Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
9.9.2010 15:24 - Quentin
Nejsnazsi je na zacatku rict, ktere rasy a povolani jsou hracum k dispozici. Ja treba bezne nepovoluju vsechny veci z PHBIII, goliathy, dragonborny, devy a wardeny. Problem solved.
9.9.2010 15:25 - Blaine
QuentinW: proc ne Wardena?
9.9.2010 15:27 - Alnag
Sosáček píše:
A co teda delas v boji?


To není tak, že nepoužívám ty schopnosti, ale že jsem je přefluffoval tak, že to dává smysl a není to WTF. Můj bard je precog, dokáže předvídat, jak se protivník zachová. Místo magie prostě komanduje, ten magický aspekt je, že předvídá, kde bude protivník nebo koho by co praštilo a tak to dělá dřív, že se to stane... je to velmi přirozené.
9.9.2010 16:28 - Jerson
m.b. píše:
A Jerson by mohl mít radost, že bojovník umí vyjednávat.

Mno, tak s tím počítám vždycky, jen tedy zrovna kroll, a ještě tak ukecaný? Měli by se někdy podívat na Bruce Willise, jak ten vyjednává :-)
(ale já mám ke krollům odpor. A ke krollům bojovníkům obzvlášť)
9.9.2010 16:46 - mrtvej bůh
Geralt píše:
Och, jak mile kousavé. Jen hrozná škoda, že míříš do špatné pavézy, protože já shodou okolností betatestuju postavu s levelem bojovníka, takže mám přímý obrázek o tom, jak snadno a rychle se bohužel může podobně rezolutně formulovaná bojovnická schopnost stát ultimátním rozseknutím vypravěčem pečlivě připravené scény.

To si měl možná vypravěč před hrou v rámci pečlivé přípravy taky zjistit, co mají postavy jeho hráčů za schopnosti, ne?
Jestli má potřebu zranit někoho, kdo je poblíž svého bodyguarda, tak asi může počítat s tím, že se do toho bodyguard připlete.
9.9.2010 16:52 - KovorPater
Inspirativní fluff, má příští postava bude bojovník-striptér (snad mě GM nevyžene). Jen bych v ukázce netraumatizoval mládež nahým krollem a místo Grendela využil třeba elfku Arwen, to by hned svlékací scéna vypadala lépe.
9.9.2010 18:06 - Quentin
Blaine píše:
QuentinW: proc ne Wardena?

Hej, ani nevim. Proste se nám nějak nelíbil. A taky jsme ho měli k dispozici dřív než martial a divine power, takže byl oproti ostatním defenderům strašně imba.
9.9.2010 18:25 - Geralt
Mrtvý bůh: Fajn, to si samozřejmě zjistí, co "proti" němu hráči mají v arzenálu. Teď by mě ovšem zajímalo, jak ho to má ovlivnit při přípravě? Jako že se radši takovým scénám vyhne a vůbec je do hry nevloží? (A hráčům tedy zůstanou jejich schopnosti v praxi ležet ladem?) Nápaditý a ostřílený vypravěč si nakonec nějak poradí, ale fakt bych se nechtěl vsázet, jak se k tomu postaví ti, kteří odrostli odkojení heslem, že "PJ má vždycky pravdu". :/

Nemám problém s tím, že bojovník dokáže chránit svého svěřence. Samo o sobě to není marný prvek. Potíž vidím v rezolutnosti výsledku: on prostě vždy uspěje, bez ohledu na okolnosti. Není v tom napětí, není v tom nejistota spojená s očekáváním Povede? Nepovede? – tedy věci, které si při hraní RPG užívám.
Ale asi fakt nejsem cílová skupina a zvolená filosofie mě míjí. No, i to se stává...
9.9.2010 18:28 - Radan
Merlin píše:
jsi vůl...poprskal jsem si monitor kávou a šéf se na mě ošklivě dívá...!!!

Kdybys nepil kávu v pracovní době... :-D

Fink Ployd píše:
A co teda delas v boji?

Jak píše Alnag, je to o tom, jak si tu postavu navrhneš. Kdybych to bral do extrému, tak můžeš být pulčík bard co v každém souboji stojí uprostřed, drží si svoje hrábě a křičí "všechny nás zabijou, pomocte nám". Ale metaherně budeš stejně házet posilovací powery na svoje kámoše.
Ale abych jen neplácal nesmysly, tak bard se dá hrát i jako cokoliv, co se zrovna hodí: mušketýr (ten Dumasův), šlechtic, čaroděj...Např.:

Metaherně jsi člověk bard. V herním světě jsi kouzelník ovládající čas.

Čaroděj se zdál být v pasti...když si uvědomil, že tři jeho kumpáni drží bojovníka v šachu, zacukal goblinovi vzrušením koutek.
"Možná se sem potom dostane, ale já už budu dávno pryč a ta bílá kůže na kousíčky" pomyslel si. Jeho oponent se jen lehce pousmál a znenadání krátce sepjal ruce. Bojovníkův krok se zrychlil tak, že vypadal jako barevná šmouha, prokličkoval mezi kobliny...rychle...nestačili ani mrknout a už stál mezi nimi a čarodějem.

Metaherně to byla nějaká bardská powera co shiftuje spojence o pět políček.

Na bojovníka se sypali další a další. Tloukli ho, kousali a kopali. Vypadalo to, že kolem něj roste kopec ze skřetů, skoro ho ani nebylo vidět. Bylo to beznadějné, už se ani nedokázal udržet ve stoje. Kolena se mu podlomila a on začal klesat k zemi. Čaroděj rozpřáhl ruce. Bojovníkova mysl se ponořila do mlhy, jen aby se hned vynořila do slunečného dne. "Vrátil se na to místo, do té chvíle. Bylo to, když se sousedovic Mařence ztratil její psík, našel jí ho a dostal od ní pusu. První pusa kterou kdy dostal. Nejlepší chvíle jeho života. Teda..hehe..když vyrostl, už si to nemyslel, ale co..bylo to fajn. Ale ty skřeti tam venku, úplně mu to kazí, copak se nemůže ani na chvilku příjemně zasnít? Tohle fakt na*ere! Čas nakopat jim prd*l!"
Skřeti se rozletěli jako štřepy sklenice co právě dopadla na zem. "To ste posr*li! zahřměl bojovník a začal je drtit pěstmi..."

Metaherně majestic word nebo jak se to jmenuje.

Nejsem žádnej spisovatel, tak se omlouvám za kvalitu zpracování.

Obecně bych řekl, že tahle volnost je skvělou předností 4E. Za každou klasu si herně můžeš dosadit prakticky cokoliv. Je libo kouzelníka léčitele? Metaherně jsi kněz, herně čaroděj léčitel. Chceš mít powery druida, ale nechceš objímat stromy? Tak jo, si prodavač knih a schopnost ovládat přírodu máš v krvi po svých rodičích elfech (powery druida). Zaklínač? No jasně, to je avenger, ale klidně to může bejt i fighter, jenom pushe nebudou herně kopancem do břicha, jak je to popsáno u tý power, ale znamení.
A nejsou to žádný změny pravidel, žádný "když to budeš brát takle". Jenom si řekneš: "Jsem kouzelník oládajícíc čas" a vezmeš si barda. Naprosto skvělý, dá se hrát cokoliv, je to jenom o pojetí.
9.9.2010 18:46 - Bouchi
Geralt píše:
Potíž vidím v rezolutnosti výsledku: on prostě vždy uspěje, bez ohledu na okolnosti.
Ale za ten uspech muze zaplatit i dost vysokou cenu, ze?
9.9.2010 20:57 - Geralt
Bouchi: To ano. Otázkou je ovšem samotné vyladění ceny, aby skutečně podtrhávala vážnost situace.

Radan: Když jsme loni hráli Ravenloft, přefluffovali jsme postavy D&D 4e do rolí sovětských a amerických olympioniků z dob studené války, kteří cestují na hry do Rumunska. Jejich speciály však za bouře vletí do podivných mlh, a když se posádky proberou z tvrdého přistání, zjistí, že se ocitly v podivné krajině. Od pohledu chudá a zaostalá - jako Rumunsko, všude plno lesů a po civilizaci ani stopy - jako v Rumunsku,... jen té zatracené mlhy a netopýrů je tam nějak podezřele víc. :)
9.9.2010 21:15 - Peekay
Geralt píše:
Nemám problém s tím, že bojovník dokáže chránit svého svěřence. Samo o sobě to není marný prvek. Potíž vidím v rezolutnosti výsledku: on prostě vždy uspěje, bez ohledu na okolnosti.


Ak si tester, mohol by si vediet odhadnut, ze pouzitie schopnosti bude obsahovat minimalne nejake platenie zdrojov a hod - tym padom to s tou rezolutnostou nebude az take horuce.
9.9.2010 22:10 - Geralt
Peekay: Otázka takové ceny viz reakce na Bouchiho. Každopádně míru vyvážení a konkrétnější diskusi nad tím bych tu nerad pitval, radši si to schovám pro report.
Celý vstup do diskuse uzavírám tedy s tím, že osobně bych si cenu za podobně silné prvky představoval jako velmi vysokou a pouze optimálně možnou.
9.9.2010 23:31 - sirien
Lotrando píše:
víceméně každá pravomoc hráče je pro GMa problém

tohle je nesmysl. Naopak bych řekl že velká část hráčských pravomocí jsou pro GMa odlehčení.

PK: Tu schopnost bych si musel odzkoušet přímo ve hře, protože tohle je jedna z těch co se z papíru blbě odhaduje, ale základní problém co s ní mám je, že zní nudně. Osobně bych jí rozhodně nepoužil jako ukázkovou dovednost, protože mi nepřijde, že by se nějak moc lidí rozhodovalo hrát bojovníka s představou toho jak odněkud pořád tahaj Whitney Houston.
10.9.2010 02:07 - Fibriso
Píše:
víceméně každá pravomoc hráče je pro GMa problém
tohle je nesmysl. Naopak bych řekl že velká část hráčských pravomocí jsou pro GMa odlehčení

to je spektutabilní, záleží spíše jaký je to hráč... když to dáte do ruky ťuňtovi, jediné řešení ve hře je termonukleární exploze
10.9.2010 02:11 - sirien
Fibriso píše:
spektutabilní

to je skutečně platný slovo?
10.9.2010 05:34 - Vojtěch
Já myslím, že to bude spekulativní, a nebo diskutabilní. Konec konců vždyť ta naše milovaná mateřština se stále rozvíjí, tak proč by skládáním předchozích dvou slov nemohlo vzniknout slovo nové? Jungmann s Dobrovským by třeba i slzu štěstí uronili, když by viděli, jak se to jejich jazykové dítko á pěkně k světu. Pak by se podívali kam se to vlastně spustilo a trefil by je šlak ;)
10.9.2010 09:44 - Lotrando
Sirien: já bych řekl něco jiného :), to jsme si pěkně popovídali
10.9.2010 10:16 -
Sirien:
Zkus zachraňovat někoho podle svého vkusu, ne Whitney, a uvidíš, že to nebude tak nezajímavé...

Jinak jsem měl obecně problémy s postavami, které jsou vázané příliš na nějaký terén nebo setting; Sicco moc nefunguje v lese a druid zase ve městě. Ježto páchám sáhodlouhé story, kde se terén dost mění, hrozí, že by se nějaká postava nudila. Což vede k tomu, že taková povolání vlastně už dost dlouho nikdo nehraje... ten bodyguard mi připadá přesně tenhle případ; pokud nemá koho bodyguardit, je zbytečný.

Cesty jsou v zásadě dvoje - buď dělat povolání opravdu univerzální, pro většinu rozumných situací, a nebo jich namastit strašně moc, s tím, že se jich většina nebude používat, a každý si vybere jen přesně to, co se hodí (efekt hypermarketu). Bodyguard je jasně ta druhá cesta.
10.9.2010 10:24 - m.b.
Píše:
pokud nemá koho bodyguardit, je zbytečný.

Cesty jsou v zásadě dvoje - buď dělat povolání opravdu univerzální, pro většinu rozumných situací, a nebo jich namastit strašně moc, s tím, že se jich většina nebude používat, a každý si vybere jen přesně to, co se hodí (efekt hypermarketu). Bodyguard je jasně ta druhá cesta.

Třeba DnD má nekolik povolání postavených na ochraně druhých. Ono ve fantasy rpg je obvykle pořád koho ochraňovat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12972497940063 secREMOTE_IP: 18.188.175.182