Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
26.3.2014 12:09 - Nachtrose
Uplne ze vseho nejvic delka souboju. Je to i klukama, to priznavam, ale kdyz za cca 4h sezeni stihneme prakticky jen 2 bojova stratnuti ( jsme v crawlu ) pricemz obe trvala asi 4 kola, tak mi to moc funny uz neprijde. A pak ty tuny poweru a featu, taky to pro tu moji druzinu neni uplne ono, kdyz neni schopnost (angl.j.) nebo ochota to studovat i mimo hru...
26.3.2014 12:16 - Sparkle
Ještě Fate s rozšířením Fate Freeport by imho stálo za vyzkoušení. To se už vcelku přibližuje klasičtějším hrám.
26.3.2014 14:01 - ShadoWWW
Nachtrose: No, tak nějak jsi ve svém postu popsal Next, takže by ti asi mohl vyhovovat. :-)
- Souboje jsou rychlé
- Featy jsou nepovinné (místo nich si mohou postavy zvyšovat hodnoty vlastností), je jich méně a jsou mocnější
- Powery zmizely. Postavy se vyvíjí trochu jiným způsobem, připomínající víc 2E a později paragon paths. Nezvyk je třeba i to, že na prvních dvou úrovních jsou dovednosti a rysy dané rasou a minulostí postavy mocnější než věci dané povoláním.

Nevýhodou je, že ještě nejsou finální pravidla. Výhodou by mohlo být, že Next má feeling D&D (nejen podle jména).
26.3.2014 19:31 - Vojtěch
To má 13th taky a DW mi přišlo jakbysmet. DW sice není d20 systém, ale je rychlý a schopností nejsou hromady a při tom mi připadalo, že funguje hladce. Feeling je možná trochu více old school. 13th je pro člověka z 4E skoro domácké prostředí s powery, které se nenahrazují, ale zlepšují, takže protivné studování odpadá a skilly s abstraktnejśím řešením popisem a ohodnoceným ability testem je taky fajn. Dragon Age už tolik D&D není, Freeport jsem ještě nezkoušel.
28.3.2014 11:17 - Almi
Nachtrose: My přesně ze stejného důvodu testujeme 13th Age. Soubojů stihneš za 4 hodiny klidně 5 a trvat mohou rozhodně déle, než 4 kola. Jazyk je podobný 4e, jen došlo (asi) z licenčních důvodů k jinému pojmenování pojmů mechanik 4e (třeba nejsi bloodied ale staggered, nemáš léčivé vlny, ale recovery). Navíc by to mohlo být zajímavé přesně pro Tvůj typ hráčů a pro DMa obsahují potvory neuvěřitelné zajímavé mechaniky.
3.4.2014 01:55 - ShadoWWW
V pátek kvůli neúčasti některých hráčů na živém vysílání pokračujícího hraní Scourge of the Sword Coast bylo herní sezení zrušeno a místo něj Mike Mearls s ostatními dvěma členy odpovídali živě na dotazy. Nezaznělo tam nic moc nového, kromě jedné velké věci, že plánují vydat pro D&D Next prestižní povolání. Vývoj těchto povolání ale začne až po vydání základních pravidel.
6.4.2014 18:19 - ShadoWWW
Na Twitteru Mike komentoval nemožnost vzít si odbornost (feat) už na 1. úrovni: V pravidlech se to vysloveně neuvádí, ale protože odbornost odpovídá +2 nebo +1/+1 k hodnotě vlastnosti, tak si lze ponížit na 1. úrovni vlastnosti dle této formule a vzít si jednu odbornost.
12.4.2014 09:23 - ShadoWWW
Na PAXu také zaznělo:
- D&D Next je hotový z 97%.
- Dragonlance žije! Jen potřebuje specialistu, který ho oživí.
- Na Eberronu pro D&D Next pracuje Keith Baker.
- Chris Perkins je nezadaný (ano, skutečně se někdo ptal).
- Nezazněla žádná konkrétní data vydání, ani nebyly zveřejněny žádné obaly.

Spekulace:
Spekuluje se, že v době GenConu bude na trhu pouze D&D Starter Set a samostatný produkt Tyranie draků a že core pravidla (včetně PHB) vyjdou až po GenConu. Na GenConu možná budou jen ukázky z core příruček.
13.4.2014 14:22 - ShadoWWW
Dnes v době 19:30 - 21:30 bude přes Twitchový kanál přenášeno živé hraní D&D Next skupiny Acquisitions Incorporated na PAX East. Námětem jejich hry je Tyranie draků.
13.4.2014 20:28 - hadrian
Koukám na to, každej DM by měl mít korunu. :)))
13.4.2014 21:55 - ShadoWWW
Škoda, že to museli tak náhle ukončit. :-( Hraní RPG je zábavné, sledování někoho, jak hraje RPG, moc zábavné nebývá. Ale tito týpci, co se sektávají jednou za rok k hraní D&D na PAX East, ti dokážou být velmi zábavní. :-D (Některé předchozí ročníky se dají najít na Youtube.) Opět předvedli suprovou zábavu!
13.4.2014 23:28 - ShadoWWW
Replay link. Jinak ta kočka je Morgan Webb.
21.4.2014 18:08 - Quentin
Shadowwwe, dík za všechny ty odkazy.
22.4.2014 23:44 - ShadoWWW
Přidal jsem ještě do záhlaví odkazy na věci, co byly v playtestu pro DM. (Překlady jsem dělal ve spolupráci s lidmi, co byli zvyklí na DrD, proto místo DM v nich používám PJ).
29.4.2014 13:10 - Quentin
Jakou vlastně bude mít 5e licenci? Budou moct lidi dělat a prodávat vlastní doplňky?
29.4.2014 13:33 - York
QuentinW píše:
Jakou vlastně bude mít 5e licenci? Budou moct lidi dělat a prodávat vlastní doplňky?


O tom už ShadoWWW psal, že na 5e půjde vztáhnout třeťoediční OGL, která je zpětně neodvolatelná. Takže pokud jejich právníci nevymyslí nějakou super kličku, tak to půjde.
29.4.2014 14:46 - ShadoWWW
Oficiálně se o licenci zatím mlčí. Jinak platí to, co píše York.
29.4.2014 22:07 - ShadoWWW
Nové dobrodružství z Encouters - Dead in Thay - se mi moc líbí. Je pro postavy na 6.-8. úrovni a celé se nese ve stylu slavného dobrodružství Hrobka děsů (Tomb of Horrors).

Družina hráčských postav prochází v dobrodružství opravdu rozsáhlým podzemím. V PDF verzi to není tak vidět, ale spřátelené obchody dostávají k dobrodružství obrovskou mapu (herní plán) tohoto podzemí. Prý je to největší herní plán, co kdy vyšel oficiálně tiskem. Docela bych tomu i věřil.

Zajímavostí je, že podzemí je rozděleno do několika sektorů. Všechny skupinky hráčů v obchodě, představující různé družiny postav, totiž hrají v tomto podzemí ve stejnou dobu, a v jednu chvíli může být v jednom sektoru jen jedna družina. Prakticky je to zařízeno tak, že když nějaká družina vstoupí do nějakého sektoru, ostatní skupiny hráčů si musí vybrat z ostatních, dosud neobsazených sektorů, kam se vydají. V rámci jednoho sezení obvykle prochází daný sektor a na příště si zas každá skupinka vybere, kam se vydá příště. A opět platí, že v jednom sektoru nemohou být dvě družiny současně.

Úspěšně zvládnout celé podzemí je nadmíru těžké (podobně jako v Hrobce děsů) a vzájemná spolupráce jednotlivých družin to může dost usnadnit. Vždy jeden člen družiny má na sobě artefakt čelenku omezené telepatie, pomocí které komunikuje s osatními členy s touto čelenkou v ostatních družinách. (Prakticky pomocí lístečků nebo SMSek.)

Docela mě nadchlo toto propojení multiskupinového herního zážitku (něco podobného svého času zkoušel Jerson, myslím) s vražedným podzemím. (Na začátku dobrodružství jsou Dějmistři varování, že toto dobrodružsví je pro postavy skutečně vražedné.)

Opět si jen mohu povzdechnout, že v našem městě není obchod, kde by hráli Encounters. :-( To multiskupinové hraní na té obrovské mapě bych si vážně rád vyzkoušel.
30.4.2014 14:03 - Element
Minioni se nedostali do Nextu? Chapu to dobre, ze myslenka je takova, ze slabsi monstra se tak nejak prirozene stanou minioni, jak budou hrdinove lvlovat?

Minioni se mi na 4e libili, protoze jsem mohl delat na pohled velmi nebezpecne bitky. Proti 4 postavam jsem dal 4 regulerni protivniky + 8 minionu. Na pohled nebezpecnej souboj, nekdo mohl jit k zemi, ale celkove jsem se o postavy nebal. Zaroven se hraci citili drsne.

Nevyhoda byla jen, ze jsem musel pokazde citlive komunikovat, kteri borci jsou fakt nebezpecni a kteri jsou jen pricmrndavaci. (Je frustrujici vypalit daily do miniona kvuli DMovu nejasnemu popisu). Mohlo to trochu pokazit atmosferu, ale hraci stejne s powerama kombili tak, ze to bylo v podstate jedno.

Jak tohle vypada v Nextu?
30.4.2014 14:14 - ShadoWWW
Minioni v Nextu nejsou. Ale lze je lehce houserulovat. Vyber jakoukoliv nestvůru, ze které chceš udělat miniona, sniž jí životy na 1. Sniž počet ZK za nestvůru na čtvrtinu či pětinu. Hotovo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075763940811157 secREMOTE_IP: 3.16.66.206