Spíš je to kombinace více faktorů. Srovnám třeba Danghanskou kletbu a The Traveller Adventure. Obojí má railroadové, víceméně nehratelné příběhy, což v obou případech tepeme.
V Danghanu máš "navíc" ještě popis naprosto triviálně nudné vesnice a vztahů mezi šestou sestřenicí z osmého kolena s bratránkem od potoka a hejnem hus + debilně "realistický" dungeon, kde není nic zajímavého.
V Traveller Adventure máš navíc spoustu reálně užitečných a nápaditých materiálů, jako jsou popisy zajímavých planet, měst, jejich mapky, reálie, fungování, vloupačky...
Tj. jeden problém mají společný, ale to okolo je kvalitativně úplně jinde. To se mi pak pocitově posčítá do nějakého celkového hodnocení. Danghan mi vyšel na 2 hvězdičky, Traveller Adventure na 3. Podle mě zasloužený rozdíl.
EDIT: Jinak pro mě osobně není doba vzniku nikdy omluvou pro nic. Nikdy ji v hodnocení nezohledňuju – můžu ji zmínit pro kontext, ale když je něco špatné, tak tomu nic neodpustím proto, že je to staré a přimhouřím očí. Snažím se poměřovat všechno stejně, dnešním pohledem. Proto tak často říkáme, že něco už prostě zastaralo.