Volná diskuze

shari
15.7.2019 11:42
Jak vést hru s časovým limitem?
Původní dotaz odtud byl:
Nevíte někdo o dobrém zdroji rad a doporučení, jak připravit dobrodružství, které je potřeba dokončit během předem určeného časového limitu? Případně neplánuje tu někdo článek/blog? Mně by se to docela hodilo.

Přišlo pár odpovědí, tak raději založím novou diskuzi, ať to tam neplevelíme. :)

York píše:
Moje zkušenost je, že délka připravené hry se odhaduje fakt těžko, když předem nevíš, co se ti sejde za hráče. A pak taky záleží na tom, co je to přesně za dobrodružství.

Jediná jakž takž bezpečná metoda je, něco vytvořit a pak to playtestovat s několika skupinama a měřit si dobu hry. A i tak budeš mít docela rozptyl, Opuštěnou pevnost například nejrychlejší skupina stihla projít za necelých šest hodin a s mojí domácí skupinou jsme to hráli několik večerů (takže řádově tak 12-16 hodin). Rozdíl je hlavně v tom, že na Gameconu tu hru vedu tak, aby se to stihlo.

U Hry bez přípravy to je jednodušší - předem není dáno nic, takže prostě jen průběžně koukám na hodinky a podle toho hru směřuju. Zhruba půlku času nechávám na rozehrání a zbytek na ukončení. Taky se to ale nepovede vždycky, když si například hráči řekli, že budeme hrát v pravěku, tak z toho vylezla storka jen na dvě hodiny za čtyř. Ovšem u hraní bez přípravy je výhoda, že můžeš klidně rovnou střihnout další storku, tak jsme si dali ještě jednu vesmírnou ;-)

Právě že to nemám moc jak testovat.
Hraju ve skupině, kde je momentálně 5 DMů a cca 30 hráčů a hry se domlouvají předem tak, že se složí parta hráčů a DM si je přiřadí k sobě a připraví jim dobrodružství, které by mělo trvat právě jedno sezení, aby se postavy stihly vrátit na "základnu" a mohly se účastnit dalších výprav.
Moje první dobrodružství jako DM vypadalo tak, že jsme místo v 10 večer skončili v půl jedné ráno, což znamenalo, že jsem následující den byla zombie, takže bych se toho chtěla vyvarovat. :)

Tarfill píše:
Přednášku Ti sice neudělám, ale určitě bude rozdíl v tom, jestli to dobrodružství plánuješ pro skupinu, kterou vůbec neznáš (např. Gamecon), než když jej plánuješ pro svoje domácí hraní s kamarády, se kterýma máš už nějaký ten pátek odehraný... není to jednoduché a vždy tam bude nějaká hodina (nebo dokonce celé sezení) navíc / namíň...

Tak nějak napůl. Pár lidí tam už znam, nějaké další ne a hlavně složení družinek se mění.

Takže pokud by někdo měl nějaké konkrétní tipy pro noob DMy jak připravovat nebo vést časově omezenou hru, uvítám je. :)
Autorská citace #41
20.7.2019 14:31 - Corny
Já jsem si to hodně představoval jako Hvězdnou bránu v tom, že je to jedna mise na epizodu v který se musí vrátit zpět, ale zároveň to má nějakou dlouhodobou kontinuitu více méně :D
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20069909095764 secREMOTE_IP: 34.204.179.0