Colombo, tento způsob diskuse se mi jeví být poněkud Grygarovský.
1) Vadné tvrzení (odborně popsatelné jako Strawman - falešný cíl), že "Bůh je nepoznatelný" ve verzi "zcela, absolutně nepoznatelný", což si vymyslel nevímkdo z diskutujících, neb se v obecné theologii nikde nevyskytuje, obhajuješ dalším vadným závěrem, že "ježto Bůh vlastně neexistuje, lze o něm tvrdit cokoli".
Křesťanská víra samozřejmě může být omyl, ale rozhodně nemůže být omyl tak nekonsistentní, že by věřila v Boha, který je zcela mimo svět, a neprojevuje se vůbec žádným způsobem. Takový Bůh by těžko mohl stvořit nebe a zemi atd., a víra v něj by byla poněkud debilní.
Čímž jsme u jádra věci - tvoje téze nejsou dílem rozumu, ale čistě pocitu a světonázoru; suše předpokládáš, že věřící jsou všichni poněkud debilní, takže klidně mohou věřit debilním věcem.
2) Rád bych se vrátil k faktu, který jsi odbyl poznámkou o drogách. Mám totiž dojem, že ti to ještě nikdo neřekl; ale na světě jsou spousty lidí, fakt hodně (možná miliony, a možná je jich dokonce víc, než atheistů, těžko říci), kteří prožili různé mystické zážitky, při kterých se sBohem setkali. Jsou mezi nimi vysokoškolsky vzdělaní lidé a lidé naprosto nevzdělaní; a děje se tak už dva tisíce let. Několik jich osobně znám.
Osobně si myslím, že právě tohle se skrývá za efektem, že víra v Boha stále ještě existuje, a nijak moc jí neubývá.
Lze samozřejmě předpokládat, že jsou to všechno debilové, ale mně se těžko hodnotí cizí zkušenost, kterou nemám. Vím, že takové stavy duše existují, a u řady znich nevím, jak vznikají a fungují. Takže mi připadá v těchto věcech nejkonzistentnější postoj agnosticismus, s tím mocným slovem "nevím".
3) Musím říci, že podobně zdrcující styl k náboženství podle mne neumožňuje vytvořit žádné použitelné bohy ani v RPG. Pokud při tvorbě vycházíte z víry, že "stejně je to kravina", pak si myslím, že byste se na to měli vykašlat.
4) Závěr o označení věřících za idioty vidím právě opačně. A moc na něm nezáleží. Jim je celkem jedno, co si o nich myslíme.