře (čti: až už o něj nebude dostatečný zájem kupců), tak se přejde na jiný, který se opět probere do hloubky. Vše nasvědčuje tomu, že po FR by měl přijít Grayhawk. Ale to je hodně vzdálená budoucnost.

- Na začátku roku 2013 nabídnou Wizardi staré produkty opět v elektronické podobě (nejspíš jako PDF). Jako první nabídnou původní trojici PHB+DMG+MM (tu, která teď vyšla tiskem jako luxusní). Časem by chtěli nabídnout v elektronické podobě všechny staré produkty.

- D&D Digital: Jedním slovem: Nééé! Proč se Wizardi pořád snaží cpát na pole MMORPG, když jim to evidentně nejde? Z prezentace o budoucnosti digitálních D&D produktů mám opět špatné pocity.
19.9.2012 00:52 - Nachtrose
ShadoWWW: chlape... zatracene, to jsi to sem nemohl dat az rano? V pet vstavam a to jsem prosel jen "Look of DnD". Ale tu World Bible bych opravdu rad dostal do rukou.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07663106918335 secREMOTE_IP: 3.143.0.157