Peekay píše:
Ano, obcas ma zmysel nebranit sa (ja som to v testovacich hrach robil s oblubou pomerne casto), ale je to rozhodne viac riskantny pristup, nie menej.
GMK si tohle riskování může dovolit poměrně snadno, když má potvor neomezené množství, ne? Každopádně až se dostanu k výsledným pravidlům, budu schopen říct, jak fungují v situaci, kterou mám namysli.
skew píše:
1) Imho 1:4 je dost slušnej rozdíl, aby si hodně lidí rozmyslela zkoušet kde co (co by si naopak troufli zkusit v případě 1:1)
Skewe, na IMHO moc nedám, své názory testuju na lidech. Hráči ve většině případů chtějí mít pravděpodobnsot úspěchu asi 70% a více, nicméně pokud jim nehrozí velké riziko pro jejich postavu, je vcelku jedno, zda podstoupí test s šanců na úspěch 50% nebo 15% - přesněji pokud první test podstoupí třeba devět hráčů z deseti, druhý test jich podstoupí sedm nebo osm. Naopak když je rozoko velké, že test s šancí 15% podstoupí jeden hráč z deseti, tak 50% riziko podstoupí dva nebo tři. Mnohem víc závisí na konkrétní skupině, nastavení hry, situaci a dalších faktorech, než konkrétní pravděpodobnosti úspěchu.
Když hráči musí pálit zdroje častěji, budou hledat možnosti, jak si je doplnit, než aby se omezovali v jejich využívání.
Jde mi o to, že pokud by běžná šance na úspěch byla 15 nebo 50%, je to pro hráče málo, obojí. Běžná šance na úspěch pro většinu hráčů musí být alespoň dva ze tří. Na druhou stranu speciální akce můžou mít menší šanci na úspěch, a hráči je stejně budou podstupovat. Bude rozdíl mezi pravděpodobností 15% a 1%, ale nepozoroval jsem zvláštní rozdíl mezi pravděpodobností 15% a 40% - do toho většina hráčů jde.
(Ostatně proto jsem svá pravidla postavil na myšlence, že na konkrétní pravděpodobnosti úspěchu nezáleží prakticky vůbec.)