Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
22.8.2013 12:31 - Yashamaru
2 Mrlin
Jo, slysel jsem o tvoji sbirce... :)

O figurkach jsem se dozvedel/dostal se k nim zhruba v dobe, kdy je zanedlouho prestali vydavat.

2 Alwaern

Taky by me zajimalo jak to vypada.

Zrovna mam hrace, kteri nemaji zadne tendence brat si na hrani notebooky, tablety apod. a tak profesionalne delane osobni deniky jsem jeste nikdy nevidel. Vsichni na hrani pricvalali s knihama v tvrdych deskach s ilustracemi a zdobenym pismem. Takze je v tom podporuju a hrajem ciste s papirama.

Naopak s lidma co jsem s nema hral predtim, tak to spis vypadalo jako lan party. Osobne je mi blizsi pen&paper verze, protoze me stvalo, kdyz nekdo visel na netu a musel jsem ho upozornovat ze je jeho kolo.
22.8.2013 13:16 - wraiths
Yashamaru: Vsak mi take radeji mame papirove deniky (i kdyz ja na tvorbu uzivam Hero Lab). :-))

Max: Ano na "plasme" jsme i my hraci a za me mohu rici ze je to prima. Prochazeni podzemi je opravdu zazitek, hlavne kdyz se pred necim utika(coz utikame porad) a mapa se odkryva postupne jak kdo dohledne. :-)
Jediny "problem" je ta prastara bezdratova mys a pak asi zprvu zlinkovani programu(to ma vsak uz Alwaern zmaknuty). DM ovlada sve mapy a "hejhulaky" na svem PC ,hraci hejbaji svymi postavami na tabletu jenz zobrazuje na televizi.
22.8.2013 13:34 - Alwaern
@Merlin - mých několik tisíc figurek ti mává

@Max - mno, foto by bylo určitě, po práci to sem hodím, ale asi do jiného vlákna, ať neprovozuji klasický thread-hijacking.
Celkově vzato mají hráči instanci VTT pro hráče spuštěnou, přes kterou sdílím mapy podzemí a battlemapy cokoliv jiného (používám FGII, Realm Works od LWD zatím nemá potřebnou kapacitu a v betě, kterou testuji to asi hned nebude)
-tokeny jsou ve formátu .png, stejně jako družinka, která má svoje místo na liště nahoře, takže je kdykoliv možné naházet na hrací plochu
-fakt, že to je .png mi dává možnost si vyextrahovat r;uzné verze potvorek a libovolně je zvětšovat nebo zmenšovat
22.8.2013 13:41 - Alwaern
Wraiths mě dostal. Ano, myš je problém, když se s ní nehejbe, tak je problém ji nastartovat.
TV funguje celkem dobře, trochu jsem zápolil s rozlišením, ale to už jsem taky vyřešil.
Problém dělají i větší mapy, řekněme přes 3000x3000 px, které se načítají i půl minuty.
Na druhou stranu kromě bojů a v dudoucnu některých puzzle prostorových zase tak ntb a další elektronické věci není potřeba.

HeroLab však je samo nebe pro PF, design a tvorba NPC je pak radost, resp. to je nejlepší část dungeon a story buildingu.

Až dojdu domů, zkusím to večer až půjde žena spát nahodit a ofotit, jak to vypadá v reálu.
22.8.2013 14:43 - Merlin
Jsem ze staré školy. Rád ohmatávám kostky a sleduju jak se koulí, rád ňuchňám figurku a Kafíka,kokusuju tužku a čmárám do deníku a gumuju. :)

Alwaern: že pozdravujou :) vždycky mi ale nějaká na souboj chybí :)
22.8.2013 14:50 - wraiths
Alwaern píše:
Až dojdu domů, zkusím to večer až půjde žena spát nahodit a ofotit, jak to vypadá v reálu.
Já už tvou ženu viděl, ale budiž. :-D

Jinak Jožo, pro zvědavce Yashamaru a Maxe(hlavně pro něj), by bylo dobré to natočit aby to měly co nejobsáhlejší a viděli jak to funguje.


Merlin píše:
vždycky mi ale nějaká na souboj chybí :)
však Alwaernovi také sem tam chyběla. Proto místo draka bylo také "Vodňanské kuře". :-)
22.8.2013 16:16 - Alwaern
@Merlin kostkami se hází normálně, tohle je extrémně užitečné pro taktické souboje, kostky se normálně používají...
Krom toho si rád kreslím svoje vlastní battle-mapy v CC3/Dundjinni/Photoshopu a tohle je pro mě ideální způsob, jak se o ně podělit.

Natočit, asi to je nejlepší způsob, ale bude muset počkat do 1.9., kdy máme další setkání, do té doby asi jenom foto, protože to musím zároveň držet kameru na foťáku rovně a zároveň klikat myší - to mi nejde :)
22.8.2013 20:08 - Vojtěch
Mno, pořád by si šlo natisknout tunu paizáckých papírových tokenů a máš armády...
28.8.2013 09:54 - Almi
Hola, 20.08. měla vyjít knížka/celé dobrodružství Murder in Baldur´s Gate. Do čech to chodí pomalu, nepotkal jste to někdo při svých toulkách na síti?

Musím se rozhodnout, jaká Encounters povedu, zda to má vůbec cenu, vzhledem ke "kvalitě" příběhu načrtnutého ve stejnojmenném DnD Day preview...
28.8.2013 13:04 - ShadoWWW
Zatím nikde nic. Ale nejsi sám, kdo ho netrpělivě vyhlíží. :-) Vím, že Amazon ho vydal o asi 2 dny později, než bylo původně v plánu, takže i to mohlo způsobit nějaké zdržení.

EDIT: Jinak lidi, co ho už mají v ruce, tak si pochvalují kvalitu dobrodružství, ale prý chybí taktické mapy pro 4E boje.
28.8.2013 13:48 - Alnag
ShadoWWW píše:
EDIT: Jinak lidi, co ho už mají v ruce, tak si pochvalují kvalitu dobrodružství, ale prý chybí taktické mapy pro 4E boje.


To je asi odpověď. Nejsem si úplně jistý, z čeho se chystá WotC DnD vývoj v následujícím roce živit. Ani na GenConu neohlásili nic zajímavého nového (žádné tilesy, žádné mapy, žádné figurky, žádný DC, jen nová PDF, pseudo-lego figurky a nějaké počítačové hry nebo převod DnD deskovek na iPad). Hm...
28.8.2013 20:14 - Vojtěch
Tak dobrodružství by mohlo být dobré, jen si asi bude třeba dát pozor na odladění setkání. Mno co, TPK sem...
28.8.2013 21:45 - Nachtrose
Prezili jsme to. Ve 3 postavach ;-)
29.8.2013 08:43 - ShadoWWW
Nachtrose píše:
Prezili jsme to. Ve 3 postavach ;-)

Družinka trpaslík-hraničář, trpaslík-bojovník a půlork-barbar byla docela taková tankově postavená. :-) Dokonce natolik, že jsem se odvážil házet otevřené hody. (I když občas jsem měl strach, co mi padne.) A docela mi to padalo, kromě iniciativy - tu jsem házel mizerně.

Hráči si docela dobře sedli, což mě potěšilo. Co se týče postav z hlediska mechanik:

Trpaslík-hraničář Jarin: Bubák si vytvořil svou postavu tak, že od 4. úrovně to bude schopný sesilatel. Na 1. úrovni však toho hraničář moc nemá - jeho největší schopností je asi stopování. Bohužel, když ho mohl Jarin využít, tak přestože měl ještě bonusovou kostku k6, tak na k20 mu padla přirozená 1 a na bonusové kostce 2. V souboji mu to taky moc nepadalo, takže oproti ostatním rozdával spíš slabší zranění. V závěrečném boji mu to ale docela padalo a hlavnímu bosovi způsobil docela velké zranění. I tak doufám, že WotC hraničáře ve finálních pravidlech ještě trochu víc ozvláštní. Napadá mě, že v současné situaci by možná pomohlo si vzít jinou minulost, protože "lovec" se v městském dobrodružství moc nevyužije.

Trpaslík-bojovník Hromgir: Nachtrose si postavil bojovníka, který to v boji docela rozjel. Jen dva momenty byly kritické: když se mi s jedním zločincem podařilo hodit kritický zásah, a když Hromgir před finálním bosem naběhl na kovové ježky. Ve finále byl sice kvůli tomu od bose trochu dál, ale hodil po něm svou sekeru a vychutnal si dorážecí úder. :-) Taky se mi líbí, že bojovníkovi zůstal z 4E druhý dech. Sice v boji není tak ultimátní jako barbar, ale oproti barbarovi je univerzálnější.

Půlorkyně-barbarka Medulka: Toto je ultimátní tank. Když se rozzuří, v boji na blízko kosí všechny kolem. Oproti ostatním povoláním a rasám je sice naprosto jednoúčelový, ale svůj účel - boj nablízko - plní až hrůzně precizně. O tom svědčí i fakt, že Merlkirovi se během boje podařily dva kritické zásahy (i když s výhodou) a byl se svou postavou spokojený. :)
29.8.2013 22:52 - Vojtěch
Klikaři. Já udělal tak nějak standardní družinku Fighter/Rogue/Druid/Mage a dopadlo to o poznání hůř. Střelci lehce nakřápli jednoho borce, další pak dokonali vrazi a na boj bossem ani nedošlo. Je viďet, že zase bijci mají na nízkém lvlu jasnou výhodu.
30.8.2013 16:36 - Element_Lead
Vojtěch píše:
že zase bijci mají na nízkém lvlu jasnou výhodu.
Musim se priznat, ze ten koncept mam docela rad. Klasicke klise, kdy mrzacek carodej ucen smutne kouka z veze nad knizkama na kluky z okoli jak prohani sukne a je zlakan nejakou zkratkou k velke moci, ktera ho corruptne.

Dneska v praci jsem poslouchal nejaky podcasty s Penny Arcade, kdy se bavili s Mearlsem o 5 edici a bylo to docela zajimavy. Mike a Jerry jsou dobra dvojka, jeden me prijemne prekvapil, ze se nebal ostre ptat a druhej se snazil byt pozitivni a nadseny.

Celkove ty jejich podcasty jsou dobry, kdy hraji pod Perkinsem a Wyattem. Clovek by rekl, ze tvurci dnd budou imba DM, ale jsou proste normalni. Oba maji teda pekne zmaknuty npc po zvukove strance a kazdy trochu jinym zpusobem. Ale treba konkretne kdyz masteroval Wyatt, tak tam mel TPK, nacez se postavy probudily uprostred ritualu. A kdyz to vypadalo na dalsi TPK, tak jim jeste deus ex machina prispechalo na pomoc friendly NPC. Vzhledem k tomu, jaky mu tam hraci delali bordel, to oboji pusobilo tak nejak divne. Aspon na me. Ale nutno rict, ze kluci fakt delaji u hry bordel jak svina, ale zas ty jejich hlasky jsou k nezaplaceni, zvlast kdyz se k nim prida Wheaton nebo dalsi znamy osobnosti.

Jeste mozna jedna zajimava vec je, ze ani v jednom z tech podcastu co jsem poslouchal, tusim ze 5 a z nich mel kazdej nekolik hodin (v podstate herni session), nebyla ani jedna skill challenge. (Hrali 4e).
6.9.2013 08:02 - ShadoWWW
ZDE je velmi zajímavý rozhovor s Brucem Cordellem a Robertem Schwalbem ohledně Next a 4E. Je tak zajímavý, že kdybych měl jen trochu víc volného času, tak bych ho přeložil na Kostku jako článek. Bohužel mám toho teď víc, tak se musíte spokojit s originálem. :) Ale rozhodně stojí za to si ho přečíst!
7.9.2013 10:11 - ShadoWWW
Pamatujete si na tu hru, jak hrál Mike Mearls trpaslíka-bojovníka a udělal ze sebe totálního šaška (čti: blba)? Tak včera se hrálo pokračování. ZDE je záznam. Tentokrát se hrále bez Mikea! :-)
7.9.2013 14:30 - Element_Lead
Vcera jsem na to koukal, ale usnul jsem u toho :)
8.9.2013 19:34 - Nachtrose
V tehle sestave mi to prislo lepsi :-) Kazdopadne porad se tam ten boj celkem vlece.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095695018768311 secREMOTE_IP: 3.15.197.123