Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
24.1.2012 15:43 - noir
crowen: Tak to je super, že to máš takhle promyšlené. Já už se chvíli bál, že by setkání skřetů s jeskynním medvědem mohlo být nevěrohodné.
24.1.2012 15:53 - Shako
crowen: Dobre, uz jsem me namotivoval. Mrknu se na to tvoje dobrodruzsvi. Posli mi ho, prosim. :)
24.1.2012 15:58 - Alnag
Kmet: nejsem si momentálně jistý, jestli se snažíš upozornit na nějaký problém (diskuzi nesleduji příliš pečlivě), ale navrhl bych ti rezignovat na označování ostatních egoisty (zejména forma substantiv je při labelingu velmi extrémní - srovnej - udělal to blbě, adverb.; jeho výsledky jsou blbé, adjekt.; je to blbec, subst.).

Obecně nemáme tendenci zde moderovat odchýlení od tématu, pokud to není explicitně na škodu věci. Nejlepším způsobem jak diskuzi vrátit k meritu věci je v tomto smyslu konat nikoliv na to upozorňovat.
24.1.2012 16:18 - Jerson
za to asi můžu já. šlo mi o jednu věc - já tady i na RPGF občas držkuju, že se mi pravidla DrD2 v tom či onom nelíbí. ocas to tady píšou i jiní lidé. alef nám to tady vyvrací, na RpgF na mě sem tam někdo reaguje, ale vyjádření od autorů není. Pár lidí jako Pieta vysvětlují pravidla, další píšou houserule.
Nicméně pak přijde člověk, který se svou skupinou hraje zřejmě od vydání, tedy to nejlepší co by autoři mohli chtít jako hodnotný feedback, a dílem si postěžuje, že hra přestává fungovat, dílem se ptá,co s tím, kdy budou další pravidla. místo odpovědi autorů, kterou bych čekal, dostane odpověď, že dávali moc zkušeností, že mají hrát jinak, rozvíjet postavy do šířky a tak. technicky podobnou odpověď, jako když držkuju já, který hrál dvakrát.

To je první věc, která se mi nelíbí - ani ne tak na pravidlech jako na přístupu propagátorů i autorů Drd2.
Druhá věc - hráči s půlročními zkušenostmi si stěžují na věci, na které jsme tu poukazovali během vývoje i krátce po vydání, a které propagátoři odmítli jako nepodstatné. (na druhou stranu se třeba nepotvrdil můj názor,že lidé nebudou chtít hrát mastičkáře kvůli jménu. ale třeba potíže s fikcí nadřazenou nad mechaniky mělo v různých podobách docela dost hráčů.)
Třetí věc - na RPGF je téma pro otázky a odpovědi, pro názory po přečtení, ale - jak si jeden z těch nespokojených hráčů povšiml - žádné téma pro názory po zahrání.

To všechno na mě působí silným dojmem, že kritika pravidel, oprávněná nebo ne, po přečtení nebo po delším hraní není přijímána, buď je popírána nebo ignorována.
24.1.2012 16:28 - Alnag
Jerson: Můj dojem z toho je, že tvůrci DrD čerpali inspiraci z indie her, jejich tradiční prodejní schéma je "sepsat, prodat, zahrát, zapomenout". Jen málo nezávislých her skutečně předpokládá dlouhodobé kontinuální hraní. Může se to zdát banální, ale vydáváte-li hru, která má mít dlouhodobý potenciál, je to trochu jiný přístup. (Anglicky mluvící mu trochu výsměšně říkají treadmill.)

DrD 2 nejen nezvládá vydělávat na doplňcích, ale ani nějak uspokojivě podporovat zákazníky.
24.1.2012 16:31 - crowen
Neviem, mozno som to iba ja, ale mne sa ich pripad zda dost specificky - neriadili sa doporucenim v pravidlach, ze ak planuju hravat casto a dlho, ze maju davat menej skusenosti, a odmietaju sa vyvijat v ramci dostupnych pravidiel (nove ZS versus zvysovanie bonusu, ale to som tu uz pisal, zbytocne by som to opakoval). Z jedneho takeho pripadu sa podla mna neda povedat, ze DrDII nikomu dlhodobo fungovat nebude.

Pozri si, co som pisal vyssie, a precitaj si tuto reakciu od Merlkira (ilustratora DrDII).

Dve asi najdolezitejsie myslienky z mojich prispevkov na temu rozvoja postav v DrDII:
Nazvy povolani = nazvy balickov schopnosti
nazvy povolani /= nazvy "povolani" postavy


Dosiahnut 5. uroven v povolani = dosiahnut maximalny bonus k hodu za dane povolanie
Dosiahnut 5. uroven v povolani /= koniec rozvoja postavy v danom povolani.


Co je na tom tazke pochopit?
24.1.2012 16:34 - crowen
Alnag píše:
DrD 2 nejen nezvládá vydělávat na doplňcích
Vies nieco, co ja nie? Vysli nejake doplnky k DrDII, a vydal k tomu Bouchi nejake stanovisko a statistiky o predajnosti?

Alnag píše:
ani nějak uspokojivě podporovat zákazníky
S tymto ciastocne suhlasim, aj ked kazdy si uspokojivu mieru podpory vysvetluje inac.
24.1.2012 16:35 - Vojtěch
Ona by ta 5. úroveň nemusela ani být ten maximální bonus, kdyby se nějak podporovaly nadlidské úkoly s vyšší obtížností, nebo potvory obdobného druhu.
24.1.2012 16:42 - crowen
Vojtěch píše:
Ona by ta 5. úroveň nemusela ani být ten maximální bonus, kdyby se nějak podporovaly nadlidské úkoly s vyšší obtížností, nebo potvory obdobného druhu.


Prvu cast vety nechapem, ale druha je podla mna mylna.

Nadludsku ulohu oznacis ako ulohu s vysokou obtiaznostou. Aby si take ulohy moholo robit, platis zdrojmi z Tela/Duse/Vplyvu. Ak mas malo zdrojov, niekde ich musis zohnat, but pridavanim urovni a zvysovanim Hranic namiesto povolani, alebo roznymi zdrojmi zdrojov :-)

Tak isto to mozes rozsirit na potvory, das im schopnost Hrozostrasny, ktora sposobuje, ze akcie proti potvore su narocne na Vplyv a postava musi platit Vplyvom vzdy, ked chce nieco urobit, a hned tu mas uberhard supera.
24.1.2012 16:44 - noir
crowen: "Vysli nejake doplnky k DrDII?" Odpověděl sis sám...
24.1.2012 16:45 - noir
crowen: "Nadludsku ulohu oznacis ako ulohu s vysokou obtiaznostou. Aby si take ulohy moholo robit, platis zdrojmi z Tela/Duse/Vplyvu."
-a kde je tam ten vývoj, ten růst - přerod "from zero to hero"? Zalenáč spálí zdroj a uspěje ve stejném úkolu jako supermistr. Boooooooring!
24.1.2012 16:48 - crowen
noir píše:
a kde je tam ten vývoj, ten růst - přerod "from zero to hero"? Zalenáč spálí zdroj a uspěje ve stejném úkolu jako supermistr. Boooooooring!


Ked mas Telo povedzme 7 (dost vysoke podla DrDII, kde sucet Telo+Vplyv+Dusa je 15), a narocnost heroickeho vykonu je 10, tak to ako zelenac nezaplatis, musis najprv nazbierat skusenosti, ktore pretavis do levelov, pocas ktorych si zvysujes hranice.

Alebo keby si drakovi dal vyssie navrhnutu schopnost s cenou 2 alebo 3 Vplyvy, vacsina postav by zvladla proti drakovi tak 2-3 akcie kym by sa nezacali jazvit alebo by nevzali nohy na plecia
24.1.2012 16:51 - Aeris
noir píše:
crowen: "Nadludsku ulohu oznacis ako ulohu s vysokou obtiaznostou. Aby si take ulohy moholo robit, platis zdrojmi z Tela/Duse/Vplyvu."
-a kde je tam ten vývoj, ten růst - přerod "from zero to hero"? Zalenáč spálí zdroj a uspěje ve stejném úkolu jako supermistr. Boooooooring!

Umm, toto je tiež tak trochu scestné riešiť, pretože DrD2 nemá byť heroické, takže IMO túto časť sľubov splnili... nakoľko toto konkrétne prevedenie ocenia fanúšikovia "vesnickej fantasy" ala Szapkowski, je už vec druhá.
24.1.2012 16:53 - noir
crowen: ale hranice se zvedají jen jedném dost komickým způsobem, že? takže můžu mít hrdinu na 15. úrovni, který má to tělo pořád jen 7 a je mu to tedy furt na prd. Fajn bluff.
24.1.2012 16:55 - noir
Aeris: Já furt slyším v názvu té hry zvonečky, které cinkají "Hra na hrdiny, hra na hrdiny..."
24.1.2012 17:08 - crowen
Noir: zreje mas inu predstavu o tom, kto je to hrdina. Hrdina nie je len uber super mega nadupany borec, ale hrdina pribehu je aj obycajne dieta alebo slaba mlada zena. Nemusia dvihat lokomotivy, zabijat skretov po stovkach, drakov na ranajky a krakenov po obede.

Cely problem okolo hrdinov zacina u nespravneho prekladu pojmu RPG - role playing games - ako "Hry na hrdiny". Neviem, ako by sa to dalo lepsie prelozit, Hry na role? Hry o rolach? Pribehove hry?

Roleplaying je anglicky termin bezne pouzivany v hovorovej reci nie len v suvislosti s hranim, ale napriklad aj na pohovoroch do prace alebo treningoch, kde roleplaying = zhostenie sa urcitej role.

Napriklad roleplaying moze byt, ked ti v ramci managmenet treningu povedia - predstav si, ze si manazer Google, co by boli 3 veci, co by si v najblizsich 12 mesiacoch zmenil. Urcite si nepovies, ze si hrdina, a ze budes zabijat panny a zachranovat drakov, ci ako to bolo, ale zamyslis sa nad smerovanim firmy a tvojou predstavou, co by si asi tak urobil.

Alebo v ramci pohovoru sa roleplaying pouziva na zistenie komunikacnych schopnosti kandidata - predstav si, ze si dostal u nas pracu, a robis technicku podporu. Ja som nasraty zakaznik, ktoremu nejde internet, ako reagujes?

To je tiez roleplaying = zhostenie sa role/ulohy, a nie hra na hrdinov.

A ako spravne Aeris pise, DrDII nema byt epicka hra, ale skor vesnicka fantasy.
24.1.2012 17:17 - noir
crowen: Proč to říkáš mě, a ne autorům DrDII - já ten název nevymyslel.

Ta debata je dost marná. OK, žij si ve světě, kde jsou hrdiny bezbranné děti a slabé ženy, a kde jsou jako jejich protivníci nemrtví draci, obří pavouci a ohniví démoni. Pokud v tom nevidíš rozpor ty, já to dělat nebudu. Jeětě jednou jen zopakuju, že působíš poněkud zaslepeně.
24.1.2012 17:25 - crowen
Noir: zrejme ho nevymysleli ani oni, uz je zazity v cechach a na slovensku hodne dlho.... mohli ho akurat lepsie vysvetlit

inac pozri si napriklad Nicotine Girls, Little Fears, MouseGuard, My Life With Master, to su vsetko RPG - hry na hrdinov - ale su tam uplne iny hrdinovia, ako by si ocakaval.
24.1.2012 17:30 - Hawkeye
Jenže k Nicotine Girls, Little Fears, MouseGuard, My Life With Master nedostaneš bestiář plný skřetů. A s draky. Srry do debaty obyčejne nezasahuju, ale Crowenův ´to není chyba, to je feature´ styl mne docela irituje.
24.1.2012 17:33 - crowen
Hawkeye píše:
Jenže k Nicotine Girls, Little Fears, MouseGuard, My Life With Master nedostaneš bestiář plný skřetů. A s draky. Srry do debaty obyčejne nezasahuju, ale Crowenův ´to není chyba, to je feature´ styl mne docela irituje.


Co ta irituje na skutocnosti, ze sa snazim Noirovy vysvetlit, ze RPG su velmi roznorode hry v roznych zanroch, settingoch a obdobiach, a nie len uber cool hrdinovia ovladajuci miliardy c001p0w3rz?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12203192710876 secREMOTE_IP: 3.133.141.6