Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
18.6.2014 21:44 - ShadoWWW
Ještě před chvikou vyšla i ukázka deníku jedné z předpřipravených postav, co budou ve Starter Setu.

18.6.2014 22:17 - York
Provokatére ;-)
18.6.2014 22:22 - noir
Command je docela drsný. Tak obdoba lvl. 16 kouzla ve 4e...
18.6.2014 22:28 - wlkeR
Juch, není to vůbec podobné té zrůdnosti co byla jako poslední deník v playtestu!
Koukám že proficiency bonusy poskočily už na lv1 (ooook?) a budou i k sejvům (like).
Propracování postavy k roleplayingu taky nice, je tam toho tak akorát. Pravděpodobně si s první postavou počkám na PHB (do tej doby budu dál hrát svýho sneaky paladina z playtestu), protože core rasy/classy mě moc neberou, ale starter si určitě pořídím kvůli rozumné ceně (umím utratit mnohem víc za pár karet do Magicu) pro nováčky v klubu a kvůli zadeknakopávající cover ilustraci <3
18.6.2014 23:11 - ShadoWWW
noir: V 4E ho najdeš u klerika na 3. úrovni (cleric attack 3) jako encounter power. Tato není tak striktně bojová a umí toho o něco víc, ale ve výsledku je v boji tak zhruba stejně účinná. Možná dokonce ještě o něco méně, neúčinkuje na nemrtvé a nikdy nevíš, jestli cíl rozumí tvé řeči.

wlkeR kýblohlav: Zvětšili to na 1. úrovni na +2, aby daná zdatnost dávala větší mechanický význam. Jinak maximum je pořád stejné, takže je to akorát trochu jinak přerozdělené během úrovní. BTW tento bonus byl k sejvům i v playtestu, mrkni na popis povolání. Např. tvůj paladin má zdatnostní bonus k záchranným hodům na Odolnost a Charisma.

Jinak se mi taky moc líbí, jak předělali minulosti (background) víc k ideálům, vadám a poutům. Navíc psali, že co se týče zdatností s předměty a dovednostmi, nemělo by docházet k překryvům. Např. zdatnost s horolezeckým nářadím a dovednost atletika ti obě dávaly stejný bonus při lezení (když jsi to nářadí používal), tedy jeden ti byl na nic, protože se nesčítaly. To ve finální verzi má být opravené.
19.6.2014 06:47 - Nachtrose
Proficiencies: All armor, shields, simple weapons, martial weapons, playing cards o.O
19.6.2014 07:04 - ShadoWWW
Ukázka ilustrace goblinů ze Starter Setu. Nejsou zelení!

19.6.2014 07:08 - wlkeR
Dobré vědět, jdu znova prohrabat pravidla.
19.6.2014 07:40 - noir
Shadowww: Nesrovnatelné, a to zcela. Už jen to, že cíl ty akce provádí ve vlastní akci, kdežto ve 4e to bylo v akci sesílatele. Kouzlem první úrovně tak můžeš zablokovat (připravit o akce) sebesilnějšího nepřítele až na dvě kola (třeba tím padni k zemi). Nekritizuju to kouzlo, jen upozorňuje na rozdíl v 4e a 5e...
19.6.2014 08:37 - Vojtěch
Command bylo kněžské kouzlo lvlu 1 snad od počátků DnD... přinejmenším v druhé edici už určitě.
19.6.2014 08:55 - noir
Vojtěch: Jednoznačně bylo. A daly se s ním provádět nechutnosti :)
19.6.2014 09:01 - ShadoWWW
noir: Tím padni k zemi ho zablokuješ jen na jeho nejbližš tah (kdy padne k zemi). V dalším tahu za pohybovku vstane a za standardku může zaútočit. To stejné třeba s pusť, kdy v druhém tahu zvedne zbraň (to je v 5e bez akce) a pak zaútočí. Teoreticky bys ho mohl odstavit na dvě kola tím, že ho zaženeš pryč. (Pak by v druhém kole buď musel běžet zpátky, nebo by mohl přezbrojit na zbraň na dálku a zaútočit, pokud by to šlo - přezbrojení je opět bez akce.) Navíc je tam ta záchrana, při které se mnohem silnější nepřítel prostě zachrání.

V 4E verzi máš: The target si dazed until the end of your next turn. In addition, you can either slide the target a number of squares up to 3 + your Charisma modifier or knock the target prone. Takže když ho pošleš pryč, tak ho taky vyřadíš na 1 tah, protože ho sice pošleš pryč ve svém tahu, ale on ve svém tahu dokáže jen k tobě dojít, protože bude dazed, tak už nebude moci zaútočit.

Ale jo, teoreticky ho vyřadíš možná o kolo déle, což bych tak nějak čekal, když tím spálíš pozici kouzla, které si obnovuješ jedou denně (čti: je to daily power), zatímco 4E verze je encounter power.

A jak píš Vojtěch, toto kouzlo více méně ve stejném znění a nastavení je bylo i v 2E, 3E a je i v PF.

EDIT: Nezapomeň, že jde o jednoslovný rozkaz, tudíš mu nemůžeš nařídit např. "zaútoč na goblina" apod.
19.6.2014 09:12 - Vojtěch
uteč, kleknout, kotrmelec, mrtvej... jo a ještě tu pak byly bonus příkazy odsud (NSFW link) :o)

EDIT: Nevíte někdo jak se jsmenovala ta pubrtálněji-imbecilnější verze? Ta byla až oglafovsky zábavná.
19.6.2014 11:06 - skew
Vojtěch píše:
Command bylo kněžské kouzlo lvlu 1 snad od počátků DnD... přinejmenším v druhé edici už určitě.
Tak tak. Samozřejmě až na to, že to bylo 1st level kouzlo → na věky věků lze seslat pouze na jeden cíl (tuším, že na vyšších levelech pak byla nějaká další verze, která už byla plošnější a trvala snad 1k4 kol nebo tak).
_________________________

Trošku offtopic, ale hodně se mi líbí, co provedli s magií po mechanické stránce. Ať už způsob memorování kouzel (méně byrokracie, větší podpora brát si kouzla, u kterých si nejsem tak jistý, jestli je využiju nebo ne), tak posilování (místo automatického růstu se spellcaster lvl nutnost utrácet na kouzlo vyšší sloty).
19.6.2014 11:13 - noir
Shadowww:
Ne.
4e: cíl je dazed. takže ve svém kole stihne vystřelit, seslat kouzlo, může si vzít AP. Když není prone, klidně charguje. Přijde o půlku kole, když to je to chytře zahrané, tak o jedno kolo.
5e: cíl ztratí celé jedno kolo. Když je to chytře zahrané, přijde o jedno a půl nebo dvě kola (kvůli odsunu se nedostane k cíli, musí se zvednou a mezi tím postavy poodejdou apod.). Vzhledem k tomu, že boje by měly být v 5e kratší, zablokovat nepřítele na takovou dobu je docela silné.

Jinak máš jednoznačně pravdu v tom, že pokud je to daily, má to logiku...
19.6.2014 11:20 - Vojtěch
Skew: inventivně to byl Greater Command
19.6.2014 19:41 - Gurney
Command je fajn. Ale hádám že pro spoustu čtyřkařů i trojkařů to bude příliš kreativní a tudíž broken :)

ShadoWWW píše:
...zrovna přináším pro srovnání i českou ukázku.

Husté, máš to vychytaný.
19.6.2014 20:13 - Vojtěch
Trojkový Command postrádal pouze možnost dá jiné než napsané povely, což se snadno obchází.
20.6.2014 08:39 - Me-dea
Není to broken, jen srovnejte cenu vs efekt.
Cena: 1 akce, 1 spell slot, 1 záchranný hod
Efekt: 1 kolo + 1 akce, protože si bude muset sbírat zbraně, doběhnout a podobně

Proti silnějším nepřátelům to bude spíš vyplýtvaná akce (úspěšný save nebo ještě líp imunita na mind efekty) a proti hordě nepřátel je to zase nic moc efekt, jednoho z nich na kolo a půl zneschopnit. Ale jako 1st lvl spell mi to přijde tak akorát.
20.6.2014 09:51 - sirien
Me-dea píše:
proti hordě nepřátel je to zase nic moc efekt

Ti předvedu jak to je nic moc efekt. Na mě naběhnou Tvoji záporáci se svejma pitomejma kanonen-futr minionama, sešlu to ze čtvrtýho levelu, napálim čtyři minioni příkazem "spadni" a všichni Tvý záporáci si obratem budou házet savy proti zakopávání a celá jejich promakaná útočná formace zařve v prvním momentu boje, zatimco si šichni moji bojově ladění kolegové vezmou pro ono první kolo advantage do útoku, protože sorry, fakt Ti nežeru že se Tvý orčí hrdlořezové budou plnohodnotně bránit, zatimco v téže chvíli zakopávaj o svého pod nohy padajícího koboldího kanonenfutra. Z Tvého surprise assaultu na mojí družinu se tím rázem stane jednostranný masakr :p


EDIT: co tím chci říct: tahle kouzla vždycky byla, jsou a budou o nápadu a kreativitě. Takový... jak se to v té druhé nebo třetí edici menovalo? "Trik?" který umožňoval provést jedno neškodné kouzlo s malým efektem (vytáhnout králíka z klobouku...) se rázem mohl stát smrtící zbraní ultimátního vítězství, když jsi s ním, například, útočícímu půlobrovi svázala tkaničky. Je to úplně pitomá drobnost plně v rámci onoho kouzla, ale záludnosti které to nabízí jsou naprosto nesčetné.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080469846725464 secREMOTE_IP: 3.145.42.94