Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
18.8.2011 13:00 - alef0
Veď ja rozumiem, ako si to myslel, a už sa nehádam.

Píše:
Možná byste se měli nějak zesynchronizovat.

Navrhujem bod synchronizácie: nebavme sa už o príklade.
18.8.2011 13:00 - noir
alef: tvoje analogie (a je to princip analogie) se dá vyložit mnoha způsoby-například i jako osobní útok na některé diskutující. Záleží jen na autorovi analogie, jak moc velký je demagog. Proto tě v zájmu udržení diskuze prosím, aby ses těmhle věcem vyhnul.

Každé další sledování filmu považuji za nudnější (tedy méně vzrušující). Klasický příklad je Vetřelec (dokonce tetralogie, co?). Do konce neví, zda Ripleyová přežije. Už jen proto, že z počátku není prezentovaná jako hlavní hrdina, bojíš se o její život. Napětí z lekaček, toho, na koho alien vybafne - o to opravdu při druhém a dalším vnímání přijdeš. Na riziku přežití té postavy je film založen. Jistě, že na filmu nezaloženém na starosti o život hrdiny (třeba série Scary Movie) si můžeš pochutnávat z jiných důvodů, než napětí o osud hrdiny. Ale fantasy žánr je tak nějak vymezen všudypřítomností smrti, že ano?

Každopádně je to od tebe zcela demagogický konstrukt, už jen absurdním vymezením tématu. Kdybych chtěl postupovat jako ty, použiju na tebe jinou analogii: "opravdu se bavíš u detektivky založené na pátrání po neznámém hrdinovi (t.j. ne-Colombo styl)stejně dobře, když víš, kdo je vrah?
18.8.2011 13:02 - alef0
Áno píše:
"opravdu se bavíš u detektivky založené na pátrání po neznámém hrdinovi (t.j. ne-Colombo styl)stejně dobře, když víš, kdo je vrah?

Áno. Odpoveď je jasná: zo surprise (ha! to je vrah!) sa stáva suspense (aha, vrah, fíha, ako to všetko robí.)

Detto s Hrou o tróny -- prečítal som celú knihu a potom som videl film a užíval som si ako Ten-ktorý-je-spoilerom sa rúti do tragického osudu.
18.8.2011 13:13 - Bouchi
Wild West píše:
a že se tak nějak moc ani umřít nedá, tady kus vedle kolegové vysvětlují.
Tak toho o tom umirani jsem si opravdu nevsiml a dost o tom pochybuju, to by pomerne razantne popirali to, co je psano v knize.

noir píše:
opravdu se bavíš u detektivky založené na pátrání po neznámém hrdinovi (t.j. ne-Colombo styl)stejně dobře, když víš, kdo je vrah?
Asi jsi myslel "po neznamem zlocinci", ne?
To je ve skutecnosti hodne zaludna otazka - dokazal bych ti jmenovat spoustu detektivek, v nichz jde o patrani po neznamem zlocinci, a ktere si pritom rad prectu/zkouknu podruhe, pospate, podesate ... ale pravdepodobne bys ke kazde dokazal sepsat rozbor, v nemz bys ukazal, ze ve skutecnosti neni "zalozena na patrani po neznamem zlocinci" (u nekterych bych to nejspis dokazal taky). Jenze na druhe strane - kolik ze znamych a uznavanych detektivek je "zalozeno na patrani po neznamem zlocinci" (tj. jde tam ciste jen o to?
18.8.2011 13:24 - alef0
Len bokom: Alebo diela, kde sa vrah zjaví už na začiatku. Alebo príbeh, kde identita vraha je len McGuffinom (pozdravujem Meno ruže!)

(Nejaký literárny teoretik konštatoval už v 80. rokoch, že sa snažili skonštruovať matricu kombinácií prípadov v detektívke a prišli na to, že jediná ešte nepoužitá možnosť je, že vrahom je čitateľ.)

WW píše:
a že se tak nějak moc ani umřít nedá, tady kus vedle kolegové vysvětlují.

Východisko: si v situácii, že nemáš zdroje na vyčerpávanie. Máš na sebe kopu jaziev a už sa nemáš ani z čoho jazviť, ani vyčerpávať. Máš veľké Ohrozenie. Protivník dá akciu ,,zhadzujem na teba obrovskú sochu Baldora."
18.8.2011 13:25 - Peekay
Ja len idem okolo a pripominam sa, ze Sirien ma voci mne resty. Na odpoved cakam takmer tak nedockavo, ako na recenziu.
18.8.2011 13:33 - noir
alef: Já už fakt nevím, kolikrát tě mám prosit, abys četl, co lidé píšou..

Já: "opravdu se bavíš u detektivky založené na pátrání po neznámém hrdinovi /EDIT: vrahovi/ (t.j. ne-Colombo styl)stejně dobře, když víš, kdo je vrah?"

Ty: Alebo diela, kde sa vrah zjaví už na začiatku.
18.8.2011 13:36 - Peekay
Noir, nehanbi sa a riad sa vlastnou radou. Odpovedal ti Bouchi, Alef s nim evidentne suhlasi a rozvija suvisiacu myslienku (co mimochodom este aj naznacil slovami "Len bokom:" v uvode postu).
18.8.2011 13:39 - alef0
Píše:
Já: "opravdu se bavíš u detektivky založené na pátrání po neznámém hrdinovi /EDIT: vrahovi/ (t.j. ne-Colombo styl)stejně dobře, když víš, kdo je vrah?"

Ty: Alebo diela, kde sa vrah zjaví už na začiatku.

Nie, lebo v zápale diskusie si preskočil môj post #5129 s odpoveďou a rovno skočil na #5131 :-)

Fakt čítaj, čo ľudia píšu :D
18.8.2011 13:39 - noir
Peekay: Však já taky s BOuchim souhlasím a nijak ho nekomentuju. Jen mi přišel ten alefův "len bokom" velmi typický...
18.8.2011 13:42 - Bouchi
noir: Jestlize se mnou souhlasis, znamena to i, ze te nenapada zadna znama a uznavana detektivka "zalozena na patrani po neznamem zlocinci" (tj. jde tam ciste jen o to)?
18.8.2011 13:44 - noir
Bez komentáře. Baví mě, jak se vždycky chytíte toho zásadního.
18.8.2011 13:48 - Almi
Teda, od rána to tu čtu a nestačím se divit, za to se výborně bavím.. :D

..může se jeden profesionální amatér jako já zeptat na to, co asi už všichni dobře ví, ale já to přehlédl? Dnes to tu párkrát padlo, tak mne napadlo:

Kdo že je vlastně cílovou skupinou DrD2? Ví se to už aspoň teď, nějakou chvíli po vydání?

Moc by mne to zajímalo..děkuju
18.8.2011 13:48 - alef0
Noir: PWN :D

----

Aby sme sa vrátili k pointe, vidíš, že niekomu vyhovuje, keď visí Damoklov meč hrozby, ale rozhodne to nie je zásada. Buduje to prekvapenie, ale niekdy môže byť suspense ešte lepší.
18.8.2011 13:50 - noir
Almi: 9-99 let. Já to autorům věřím.
18.8.2011 13:58 - Bouchi
noir: Ono na tvem prispevku http://www.d20.cz/diskuze/produkty-diskuze/50875.i5128.html#i5128 se predevsim ani moc neni ceho chytit. Prvni odstavec je urcen Alefovi, druhy je do znacne miry subjektivni (ja napriklad kazde dalsi sledovani filmu za nudnejsi rozhodne nepovazuji vzdy - rozhodne tedy ne u filmu, ktere mam vubec chut sledovat vickrat) a o subjektivnich preferencich se prece nema smysl dohadovat, stejne jako nema smysl se dohadovat, jestli ma lepsi chut pistaciova zmrzlina nebo lovecky salam. A na treti jsem reagoval.

Almi: Vzdyt jsem to o te cilovce psal nejednou - primarni cilovkou jsou novi hraci, tj. to, kteri by si kupovali (a zacinali hrat) DrD 1.6, kdyby se vydavalo dal.
(U tech navic neni zadna "nutnost prepolovani" (kdyz pouziju termin, ktery se zde stal oblibenym ;-)), protoze jakozto novi hraci se nemaji z ceho "prepolovavat".)
18.8.2011 14:12 - Ebon Hand
alef0 píše:
Dracolich je tunajší výmysel, ktorý vyplynul z neviemčoho. Keď si prečítaš ukážku (link vyššie), zistíš..

Alef0, ale teď mě trochu zlobíš tím přezíravým tonem. Mohl bych odpovědět: Kdyby si četl moje posty, tak tam jasně uvádím, že jsem to četl a to slovo dracolich jsem sám úmyslěn zavedl do dizkuze. Ale že jsi v druhé půlce postu dal i odpověď, tak ti obratem odpouštím (a counteroval jsem své dálkové zaklínadlo "špatný oběd pro Alefa")

Peekay píše:
Preco by sa v prikladoch, textoch a podobne museli nutne vyskytovat iba potvory, ktore su v bestiari? RPGcka su predsa o invencii a kreativite, nie?

Neboj ptal jsem se z čistého zájmu nad toutou odpovědí, protože mě zajímalo, zda je to celé koncipované jako vodítko nováčků za ruku, nebo zda je koncept volnější a hned od začátku se ukazuje, aby hráči pojali hru podle svých představ.
Mimochodem v mých hrách jsou takřka všechny nestvůry mnou vymyšlené.

Ano četl jsem verzi, kde našel to hledané kopí. Proto to ve mě vyvolalo otázku, zda je to nějak cílené, aby tak PH hrál. Pokud to není v tištěné verzi, nechme to plavat.

Hugo, s tím kostěným drakem si to cynicky trefil. Na tom celém je dost problematické, že drak není nějaký čaroděj, jak mi tu bylo předhozeno, ale bytost velmi specifická, kterou část diskutujících vnímá jako bytost opravdu VELMI mocnou, což je bohužel v přímém opaku toho, jak se chová v ukázce. Takže je to celé trochu nešťastné. Jsem si jist, že kdyby tam byla kostra obra, co se zvedne, klidně bez fénu, tak nikdo neřekne ani popel.

Alefe, to že si uvedl: "Wild West používa smrť ako trest, to je rozdiel." to jsi zjistil kde? Já tu čtu, že chce mít ve hře možnost smrti, aby postavy věřili, že mohou umřít. Obávám se, že v tomto případně zcela úmyslně manipuluješ diskuzí.
18.8.2011 14:21 - skew
Píše:
Alefe, to že si uvedl: "Wild West používa smrť ako trest, to je rozdiel." to jsi zjistil kde? Já tu čtu, že chce mít ve hře možnost smrti, aby postavy věřili, že mohou umřít. Obávám se, že v tomto případně zcela úmyslně manipuluješ diskuzí.

Na Alefovu obhajobu bych do protokolu uvedl, že diskusí probíhá o jednu nebo dvě více (recenze DrDo na rpgf) a ten dojem si možná mohl odnéest odtama.
(nicméně souhlasím, že to tvrzení trochu napováženou)
18.8.2011 14:24 - noir
Bouchi: Já ale fakt nemám žádný důvod dál se věnovat větě "Kdybych chtěl postupovat jako ty, použiju na tebe jinou analogii: "opravdu se bavíš u detektivky založené na pátrání po neznámém hrdinovi (t.j. ne-Colombo styl)stejně dobře, když víš, kdo je vrah?"

Fakt tam nevidíš ten obsah? Fakt nevidíš, že jen invalidním argumentem ilustruju absurditu alefova argumentu? Proč myslíě, že je tam ta věta "Kdybych chtěl postupovat jako ty"(t.j. demagogicky)? Znovu apeluju na to, aby alef (a občas i ty) četl pořádně, co mu lidé píší.
18.8.2011 14:24 - Dalcor
Almi píše:
Kdo že je vlastně cílovou skupinou DrD2? Ví se to už aspoň teď, nějakou chvíli po vydání?
Tohle je klíčová otázka.

Bouchi píše:
Almi: Vzdyt jsem to o te cilovce psal nejednou - primarni cilovkou jsou novi hraci, tj. to, kteri by si kupovali (a zacinali hrat) DrD 1.6, kdyby se vydavalo dal.
(U tech navic neni zadna "nutnost prepolovani" (kdyz pouziju termin, ktery se zde stal oblibenym ;-)), protoze jakozto novi hraci se nemaji z ceho "prepolovavat".)
a to se rovná
Noir píše:
Almi: 9-99 let. Já to autorům věřím.


Pardon? Jka by jsi takovou skupinu přesně charakterizoval. Cílovat úplně novou a úplně jinou hru na někoho kdo si potenciálně koupil úplně starou a úplně jinou hru je, přinejmenším, zvláštní a IMHO marketingově - ekonomická sebevražda

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08587908744812 secREMOTE_IP: 3.16.218.62