Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Velmi rozsáhlé dobrodružství ze světa a hlavně podzemí FR.
Napsal Dalcor

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

"Myth Drannor. Kdysi perla na tváři Torilu. Nejkrásnější město ve středu elfího království Cormanthyru. Žádné jiné město nebylo tak ovlivněno Vyšší magií elfů. Město jež prosperovalo, chráněno mocným kouzelným předivem zvaným Mythal."

Myth Drannor bylo jedno z mála otevřených měst, ve kterém žili jak Tel´Quessir, tak i N´Tel Quessir a podíleli se společně na vládě i výstavbě. Město zvané Městem bardů, Městem umění, Městem přátelství, ale nejvíce zvané Městem písně. Ale všemu je jednou konec. Po pětileté válce, vedené proti Armádě temnot, Myth Drannor roku 714 D.R. padl. Dlouho opuštěné trosky se staly nebezpečným místem, jedním z nejnebezpečnějších na světě. Přesto tajemství, jež opustila Faerun s pádem Cormanthoru, lákají mnoho dobrodruhů i uskupení. Myth Drannor - Město písně se nyní změnilo spíše na město smutku.

Pool of Radiance: Attack on Myth Drannor je dobrodružství ze světa Forgotten Realms pro třetí edici pravidel Dungeons & Dragons. Částečně se podobá ne moc povedené PC hře Pool of Radiance II: Ruins of Myth Drannor od Ubi Softu. Počítačové zpracování je však rozhodně delší.
Dobrodružství je koncipováno pro čtyři postavy na šesté úrovni, kdy jedna by měla využívat kněžských a jedna kouzelnických schopností. Hra začíná kdekoliv si budete přát. Budete muset odhalit akce Kultu Draka a z jejich opěrného bodu portálem projdete do Města písně. Zde budete muset navštívit věž nekromantů, kterou nyní používá právě výše zmíněný kult. Zjistíte, že kult chce využít místní Pool of Radiance (Studna záření) jež je magickým zdrojem Mythalu, do které chce ponořit mocného drakoliche Pelendralaara (hlavní záporák v Pool of Radiance II: Ruins of Myth Drannor). Doufají, že Pelendralaar ovládne moc nádržky a konečně nadejde den, kdy se naplní proroctví (viz Kult Draka), jež je v brožuře taktéž zmíněné. Kult zatím hledá v hrobkách v okolí Myth Drannoru magické předměty, které vkládají do nádržky, doufajíc (a oprávněně), že se tak zvýší její magická moc.

Z celého Myth Drannoru a Cormanthyru tak podrobněji uvidíme jen Věž kostí, pohřebiště Polyandrium s mnoha kobkami a nakonec podzemí hradu Cormanthor. Přesto je dobrodružství docela rozsáhlé. Každopádně každé "setkání" je velmi dobře popsané, včetně taktiky protivníků, u každé osoby, či stvoření, na které narazíte, jsou popsány všechny potřebné informace, i s jejich znalostí událostí v Myth Drannoru. Mapky jsou přehledné a všechna důležitá místa náležitě popsána. Každé místo, na které v Myth Drannoru narazíte, má svou historii a ta je v příručce dostatečně popsána. Dobrodružství má svůj bestiář, včetně mnoha nových tvorů, s nimiž se během objevování Města písně setkáme. Bohužel jsem hned v druhé kapitole dobrodružství našel malou hrubku.

Jedna z důležitých lokací, kam vede portál, je kostel. Přístup do něj je chráněný Sigilami (Glyph of Warding), které jsou trvalé a po hodině se dobíjejí. V úzké chodbě je jich šest a každá zraní zlé postavy za 5k8. Tak mi někdo řekněte, jak okolo nich procházejí kultisti. Mě nic nenapadlo (možná je to tím, že neznám přesně třetí edici pravidel, stejně se mi to ale jeví jako blbost). Na nic jiného jsem zatím nenarazil. Snad možná lze podotknout, že síla protivníků značně přesahuje schopnosti družiny na dané úrovni (přeci jenom Deepspawn a další překvapení mohou být daleko za schopnostmi hrdinů, většinou se jim ale dá vyhnout). Zajímavý vliv mohou mít i oblasti mrtvé a divoké magie, zvláště v oblasti, kde působí prastarý Mythal.

Dobrodružství může být zajímavou záležitostí především pro hráče elfů. Vždyť Cormanthyr byl po dlouhá léta střediskem civilizace. Žádné jiné město, království, les či stavby se kráse a slávě Myth Drannoru a vůbec celému Cormanthyru nemohou vyrovnat. Pro DM, ale i další hráče, které okolí Myth Drannoru zaujme, doporučuji dvě publikace, které Wizards of the Coast nabízejí na svých webových stránkách volně přístupné formou PDF souborů. Jsou to TSR 1165 Cormanthyr: Empire of Elves a TSR 9558 Fall of Myth Drannor. Obojí vyšlo v sérii Arcane Age. Zatímco první kniha je základní sada pro prastaré království Cormanthyr, druhá zase popisuje události od abdikace posledního Coronala až po Pád. Při hraní dobrodružství je samozřejmostí využití všech základních knih třetí edice a Forgotten Realms Campaign Settings.

Kult draka

Kult draka je tajná společnost, jež se věnuje tomu, aby celému Faerunu vládli nemrtví draci. Kult, který byl založen šíleným arcimágem (později lichem) Sammasterem, shromažďuje informace, prostředky, magickou, církevní i světskou moc, aby mohl dosáhnout svého cíle, tj. konvertování svých dračích spojenců do nejstrašlivější formy nemrtvých, do drakolichů. Poslání kultistů vychází se Sammasterem špatně přeloženého proroctví z knihy zvané "Kroniky dní jež přijdou". Obvyklý překlad zní následovně:

"A přijde zmar, zanechávajíc trůny pokryté prachem, jimž nikdo nepovládne, jen mrtví budou. A draci ovládnou svět celý a ...".

Zatímco Sammaster překládal proroctví takto:

"A přijde zmar, zanechávajíc trůny pokryté prachem, jimž nikdo nepovládne. A mrtví draci ovládnou svět celý a ...".

Kult uctívá draky jako bohy a tak jim také slouží. Symbolem Kultu Draka je zažehnutý oheň s očima nad dračím spárem.

Některé termíny:

Cormanthor - toto slovo má více významů, záleží na kontextu celé věty a na výslovnosti:

1) hlavní město Cormanthyru před sesláním Mythalu

2) nejstarší část města Myth Drannoru

3) prales, jehož částí je Cormanthyr

Cormanthyr - elfí říše rozprostírající se ve velkém východním prales

Coronal - prastarý titul užívaný pro označení vládce elfích říší, nejčastěji užívaný v Cormanthyru (Evermeet už má krále a královnu)
Tel´Quessir - Lid, čili elfí národ

N´Tel Quessir - N´ je zápor, čili Ne-Lid, všichni kdo nejsou elfové, vč. drovů a půlelfů
- převzato Czechdnd Reloaded -
Napsal Dalcor 05.11.2005
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13170909881592 secREMOTE_IP: 44.200.174.157