Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
24.1.2012 17:36 - Alnag
Crowen píše:
Vies nieco, co ja nie? Vysli nejake doplnky k DrDII, a vydal k tomu Bouchi nejake stanovisko a statistiky o predajnosti?


Jak píše Noir. Nevyšly. To se tak běžně dělá u nezávislých her, že autor napíše hru a když se mu prodá za 3 roky 2.000 výtisků, sedne ke stolu a možná napíše pokračování. Srovnej větší hry (a tím nemyslím zrovna D&D), ale třeba poměrně malé vydavatelství Pelgrane Press. Tam vychází hra a hned k ní (resp. o měsíc později) zároveň i set dobrodružství. Když se to uchytí, stíhají další produkci jako PDF v řádu dvou až tří měsíců a zároveň valí další tištěné produkty...
24.1.2012 17:39 - crowen
Alnag: chcel som sa spytat, ci Pelgrane Press zamestnava autorov a testerov full-time, alebo to robia nadcenci vo volnom case, a zastresuje to vydavatelstvo, ktore zabezpecuje korektury, ilustracie a distribuciu, ale to by sme boli zase pri niekolko krat omielanej diskusii, ze zakaznikom to moze byt jedno versus altar nema dost penazi na takuto vec versus trch je velmi maly versus piratenie versus slnecne skvrny versus krach grecka versus smrt vaclava havla a jej negativny vplyv na starsich rpg hracov, takze sa radsej nic nepytam.
24.1.2012 17:46 - Alnag
Crowen: Stručně řečeno, Pelgrane třeba vydal první výtisk Ashen Stars v nákladu 400 ks (oproti 2.000 kusům DrD2) a nějak jim to pořád funguje... jak to dělají a na co Altar má nebo nemá peníze je opravdu problém, který mne netrápí. Fakt je, že velikostně je to validní srovnání...
24.1.2012 17:46 - Colombo
Ty vole, Crowene, kupuješ si chleba proto, že to dělal někdo v Somálsku nebo proto, že se chceš najíst?

To chceš opravdu mířit na argumentaci: Voni to dělají jako brigádu, tak jim něco málo přispějme...
24.1.2012 17:51 - Hawkeye
Protože Drd 2 má v bestiáři draky. Skřety. A info o tom jak je zabít. Schopnosti postavené na tom jak je zabít. Je drd 2 hra o tom jak postavíš tříleté dítě s kuchynským nožem proti drakovy? Ok tvoje postava se zapíchla sama ješte než drak přiletěl. Nahoď si novou. Nebo je hra o tom jak selku znásilní parta goblinů a ona se s toho musí psychicky vzpamatovat?
24.1.2012 19:16 - Vojtěch
crowen píše:
Vojtěch píše:
Ona by ta 5. úroveň nemusela ani být ten maximální bonus, kdyby se nějak podporovaly nadlidské úkoly s vyšší obtížností, nebo potvory obdobného druhu.

Prvu cast vety nechapem, ale druha je podla mna mylna.

Nadludsku ulohu oznacis ako ulohu s vysokou obtiaznostou. Aby si take ulohy moholo robit, platis zdrojmi z Tela/Duse/Vplyvu. Ak mas malo zdrojov, niekde ich musis zohnat, but pridavanim urovni a zvysovanim Hranic namiesto povolani, alebo roznymi zdrojmi zdrojov :-)

Tak isto to mozes rozsirit na potvory, das im schopnost Hrozostrasny, ktora sposobuje, ze akcie proti potvore su narocne na Vplyv a postava musi platit Vplyvom vzdy, ked chce nieco urobit, a hned tu mas uberhard supera.


Chtě jsem říct, že ten systém by mohl fungovat, i kdybys měl třeba 7 úrovní kejklíře s přísluným bonusem na hody. Pokud by se používal hod proti 9 jako takové ty lidské záležitosti, pak třeba hod proti 12 by mohl být pro takové ty cool věci, kdy třeba běžíš kus po zdi a proti 15 třeba na übercool věci jako že vycpanému drakovi natáhneš takovou, že mu hlava vyletí zadnicí ven. Bez pálení zdroje, jsi prostě takový borec...

Prostě si myslím, že modifikace je možná.
24.1.2012 20:43 - Korhul
Vojtěch: Podle mě je DRD2 vystaveno spíše na filozofii, že i hloupý honza může mít teoreticky, v případě velkého štěstí, šanci ty nadlidské úkoly plnit (protože 9 lze přehodit i s bonusem 0). Což by se v případě tvé úpravy vyloučilo. Nenapadá mě řešení, jak uspokojit oba přístupy.
24.1.2012 20:45 - Tomáš
Podle pravidel (v kterých se pro označení hráčských postav používá výhradně označení "hrdina"):
"Již víte, že Dračí doupě je hra, ve které hráči představují hrdiny. Toto je základní kámen systému, proto si musíme zodpovědět otázku: Kdo je to vlastně hrdina?

Hrdina je ten, kdo stojí tváří v tvář nebezpečí a protivenstvím přesahujícím jeho schopnosti, a přesto sebere odvahu a vůli k překonání překážek.

Praví hrdinové se vyznačují tím, že jdou cílevědomě za svými tužbami.
24.1.2012 21:29 - sirien
Upřímně - nemám náladu skutečně číst těch 120 postů od mojí poslední návštěvy, zvlášť ne potom co jsem letmo nakouk do jejich obsahu. Pokud mě tam někdo adresoval způsobem, u kterého se čeká, že se vyjádřím (přímá otázka nebo tak něco), tak mě s tím prosím adresujte znovu. Pár dílčích poznámek k tomu, co jsem při svém průletu zachytil:

Kmet píše:
Tohle není rétorické cvičení několika hluchých egocentriků, nebo ano?

Těžko říct, ale pokud ano, tak maximálně v rámci začátečnického kroužku.

Jerson píše:
[na RPG F v DrDII sekci není...] žádné téma pro názory po zahrání

autorský pud sebezáchovy

crowen píše:
neriadili sa doporucenim v pravidlach, ze ak planuju hravat casto a dlho, ze maju davat menej skusenosti

...odmítli hrát podle našeho myšlenkového diktátu a odvážili se hrát tak, jak je to baví, tj. s postavami, které se vyvýjejí.
crowen píše:
a odmietaju sa vyvijat v ramci dostupnych pravidiel (nove ZS versus zvysovanie bonusu, ale to som tu uz pisal, zbytocne by som to opakoval)

A odmítají přeplácávat svojí postavu schopnostma, které se jim k ní nehodí.

A pak si ještě stěžujou.
Parchanti.

crowen píše:
Vies nieco, co ja nie? Vysli nejake doplnky k DrDII

nevyšly = nevydělaly. Ověřitelné z otevřených zdrojů, i když mám takové tušení, že Alnagovi nestálo za to zvedat se od jeho křišťálové koule a použít Google k tomu aby tohle zjistil tradičními cestami...

crowen píše:
Co ta irituje na skutocnosti, ze sa snazim Noirovy vysvetlit, ze RPG su velmi roznorode hry v roznych zanroch

Prozačátek to že to je argumentace vedená naprosto doočíbijícně mimo rámec původní debaty, tudíž se od Tebe jedná o naprosto jasně nekorektní argumentaci, konkrétně o jednu z podob úhybného manévru. Pomocí argumentace vedené mimo předmět diskuse se snažíš prolomit argument, na nějž nemáš odpověď v rámci předmětu diskuse.

Paralelně předvádíš totéž, jako kdyby jsi proti noirovi hájil názor, že je přeci v normálním životě vpohodě někomu vpílit kulku mezi oči jen tak pro nic za nic a ve chvíli kdy by Tě noir zatlačil do kouta a ukázal nesmyslnost Tvého postoje bys najednou prohlásil "podívej se na Irák, tam to vojáci dělaj každej den". Podstata argumentační chyby je myslím zjevná.

Kmet: Jak sem říkal, začátečnickej kroužek, přinejlepšim. Možná spíš jen první hodina přípravky.

Korhul píše:
Nenapadá mě řešení, jak uspokojit oba přístupy.

Žádné není. Jde o omezení (v tomto případě výjimečně ani ne tak o chybu jako skutečně jen o omezení) systému vyplývajícího z jeho samotné podstaty. Řešilo se to tu už v době před samotným vydáním, když už byla známa ta základní mechanika... někde mezi stránkami 50 a 250 této diskuse, pokud by jsi to chtěl hledat.
24.1.2012 22:07 - Sparkle
Uvědomujete si, že jste dnes napsali přes 100 příspěvků na téma Drd2? A že až v březnu pojedu dělat zas opengaming pro skautstvo, asi si na to půjčím dobrodružství z Drakkaru, který sice není otestovaný ale aspoň ho někdo sepsal...
24.1.2012 22:51 - Jerson
Jak vidíš, stačí lehce strčit nohou a už se to valí samo. Kdybych nemusel většinu dne číst všechno jen na mobilu, tak bych o přečtení dobrodružství uvažoval, ale takhle je to fakt náročné.
Na druhou stranu, potřebuješ na opengaming připravené dobrodružství? I když o tom dáme spíše řeč na PGF.
24.1.2012 23:05 - Sparkle
Jerson píše:
Jak vidíš, stačí lehce strčit nohou a už se to valí samo. Kdybych nemusel většinu dne číst všechno jen na mobilu, tak bych o přečtení dobrodružství uvažoval, ale takhle je to fakt náročné.
Na druhou stranu, potřebuješ na opengaming připravené dobrodružství? I když o tom dáme spíše řeč na PGF.


Už bych vcelku užila nový dobrodružství, páč už musíme cyklit, jedem tam co minule... určitě počítej, že si tě na prgf odchytím, pokud ne ty mě :)
24.1.2012 23:33 - Colombo
Píše:
Už bych vcelku užila nový dobrodružství, páč už musíme cyklit, jedem tam co minule... určitě počítej, že si tě na prgf odchytím, pokud ne ty mě :)

Už musíš natáčet mapu v "Dobrodružství v Bílém Hradě"?:)
24.1.2012 23:54 - sirien
Sparkle píše:
prgf

PGF. Universálně používaná zkratka PragoFFestu je PGF. Prosím nedělej v tom moc chaos, protože než se historicky zkratky některých conů ustálily tak v tom býval místy bordel, můžeme být rádi že už je to převážně ujasněné. (viz tady kdyžtak)

EDIT: Colombo: LOL :D
25.1.2012 06:25 - Vojtěch
Korhul píše:
Vojtěch: Podle mě je DRD2 vystaveno spíše na filozofii, že i hloupý honza může mít teoreticky, v případě velkého štěstí, šanci ty nadlidské úkoly plnit (protože 9 lze přehodit i s bonusem 0). Což by se v případě tvé úpravy vyloučilo. Nenapadá mě řešení, jak uspokojit oba přístupy.


Tady jde o úkoly nemožné jinak provézt i se štěstím. Třeba takové to přežití pádu letadla, které se rozsekalo na mraky a jeden šťastlivec to přežil, to je fakt na dorovnání 12 na 2d6. S většími čísly už mluvíme o věcech, co by hloupý honza nedokázal, protože jsou to prostě věci odporující zdravému rozumu, přírodním zákonům anebo pro jistotu obojímu. Věci co se prostě stát nemůžou, jako že hrdina přeskočí vzrostlý dub jen tak, nebo zalátá díru v rozpočtu menšího středoevropského státu za investice šesti zlatých a jednodenní spekulace na burzách.
25.1.2012 07:31 - Jerson
ještě jsem přemýšlel nad těmi "balíčky dovedností" místo povolání. ne že bych nechápal, o čem je řeč. problém je v tom, že někteří lidé nechtějí balíčky. Přijde mi to jako Magic, kdy musím vzít celý balíček, z něhož půlku věcí nechci, abych dostal dvě nebo tři věci které chci. ne jednu - aby zase někdo neřekl, že na to je pravidlo (je, ale tělní výjimečné co do četnosti použití)
A není to vlastnost class&level systémů. jiné hry jsou v tomto o dost variabilnější a logické. V DrD2 si musím vzít cvičit zdravotníka, když chci dobrého diplomata. Kdybych si chtěl udělat klasického rytíře, dostanu k tomu i okrádání, herectví, sochařství (není mi jasné, proč je u kejklíře sochařství) a protahování úzkými otvory.

Ani se nedivím, když někteří nechtějí své postavy rozvíjet dalšími směry a dávat jim speciální schopnosti jiných povolání. pravidla je tlačí do nežádoucích směsic. kdo to nechce, může pravidla upravovat, ale přímo proti tomu co je napsáno - jako volitelné pravidlo se píše "jednou za život si může přidat dovednost jiného základního povolání, ale nezapomeňte, že se musí domluvit s ostatními hráči."
25.1.2012 07:53 - Vojtěch
To je u rytíře jasné! Musí se umět tvářit drsně (herectví), přitáhnout pozornost nepřítele (steal the spotlight, tedy krádež), nasoukat se do zbroje (protahování úzkými otvory) a stát skutečně sošně (hádej co) ;)
25.1.2012 08:33 - Me-dea
Po pár dnech (práce) jsem se sem zase přišla podívat a z pohledu skoro náhodně kolemjdoucího ... co proboha řešíte? DrD2 má svou vlastní šílenou variantu class&level systému a komu se to nelíbí, tak hraje něco jiného. Vážně proč srovnáváte profesionální světový systém jako je D&D s lokálním pokusem o inovaci, který se moc nevydařil. A tím neříkám, že je DrD2 špatné. Jen není vhodné pro většinu hráčů, kteří nehledají vesnické dobrodruhy ale cokoliv jiného než úzké zaměření autorů. Lidi co mají rádi čísilka. Co rádi vidí, jak jejich postava pomalu roste k božsví. Lidi co mají rádi emocionální drama a kdo ví co všechno ještě se dá u stolních RPG hrát.

Ze začátku jsem se taky rozčilovala, že DrD2 nemá nic společného s DrD1 a rozhodně to není to, co autoři slibovali (uspějete vždy, jen je otázka za jakou cenu VS nedovolí ti uspět). Ale teď už je to jedno. Jen kopání do mrtvoly.

Nesvědčí množství dodatků, co k DrD2 vyšli od jeho vydání o jeho "oblíbenosti" lépe než cokoliv jiného? :-)

Třeba se časem dočkáme nějakého epic handbooku k DrD2, ale moc tomu nevěřím. A taky bych mnohem raději nejdřív nějakou opravenou, přepracovanou a vylepšenou verzi.
25.1.2012 08:34 - Wild West
Korhul píše:
Podle mě je DRD2 vystaveno spíše na filozofii, že i hloupý honza může mít teoreticky, v případě velkého štěstí, šanci ty nadlidské úkoly plnit (protože 9 lze přehodit i s bonusem 0).


Geniální. Po stu postech zase jeden do jádra věci.
A lze navázat tou Alnagovou myšlenkou; ano, takový přístup funguje. Ale ne moc dlouho. Po čase už jsou ty zázračné náhody dost otrava.

Sáhodlouhá bitva o nemrtvého draka v hlubinách této debaty byla vlastně ten samý problém.
25.1.2012 08:58 - Wild West
Pro maniaky - str. 245, poznámka 4890.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11144185066223 secREMOTE_IP: 18.117.91.153