Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
12.6.2014 13:58 - wlkeR
Ty figurky jsou zatím luxusní. Jsem zvědav, jak bude produkt vypadat cenově.

Btw, lehký OT, nemá někdo přehled, jak dopadla produkce Dungeon Command?
13.6.2014 21:40 - ShadoWWW
Sparkle píše:

noir píše:
Tak wizardi načrtli své další plány s Encounters: http://wizards.com/dnd/Article.aspx?x=dnd/news/adventurersleague

Jsem to moc nepochopila... no jestli se toho někdo ujme, že se o to bude starat, tak to nahlásím.

Dnes na to vydali FAQ.
13.6.2014 21:41 - ShadoWWW
A ještě obrázek všech čtyř nově vydávaných draků.
13.6.2014 23:10 - noir
Tak ta tabulka zbraní je pro mě definitvní hřebík do rakve 5e. Zatím jsem váhal. Teď už ne. Tohle je tak nesmyslný retro, že to není hra pro mě.
14.6.2014 00:38 - York
Slyšel jsem, že ke každé krabici bude přibalený ogre, který bude s palicí v ruce kontrolovat, jestli hráči naložení poctivě počítají.
14.6.2014 01:28 - Gurney
noir píše:
Tohle je tak nesmyslný retro, že to není hra pro mě.

Možná kdyby jsi už přesně to samé nenapsal jako reakci na každou novou zprávu o 5e, tak by to mohlo někoho překvapit :)
14.6.2014 16:54 - wlkeR
Deadline pro nahlašování další sezóny Encounters je za 24 dní.
15.6.2014 19:33 - ShadoWWW
Twitter píše:

@Alphastream Can a public place like a coffee shop, bookstore, library, or even online convention order Expeditions?
@wotc_rodney Yes. If you are a public venue, you can order the Expeditions adventures just like a store organizer or convention.

Vypadá to, že dokonce i knihovna se může zapojit do oficiálních wizardích veřejných programů jako Expeditions adventures.
17.6.2014 11:36 - ShadoWWW
Včera jsem v diskuzi k článku Oživení hry slíbil informace o Lize dobrodruhů. Se zpožděním, ale přece. :-)

Liga dobrodruhů je nová forma organizovaného hraní pro D&D 5E. Skládá se ze tří druhů hraní: Encounters, Expeditions a Epics. Dále o tom Wizardi píšou:

- Příběhové linie v D&D jsou jako tažení. Pokaždé, když začne nová, je skvělá příležitost naskočit do Organizovaného hraní (dále OH).
- Chceme snížit obavy z OH.
- Všechno v Lize dobrodruhů spadá do tří kategorií. D&D Encounters bude podobné, jak je teď, ale zaměří se víc na hlavní příběhovou linii, v níž odehraje část vydaných dobrodružství. Když budete hrát Encounters, zažijete první část tažení. Poté můžete pokračovat a dokončit tažení doma, nebo můžete přejít do D&D Expeditions, které se více podobají tradiční OH. Vaše postavy zůstávají legální pro OH bez ohledu na to, jakou cestu si vyberete. Protože hlavní tažení jsou rozvržené pro plných 15 úrovní, Encounters pokrývají pouze prvních pár úrovní, takže jedna sezóna netrvá rok.
- Komplementární část vydaných tažení je zredukovaná a cílená specificky na krátký herní zářitek Encountes. Balíčky dodávané do obchodů obsahují dobrodružství plus pokyny, jak vést dobrodružství ve formátu Encountes. Pokaždé, když začne nová příběhová linie v publikovaném RPG, začne nová sezóna Encounters navázaná na danou příběhovou linii. Formát Encounters dobrodružství je trochu méně restriktivní než v minulosti, abychom umožnili flexibilitu obchodům, které to potřebují.
- Dalším programem je D&D Expeditions, navržený pro debutování na conu a hratelný v obchodech. Čtyřhodinová dobrodružství. Expeditions dobrodružství budou více navázaná na konkrétní oblast pro vytvoření kontinuity. Budou zasazena do oblasti Měsíčního moře (Moonsea, Forgotten Realms). Tato dobrodružství se dotknou hlavní příběhové linie, ale budou mít své vlastní zápletkové linie, které nebudou přímo svázané s hlavní zápletkou. Pokud budete hrát vydané tažení i Expeditions dobrodružství na něj navázaná, získáte širší pohled na příběh. Zpětná vazba z vydaných tažení bude také integrovaná do Expeditions dobrodružství. Budou debutovat na conech, ale poté se o měsíc později rozdají do obchodů a ostatních conů. Není potřeba si je kupovat. Tato dobrodružství budou v elektronické podobě, ne fyzické.
- Třetí část D&D Ligy dobrodruhů jsou Epiky. Jsou to závažné, jednorázové události, jež jsou důležitými body v tažení. D&D Epic debutující na GenConu bude dostupné také na PAX Prime, DragonCon a FanExpo Canada. Epiiky jsou výrazně inspirované interaktivními bitvami z předešlých Living tažení.
- V Epikách chceme zvýraznit úsilí jednotlivců; když se zúčastníte epiku, vaše postava má potenciál odejít jiná.
- Cílem je vybudovat komunitu se sdíleným zážitkem. Chceme mít hráče, kteří poznají úžasné skutky jiných hráčů.
- Velkou výhodou OH je možnost dělat věci s tisícovkami hráčů, které nemůžete dělat v domácím tažení.
- Do konce roku 2014 chceme vydat 10 Expeditions dobrodružství.
- Expeditions dobrodružství budou nějakou dobu dostupná, takže obchody budou mít přístup k zpětnému katalogu po určitou dobu.
- Zatím nemůžeme říci, za jak dlouho dobrodružství zmizí ze zpětného katalogu, stále to ladíme. Opakované hraní bude legální, ale musíte použít jinou postavu.
- Domácí hraní bude podporované skrz vydaná dobrodružství, jež jsou legální pro OH.
- Obsah Expeditions a Epics bude dostupný pouze skrz obchody, cony a jiná veřejná hraní (knihovny, Game Days atd.).
- Dějmistři by měli spolupracovat s obchody na organizování a reportování her, ale Dějmistři si sami mohou určit, co chtějí odehrát, pokud s tím obchod souhlasí.
- Pokud obchod naplánuje OH, přijdou mu kity Ligy dobrodruhů pro Dějmistry i hráče. Obchod také může určit jednotlivé Dějmistry jako organizátory, aby naplánovali OH skrz náš event reporter. Plánování je důležité pro obchody i Dějmistry/hráče, protože tímto způsobem získají odměny za pořádání OH a doručí se jim kity.
- Dobrodružství v D&D Starter Set bude podporované v OH. Odměnové certifikáty pro toto dobrodružství budou součástí prvního Encounters kitu. Dobrodružství ve Starter Setu je 100% legální pro Ligu dobrodruhů. Organizátoři budou moci vést toto dobrodružství v OH při vydání Box setu.
- Reportování bude elektronické. Organizátoři conů budou reportovat za con hry, organizátoři v obchodech budou reportovat skrz Wizardí event reporter. Organizátoři budou muset zadat jen DCI číslo každého hráče, který se zúčastní a čas OH. Hlavním zdrojem informací pro organizátory je http://www.dndadventurersleague.org
- Domácí hraní nemusí používat reportování.
- Získání DCI čísel pro nové hráče bude brzy mnohem jednodušší. Hráči se budou moci přihlašovat přímo.
- Kity pro Ligu dobrodruhů obsahují balíčky pro hráče a balíky pro DMy. Hráčské balíčky jsou orientované na frakci, s pořadačem svázaným s frakcí. Kit frakce má deníky postav, úvodní informace, certifikát označující hráčskou postavu za součást frakce a další doplňky. Připojení se k frakci vám dá příběh vázaný k tažení, a pak jak budete ve své frakci získávat hodnosti, budete získávat přístup ke speciálním odměnám. Například, tajné mise jsou dostupné pouze pro členy určitých frakcí, speciální prostojové aktivity, které můžete provádět mezi dobrodružstvími. Jak budete hrát dobrodružství, získáte ve své frakci body renomé. Body renomé se přetaví na hodnosti, nové hodnosti otvírají nové benefity. Získání hodnosti vás také posune skrz hodnosti frakce v herním světě. Benefity prvních tří hodností budou odhaleny na GenConu. Benefity čtvrté a páté hodnosti každé frakce jsou jen pro vysoké úrovně.
- Frakce jsou: Harfeníci (dobrá, tajná síť strážců, chránící prosté obyvatele před intrikami zla), Řád rukavice (inspirovaný bohy, velmi aktivní proti silám zla, agresivní a čelí zlu čelem), Smaragdová enkláva (věří v rovnováhu přírody a civilizace, mnoho druidů a hraničářů), Aliance lordů (věří v zachování moci obyvatel; šampioni pánů a vládců civilizace, udržují věci stabilní) a Zentarim (slouží sami sobě a zlo je trochu láká; věří v zisk a hromadění své vlastní moci, až do konce slouží sobě). Frakce mohou mít různé cíle, ale obvykle nejsou navzájem v přímém rozporu.
- Postavy se mohou volně pohybovat mezi Encounters, Expeditions a Epics.
- Frakce jsou způsob, jak odrážet vaše úsilí ve větším měřítku; frakce získávají a ztrácí moc na základě hráčských akcí. Jak frakce získávají a ztrácí moc má to dopad na příběh a příběh může reagovat na a realitu zvětšujících/zmenšujících se frakcí. Cíle frakce v dobrodružstvích se mohou posouvat na základě toho, jak si frakce vede v tažení.
- Frakce neexistují jen kvůli OH; potkáte se s nimi i v ostatních projevech D&D.
- Hráči mohou přejít z frakce do frakce, ale jejich renomé klesne na 0, stejně jako by znovu začínali.
- Trvalé kouzelné předměty bude vzácnější než v předchozích taženích. Když jeden získáte, prostě si ho zapíšete a pak k němu máte přístup. Hrajete-li na OH a získáte certifikát od kouzelného předmětu, můžete s ním obchodovat. Kouzelný předmět můžete získat i bez certifikátu, ale certifikát vkládá kouzelný předmět do komunitní obchodní ekonomiky.
- Bude existovat kodifikovaný systém pro učení, kdo získá kouzlené předměty z dobrodružství. Zaprvé, pokud všichni souhlasí, že by ho měl získat někdo konkrétní, získá ho. Pokud ho chce víc než jedna osoba, získá ho ta, která má nejméně trvalých kouzelných předmětů.
- Certifikáty jsou dostupné jen ve fyzických kitech, jsou speciálně navržené tak, aby každý měl jedinečný vzhled.
- Encounter kit podporuje čtyři stoly Encounters hraní. Expeditions kit podporuje šest stolů.
- Potřebuje-li obchod více kitů, může kontaktovat WotC a vyžádat si víc. Certifikáty jsou směnitelné pouze v poměru jedna ku jedné.
17.6.2014 13:48 - Shako
Co je součástí těch kitů pro OG?
17.6.2014 15:03 - ShadoWWW
Kit pro hráče má kit frakce, ve kterém jsou deníky postav, úvodní informace, certifikát označující hráčskou postavu za součást frakce a další doplňky. Každý hráč si vybere frakci, za kterou chce hrát a podle toho dostane příslušný kit.

Kit pro DM obsahuje nějaký spec. certifikát, ale víc o tom nevím.

Kity dostanou jen obchody zaregistrované v OG. Domácí skupiny se sice mohou dostat k dobrodružstvím, ale bez kitů.
17.6.2014 20:07 - ShadoWWW
MM napsal, že jsou téměř hotovi s DMG. Pokud prý víte o nějakém pravidle či variantě, kterou byste chtěli vidět v DMG, máte mu dát vědět na Twitter.
17.6.2014 20:16 - sirien
DnD konverzi do Fate do DMG asi stejnak nezařaděj, co? :)
17.6.2014 20:17 - Vojtěch
Asi jsi vyhrál DnD...
17.6.2014 20:30 - ShadoWWW
No v jednom L&L článku psali, že by chtěli dát do některého modulu určité fate prvky. Na čistou konverzi se ale asi budeš muset spíš zeptat v Evil Hat. :)
17.6.2014 21:07 - sirien
? četl jsem tu od Tebe všechny a žádné Fate prvky si nevybavuju...
17.6.2014 21:43 - ShadoWWW
Jo, v té době jsem si dával zrovna volno. Byl to článěk z 3.6.2013 Hit My Points.

Hit My Points píše:
Adding fate points to your game can provide you with a mechanic that allows characters to avoid death but perhaps suffer some other plot-based complication.
17.6.2014 21:50 - ShadoWWW
Věděl jsem, že o tom mluvili i někde jinde! Třeba v článku z 28.1.2013 D&D Next Goals, Part Four
Píše:

So, what sorts of rules are we looking at building? The list is a little fluid, but here's what we want to focus on. It's kind of a laundry list, and there's no guarantee that everything will be ready at launch, so it's more of a wish list.
(...)
- Provide a structure for a more story-based approach to D&D, treating the DM and players as co-authors of a narrative with a specific focus.
- Use action points, fate points, or a similar meta-mechanic as a reward or a way to give players a mechanical option to boost their power for a specific moment.
18.6.2014 21:41 - ShadoWWW
Dnes vyšla ukázka, jak bude vypadat zápis kouzla. Tak zrovna přináším pro srovnání i českou ukázku. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10710287094116 secREMOTE_IP: 18.189.22.136